
Dit is het blog dat gaat over onze Saab 900 Classic. Hier houd ik bij ik allemaal nog moet doen om deze auto in goede conditie te houden. In post 2 houd ik de storings- en onderhoudshistorie bij.
Het is een 900 2.0i 16v Classic 5 deurs op LPG (G2) uit 1992. Sinds december 2007 in ons bezit.
Pluspunten
+ Bevalt erg goed!
+ Aanschafprijs
+ Looks van de Classic
+ Combinatie van 5drs, 2.0i 16v en LPG in deze kleurstelling
+ Relaxed rijden
+ Handbediende ramen (kunnen niet stuk)
+ Goede stoelen
+ Prettige reisauto
+ Veel ruimte
+ Zuinig
+ Bouwkwaliteit
+ Goede kachel, automatische stoelverwarming en ventilatie
+ Alle onderdelen zijn 2e hands te vinden, nieuw is er voldoende via dealernetwerk
+ Actieve merkclub met forum
+ Gevoel van veiligheid
+ Enorme wieluitslag voor een FWD
+ Makkelijk manouvreerbaar
+ Grote (verwarmde) spiegels
+ Veel lichtopbrengst met dimlicht
+ Ruitenwissers en sproeiers op koplampen
+ Lampen automatisch aan/uit met contact
+ Trekhaak
+ Gekocht onder de 3 ton, net ingereden dus! :)
Minpunten:
- Sobere uitrusting
- Zitpositie is vrij hoog, stuur niet instelbaar
- Geen open dak en electrische ramen
- Kan net niet tippen aan een 9000
- Benzinemeter zonder reservelampje
- Geen boardcomputer
- Geen ventilatie achterpassagiers
- Benzinepomp zit vast met een lastige schroefring grmbl
- Geen snelheidsmonster
- Mag officieel wel de Humbaur en DAF trekken, maar de E30 net niet, maar ik heb toch geen E.
Eigenaardigheden:
+ Ronde voorruit
+ Motor in lengte voorin
- Hele diepe bougies
- Een soort van torque steer of dood punt bij volledige stuuruitslag op lage snelheid

Comment