Sinds 3 weken toert Miek in een 850 rond. Sinds het voorjaar van 2007 werkt ze in Middelburg en rijdt ze naast het ww verkeer ook nog de nodige kilometers door het land voor haar werk. Op jaarbasis ongeveer 50.000 km werd wat teveel van het goede voor het Astraatje station. In April zijn we gestart met de zoektocht naar een V70 diesel. Ondermeer bij van Aarle in Nuland een middagje wezen winkelen en rijden met diverse occassions. Binnen het budget (lees: wat Miek er voor over had) zaten we tussen de V70's van een jaar of 10 oud. Ondanks de hoge kilometerstanden (3,5 tot 4 ton, verbaasde het ons dat de meesten nog in goede staat waren en doorgaans ook nog rammel en piepvrij. De zoektocht kreeg echter een abrupt einde toen we verrast werden door ongenood bezoek. Onze gedachten waren nu meer bij het weer op poten zetten van onze huishouding en, zo bleek later, het op poten zetten van onze minds. Toen we weer een beetje richting andere auto gingen denken, namen we in de overweging mee dat de Astra nog in redelijke staat was en afschrijving weing tot nihil meer zou zijn. Eind july zijn we er nog mee naar Noorwegen geweest. Volgepakt met een grote Karstentent en overige spullen in de kofferruimte en in de skikoffer op het dak. Tijdens de vakantie had ik wat meer tijd om eens rustig op en onder de Astra te kruipen en dat bracht de conclusie dat we nog geen echte haast hoefden te maken, maar er voor de winter toch nog wel een aantal zaken moesten gebeuren. Vooral de voorwielophanging begon toch aardig wat soepel te worden.
De eerste week na de vakantie kwam Annemieke 's avonds thuis van haar werk met de opmerking : "Ik heb vanmiddag met een Volvo 850 proefgereden. Die stond op autoscout te koop en het was vlakbij. Het lijkt mij wel wat. Wil je deze week even mee om te kijken of het wat voor mij is?" Zo gezegd, zo gedaan. Het is een rood metallic '95er 850 2.5i 10 klepper op gas. Voelt ondanks zijn 390.000 km verleden nog stevig aan. Torretje loopt goed, stuurt en remt recht, climate control werkt nog, piep- en rammelvrij. Kortom, gezien de prijs waar we hem uiteindelijk voor konden kopen, was het geen verkeerde zet. Het blijft natuurlijk een gok, een auto met zo'n staat van dienst, maar na 3 weken sturen en een dikke 2.500 km lijkt het erop dat het een goeie keus is geworden.
Kosten die we op korte termijn verwachten zijn een paar nieuwe achterveren en afgelopen week heb ik 2 nieuwe Michelins op de voorwielen gezet.
De eerste week na de vakantie kwam Annemieke 's avonds thuis van haar werk met de opmerking : "Ik heb vanmiddag met een Volvo 850 proefgereden. Die stond op autoscout te koop en het was vlakbij. Het lijkt mij wel wat. Wil je deze week even mee om te kijken of het wat voor mij is?" Zo gezegd, zo gedaan. Het is een rood metallic '95er 850 2.5i 10 klepper op gas. Voelt ondanks zijn 390.000 km verleden nog stevig aan. Torretje loopt goed, stuurt en remt recht, climate control werkt nog, piep- en rammelvrij. Kortom, gezien de prijs waar we hem uiteindelijk voor konden kopen, was het geen verkeerde zet. Het blijft natuurlijk een gok, een auto met zo'n staat van dienst, maar na 3 weken sturen en een dikke 2.500 km lijkt het erop dat het een goeie keus is geworden.
Kosten die we op korte termijn verwachten zijn een paar nieuwe achterveren en afgelopen week heb ik 2 nieuwe Michelins op de voorwielen gezet.
Comment