Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Doe er een carbon asbak bij en je bent los.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

En nu spectaculair een foto die ik maakte toen ik wat crocky ging halen.
      Het janken bij de pomp is ook begonnen: 7,5l/100km met vooral binnendoor en stad verkeer. 159 deed het met een kleinere motor en automaat ook vergelijkbaar qua verbruik.

Gisteren even op een rustige plek even 110 per half uur aangetikt en ik moet zeggen dat crocky best goed smaakt. Het voelde alsof de ding de teller wilde uitlopen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by Dr.Agan; 17-12-17, 16:39.

Comment

Ook af-fabriek is 250 op de teller haalbaar. Dus dat zal nu helemaal leuk zijn. Hoe is de koppelopbouw nu? Nog lekkerder aant gas?
        Mooie auto!
        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Een 325D. De juiste uitvoeringen kunnen zonder problemen naar de 300pk worden gepaprika't.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Volgens de grafiek zou de koppel en vermogen opbouw ongeveer zo eruit moeten zien: http://bmwspeed.nl/newsdocs/103.pdf , gewoon overal iets meer en zo voelt het ook. De eerste versnelling is standaard gebleven, de tweede is licht getuned en de derde bijna helemaal getuned om de bak te sparen. In 4,5 en 6 is de volledige tuning beschikbaar.

De auto was best vlot en misschien net wel of net niet sneller dan de zelf getunde Uno 1.4 Turbo en Alfa 75 Qv die ik had, maar met deze software is het zonder twijfel de snelste auto die ik tot nu toe heb gehad Hij hangt zeker lekkerder aan het gas maar ik kwam bij het uitlezen fout tegen wat mogelijk de gaspedaal reactie negatief beïnvloedt: raildruksensor die niet lekker zou zijn. Een maat van mij heeft hem gereset en over een tijdje kijken wij of de fout er nog inziet. Zo ja dan wordt het nieuwe sensor á 200e.

PACO Dit is helaas geen 325d die geschikt is om naar 300 pk te chippen. Bij Beek Racing zeiden ze dat er in principe een stuk meer pk's door blokje geleverd zal worden dan de beloofde 232. Niet dat die paar pk's zo boeiend zijn want ik ziet nog steeds ruim onder 300

Comment

150Nm extra bij 1500 rpm is wel prettig, zou je goed moeten merken.
              Keurige waardes!

Comment

Netjes! De mijne is toen dacht ik naar 240pk en 500 NM getuned en dat maakte het een ontzettend brute auto. Ook boven de 200 km/h trekt hij nog hard en lang door. En de mijnes liep inderdaad de teller uit ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                  Netjes! De mijne is toen dacht ik naar 240pk en 500 NM getuned en dat maakte het een ontzettend brute auto. Ook boven de 200 km/h trekt hij nog hard en lang door. En de mijnes liep inderdaad de teller uit ;-)
                  260 ech wel

Comment

Na de tip van een goede old school monteur eerst maar een nieuwe brandstof filter besteld en gisteren gemonteerd. Vorige week al weer opnieuw uitgelezen maar de raildruksensor melding was er niet meer. Gisteren de brandstoffilter vervangen en de auto lijkt soepeler in de toeren te klimmen, het leek of er vroeger mini schokjes in de toerenopbouw aanwezig waren maar dat is nu weg.

Er is wel een nieuwe foutmelding bij het uitlezen opgedoken: elektrische waterpomp schijnt dood te zijn. Ga nog een keer de stekkers nakijken en weer uitlezen. En daarna vrees ik, weer de boodschappen doen bij de lokale BMW boer.

Comment

Vorige weekend zaterdag avond 325d verkocht nadat ik samen met een maat uit Frankfurt terug kwam met de vervanger: E91 330d LCI.
                      Een sukkel, heb er geen andere woord voor heeft mij ik vermoed met opzet, aangereden op de snelweg dus 325d met schade verkocht.

Op de weg terug nog even opzij gegaan voor wat later bleek een 130i van de eerste generatie. En verrek, die accelereerde niet harder dus het klopte wat zij bij Beek Racing zeiden: het waren er inderdaad wat meer dan beloofde 232 of zo pk's.
                      De foto's schijnen te groot te zijn en ik heb geen zin om ze te verkleinen. Als het resizen ooit automatisch gaat dan probeer ik het weer

Comment

Dus al je 2e BMW ineens? Gefeliciteerd!
                        Toch vind ik een 130i leuker dan zo'n daisel ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik ook. :-)
                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Dr.Alban, graag pics van die 330, ik heb nog spierwitte lampen tbv de Angel Eyes liggen.
                            Ik heb er toen geld zat voor betaald maar nooit gebruikt, niks voor jou, prijs 50 euro.
                            Heb je net als de nieuwere type's helder witte Angel Eyes in plaats van die gele.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                              Ik ook. :-)
                              Ik ook maar niet met het aantal kilometers dat ik rij

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                              Dr.Alban, graag pics van die 330, ik heb nog spierwitte lampen tbv de Angel Eyes liggen.
                              Ik heb er toen geld zat voor betaald maar nooit gebruikt, niks voor jou, prijs 50 euro.
                              Heb je net als de nieuwere type's helder witte Angel Eyes in plaats van die gele.
                              Beamer, jouw verkoop prijzen zijn nog lager dan jouw biedingen
                              Er zitten best veel opties in de originele lampen zoals xenon, bocht verlichting, automatische hoogteverstelling, grootlicht assistent. Ik ga er echt niet aan zitten zolang het allemaal werkt.
                              Het is geen geld maar ik laat de auto voor wat het is, nou ja 17 inch velgen met winterbanden gaan vervangen worden door 18 inch zomerbanden maar dat is het dan.

Over de opties gesproken , dit hoort er natuurlijk ook bij anders kunnen mensen teleurgesteld worden als ik het niet post

Type Code UY91 E
                              Series E91 (MUE) Series 3 Type TOUR
                              Model 330D OL (EUR)
                              Steering LL
                              Doors 5
                              Engine N57
                              Displacement 3.00
                              Power 180 Drive HECK
                              Transmission MECH
                              Colour SPACEGRAU METALLIC (A52)
                              Upholstery STOFF VERTEX/ANTHRAZIT (EBAT)
                              Prod. Date 2009-06-25
                              Vehicle options
                              L801A National version Germany
                              P7HEA Connectivity Pack
                              P7R7A Innovation package
                              P9BFA Navigation Package
                              S1CAA Selection of COP relevant vehicles
                              S1CBA CO2 package
                              S1CDA Brake Energy Regeneration
                              S230A Extra package, EU-specific
                              S255A Sports leather steering wheel
                              S258A Tire with run-flat functionality
                              S2KUA BMW LA wheel, V-spoke 285
                              S320A Deleted, model lettering
                              S321A Exterior parts in vehicle color
                              S322A Comfort access
                              S358A Climate comfort windscreen
                              S386A Roof railing
                              S418A Luggage compartment package
                              S423A Floor mats, velours
                              S428A Warning triangle and first aid kit
                              S431A Interior mirror with automatic-dip
                              S481A Sports seat
                              S493A Storage compartment package
                              S494A Seat heating driver/passenger
                              S4AEA Armrest front, retractable
                              S4CGA Interior strips, "satin-silber" matt
                              S4UAA Partially electric seat adjustment
                              S502A Headlight cleaning system
                              S508A Park Distance Control (PDC)
                              S521A Rain sensor
                              S522A Xenon Light
                              S524A Adaptive Headlights
                              S534A Automatic air conditioning
                              S548A Kilometer-calibrated speedometer
                              S563A Light package
                              S5ACA High-beam assistant
                              S609A Navigation system Professional
                              S612A BMW Assist
                              S614A Internet, preparations
                              S615A Expanded BMW Online Information
                              S616A BMW Online
                              S620A Voice control
                              S633A Preparation, mobile phone, Business
                              S698A Area-Code 2 for DVD
                              S6AAA BMW TeleServices
                              S6ABA Control for Teleservices
                              S6FLA USB/Audio interface
                              S6NFA Music interface for Smartphone
                              S704A M Sports suspension
                              S761A Individual sunshade glazing
                              S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
                              S851A Language version German
                              S863A Retailer Directory Europe
                              S879A On-board vehicle literature German
                              S8SCA Telematics access request,country-spec.
                              S8SPA Control unit COP
                              en na dit allemaal gelezen te hebben kom je er achter dat er geen CC op zit.
                              Last edited by Dr.Agan; 18-04-18, 20:55.

Comment

Op bezoek bij de RDW.
                                Attached Files

Comment

Dat is helegaar geen onaardige uitvoering!

Comment

Mooie wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                      No problem, ik kan ze vast wel slijten aan Beamer. ;-)
                                      Huh ?!?!?! zeker interesse pik !!

Comment

Mijn tweede Beamer is vorige week probleemloos en zonder opmerkingen voorzien van zijn eerste NL apk. Kort na aanschaf had ik een flinke bukmoment toen de auto een ochtend niet wilde starten en ook niet uit te lezen was. Ik was betrouwbare Italiaanse meuk gewend dus geen woonplaats service bij ANWB genomen en dat had ik geweten. Na door berger bij de dealer auto gelaten te hebben en een beetje vakantie gevierd te hebben in het land van Macboy, kreeg ik goed nieuws en slecht nieuws: goed nieuws was dat de auto weer piccobello was nadat een sensor van de keyless entry in de bestuurders deur vervangen was en ook een antenne waarvan ik bij aankoop al wist dat die stuk was. Slecht nieuws was dat het bijna een rooitje was. Gelukkig is het daarbij gebleven.

Kort daarna heb ik de auto voorzien van 8 liter verse Mobil 5w-50 olie en alle andere filters, de bak- en diffolie. De motor heb ik eerst geflushed met Liquy Moly en de olie blijft na bijna 12 dkm nog redelijk geelig. Over twee maandjes weer eens flushen en verse olie.
                                        Ik heb ook de achterdempers vervangen door nieuwe Bilstein B8 in de hoop dat de auto wat stugger zou worden, niet dus. De originele dempers waren ook nog prima. De veren zijn te slap voor mijn smaak dus zal daar wat aan gebeuren in de nabije toekomst.

Hij voelt best zuinig aan voor dikke 300 pk, volgens de vorige eigenaar .

O ja, het is weliswaar een diesel maar hij loopt zijdezacht:
                                        https://www.youtube.com/watch?v=FEvs4OyMzDM

Comment

Lol

Mooizo. Blijft altijd even wennen inderdaad als je van die degelijke italiaanse wagens overstapt op die kwetsbare duitse meuk. Had ik ook toen ik die C-klasse kocht.

Comment

Lol. Bij ons is de Fiat ook gewoon een stuk meer betrouwbaar dan de BMW.
                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Afgelopen maand de auto voorzien van nieuwe olie en filter en motorspoeling. De rest van de vloeistoffen en filters is maar 15dkm oud dus doe ik die volgende keer. Ook de xenon kaarsen vervangen want je zag minder dan in een Alfa 156 met ordinaire H7 lampen om maar wat te noemen en dat kan dus echt niet,
                                              Nu zitten er OSRAM D1S 66140XNB NIGHT BREAKER UNLIMITED Xenon super premium de luxe lampen in en dat begint ergens op te lijken al had mijn ex-159 met aftermarket aliexpress xenon die ik had ingebouwd veel meer licht.

De auto doet het prima verder. Hij voelt voor 300 pk, zuinig aan met 6,8 l/100km .

Het enige minpunt is de slappe veer demper combinatie. Er gaat binnenkort een BC-Racing schroefsetje onder komen met 50kg veren voor en 130kg veren achter. Dat moet de ophanngingsfrequentie opkrikken naar iets meer dan 1,5 HZ voor en 1,6Hz achter,

Comment

Een update:
                                                Voor de APK afgelopen oktober besloot een achterwiellager om geluid te maken dus die is vervangen . De voorbanden Fuldat Sportcontrol 2 waren na 55 dkm aardig op dus nu Michelin PS 4. Ook veel griep maar minder stuurprecisie. Volgende keer komen er weer Fulda's er onder.
                                                De olie en filters zijn ook eens vervangen i.c.m. de motorflush.

Voor de rest is het gewoon een saai ding, er gebeurt niet veel

Comment

Sinds ik de Michelins PS4 heb gemonteerd, heerst er ook meer griep, zou dat het zijn? :-)

Dat van de stuurprecisie herken ik wel. Het is net alsof je een fractie van een seconde nodig hebt om de wielen te laten settelen. Of dat in de wang zit of de compound, heb ik geen idee van.

Comment

Van de week door de lichtmuur gereden. Verder geen spannende dingen te melden. IMG_20210210_165755_244.jpg

Comment

De 330d E91 Lci is een week gelden opgehaald door de nieuwe eigenaar met iets van 316 dkm. Nu kan ik rustig hobbyen aan f30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Agan Bekijk bericht
                                                        Een update:
                                                        Voor de APK afgelopen oktober besloot een achterwiellager om geluid te maken dus die is vervangen . De voorbanden Fuldat Sportcontrol 2 waren na 55 dkm aardig op dus nu Michelin PS 4. Ook veel griep maar minder stuurprecisie. Volgende keer komen er weer Fulda's er onder.
                                                        ...
                                                        Volgende keer Good-Year Eagle Supersport F1 pakken; die gaan wat minder lang mee, maar hebben mega stuurprecisie en een stuk meer grip dan zowel de PS4 en de Fulda! Is de concurrent voor de PS4 S versie; die zijn beide aan elkaar gewaagd, waarbij de GY iets meer feedback geeft:

Comment

Ik heb ipv van de PS 4 die er af gaan nu de Goodyear F1 Asymmetric 5 in bestelling staan. Betere stuurprecisie dan de PS4 (die daar ook niet in uitblinken) en iets minder maar wel vergelijkbaar comfort. Bovendien gaan ze volgens sommige test zeker zo lang mee als de PS4 en zijn ze belachelijk goedkoop.

De asymmetric 1 heb ik er ooit onder gehad, die kon me toen niet zo goed overtuigen. Maar dat kon de PS3 ook niet bepaald. Die was de S in PS niet waard. De PS2 was qua sturen nog het fijnste in het Michelin rijtje. Alleen was de grip minder van dat rubbermengsel.

Heel goed zal ik het rouwend niet kunnen gaan beoordelen omdat het alleen om de achterbanden gaat. Ik moet nog nakijken hoeveel km die nou zijn meegegaan.

Comment

Good Year Eagle Supersport F1 in 255/40 18 is momenteel nergens te krijgen voor een redelijke prijs maar staan wel bovenaan mijn lijst.

Comment

Working...
                                                            X