Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo Amazon? Dos & Don'ts? Alternatieven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Goeie spot! Niet echt gummenwaardig wat mij betreft, wat een hok is dat zeg. M'n broertje weet hem nu al een jaar of drie met tywraps en tape bij elkaar te houden, op de een of andere manier weet hij er toch ieder jaar weer een apk uit te slepen.
    "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Niet gummenwaardig meer misschien, maar toen ze nog courant waren (zeg zo'n twintig jaar geleden) heb ik enorm veel lol gehad met een simpele 11RE. Ontzettend lekker autootje vond ik dat toen:-)
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Leuk optrekje.. En auto!

*Thumbs up.

Comment

Mooi bakkie hoor!

Comment

Bedankt! Ik moet hem maar eens wassen, maar met dit weer is er eigenlijk niet tegenop poetsen. Het vervelende is ook dat er hier geen wasboxen zijn, alleen automatische carwashes.

Had het hier trouwens nog niet gemeld, maar mijn plan om na de Omloop van het Oosten (zaterdags) op Zondag weer naar m'n mooie eilandje te rijden is niet geheel geslaagd. Bij het laatste checkpoint begon de dynamo nogal wat lawaai te maken, lagertjes eruit. Daarmee 600km rijden zag ik niet meer zitten, heb nog geprobeerd ergens wat lagers vandaan te scharrelen, maar dat is niet gelukt dus met een andere auto noordwaards gereden (had m'n laatste examen op maandagmorgen.. :( ) en na een paar dagen weer terug om auto's om te wisselen. Gelijk even koolborsteltjes meegepakt. Half uurtje werk om de dynamo weer in elkaar te zetten, maar daarvoor wel 2x6uur onderweg geweest- Met sneeuw en al.
            Last edited by Niels; 02-02-15, 21:56.
            "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Nu met overdrive.

Nadat ik twee weken geleden in bremen van de autobahn af kwam en de koppeling niet meer in kwam (bleek het druklager te zijn wat zichzelf vermenigvuldigd had) heb ik van marktplaats een overdrive bak opgescharreld afgelopen zaterdag. Helaas bleek daarvan de solenoid niet te werken, maar deze kwam dit weekend binnen uit de uk. Vandaag aandrijfasje ingekort en overdrive gemonteerd, en hij doet het (gelukkig, want de verkoper heeft hem bij een partij delen in zweden meegekocht dus hij was niet gecontoleerd) perfect.

Dit maakt de autobahnkilometers net iets draagbaarder, reductie 0,75:1 ipv 1:1.

Comment

leuk, ik zou persoonlijk een OD-bak kwalificeren als bittere noodzaak in het moderne verkeer.
                Ik heb 1x zelf een stuk autosnelweg gereden in een Amazon 121 met 4bak, dat was moeilijk uit te houden. een fatsoenlijk gesprek was niet te voeren...

Comment

;-) ik zit met oorproppen in de 1113

Comment

Och, ik ben niet zo'n pieperd :) Heb het toch zo'n 8000km volgehouden, sinds december. Meeste woon-werk en plezierritjes innde buurt, waar gelukkig geen snelwegen liggen maar ben er ook 3 maal mee naar nl gereden 1100 km retour. Met muziek in de oordopjes is het wel vol te houden met 120, maar prettig is het niet :)

Comment

Het beestje heeft me weer naar DK weten te brengen.

Toch wel fijn die overdrive. Heerlijk 130-140 op de teller, dan is het vrijwel alleen windgeruis. Veel windgeruis, ddww.
                      Verbruik tussen Osnabruck en Hamburg ongeveer 1:12,5, met vnl 130 op de teller. Had ik eerder moeten doen :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht
                        Het beestje heeft me weer naar DK weten te brengen.

Toch wel fijn die overdrive. Heerlijk 130-140 op de teller, dan is het vrijwel alleen windgeruis. Veel windgeruis, ddww.
                        Verbruik tussen Osnabruck en Hamburg ongeveer 1:12,5, met vnl 130 op de teller. Had ik eerder moeten doen :)
                        keurig verbruik!

Comment

Behalve dat keurige verbruik lijkt me het feit dat je geen oordopjes meer in hoeft ook wel fijn. :)

Comment

Er zit nog steeds geen radio in, dus oordoppen gebruik ik nog wel :) windgeruis bij 130 is nog steeds best flink, maar inderdaad- het scheelt een hoop. Met het vervangen van beide krukaskeerringen is ook het olieverbruik wat teruggebracht, op deze 600km minder dan een halve liter. Daar kan ik mee leven :) vroeger was het bij lange stukken zon 1:500 km.

Comment

Dat was het dan. Einde van een tijdperk. Na bijna 2 jaar, 15000 vrijwel zorgeloze kilometers, de Amazon vandaag verkocht. *pinkt traantje weg.

Om mezelf te troosten maar lekker advertenties doorlopen van Muscle cars in Florida :)

Comment

Ehm, wat is er op instagram ??
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                X