revisie 15G ? voor 280PK?
dan zou ik er fijn een 19T voor in de plaats nemen als je toch gaat vervangen.
een 15G zit nl. bij 280PK echt heel erg in z'n grenzbereik te werken. (wordt bij dat soort vermogens min of meer een haardroger, warmt de lucht te veel op.)
Een 19T heeft meer over, kan efficienter meer lucht verpompen.
zit een nieuwe turbo in. door de dealer laten doen ivm garantie.
maar o wat loopt dat nog hard weg als je al 150 rijd en die vriend terug schakelt en vol op het gas gaat !!!!!!!
dat zal er eerder mee te maken hebben dat vroeger sommige volvo onderdelen in nederland gemaakt werden
"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
dat zal er eerder mee te maken hebben dat vroeger sommige volvo onderdelen in nederland gemaakt werden
Grapjas, dat was nog in de tijd dat de Rijkspolitie met 343tjes in de rondte reed....
de keuze voor de Volvo heeft alles met budget en Europese regels te maken, Volvo kwam als goedkoopste( gek he.. :-) ) uit de bus en voldeed(voldoet..) aan de gestelde eisen qua comfort, veiligheid, gebruiksgemak etc.
Grapjas, dat was nog in de tijd dat de Rijkspolitie met 343tjes in de rondte reed....
de keuze voor de Volvo heeft alles met budget en Europese regels te maken, Volvo kwam als goedkoopste( gek he.. :-) ) uit de bus en voldeed(voldoet..) aan de gestelde eisen qua comfort, veiligheid, gebruiksgemak etc.
Ik heb vaker gedacht dat op de lange baan een nieuwe auto alleen interessant is, als je hem ook echt oprijdt. De taxibedrijven rijden volgens mij grotendeels eigen auto's, als leasen interessanter was zouden ze dat vast wel doen. Volgens mij hoeft een degelijk onderhouden Volvo, Mercedes of andersoortige ' dure' auto op de lange baan niet veel duurder te zijn dan 3 kleine auto's die gewoon sneller 'op' zijn.
Dit werd ondersteund door de constatering dat heel veel van dat type auto's relatief eenvoudig hoge kilometerstanden lijken te halen. Helaas kwam ik pas, bladerend over Domeinen, weer heel veel ex-klpd volvo's tegen welke 'slechts' 2 of 3 ton op de teller hebben. Zou het niet economischer zijn die dingen gewoon op te rijden?
Taxibedrijven krijgen BPM BTW terug en hoeven geen wegenbelasting te betalen, dan is het makkelijker om een auto te kopen met cash money dan om het ding te leasen. Een E220 cdi nieuw ex BPM BTW kost je gewoon iets over de 20k, daar koop je niet eens een Golfje voor :) En er zijn zat bedrijven die de wagen na een bepaald km stand (2.5 3 ton of 5 jaar) inruilen omdat die wagens dan nog geld opbrengen. (edit: die wagens gaan naar de handel, waar ze na een km stand kuur gewoon weer met geel kenteken verkocht worden).
Je hebt ook genoeg taxibedrijven die leasen (bij Mercedes kan het leasebedrag ex BPM/BTW) maar exacte cijfers heb ik uiteraard niet :p
Ok, duidelijk. Toch zie ik nog heel veel (bv in Utrecht en Breda) taxi's staan die al even meegaan, zowel qua uiterlijk als KMstand. Ik noem oude mercedes modellen maar ook BMW's, Volkswagens, Audi's, etc. Het feit dat je geen BPM betaalt scheelt dus blijkbaar heel, heel veel geld.
Wat ik me dan nu afvraag, zou de politie ook geen BPM vrijstelling (kunnen) krijgen? Die dingen worden voor de staat en algemene veiligheid (hang er een kaartje aan) ingezet.. toch?
Wat ik me dan nu afvraag, zou de politie ook geen BPM vrijstelling (kunnen) krijgen? Die dingen worden voor de staat en algemene veiligheid (hang er een kaartje aan) ingezet.. toch?
Idd, dat doen de dealers wel, alhoewel ze niet allemaal even happig erop zijn. Mercedes steekt er met kop en schouders uit maar zij weten verdomd goed dat ze een grote klantengroep hebben van taxirijders itt de rest van de automerken. Meestal kan je bij Mercedes zo een wagen voor de taxi leasen, geen enkel probleem.
Wat ik me dan nu afvraag, zou de politie ook geen BPM vrijstelling (kunnen) krijgen? Die dingen worden voor de staat en algemene veiligheid (hang er een kaartje aan) ingezet.. toch?
Die politieauto's zijn van de staat (toch?). Dus ik vermoed dat de staat zichzelf geen BPM in rekening brengt want die krijgt ze direct weer terug, van zichzelf.
Comment