Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst/bestaansrecht SAAB?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Deze politicus houdt tenminste zijn rug recht, en buigt niet meteen voor een zootje jengelende bedelyankees. Allemaal erg leuk, die opgeklopte historie en traditie, maar het blijft gelul om er geld in te stoppen als belastingbetaler. Hoeveel van "onze" centen zijn er destijds wel niet in Fokker verzwolgen? Ben blij dat ik toen nog geen belasting betaalde. :)
    GVD, als Fokker toen gered was door de overheid, had ik met mijn aandeeltjes nog meer kunnen cashen! Nu bleef ik als één van de weinige aandeelhouders over met aandelen waar ik niets meer mee kon. Het enige wat ik heb, is een mooi afschrift van mijn pakketje met een waarde van 0 euro. :)

Gelukkig had Philips dat weer een beetje gecompenseerd destijds.

Comment

• Het was geen loos dreigement:

http://www.fd.nl/artikel/11090180/au...aagt-surseance

Comment

• Ik kan er sinds deze braakfoto geen traan om laten.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/saapbrap.jpg

Ultieme doel bereikt. Betere bijdrage aan besparen van brandstof en CO2 en het redden van het milieu kan Saab niet leveren. Natuurlijk is dat allemaal onzin. Maar als ze het zelf geloven, doel bereikt. :)
        You know that reality is immaterial

Comment

• "Save fuel en CO2" ? Waarom zou ik ik CO2 moeten besparen, daar hebben we voorlopig geen gebrek aan hoor. :-)

Toch wel jammer van het merk, mijn favoriet is de 9000 met turbo. Dat is en blijft een onzettend goede en fijn sturende auto. De overname door GM was eigenlijk al het begin van het einde.

Comment

• Komt niet meer goed. Einde van het merk.
            Volgens mij is elke overname zinloos: wat Saab werkelijk tot Saab maakte is er door GM allang uitgesaneerd. Technische ontwikkeling mocht Saab allang niet meer doen. Dus je koopt een merknaam, meer niet. En verder: wat heeft het voor zin om ook maar na te denken over een doorstart van Saab als je niet weet hoe de zaken verder gaan bij Opel. Wat heb je dan in gedachten: weer alles zelf te ontwikkelen?

Nee, jammer maar helaas, het is over en sluiten daar in Zweden.

Comment

• Wat ik zo lees is dat ze nu Saab aan het herstructureren zijn, waarbij de R&D en design weer terug naar Zweden wordt gehaald, inclusief alle productie.
              Dan heb je een zelfstandig bedrijf wat potentieel levensvatbaar is en meer oplevert in de verkoop...
              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

• Waarbij het maar zeer de vraag is of een relatief kleine speler zelfstandig overeind kan blijven. Kosten van de ontwikkeling van een eigen model zijn erg hoog. Dus zullen ze moeten samenwerken, die noodzaak hadden ze al heel lang, zal nu echt niet minder zijn. Maar wie wil er samenwerken met een merk dat al jaren lang verlies maakt?
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

• Tja, ik zou het ook graag zien, een zelfstandig merkje en dat het niet meer 80% Opels zijn zoals de 9-3. Maar financieel kan je zo uittellen dat dat nooit meer gaat lukken.
                  -Saab draait al tientallen jaren verlies,
                  -ontwikkelingskosten zijn tegenwoordig hoger dan ooit
                  -de auto's kunnen ze zeker niet méér geld voor gaan vragen (een liefhebber als Panda vindt ze al te duur) en het is maar de vraag of dat met eigen ontwikkeling wel het geval zou zijn; hooguit voor de kern aan 'hardcore' Saabrijders
                  -de volumes worden er ook niet hoger door
                  -vervolgens verkopen: voor welk ander concern is Saab echt een aanvulling? Lijkt me wijs dat je een beetje weet in welke richting je het moet zoeken voor je investeert.

Dus, ook met herstructurering, wat is de waarde (financieel uiteraard) van het merk nog? Wat gaat de Zweedse overheid terugzien van belastinggeld wat er in gestort moet worden?
                  Het is niet meer dan een gok met meer kans dat de centen voor altijd weg zijn dan dat het terugkomt.

Comment

Working...
                  X