Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Saab 9-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Saab 9-5

http://jalopnik.com/5320311/2010-saa...-boys/gallery/

Dit zijn de eerste foto's van de meer dan 5 meter lange nieuwe Saab 9-5... De achterkant vind ik niet mooi, het front wel. En profiel is ie wel lekker gestrekt en ik vind hem wel een Saab-typische uitsraling hebben. Vooral de de daklijn vind ik erg geslaagd. Imposant ding zo.
    Last edited by Elentinos; 22-07-09, 19:00. Reden: Plaatjes erbij... en weer weg...

Het heeft er de schijn van dat het meer is dan een verpakte Insignia
    fka v164

Comment

Dat zie ik dan weer niet... Jemig wat een hondehok. Waren de Hyundai logo's op?
      Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
        Dat zie ik dan weer niet... Jemig wat een hondehok. Waren de Hyundai logo's op?
        Wat hij zegt...
        Een lelijke auto imho.

Comment

Hoewel deze foto's nog niet officieel zijn, kan het niet missen dat dit hem wordt natuurlijk. Enkele details schijnen anders te worden.

De auto op de foto's zou een Linear uitvoering zijn met een aantal opties. Linear = basismodel voor de niet Saab mensen. Ben benieuwd naar de Aero. 4WD + 300pk, dubbele uitlaat, verlaagd, grotere remmen + velgen, laat maar komen. IK ben er van overtuigd dat deze auto bij een heleboel mensen goed in de smaak valt.

Bij mij in ieder geval wel, en dat is goed, want ik moet enthousiast doen over de auto ;-)

Comment

Oh ja, hier een link met een heleboel foto's;

http://www.autobild.de/artikel/der-n...0-_939784.html

Comment

Mijn god zijn de de weg kwijt daar of zo. wat een lelijk hok. Dit doet je bijna terug verlangen naar het huidige model met Dame Edna look.
              Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Als sedan is ie het niet, geloof ik...

Met meer dan 5 meter is het formaat S-/7- ipv E-/5-.
                Last edited by V4; 23-07-09, 18:32.

Comment

Tja marketing technisch kunnen (top)managers dan rustig een 'degelijke en veilige' Saab kiezen terwijl ze met een 7 of S vies aangekeken zouden worden door links-nederland, toch ? Saab is de vriendelijke logge reus uit Zweden, milieuvriendelijk want in Zweden staan heel veel bossen, veilig voor kinderen, rendieren en doorstaat natuurlijk glansrijk de elandtest.

Comment

Ik vind 'm gaaf.

Comment

Ha, die Elentinos;

Hm. Eerst maar eens live zien. Maar wat een rare foto(soep?); t'is net of de neus een knik naar rechts (in de rijrichting gezien) heeft. Vreemd.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=13924

Nog wat foto's van een Zweeds blad. Mooi hoor!

Comment

Eindelijk weer eens een leuke SAAB. Alleen het hoedje (R35 GTR style) vind ik niet mooi. Wat ik daarmee bedoel is de zwarte A stijlen i.c.m. c-stijlen die wel in kleur zijn.

Maar dat is niet zo heel erg. Ik durf zelfs te zeggen dat dit de eerste SAAB is die ik mooi vind en niet alleen apart.

Om even een andere wagen er aan zijn haren bij te trekken: Ik vind hem echt veel gaver dan de nieuwe XJ.
                          Last edited by MN-Power; 24-07-09, 10:13.
                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Tenminste een echte cockpit, met van die kekke vliegtuigdetails :-)

Achterkant is inderdaad een beetje vreemd, maar voor de rest vind ik wel geslaagd, cockpit is een mooie foto maar - erg vreemd - op deze ziet het eruit als een rommeltje.

Anyway, ik vind het serieus wat hebben, eens een alternatief op de eeuwige A6 (sorry John). Echt, als het rijgedrag een beetje OK is, en met hun voorliefde voor groene technologie en zo, zouden ze wel eens kunnen homerunnen, hopelijk is het niet te laat ... Mooie details wel en zo, voor een detailn*uker zoals ik.

Studio gallery here.
                            Buiten foto's hier.
                            Last edited by rocketscience; 28-07-09, 22:30.
                            Rock on. RS.

Comment

Mijn eerste indruk op basis van de online foto's was niet zo positief. Ik vond de 9-5 er te patserig uitzien, te weinig Saab.
                              Maar na het artikel in de Autovisie gelezen te hebben ben ik van mening veranderd. Ik vind em wel mooi.
                              Bovenstaande interieurdetails zijn trouwens fantastisch.

Nu nog hopen dat Saab wat aan de prijsstelling doet van haar auto's. De huidige range is zwaar overpriced. Zag de vanafprijs van de 9-3x: 46k!
                              Ja, goedkoper dan een A4 Allroad, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze bij Saab de afgelopen jaren geen Audi meer van dichtbij hebben gezien. Qua afwerking en materiaalkeuze, laat staan restwaarde, is Saab geen partij voor Audi. Saab had zich wat dat betreft beter kunnen richten op Subaru. En de prijs van de Outback is een stuk vriendelijker.

Ben benieuwd of de nieuwe 9-5 echt de afwerking en materiaalkeuze op Audi-peil gaat brengen.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

'k zou zweren dat ik naar een Opel Isignia keek... 'kvind't nix. next!

Comment

Jammer dat ze "beleving" zoals het Saab-gevoel tegenwoordig zo hebben geïsoleerd, en vervolgens op een Opel Record toepassen. M.i lukt dit nooit, en voelt de echte Saab-rijder toch iets unheimisch. De vraag is in dit geval of een gynaecoloog of een botoxd wijf van een tandarts zich er lekker thuis in voelt.

Ik wil de auto trouwens niet afzeiken, want ik vind 'm er best aardig uit zien.

Comment

Er is inmiddels een boel gebeurd. Dealers hebben potentiële klanten naar een evenement kunnen sturen een paar weken terug, in Rotterdam. Alwaar 2 nieuwe 9-5's klaarstonden om nader bekeken te worden.

Omdat de reacties op de auto overweldigend zijn, heeft de importeur al een mogelijkheid tot bestellen weten af te dwingen bij de fabriek. Prijzen staan tot een bepaalde datum vast en klanten kunnen een productieplek reserveren, als alle prijzen bekend zijn evenals alle optiemogelijkheden worden de bestellingen definitief gemaakt. Wij hebben inmiddels 1 exemplaar verkocht, 2.0T 220pk XWD Aero met wat toeters en bellen. En zo zijn er nog een aantal dealers die al bestellingen binnen hebben.

Afgaande op de commentaren van de mensen die de auto gezien en "geproefd" hebben, moeten we er volgend jaar toch wel een aantal kunnen slijten.

Oh ja, vanafprijs is €45.500,- voor een diesel. €48.500,- voor een 220pk sterke 2.0T.

Comment

Ha, die Tijmen;

Afgaande op de belangstelling op de IAA denk ik ook dat het wel goed zit met de nieuwe 9-5. Ik vind het zelf ook een hele fraaie auto, erg goed afgewerkt zowel van binnen als van buiten en echt weer helemaal een Saab. Instap en ruimte achterin vielen me niet echt mee, maar dat is een ziekte waar veel moderne auto's aan lijden. Eigenlijk ken ik alleen de non-CC Passat, Superb en Mondeo als concurrenten in deze klasse die dat beter voor elkaar hebben. Benieuwd naar de eerste uitgebreide testverslagen.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Ziet er best wel aardig uit.
                                        Hoop ook echt voor het merk dat ze een beetje gaan verkopen.

Alleen voor mij op dit moment een beetje boven het budget, zal wel een ouwe 9-3 Aero of 9-5 Aero gaan worden.
                                        2 x ouwe premium meuk
                                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Hé Sjon, kleine tip. Wacht nog een paar maandjes totdat de nieuwe 9-5 er is. Traditiegetrouw zullen er een boel Saab's worden ingeruild op die nieuwe 9-5. Gevolg is een groter aanbod, en dus wat lagere prijzen.

Overigens is die instap achterin inderdaad laag. Te wijten aan de aflopende daklijn. Ik hoop dat de Estate die later geïntroduceerd wordt daar geen/minder last van heeft. Saab wil de 9-5 toch gaan positioneren in het premium (blegh, GT alert) segment, dus tussen de A6, BMW 5, Merc E. Prijzen zoals op dit moment bekend, zijn de Saab gunstig gezind evenals de afmetingen. Hij is veruit de grootste. Nu nog de leasemaatschappijen overtuigen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                                            Hé Sjon, kleine tip. Wacht nog een paar maandjes totdat de nieuwe 9-5 er is. Traditiegetrouw zullen er een boel Saab's worden ingeruild op die nieuwe 9-5. Gevolg is een groter aanbod, en dus wat lagere prijzen.
                                            Tja, heb een Deadline 19 maart!
                                            Is die of wanneer komt die dan in Dld op de markt.
                                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Wij gaan uit van levering ergens in april 2010. Is voor jou net te ver weg dus..

Comment

Tja, ze kosten op dit moment tweedehands echt ook geen drol, zeker bij onze oosterburen heb ik al een paar aardige Aero's gezien.
                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

lol lijkt wel een 300c met saab embleem

parenclub taxi niet voor kampers maar voor dokters ;-)
                                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Doktoren willen ook wel eens een verzetje Motroos ;-)

Comment

Kleur en wielen doen de auto geen goed.

Zo ziet de auto er al heel anders uit:

Interieur ziet er overigens goed uit.

Comment

lijkt meer op een incestueuze neukfout tussen een 300 c en een swift
                                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                          l... en een swift
                                                          Dat komt door de zwarte A- en B-stijl, in kleur gespoten C-stijl en de aflopende daklijn . Heeft de Swift overigens niet alleen, ook de Fabia en de Nissan GTR. Bij alle vier de wagens vind ik het lelijk. Het is net alsof er een gat in het ontwerp zit. Enige optie is een donkere kleur kiezen. :-)
                                                          Every second of your life is a part of your song

Comment

De onderhandelingen over de verkoop van Saab zijn nog in volle gang en de toekomst van Saab is nog zeer onzeker. Ondertussen is er wel een afbeelding opgedoken van wat de nieuwe Saab 9-5 Sport Estate zou moeten zijn.
                                                            Deze foto van een 9-5 Sport Estate vonden we op de Zweedse website Aftonbladet, maar het is niet duidelijk of we hier te maken hebben met een creatie van een getrainde Photoshopper of dat we kijken naar the real thing. De velgen suggereren dat de auto rijdend is gefotografeerd, terwijl de schaduwen op de auto suggereren dat de auto stilstond toen de foto werd genomen. Zeg jij het maar, want ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken.

(autoblog.nl)
                                                            2019 Volvo V60 T6

Comment

* Ziet een trotse Victor Muller in de "wethouder Hekking pose" voor deze 95 staan *

Comment

Saab 9-5 wordt Buick?

<buickpeyn van 't lachen>

'Saab 9-5 wordt Buick'
                                                                Het voortbestaan van Saab hangt nog steeds aan een zijden draad. De onderhandelingen met Spyker gaan door en terwijl het lijk nog niet koud is, wordt de erfenis al verdeeld.

Wanneer Saab ophoudt te bestaan, zal het merk niet in faillissement gaan. Het schrappen van de merknaam is voldoende voor GM en zo worden de kosten die met een faillissement samenhangen vermeden. Bovendien kan worden voorkomen dat er GM-techniek in vreemde handen terechtkomt.
                                                                Het ziet er naar uit dat GM voor de kersverse Saab 9-5 een toekomst plant als model van Buick – een van de overgebleven merken in het portfolio dat moet worden gezien als een ‘premium’-keuze boven Chevrolet.

Het merk wordt niet in Europa gevoerd en het is dus maar de vraag of we de nieuwe Saab ooit op de Europese wegen zullen zien.
                                                                Bij GM worden verder de plannen voor een grote Opel weer afgestoft. Een aantal jaren geleden zijn de marktonderzoeken voor een nieuwe Senator op niets uitgelopen. Nu GM het premium merk voor Europa kwijt is, zijn er nieuwe kansen voor een Opel limousine.
                                                                ---
                                                                Buick komt op mij nog altijd niet over als 'wannahave' automerk. Chevrolet ook niet, maar met de Corvette en andere lekkertjes is 't wel de moeite waard om bij zo'n merk/logo-wissel op de nieuwe 9-5 wel de moeite waard om niet zo moeilijk te doen en 't ding gewoon als Chevy te verkopen.

Comment

Working...
                                                                X