Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn SIATA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Harry
    replied
    Die Siata is echt geweldig idd.
    Ik hoop hem ooit IRL te zien en dan graag rijdend :-)

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Ik vind de kleur ook wel erg goed gekozen hoor, zo in combinatie met de zwartrode wielen en interieur. Die kleur zal vast een andere en fraaiere benaming hebben maar het doet me een beetje aan ral 3007 'zwartrood' denken. Een naam die zo zakelijk is dat gelijk al schoonheid uit de kleur gehaald wordt

    Als jij nou eens wat mensen regelt om je huis en tuin af te maken, dan heb jij meer tijd om te zorgen dat de Siata sneller af komt. Goed idee, toch?

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied
    En dan heb je de auto nog niet in de zon gezien, wordt ze nog mooier.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Ik heb het koetswerk van de Daina nu in levende lijve mogen zien. Voor zover ik verstand heb van restauraties van klassiekers vond ik het echt verbluffend hoe ontzettend mooi strak de carrosserie is geworden. We hebben allemaal de foto's hierboven gezien met alle plamuur en andere ellende. En nu is het helemaal strak en gaaf. Als je er langs af kijkt zie je bijna geen golvingen in de reflecties. Alles is zo mooi vloeiend en strak. Prachtig gedaan.

    Dat is dus nog afgezien van de kwaliteiten van het Siata ontwerp. De vorm is gewoon zo als je ook al op de foto's kunt zien; sierlijk en elegant. Rustige lijnen met spaarzame maar fraaie details.

    Als je de rest van de auto met eenzelfde aandacht en vakmanschap weet af te ronden dan vind ik dat echt ode aan het ontwerp. Ik ben heel benieuwd!

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Welkom terug! En goed om te lezen dat je weer goeddeels hersteld bent!

    Hier op Gummen is niks veranderd alleen rij ik nu in een Mini.

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied
    IMG_0979 s.jpg
    Attached Files

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied
    Geen updates, behalve dat ze nu bij ons in de garage staat. In en rond (2000 meter tuin aanleggen en het renoveren van de schuur 16x9m) het huis is nog dusdanig veel te doen dat het wel even gaat duren alvorens dat de werkplaats gereed is en dat ik aan de techniek kan beginnen. Ondertussen ook nog in contact gekomen met de eigenaar van een vergelijkbare coupe. Toen ik de 8Vu boeken van Tony Adriaensens kocht had ik van hem vernomen dat hij ook zo“n auto gehad heeft en de eigenaar daarvan heb ik dus contact gehad. Dat betekent dat er 3 ondertussen van deze coupe“s in het noorden van Belgiė staan en een in Nederland... van de minder dan 15 auto“s die nog bekend zijn...

    Ik ben al wel bezig om te kijken wat wij met de motor kunnen doen zodat ik de bak en het blok gereed kan maken om te kunnen passen in de body. De body en chroom zijn helemaal af, het polijsten van het aluminium moet ik nog wel doen. Dat is iets waar ik ook nog iets voor moet maken om te voorkomen dat de lijsten beschadigd raken.

    Bij de Alfa“s moet er ook nog wat gebeuren, de Giulietta heeft een kapotte koppakking, deze was dus helemaal vergaan na 8 jaar. Tevens bleek dat bij de revisie8 jaar geleden de kop te dun is gevlakt en ik op zoek moest naar een nieuwe kop. Ik had een reserve kop maar die bleek ooit bevroren te zijn geweest en slecht hersteld, bij het afpersen bleek er op 8 plaatsen lucht door te komen, dus nu eerst checken of de kop nog recht is en dan de herstelling opnieuw laten doen....Ondertussen heb ik de kop van mijn tweede Giulietta (opknapper) verwijderd en deze is wel bruikbaar en wordt komende week gevlakt zodat deze er op kan. Bij d 2000 Touring heb ik lekke zuigerveren, waardoor het blok ook weer los moet en bij de 1750 GTV is de hoofdremcylinder lek..... alles komt uiteraard tegelijkertijd. O ja, van de Alfetta zit de koppeling vast, die heb ik te lang stil laten staan, waardoor die nu ook niet meer van zijn plaats wil.



    Leave a comment:


  • Minuteman
    replied
    Is er al een update ?

    Leave a comment:


  • Tazio Novante
    replied
    Geweldig mooi! Blijf ook altijd bewondering houden voor het geduld dat opgebracht kan worden om er weer iets moois van te maken.

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Ik wacht in spanning af

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Dat zal een gave combo worden ja! Ben benieuwd!

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Erg smaakvol!

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied
    nog wat plaatjes van het interieur. Het wordt volledig in deze kleur, special gemengd bij de restanten van de bekleding, van de matten tot de hemelbekleding. In de jaren 50 was dat gebruikelijk bij dit sort auto's. Ik heb foto's uit de jaren 50 van een blauwe Maserati1500 A6 die exact dezelfde bekleding had als de Siata en die was ook van boven tot onder in dezelfde kleur. Het grijs van de body is mede gekozen op de kleur van het interieur SAM_1502 (Medium).JPGSAM_1503 (Medium).JPGSAM_1927 (Medium).JPGSAM_1931 (Medium).JPG .

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Wow wat een beauty man!!
    Over een paar jaar dus een meeting incl deze Siata? :-)

    Leave a comment:


  • Parohl
    replied
    Ziet er heel mooi uit !

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Mooie update, 58_spyder.

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Wat een plaatje, Jelle!!!!

    Toevallig zat ik vanavond het draadje terug te lezen over de Gummen Zeeland rit van twee jaar geleden. Mettertijd zal ik maar weer eens iets in een routeboek verwerken zodat je de Siata de sporen kan geven over de Zeeuwsche dreven :-)

    Maarre, die lichamelijke hindernissen zal ongetwijfeld jouw planning aardig in de war hebben geschopt :-( . Hopelijk geeft het geen beperkingen op termijn?

    In ieder geval nog een goed vervolg van het herstel gewenst.

    Groeten aan Heidi

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Oi, dat ziet er goed uit !!

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied



    Ton,
    De body van de Siata is af en is deze keer prachtig geworden. De rest is blijven liggen. De bouw van een nieuw huis plus garage en werkplaats hebben de afgelopen jaren de prioriteit gehad plus het herstel van val (rechterenkel gebroken alook mijn linkerschouder gevolgd door een frozen shoulder) waarvoor ik na een jaar nog altijd in behandeling ben. Als het huis af is moet ik de schuur (16x9 meter) nog renoveren, waardoor het klussen in de werkplaats nog wel even op zich zal laten wachten. Om toch maar een coupe klaar e hebben om te rijden ben ik ondertussen al wel bezig om de Australische 1750 GTV op kenteken te zetten. De eerste inspectie op de brug toonde dat de auto zeer hard (mag ook welvoor een auto die afkomstig is van de droogdte staat in een van de droogste werelddelen) is en de motor loopt ook perfect, dus dat moet goed komen. Mijn 2000 had vorig jaar heel veel probelemen en dit jaar begaf de Giulietta het tijdens mijn eerste ritje met de auto in ruim een jaar (3 kilometer na het kleppen stellen).
    Ondertussen ook met andere Siata eigenaren contact gehad en mogelijkerwijs kunnen wij de bijzondere onderdelen voor de motor (krukas e.d.) speciaal laten fabriceren voor een 5 –tal in een keer waardoor het iets betaalbaarder wordt.
    Maar ik vermoed dat je vooral geļnteresseerd bent in plaatjes, dus bij deze:


    20170325_124652.jpg



    20170325_124735.jpg

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Niet dat ik Spyder dagelijks spreek (verre van), maar zijn ouders zijn goede vrienden van mijn ouders. Ik vernam laatst dat Spyder herstellende is van een valpartij. Weet er het fijne niet van maar een beschadigde schouder geloof ik. Die Siata staat momenteel niet bovenaan het lijstje denk ik.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Dit prachtige project was ik al weer vergeten. Ben ook wel benieuwd. Ik zie de wagen niet bij oude of lopende projecten op de site van de restaurateur staan, en de laatste post van spyder is al weer van 2016.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Goede vraag!
    Ik zou hem graag eens zien als hij af is.

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Wij kwamen vorige week zondag door jouw woonplaats 58_spyder en vroeg mij af hoe het met de Siata is.

    Lang niets meer over gelezen.

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied
    Klopt, ik kreeg de link doorgestuurd omdat mijn broer meende de Siata te zien.
    Er is geen tijdspad, de auto is naar achteren geschoven in mijn planning wegens gebrek aan plaats om fatsoenlijk te kunnen werken. In verband met de bouw staat hier alles vol, daarnaast heeft de bouw nu de prioriteit qua werkzaamheden.


    Leave a comment:


  • Ar
    replied
    Wel wat kort in beeld. Wat een gigantisch veel werk is het toch. Heb je ook een soort van tijdspad wanneer het allemaal klaar moet zijn? Of laat je het op de vrije loop?

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied
    Ondertussen is het restauratiebedrijf ook verhuist. Blijkbaar was er in Lomm niet veel te doen was het voldoende nieuws voor de regionale Limburgse omroep om aandacht aan te besteden.
    Rond 1.30 is mijn auto duidelijk in beeld. http://www.l1.nl/video/l1nws-nieuwe-impulsen-lomm


    Ondertussen ligt het chroomwerk ook bij de verchromer, ondertussen wordt de body voorbewerkt....binnenkort maar eens een kleurtje uitkiezen.

    helaas heb ik nooit meer een datum doorgekregen , sorry hiervoor.

    Leave a comment:


  • RemcoB
    replied
    Lijkt me interessant. Ga graag mee, onder voorbehoud dat mijn aanwezigheid die dag niet dringend elders wordt verlangd.

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 58_spyder Bekijk bericht
    Het gaat om een zaterdag
    Okee, bedankt voor het antwoord. Als er geen andere afspraken in de weg gaan zitten bij mij, dan kom ik graag kijken / genieten.

    Leave a comment:


  • Parohl
    replied
    Als de datum past zou ik graag mee gaan.

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
    Nee, het organiserende heerschap... Jij mag ook hoor, maar hij rijdt zowat voorbij op weg naar Beringe
    No problem, tenzij de baas mee gaat (maar ja die past nog achter in de 2000),Tot dusver reken ik op een vijf-achtal Gummers voor een meet, maar ik zal nog even wachten of er zich nog meer melden.
    Ik zal eveneens proberen om nog een paar liefhebbers uit Belgiė mee te nemen voor het internationale karakter.



    Van het weekend ook nog even zitten pongelen aan wat klein spul, maar echt alles zit gruwelijk vast weer een busje WD40 leeg gespoten en nog geen effect.

    Leave a comment:


  • Toon van Driel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
    Moi?
    Nee, het organiserende heerschap... Jij mag ook hoor, maar hij rijdt zowat voorbij op weg naar Beringe

    Leave a comment:


  • Toon van Driel
    replied
    Nee, het organiserende heerschap... Jij mag ook hoor, maar hij rijdt zowat voorbij op weg naar Beringe

    Leave a comment:

Working...
X