Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cav's kmvrtr

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• En van het jou een poot uitdraaien zijn wij met 6 man 14 dagen all-inclusive op vakantie geweest.

Brengt goud geld op, reviverfen ipv reviseren..
    Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
      Mijn 325 laten doen bij mannetje W en die hield me extreem netjes op de hoogte met foto’s toesturen aan toe. Helaas moest de reperatie wel gedaan worden dus kon ik niks anders zeggen (met een piep stemmetje “Ga maar door”).
      Dat die reparatie gedaan moest worden..........., tja. Had de 325 dan ook bij een betrouwbaar iemand gekocht, kleintje :-)

Comment

• Lol mannen. Tja. Mint condition. Altijd binnen gestaan. Van oud vrouwtje geweest. Hoor het hem nog zo zeggen.

Comment

• * gaat rustig verder met Cav’s draadje kapen*. Soms wil het gewoon niet lukken met de garage: mijn bobines moeten vervangen worden. Ik weet dat het gestotter wat ik sinds kort soms heb aan de bobines ligt. Mijn garage wil dan eerst uitsluiten dat het écht niet iets anders is. Euh, nee dus. Ik ga niet betalen voor een diagnose die ik zelf al heb gesteld. Op mijn risico gewoon die bobines er in zetten, willen ze dan weer niet. Dat is niet hun werkwijze. Prima, dan regel ik zelf wel een vrijwiller die de onderdelen plaatst. Overigens is de werkwijze van de garage prima en logisch, alleen heb ik daar ff geen zin in. In het verleden had ik echter ook een goede garage die dan ook met me mee dacht. Meedenken met de klant, en je pakt alsnog je omzet.
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

• * kaapt mee*

Dat jouw garage zelf een diagnose wil stellen, dat snap ik. Wij zijn door ervaring wijs geworden en nemen niets meer voetstoots aan. Wij doen de diagnose en niet de klant/werkaanbieder. Teveel de neus gestoten door de verkeerde diagnose van een ander, teveel gezeik gehad omdat er dan werd gezegd "Ja, maar jullie zijn de garage, dan hadden jullie dat toch moeten zien"

En om dan op de werkopdracht te zetten "werk uitvoeren volgens opdracht klant, bij geen afdoende resultaat geen garantie" stuit dan ook weer op bezwaren.

Comment

• Ik heb er ook alle begrip voor dat ze het niet willen. En de schoorsteen moet gewoon roken, dat is het ook niet. Respecteer ik allemaal. Aan de andere kant: nu besteed ik de klus uit, en dan mis je die omzet. Maar dat is een keuze.

Comment

• Jeroen,

Het gaat nog niet eens om die rokende schoorsteen. Het gaat om foute diagnoses van anderen. Voor ons is dat een reden om aan de hand van de geuitte klacht zelf op onderzoek uit te gaan.

Okee, dan kan het soms wel zo duidelijk zijn dat wij dezelfde mening hebben en het gewoonweg niets anders kan zijn. Maar zomaar klakkeloos de diagnose van een ander volgen doe wij niet.

Comment

• Ik denk dan simpelweg: de opdracht is 6 bobines er op schroeven. Meer niet. Doe dat dan; ik betaal er immers voor. Moeilijker dan dat is het niet. Ik kan het niet zelf, en daarvoor is er een garage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                    Ik denk dan simpelweg: de opdracht is 6 bobines er op schroeven. Meer niet. Doe dat dan; ik betaal er immers voor. Moeilijker dan dat is het niet. Ik kan het niet zelf, en daarvoor is er een garage.
                    Jeroen, ik ben best bereid om zo te denken. Maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat je niet op de diagnose van iemand anders af moet gaan. Ik heb het hierboven al een keer opgemerkt. We hebben het in het verleden meegemaakt dat we een dergelijke opdracht zondermeer uitvoerden. Bobines vervangen, bijvoorbeeld, en de auto weer buiten zetten. Dus ook geen proefrit, want de klant wilde het zo. Als dan het euvel niet verholpen is, dan zijn de rapen gaar. Eind van het liedje is dat wij het verkeerd hebben gedaan en er gezeik is over terugbetalen van de factuur etc. etc. Alleen al om dat te voorkomen doen wij zelf een diagnose.

Tegenwoordig vraag ik eerst wat de specifieke klacht is en overleg samen met de monteur die het gaat uitvoeren EN met de klant. En geloof me, het komt nog vaak voor dat de oorzaak van de storing iets anders is als dat de buurman van de werkster haar neef die weer een achterneefje heeft wiens zwager bij Kwik Shit de ramen lapt, zo goed wist te vertellen.

Last edited by Ton van S; 21-10-18, 19:39.

Comment

• Heldere toelichting, Ton.

Comment

• Ik denk dat de draadjeskaap inhaakte op mijn opmerking over de Vakgaragist op mijn vakantieadres, die mijn opdracht ("vervang beide koppelingscilinders maar als het nodig blijkt") én de diagnose van de Wegenwacht (nota bene ook een Vakgaragist uit een nabijgelegen dorp) naast zich neerlegde en zelf onzin uitkraamde dat achteraf ook nog gelogen bleek te zijn.

Nog los van de gebrekkige communicatie van zo'n Vakgarage heeft de reparatie het minder dan een week volgehouden en zou ik, gezien bovenstaande (een directe collega van de beste man als 'getuige') wellicht recht gehad op geld-terug, maar dat zou ik dan ook weer lullig hebben gevonden, want de beste man had waarschijnlijk wel echt het gevoel dat hij mij goed geholpen had. Ik was dan ook niet boos, ik vind zulke situaties alleen erg irritant.

Net zo irritant als in de tyfuskou de remmen van je verkochte 325ti fixen en dan achteraf horen dat je een prutser bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht

in de tyfuskou de remmen van je verkochte 325ti fixen en dan achteraf horen dat je een prutser bent.
                          die reparatie heeft het (ook) minder dan een week gehouden waarna Kleintje alsnog z’n zuurverdiende courtage bij een reparateur moest achterlaten?

privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Working...
                          X