Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze "Nieuwe" Audi TT 2.0tdi 8S naast de TT 2.0tdi 8N.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ramen en sloten werken ook weer, altijd handig,

Jos.

Comment

En weer verder, interieur zit er helemaal in. Morgen een nieuwe voorruit.

Jos.

Comment

Misschien een rare vraag, maar mag je voor de RWD (keuring) wel zelf airbags inbouwen? Ik neem aan dat Audi dan geen enkele verantwoordelijkheid wil nemen als jij aan de airbags en elektronica zit als amateur klusser.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ja, de geplofte airbags mag je vervangen.

En bijna geen enkele fabrikant maakt er een probleem van.
          Tesla is de enige dwarsligger.
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Wat kost nou een Audi TT 2.0tdi 8S uit 2016? Ik bedoel.. Scheelt het veel met dit project? Wel heel gaaf hoor. Dus gewoon informatief vraagje :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
              Misschien een rare vraag, maar mag je voor de RWD (keuring) wel zelf airbags inbouwen? Ik neem aan dat Audi dan geen enkele verantwoordelijkheid wil nemen als jij aan de airbags en elektronica zit als amateur klusser.
              Buiten het feit dat ik een VAG gerelateerde garage heb mag/kun je gewoon deze plofzakken ook zelf vervangen door goede exemplaren. Ook het resetten en uitlezen van de airbagmodule kan ik dus zelf. Dit geld ook voor de rest in de auto qua elektronica, aangezien werkelijk alles uit elkaar is geweest en toch de stroom erop heeft gestaan zit de hele auto onder de foutcodes. Ook dit kunnen we zelf resetten danwel coderen.

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
              Wat kost nou een Audi TT 2.0tdi 8S uit 2016? Ik bedoel.. Scheelt het veel met dit project? Wel heel gaaf hoor. Dus gewoon informatief vraagje :-)
              Hieronder de eerste vergelijkbare auto. Buiten het feit dat er nogal een gat dankzij de BPM inzit, rendeert het goed uitzoeken van de benodigde onderdelen absoluut, al zou ik zou er mijn handel niet van willen maken. Voor mezelf is het een leuk project, ook door wat dingen meteen te personaliseren zoals het interieur, remmen, S-line buitenkant, wielen, parkeersysteem en koplampen.

Jos.
              Fahrzeug ist sehr sehr gepflegt, mit Original Audi Winterreifensatz, Garagenfahrzeug, Nichtraucherfahrzeug. Vollausstattung mit Navi, LED, Leder Alcantara Si...

Comment

Eerste meters zijn gemaakt, meteen toch wat huiswerk.....

Wiellager LV, remmen goed ontluchten en na een accuwisseling zijn alle coderingen uit het ABS.

Jos.

Comment

Comment

TT weg gebracht naar Duitsland voor wat aanpassingen zoals het werkend maken van de Led Matrix lampen incl. verkeersbordenherkenning en automatisch inparkeren.

Jos.

Comment

Morgen (zondag) de TT weer ophalen uit Duitsland, Led Matrix en automatisch inparkeren werkt. Kenteken vandaag binnen gekregen, komende week een afspraak maken bij de RDW in Zwolle om vanwege de WOK een keuring uit te laten voeren. Rijden ermee komt steeds dichterbij.......

Jos.

Comment

Wat een project. Meeste opties zaten er nog niet op?

Comment

Leuk man. Ben benieuwd.

Comment

Wat is de reden van het (nog) ontbreken van de dorpel aan bestuurderszijde? Heeft dat te maken met de aanstaande keuring?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                              Wat is de reden van het (nog) ontbreken van de dorpel aan bestuurderszijde? Heeft dat te maken met de aanstaande keuring?
                              Dat klopt, bodem platen moeten verwijderd zijn en ik heb de skirt ook nog maar weg gelaten. Daarbij is die met beide (S-line)skirts zo breed dat je op de aanhanger ook heel goed uit moet kijken om niets te beschadigen.
                              Affijn, vandaag weer 800km gereden met de aanhanger.....in het dashboard ziet het er nu in ieder geval anders uit.

Jos.

Comment

Affijn, de bus op de foto's is onze eigen bus niet aangezien ik onze oude zwarte T4 eigenhandig om zeep geholpen had. Ik had de intentie deze echt helemaal op te rijden, maar bij 595000km is het nu over door de distributieriem te laat te vervangen.........Gekocht met 200000km en bijna 10jr mee gereden.

Deze hebben we nu vervangen door een T5GP 140pk DSG7. Even wat modificaties doorgevoerd zoals een oem radio incl. Kufatec telefoon module, natuurlijk een trekhaak, software voor motor (incl. koudbeveiliging) en DSG.

Komende maandag dus naar de RDW met de TT voor de WOK melding en daarna hopelijk de rest (bodembeplating en zijskirts) erop en rijden. Kenteken is inmiddels ook binnen.

Jos.

Comment

De TT mag afgebouwd worden, paar dagen wachten tot het kenteken vrij gegeven is, APK zat er nog vanuit Duitsland op (3 jr geldig). Dus binnenkort rijden!

Wel mooi om te zien hoe het keuren m.b.t. een WOK gaat. Een kromme auto wordt altijd gezien.

Jos.

Comment

Beide "nieuwe"auto's bij elkaar en in gebruik.......

Jos.

Comment

Mooi werk! Was een leuk draadje om te volgen.
                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Inderdaad leuk om te volgen. Veel plezier met het apparaat!

Comment

Als afsluiter voor het nieuwe rijden het orgel op de pijnbank. Ik vond hem erg hard lopen voor een standaard 184pk, 230km/u had ik er zo voor, op de bank bleek dat gevoel juist doordat de motor standaard al 198pk/424nm deed. Nogeens gekeken of de software origineel was, dit bleek zo te zijn. Affijn, na tuning hebben we nu 243pk/510nm aan boord, nu loopt die hard naar de 4200rpm in de 6e versnelling, wat op 252km/u uitkomt. De goede stroomlijn mist zijn uitwerking dus niet......

Telefoonfoto van de uitdraai....,

Jos.

Comment

En dat uit een 2.0 TDI?
                                            Indrukwekkend. Helemaal als daar geen hardware bijkomt.
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

En dat uit een 2.0 TDI?
                                              Ben daar ook steeds verbaasd over, we tunen deze motor vaak in de Golf VII GTD. zoals al gezegd vond ik de auto al goed accelereren. Dat verweet ik aan het gewicht en luchtweerstand aangezien deze auto lichter is dan de Golf VII, maar achteraf was er al een behoorlijk koppel en vermogen paraat.......

Jos.

Comment

En dat uit een 2.0 TDI?
                                                Het gaat goed zolang de toegenomen thermische belasting opgenomen kan worden door de reserves in je koelsysteem.
                                                In dit geval van Jos heb je ongeveer 20% meer kinetische energie nodig om van 230kmh naar 252 te rijden.
                                                Dat zou zomaar goed kunnen gaan.
                                                In geval van mijn A6 ging de begrensde topsnelheid van 250kmh eraf en liep hij 300 (vermogen van 313pk naar 458pk)
                                                Dat ging dus niet goed. Gevolg een plas KVS op de Raststatte, een gescheurde KVS tank en gescheurde slangen.
                                                Kun je allemaal laten fixen of upgraden, maar wetende dat je motor dus zo heet kan worden dat je KVS systeem overbelast raakt leek mij niet zo een goed idee.
                                                Uiteindelijk komt dit allemaal van hotspots ergens in de motor.

Dat tunen is leuk voor in NL maar zodra je echt langdurig gaat snel rijden zijn die mega vermogens claims van de bekende tuners in NL volstrekt irrelevant.
                                                Alles gaat kapot. Been there done that. ;-)
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ja, kan ik me voorstellen. Weinig is gebouwd op langdurige en hoge belasting.

Maar om af en toe de straatstenen eruit de trekken, dan is die 500Nm wel ff lekker.
                                                  Blijf het indrukwekkend vinden dat je dat uit een tweeliter diesel trekt. Dat is gewoon 100pk en 200(!)Nm meer dan mijn oude (gechipte) dieseltje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Het gaat goed zolang de toegenomen thermische belasting opgenomen kan worden door de reserves in je koelsysteem.
                                                    In dit geval van Jos heb je ongeveer 20% meer kinetische energie nodig om van 230kmh naar 252 te rijden.
                                                    Dat zou zomaar goed kunnen gaan.
                                                    In geval van mijn A6 ging de begrensde topsnelheid van 250kmh eraf en liep hij 300 (vermogen van 313pk naar 458pk)
                                                    Dat ging dus niet goed. Gevolg een plas KVS op de Raststatte, een gescheurde KVS tank en gescheurde slangen.
                                                    Kun je allemaal laten fixen of upgraden, maar wetende dat je motor dus zo heet kan worden dat je KVS systeem overbelast raakt leek mij niet zo een goed idee.
                                                    Uiteindelijk komt dit allemaal van hotspots ergens in de motor.

Dat tunen is leuk voor in NL maar zodra je echt langdurig gaat snel rijden zijn die mega vermogens claims van de bekende tuners in NL volstrekt irrelevant.
                                                    Alles gaat kapot. Been there done that. ;-)
                                                    Het grootste probleem van de 3,0tdi is het "headliften" van de kop(pen weten we nu. Het vreemde is dat er zijn die dit pas na 270000km hebben, maar we hebben er nu twee gehad die notabene standaard waren. Ook hebben er een die (middels een andere turbo) 476pk levert en voornamelijk (nachts) tussen Rotterdam en Basel ingezet wordt, en dus niet voor niets met een grotere turbo voorzien is. Ofwel, de beste man weet heus waar het gas zit. Deze heeft na 100000km heftig getuned nergens last van......
                                                    Dit geld dus ook voor de 2.0 tdi CR motor, waarvan we stevig getunede exemplaren hebben waar niets mee aan de hand is en nu 2x de 150pk versie die standaard al de koppakking lek hadden........

Jos.

Comment

Toch benieuwd, hoeveel scheelt deze herbouw nu met een reguliere versie? Qua kosten bedoel ik dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                                        Toch benieuwd, hoeveel scheelt deze herbouw nu met een reguliere versie? Qua kosten bedoel ik dan.
                                                        Moeilijk tot de laatste cent uit te rekenen aangezien er in Nederland niet een zo'n exemplaar te koop staat. Vergeleken met eenzelfde uitvoering en BPM zit er wel een behoorlijk gat tussen, al was het alleen het verschil in BPM (ongeveer € 4500,=). Moet er wel bij zeggen dat ik geluk met de aanschaf gehad heb met het "wrak", er staan er nu nog wat te koop met schade voor zeer ambitieuze prijzen. Verder moet je echt op zoek naar gebruikte delen, of delen laten repareren.

Hier een voorbeeld van een nu te koop staande vergelijking,

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...0-b5b58fe11ecf

Toen wij de TT aanheschaft hebben stond er een Nederlandse witte 2014 met 200dkm te koop voor € 33000,=. Die van ons is beduidend goedkoper.

Jos.

Comment

Hoppa, de eerste 3000km zitten er weer op, fijne auto om mee onderweg te zijn! Deze is duidelijk minder een "hardcore" auto vergeleken met de blauwe type I, even wat geciviliseerder zeg maar..
                                                          Tot nog toe met een redelijk stevige rijstijl (160>210km/u) 7,3L/ 100km gereden, valt me niets tegen.

Jos.

Comment

Kleine update, auto doet dus gewoon waar die voor aangeschaft is, dus rijden..... Inmiddels 40000km op de klok, 110gr olietemperatuur bij constante snelheden rond 180km/u en het verbruikt dan rond de 1;15 aan brandstof. Gezien het feit dat de complete schoonmaakinstallatie (DPF) werkend is vind ik dit netjes, vooral met een hoekige rijstijl (snel optrekken, hard/laat remmen). Das dus wanneer ik er zelf een stuk mee gereden heb , het gemiddeld verbruik wanneer mijn vriendin ermee rijdt is dus 1;17, dat gaat ook........., maar olie heb ik nog niet bij hoeven te vullen.

Jos.

Comment

Working...
                                                            X