Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn nieuwe project, een Ashley R1GhT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Remklauwen is niks speciaals aan. Ook daar geldt de standaard sets zijn toegestaan. En deze voldoen prima. Remleidingen daar en tegen is wel van belang.
    Als ik mijn met het budget zou moeten kiezen, zou ik investeren in Adjustable schokbrekers. Goede zijn moeilijk te vinden. Het kanaal waar ik ze van betrek is prijzig maar uitstekend. Reken op 250 pond per stuk. (Tenzij je de hele ophanging gaat aanpassen en naar telescopische veren gaat) Maar dan heb je ook wat. Verder zou ik een verbeterde antirolbar erop zetten. Dit zijn zaken die de auto compleet anders maken. Goed frictiemateriaal en geventileerde remtrommels achter is ook aan te bevelen. Oh en denk aan je steekassen, de huidige zijn niet berekend op het geweld. Evenals het differentieel. Maar neem aan dat je dat allemaal aanpast ivm de motor omdat de huidige achteras toch verdwijnt.

Edit lees in je eerste post dat de hele achterwielophanging veranderd wordt.
    Last edited by Austin A35; 05-12-17, 12:26.
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

Comment

Ik wist niet dat je de Libra nog had.

Comment

De achteras blijft en voor ga ik naar telescopische veren. Voordeel is dat ik mij niet ga houden aan de normale race eisen. Achter gaat er een quaife in. LSD. Zou ik ook nog wat moeten doen aan de assen?

Libra is er nog ja. Nog steeds niet af. Komt wel een keer. Klassieker in de maak.

Comment

Wel een platensper, werkt een stuk beter in Midgets dan een helical. In het algemeen worden Quiafe dus afgeraden voor sprites... De assen zelf niet zo zeer, wel de steekassen de standaards draai je een wokkel van. En aangezien je flink in de toeren kan met je motor. zou ik een 4,55 diff steken. Dan gaat je torque enorm verbeteren.
          Verder zou ik goed naar je wiellagers ophangpunten ed. kijken. als je semislicks monteert. Daar is de boel echt niet op gebouwd. Deze autoīs houden ervan om te glijden. Dus als je ze dat niet laat doen, dan is dat wel een belangrijk aandachtspunt.

Comment

Dan gaan we eerst maar eens wokkels maken.. Initieel ga ik ook nog proberen te rijden met het normale diff. We kunnen altijd nog upgraden. Het idee is dat het leuk blijft (ook qua kosten) en niet competitief. (kijken hoe lang ik dat volhoudt)

Dus dit differentieel is wel ok?: https://shop.quaife.co.uk/mg-midget-ah-sprite

Het gaat om het ATB type van Quaife wat niet OK is, toch? Het bovenstaande model wordt namelijk omschreven als een 'plate type'.

De vraag is ook of ik wat moet doen met de versnellingen. Ik ga eens een keer uitrekenen wat de overbrenging in de versnellingsbak van de motorfietsmotor doet. In princiepe zijn motorfiets wielen groter dan auto wielen. Maar tegelijk wil ik ook geen Vmax van 300km/uur in de auto. Ik ga wel even aan de reken. Mijn gut-feeling zegt dat het wel redelijk uit gaat komen.. <edit> So much for Gut-feeling.

Ik heb het even uitgerekend. Ik kom bij een bandenmaat van 195/45/14 (wat qua omtrek kleiner is dan het originele wiel) op ~140km.uur in de 6de versnelling op 11,000 toeren. En dat is dan met het standaard 4.22 differentieel. Als ik naar een 4.55 diff ga, dan wordt dat maar 131km/uur

Een mk2 riley differentieel (3.727/1) zou uitkomst kunnen bieden en me naar 160km.uur bij 11,000 kunnen tillen. Dat zou dan bij redline (12,6k) ~ 183km.uur op de teller staan. Er staat er toevallig een op Ebay. Maar 450 pond is nog wel wat gortig.

Ben benieuwd, we gaan eerst maar eens standaard rijden.

P.S. Nog even een grafiekje gemaakt (laten maken) van de schakelmomenten voor een 3.55:1 diff wat je hier kunt krijgen https://www.ebay.ie/itm/New-3-55-3-5...3/151586843299 :
            gearing.png
            Last edited by Robert Campbell; 06-12-17, 15:53.

Comment

Gisteren avond de balken die de constructie in de garage omhoog houden naar een hang-constructie veranderd zodat de auto's vrij kunnen bewegen onder het opslagplatform in de achterkant van de garage. Dat betekende dat de Libra opzij kon, en de Midget aan de linker kant er in kon (met het CBR1000RR blok er achter).

De 'perfecte' garage komt dichterbij, en dus de acceleratie voor het Ashley project.

Comment

Ik heb ook al een beetje nagedacht over hoe ik het blok op ga hangen in de motor-ruimte. Het idee is om de originele rubber-geveerde blokken te gebruiken die bij de A-series zaten, maar dan met een buizenframe het CBR blok er aan te hangen. Een soort 'converter' dus die een CBR blok laat lijken op een A-series blok.
                ccrp-1205-project-turbo-demon-build-headers-and-motor-mounts-05.jpg
                Beetje zoals bovenstaand, maar dan wat ingewikkelder.

Comment

Nog een setje OZ F1s geregeld voor een leuk prijsje. Deze met 185/50/14, dus net ietsje smaller dan de 195/45/14. Ik moet nog steeds aan de reken wat nou past voor de Midget en wat voor spacers ik nodig heb.

Comment

Nu heb je dus twee breedsets.

Comment

Aangaande de bak, heeft een motorfiets geen price direct? Anders klopt je berekening van 130 niet. Bij 8500 rpm, loopt een 4,55 diff met 13Ē al over de 200.
                      Ik weet niet wat het koppel van die motorfiets is, maar met een de groot diff, verlies je veel koppel. En dat is ook weer zonde.

Comment

Nee, er zitten buiten de versnellingsbak aan de motor, ook nog twee verzetten. De motor en versnellingsbak zijn 1 unit. Er komt dus nooit 8500 toeren uit het ketting-tandwiel, en ik gebruik ook niet de standaard MG bak. Ik heb de berekening laten doen door een motorfiets-website waar je de bandenmaat en het kettingverzet kon veranderen. IPV de ketting tandwielmaten heb ik daar de diff-tandwielmaten in gezet (zelfde idee, maar dan zonder ketting).

Ga hem wel eerst even rijdend/draaien krijgen, en dan wat proeven doen in de 1ste versnelling op bokken ofzo.
                        Last edited by Robert Campbell; 11-12-17, 13:42.

Comment

Zo, de quickJack is binnen, aangesloten en meteen gestest: https://youtu.be/qtOtPZbLU-Y Is echt een super-product, kan het alleen maar aanbevelen.. Afwerking is super, werking is super. Echt echt makkelijk in gebruik (en snel!). Ik heb zelf de 12V versie, zodat ik altijd&overal de auto kan optillen, zonder dat ik 220V nodig heb.

Comment

Geen nieuwe ontwikkelingen op het AshleyGT front (nieuwe vriendin kost veel tijd). Jaguar is wel eindelijk afgevoerd, dus binnenkort een hoop meer ruimte in de garage. Ga wel in Augustus naar engeland, en ga alvast langs bij de Midget ophangings gasten om de voorwielophanging (en remmen) serieus aan te pakken (nieuwe uprights, dempers en veren). De achterwielophanging gaat over op schijven, er komen dubbele wiel-lager in (voor het vermogen), en we gaan direct naar een LSD.
                            Schijven en PCD voor: https://www.jlhmorrisminors.co.uk/mg...brake-kit.html (4x108 PCD) Mogelijk ook deze, maar die veranderd de PCD niet: http://www.frontlinedevelopments.com...loy-brake-kit/
                            Voorwielophanging: http://www.frontlinedevelopments.com...uspension-kit/
                            Achter schijven: http://www.frontlinedevelopments.com...isc-brake-kit/ (4x108PCD)
                            Panhard rod: http://www.frontlinedevelopments.com...ard-rod-kit-2/
                            Schokdemper verbetering voor achter: http://www.frontlinedevelopments.com...on-kit-1500cc/

Comment

Geen vorderingen, bijna een half jaar verder. Uiteindelijk een MX-5 gekocht als 'leuke' auto en daarvan meteen het blok opgeblazen door olietekort. Beetje jammer. Nog steeds van plan om iets met de MG te gaan doen, maar door de zoektocht naar een groot huis met garage, en nieuwe vriendin die intussen ook alweer verloofde is, veel afleidingen.

Comment

Ik vraag me toch af hoe je dat lukt. Als techneut eerst de Jag stuk, en daarna een MX-5 door iets lulligs als olie te kort.
                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

'Domme' pech. Meestal als ik een gebruikte auto koop, houd ik de eerste paar ritten het olieverbruik nauwlettend in de gaten. Deze keer niet vaak genoeg. Achteraf denk dat
                                  1. Het oliepijl al erg laag was bij de koop en
                                  2. Door een olielekkage bij de krukaskering
                                  het oliepeil sneller zakte dan ik erg in had.

Bij de Jag was het oliepeil gewoon goed, alleen is blijkbaar een Jag uit 1995 niet meer geschikt om meerdere uren achter elkaar 250 te rijden. Mogelijk dat het koelsysteem niet meer helemaal optimaal was. Mogelijk dat het al vanaf het begin niet super was ontwikkeld. Toen ik op zoek was naar een blok voor de Jag hoorde ik wel vaker verhalen over gesmolten 1ste en 6de zuigers.

Ik denk dat het probleem vaak is dat ik oude 'barrels' koop en dat ze veel liefde nodig hebben. De MX5 was gewoon mijn eigen fout. Mea culpa. Leren en doorgaan.

Comment

MX5's kunnen wel wat verbruiken en lekken idd. Maar als het peil het minimum nadert, hoor ik dat altijd aan het geluid bij het starten.
                                    Dan weet ik dat er binnenkort weer iets bij moet.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mocht je de MX5 nog hebben en mocht het een NA zijn: ik kom net dit bericht tegen:
                                      https://m.facebook.com/story.php?sto...36833826561918

Comment

Working...
                                      X