Groot en comfortabel. De ultieme langeafstandscruisers. En dankzij een opmerkelijk verschil in inruil allebei even duur: een Volvo S80 2.5T Summum uit 2007 of een Saab 9-5 Aero estate uit 2006.
Er zit natuurlijk een vermogensverschil van 50 pk tussen beide, in het voordeel van de Saab. Maar de S80 heeft een van de mooiste interieurs van dit moment en de coupé-achtige lijn vind ik bijzonder geslaagd.
De 9-5 heeft een facelift (Dame Edna) gehad in 2006, waarbij het interieur grondig is aangepakt, maar de basis van de auto stamt al weer uit 1997. Rijdt verder nog prima, en met de veiligheid is ook niks mee, dus je kan je afvragen of dat wel een issue is. Het dashboard van de Saab is erg Saab: overzichtelijk en wel een speciaal design. Niet lelijk, ik vind het wel wat hebben. Maar het haalt het niet bij dat van de S80.
De 9-5 heeft geventileerde sportstoelen, touch-screen satnav, maar geen aflegvakken (klinkt als lekker belangrijk, maar wel erg praktisch).
Volvo S80 is een modernere auto (zegt mijn gevoel), popup-satnav, goede stoelen.
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
Er zit natuurlijk een vermogensverschil van 50 pk tussen beide, in het voordeel van de Saab. Maar de S80 heeft een van de mooiste interieurs van dit moment en de coupé-achtige lijn vind ik bijzonder geslaagd.
De 9-5 heeft een facelift (Dame Edna) gehad in 2006, waarbij het interieur grondig is aangepakt, maar de basis van de auto stamt al weer uit 1997. Rijdt verder nog prima, en met de veiligheid is ook niks mee, dus je kan je afvragen of dat wel een issue is. Het dashboard van de Saab is erg Saab: overzichtelijk en wel een speciaal design. Niet lelijk, ik vind het wel wat hebben. Maar het haalt het niet bij dat van de S80.
De 9-5 heeft geventileerde sportstoelen, touch-screen satnav, maar geen aflegvakken (klinkt als lekker belangrijk, maar wel erg praktisch).
Volvo S80 is een modernere auto (zegt mijn gevoel), popup-satnav, goede stoelen.
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
Comment