Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn SIATA

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Mooie update, 58_spyder.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ziet er heel mooi uit !
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Wow wat een beauty man!!
        Over een paar jaar dus een meeting incl deze Siata? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• nog wat plaatjes van het interieur. Het wordt volledig in deze kleur, special gemengd bij de restanten van de bekleding, van de matten tot de hemelbekleding. In de jaren 50 was dat gebruikelijk bij dit sort auto's. Ik heb foto's uit de jaren 50 van een blauwe Maserati1500 A6 die exact dezelfde bekleding had als de Siata en die was ook van boven tot onder in dezelfde kleur. Het grijs van de body is mede gekozen op de kleur van het interieur SAM_1502 (Medium).JPGSAM_1503 (Medium).JPGSAM_1927 (Medium).JPGSAM_1931 (Medium).JPG .

Comment

• Erg smaakvol!

Comment

• Dat zal een gave combo worden ja! Ben benieuwd!
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik wacht in spanning af

Comment

• Geweldig mooi! Blijf ook altijd bewondering houden voor het geduld dat opgebracht kan worden om er weer iets moois van te maken.

Comment

• Is er al een update ?

Comment

• Geen updates, behalve dat ze nu bij ons in de garage staat. In en rond (2000 meter tuin aanleggen en het renoveren van de schuur 16x9m) het huis is nog dusdanig veel te doen dat het wel even gaat duren alvorens dat de werkplaats gereed is en dat ik aan de techniek kan beginnen. Ondertussen ook nog in contact gekomen met de eigenaar van een vergelijkbare coupe. Toen ik de 8Vu boeken van Tony Adriaensens kocht had ik van hem vernomen dat hij ook zo´n auto gehad heeft en de eigenaar daarvan heb ik dus contact gehad. Dat betekent dat er 3 ondertussen van deze coupe´s in het noorden van België staan en een in Nederland... van de minder dan 15 auto´s die nog bekend zijn...

Ik ben al wel bezig om te kijken wat wij met de motor kunnen doen zodat ik de bak en het blok gereed kan maken om te kunnen passen in de body. De body en chroom zijn helemaal af, het polijsten van het aluminium moet ik nog wel doen. Dat is iets waar ik ook nog iets voor moet maken om te voorkomen dat de lijsten beschadigd raken.

Bij de Alfa´s moet er ook nog wat gebeuren, de Giulietta heeft een kapotte koppakking, deze was dus helemaal vergaan na 8 jaar. Tevens bleek dat bij de revisie8 jaar geleden de kop te dun is gevlakt en ik op zoek moest naar een nieuwe kop. Ik had een reserve kop maar die bleek ooit bevroren te zijn geweest en slecht hersteld, bij het afpersen bleek er op 8 plaatsen lucht door te komen, dus nu eerst checken of de kop nog recht is en dan de herstelling opnieuw laten doen....Ondertussen heb ik de kop van mijn tweede Giulietta (opknapper) verwijderd en deze is wel bruikbaar en wordt komende week gevlakt zodat deze er op kan. Bij d 2000 Touring heb ik lekke zuigerveren, waardoor het blok ook weer los moet en bij de 1750 GTV is de hoofdremcylinder lek..... alles komt uiteraard tegelijkertijd. O ja, van de Alfetta zit de koppeling vast, die heb ik te lang stil laten staan, waardoor die nu ook niet meer van zijn plaats wil.

Comment

• IMG_0979 s.jpg
                        Attached Files

Comment

• Welkom terug! En goed om te lezen dat je weer goeddeels hersteld bent!

Hier op Gummen is niks veranderd alleen rij ik nu in een Mini.
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik heb het koetswerk van de Daina nu in levende lijve mogen zien. Voor zover ik verstand heb van restauraties van klassiekers vond ik het echt verbluffend hoe ontzettend mooi strak de carrosserie is geworden. We hebben allemaal de foto's hierboven gezien met alle plamuur en andere ellende. En nu is het helemaal strak en gaaf. Als je er langs af kijkt zie je bijna geen golvingen in de reflecties. Alles is zo mooi vloeiend en strak. Prachtig gedaan.

Dat is dus nog afgezien van de kwaliteiten van het Siata ontwerp. De vorm is gewoon zo als je ook al op de foto's kunt zien; sierlijk en elegant. Rustige lijnen met spaarzame maar fraaie details.

Als je de rest van de auto met eenzelfde aandacht en vakmanschap weet af te ronden dan vind ik dat echt ode aan het ontwerp. Ik ben heel benieuwd!

Comment

• En dan heb je de auto nog niet in de zon gezien, wordt ze nog mooier.

Comment

• Ik vind de kleur ook wel erg goed gekozen hoor, zo in combinatie met de zwartrode wielen en interieur. Die kleur zal vast een andere en fraaiere benaming hebben maar het doet me een beetje aan ral 3007 'zwartrood' denken. Een naam die zo zakelijk is dat gelijk al schoonheid uit de kleur gehaald wordt

Als jij nou eens wat mensen regelt om je huis en tuin af te maken, dan heb jij meer tijd om te zorgen dat de Siata sneller af komt. Goed idee, toch?

Comment

• Die Siata is echt geweldig idd.
                                  Ik hoop hem ooit IRL te zien en dan graag rijdend :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                  X