Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo S80 2.5T vs Saab 9-5 Aero

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Volvo S80 2.5T vs Saab 9-5 Aero

    Groot en comfortabel. De ultieme langeafstandscruisers. En dankzij een opmerkelijk verschil in inruil allebei even duur: een Volvo S80 2.5T Summum uit 2007 of een Saab 9-5 Aero estate uit 2006.
    Er zit natuurlijk een vermogensverschil van 50 pk tussen beide, in het voordeel van de Saab. Maar de S80 heeft een van de mooiste interieurs van dit moment en de coupé-achtige lijn vind ik bijzonder geslaagd.
    De 9-5 heeft een facelift (Dame Edna) gehad in 2006, waarbij het interieur grondig is aangepakt, maar de basis van de auto stamt al weer uit 1997. Rijdt verder nog prima, en met de veiligheid is ook niks mee, dus je kan je afvragen of dat wel een issue is. Het dashboard van de Saab is erg Saab: overzichtelijk en wel een speciaal design. Niet lelijk, ik vind het wel wat hebben. Maar het haalt het niet bij dat van de S80.
    De 9-5 heeft geventileerde sportstoelen, touch-screen satnav, maar geen aflegvakken (klinkt als lekker belangrijk, maar wel erg praktisch).
    Volvo S80 is een modernere auto (zegt mijn gevoel), popup-satnav, goede stoelen.

    Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

  • #2
    In dit vergelijk de Volvo.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      Waarom?
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

      Comment


      • #4
        Door veel eigen ervaring zal ik altijd de Saab nemen. Maar dat is ook meer persoonlijke voorkeur voor het merk. Echter, in die vele jaren, heel erg weinig vervelende ervaringen gehad met Saab Aero's. Zeer comfortabel en stabiel, zeker op de lange afstand. Superstoelen en ook een erg goed en snel blok wat erin zit. Neem sowieso de automaat.

        edit: te weinig volvo km's gemaakt om goed te kunnen vergelijken. Maar die paar keer vond ik het altijd een beetje gezapig rijden. Maar dat kan door het missen van een sportonderstel komen.
        Forza!

        Comment


        • #5
          Tussen deze twee toch echt de Volvo, mooier uiterlijk, stuk moderner want zoals je zelf al zegt, dateert de basis voor de Saab uit '97. Verder vind ik persoonlijk de lijn van de Volvo mooier, en ZEKER de voor- en achterkant.

          Mijn leidinggevende heeft een S80 V8, en dat rijdt me toch een potje fijn...., ik heb ook in de Saab 9-5 Estate gereden, maar dan één model ouder, en met de 3.0 diesel, maar die rijdt een stuk meer "Amerikaanser". Deze Saab heb ik een paar maanden terug voor een weekend geprobeerd om te vergelijken met mijn huidige S60 D5.

          Qua veiligheid zal het allemaal wel niets uitmaken, maar ik vertrouw toch op 10 jaar meer ervaring en doorontwikkeling van de Volvo, gevoelskwestie. Er zijn namelijk nog een hoop 'niet-geindexeerde NCAP sterren' te verdienen die een Volvo wel haalt, de Saab niet meer, simpel en alleen omdat de S80 moderner is.

          Verder denk ik ook dat de restwaarde van de Volvo hoger blijft dan van de Saab, zit nu al een bouwjaar verschil in. Mocht je ECHT twijfelen over de auto's, dan nam ik gewoon de nieuwste voor dat geld, de S80 dus.
          "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

          Comment


          • #6
            Een S80 nieuw model of een 9-5?? Dat is echt een no-brainer hoor, de S80!. En niet omdat ik zelf Volvo rij. :-)

            Heb met beide gereden. De 2.5T is heerlijk soepel, die Aero motor heeft meer turbo-lag. Het is wel een leuke, snelle auto die 9-5, zit prima maar de kwaliteit is toch minder. Ook een tikje meer emotie en sportiever, die Saab.
            Maar de S80 is zoveel moderner en het rijdt vorstelijk, ik zou daarvoor gaan.

            Comment


            • #7
              *voelt zich alleen met z'n Saab credo en regelt Volvo S80 proefrit*
              Forza!

              Comment


              • #8
                Heb redelijk wat ervaring met de Volvo-turbo blokken, zowel de T-5 (in de 850) als de 2.4T (in de V70): het rijdt allemaal heel soepel en blijft heel itt de Aero. Voor een eerlijk prestatie vergelijk echter even doorsparen voor een S80 T6.

                Comment


                • #9
                  S80

                  het huidige 2de model S80 is gewoon een beauty!
                  en die 5cil is en blijft zeer appart.

                  Comment


                  • #10
                    S80, no contest.
                    2019 Volvo V60 T6

                    Comment


                    • #11
                      kun je met de nwe s80 wel normaal straatje keren? Ik zou geld overhouden door een oudere aero te kopen.

                      Comment


                      • #12
                        Net zo goed als met de oude S80, draaicirkel van 11,6m oid. Huuuuuge. Net zo wendbaar als een Alfa 156 dus. ;-)
                        Wat dat betreft is een 5-serie een betere keuze denk ik, en anders een Laguna GT.
                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                        Comment


                        • #13
                          Straatje keren? Wiens hobby is dat dan?
                          "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                          Comment


                          • #14
                            Niemands, net als inparkeren en achteruitrijden.
                            En dus is het handig als je auto je daarbij niet teveel in de weg zit.
                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                            Comment


                            • #15
                              Ja precies, wat een criterium hee. OK, als je een stadsautootje wilt, prima, lekker strak inparkeren met je Mini Jumbo. Maar voor een Gumfähige wagen? Of in dit geval een snelwegcruiser? Lekker belangrijk!

                              (10,9 meter voor de Spider, 11,5 meter voor de GT)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

                              Comment


                              • #16
                                wat een containerschepen zijn Alfa's toch met zulke draaicirkels. De GTA: 12,6 m (!)

                                als vergelijk. BMW 7 L heeft exact hetzelfde (12,6m)
                                Forza!

                                Comment


                                • #17
                                  Ik vond de beperkte wieluitslag van een S80 altijd een erg storend element van de auto. Verder prima kar, maar ik rijd liever in de Saab. Ik kan alleen de meest recente face lift niet waarderen, dus ik zou gaan voor een oudere 9-5 en geld overhouden. De nieuwste S80 is best een mooie auto, prima techniek aan boord, maar het is niet 'mijn' auto. Ik heb heel veel in de oude S80's gereden en dat beviel best goed hoor, maar zelf zou ik zo'n auto nooit kopen/leasen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Volvo 740 Estate draaicirkel 9,9 meter.
                                    Kun je zowat nog op een B-weggetje keren, fantastisch, ook in de stad, je propt 'm in de kleinste gaatjes, mede dankzij goede zicht rondom ook.

                                    Comment


                                    • #19
                                      En hij gaat dwarser dan een winkelwagentje.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Maar niet zo dwars als een Londense taxi natuurlijk :-).

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                          Ik vond de beperkte wieluitslag van een S80 altijd een erg storend element van de auto. Verder prima kar, maar ik rijd liever in de Saab. Ik kan alleen de meest recente face lift niet waarderen, dus ik zou gaan voor een oudere 9-5 en geld overhouden. De nieuwste S80 is best een mooie auto, prima techniek aan boord, maar het is niet 'mijn' auto. Ik heb heel veel in de oude S80's gereden en dat beviel best goed hoor, maar zelf zou ik zo'n auto nooit kopen/leasen.
                                          Moet zeggen dat Saab me meer doet dan Volvo. Ik vind een 9-5, voor of na de facelift, geen mooie auto, maar wel lekker eigenzinnig en het rijdt gewoon goed. Je hebt wel iets aparts iig.
                                          Aan de andere kant vind ik de huidige S80 wél een hele mooie auto, en het interieur ook.

                                          Een beetje een conflict tussen 2 emoties dus :-)
                                          Dus voorlopig blijf ik doortuffen in de V50. Is wel wat kleiner, maar ook comfortabel, lekkere motor, lekkere stoelen, een stuk handzamer en stuurt waarschijnlijk nog iets beter ook.
                                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                          Comment


                                          • #22
                                            De laaste 9-5 voor de laatste facelift (snapt iemand 't nog?) is inderdaad wel gaaf. Althans wel die verlaagde Aero dingen. Tot je instapt. Dat interieur kan echt niet meer hoor, hoe leuk ze het tegenwoordig ook aankleden met aanraakschermpies en weet ik wat. Inruilwaarde zal trouwens ook niet zo tof zijn lijkt me? Al hebben alle non-Duitse auto's uit dat segment daar wel last van denk ik.
                                            Aprilia RSV Mille '01

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                              Maar niet zo dwars als een Londense taxi natuurlijk :-).
                                              haha, waar ken ik dat verhaal toch van? LOL

                                              Comment


                                              • #24
                                                @Rossi: Een 9-5 moet je ook niet inruilen, die moet je goedkoop aanschaffen en dan jarenlang blijven rijden, tot er weer één of andere Saab-idioot is die er nog geld voor over heeft.

                                                Een 9-5 (Estate) Aero met G3 installatie is voor mij op dit moment de beste, fijnste en zelfs nog 'leukste' auto die ik me de komende jaren kan bedenken als zakelijke én privé auto. Beste bangs for bucks als je (lees: ik) kijkt naar auto's tussen de 2000 en 20000 euro.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ik heb meer met Saab dan met Volvo (trouwens weleens gezien wat voor walgelijk volk er zakelijk V50/V70 rijdt?), maar in dit geval toch echt de nije S80. saab9-5 = bejaard.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Zoiets is dan wel weer gaaf.

                                                    http://link.marktplaats.nl/190481721
                                                    http://link.marktplaats.nl/190272641

                                                    Nieuwe S80 vs nieuwe 9-5 = S80 no contest
                                                    Oude S80 vs oude 9-5 = 9-5 no contest either :)
                                                    2019 Volvo V60 T6

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      De nieuwe S80 is wel een erg knappe auto, dat is waar. Maar de pre-facelift 9-5 Aero (met die grotere luchthapper voor) wint het qua looks. Ziet er imo echt dik uit.



                                                      en dan met die turbine Aero wielen van weer een facelift dáárvoor. :)
                                                      Forza!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                        Nieuwe S80 vs nieuwe 9-5 = S80 no contest
                                                        Oude S80 vs oude 9-5 = 9-5 no contest either :)
                                                        Precies Floris!
                                                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hoe vaak is een 9-5 onderhand wel niet gelift eigenlijk? 6 keer ofzo..?!
                                                          Aprilia RSV Mille '01

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            3 keer:

                                                            Eerste versie:


                                                            2e versie:


                                                            3e versie:


                                                            De 2e versie is imho de meeste geslaagde. Wanneer ik weer in de markt ben voor een kilometervreter wordt dat hem zeker.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Rijmt alleen niet helemaal met het velgen verhaal van Scudet. Oftewel, wie zit hier een potje te jokken..?! ;-)
                                                              Aprilia RSV Mille '01

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                De versie die Scudetto laat zien is de Aero versie van de 2e serie. Niemand jokt dus :-)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X