Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo'n 9-5, is dat nou wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
    PBtje terug gehad en de beslissing is wel gevallen nu. We blijven nog wel even met de 850 doorhobbelen. Die heeft pas 470.000 km gelopen, dus is nog redelijk vers. :-)
    Heel verstandig. Je Roffel inruilen, à la. Maar niet voor zo'n hoestbui op wielen.

Maarreh, is er iets mis met je Volvo of zo?
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Niks mis met de 850 en hoeft er opzich niet uit, maar iets jongers/frissers (mits voor een leuk bedrag) is nooit weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
        Ik wil een objectief advies, W220L.
        Nou Saabforum.nl staat vol met spookverhalen over die 3.0TID...

Comment

Heb nu een maand een 9-5 aero 2001 met 350k km en in de kleur rood. Voor die laatste twee zaken zou ik normaliter al bij voorbaat die auto geeneens als optie beschouwen maar de reparatie van de Jeep zal wat langer duren en een extra auto moest er toch komen. Kan alleen maar zeggen dat het rijd als nieuw en vooral de acceleratie is super. Ik kijk meteen ook heel anders tegen kilometerstanden aan. Vroeger moest het tussen de 90k en 150k zijn, ik heb weer iets nieuws geleerd.

Comment

Ik zou mijn AERO ook liever niet kwijt willen, vind het best prima met die 350Nm en automaat. ;)
            -----------------------------------------------------
            Don't close your eyes or you'll miss the crash...

Comment

Ooit (dan kan ook binnen 2 maanden zijn, afhankelijk van werk/leaseauto) komt er weer een priveauto. Een dikke (groot, >200pk). De zojuist aangeschafte Toledo V5 is natuurlijk al een klein beetje in die categorie, maar die is door mn vriendin ingepikt.

Nu heb ik meestal een (gebruikte) Audi a6 in mn hoofd, S6, gewone 4.2 of wellicht een 2.7T .. Maar nav dit topic moest ik weer aan een 9-5 denken. In de juiste uitmonstering vind ik ze best mooi namelijk. En een Aero op lpg klinkt in running costs goedkoper dan een dikke A6/A8 op de een of andere manier.

Maar hoe rijdt zo'n ding nu eigenlijk? Gezien de hoge leeftijd van de basis van heht model vrees ik hier wat voor. Zeker gezien het feit dat ik de huidige 9-3 al als een boot vind sturen. Ik ga pas proefrijden als ik echt serieus weer naar een auto op zoek ben denk ik. Gaat dan om de leeftijd 2003-2006 schat ik zo.

Comment

M'n vader heeft vele 9-5's (meeste Aero) versleten en nagenoeg allemaal met een Hirsch onderstel. Het is een investering van zo'n 1.500 euro, maar de auto reed er echt een ontzettend stuk strakker en lekkerder door. Was een mooi afgestemd onderstel op die manier.

Op 1 van die 9-5's had hij ook de 18" Hirsch wielen, wat ik zelf nog wat strakker vond rijden, maar dat werd te bonkerig naar de mening van m'n pa. Die 18" stonden wel dik trouwens.

zo zag het eruit:
                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RC Bekijk bericht
                  Nu heb ik meestal een (gebruikte) Audi a6 in mn hoofd, S6, gewone 4.2 of wellicht een 2.7T .. Maar nav dit topic moest ik weer aan een 9-5 denken. In de juiste uitmonstering vind ik ze best mooi namelijk. En een Aero op lpg klinkt in running costs goedkoper dan een dikke A6/A8 op de een of andere manier.

Maar hoe rijdt zo'n ding nu eigenlijk? Gezien de hoge leeftijd van de basis van heht model vrees ik hier wat voor. Zeker gezien het feit dat ik de huidige 9-3 al als een boot vind sturen. Ik ga pas proefrijden als ik echt serieus weer naar een auto op zoek ben denk ik. Gaat dan om de leeftijd 2003-2006 schat ik zo.
                  Kijk eens HIER en HIER voor meer over AERO op LPG. Overigens ben ik bijzonder tevreden met Olof, onze AERO. Het onderstel is niet echt voor het hardere gooi en smijtwerk gemaakt, het blijft een sportievere uitvoering van een hele fijne auto. AERO is overigens wel veel leuker rijden dan de "gewone" 9-5. Voor tuning en verbetering van het onderstel zou je contact op kunnen nemen met KCPerformance. Als je een ongebeunde 9-5 AERO Estate met automaat uit 2001 wilt proberen ben je van harte welkom. Ben waarschijnlijk vanavond op CPZ om een beetje banden te schoppen, dus zal Olof daar ook aanwezig zijn.

Cheers
                  92001

Comment

hmmm, kan goed zijn dat dit nog actueel gaat worden. Van de foto hierboven wordt ik best hitsig.

Als niemand het maar tegen mn oude vrienden op Audiforum zegt. Laatst nog wat gemaild over de aanschaf van een S6 type C4 daar. (oude meuk, maar ik blijf de sedan gaaf vinden)

Comment

overigens had m'n pa ook altijd de Hirsch remmen upgrade. die is ook aan te raden. Alleen kun je dan niet meer onder de 17" monteren.
                      Forza!

Comment

Ik zit ook regelmatig naar 9-5's te kijken als opvolger voor de 900, maar voor minder geld zie ik de mooiste 9000's te koop. Ik neem de tijd, want de 900 hoeft nog niet weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                          Ik zit ook regelmatig naar 9-5's te kijken als opvolger voor de 900, maar voor minder geld zie ik de mooiste 9000's te koop. Ik neem de tijd, want de 900 hoeft nog niet weg.
                          9K AERO met Pilot pakket en Nordic Stage 2 staat nogsteeds hoog op de verlanglijst, alleen krijg ik MdV niet zover dat ze de 9-5 AERO in wil ruilen... Muts....
                          Ben overigens op zoek naar alleen de voorstoelen van het Pilot Pakket om die in de 9-5 te plaatsen.

Had net weer het genot om in een C900 T16S met Ronals, lederen bekleding, primair 7 en rode APC rond te jakkeren. Blijft geweldig maar niets voor het betere bochtenwerk. Daar is een 96 of een 99 toch beter / als je het bij Saab wilt zoeken. (EN DAT WIL JE PUUR VANWEGE DE ROFFEL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RC Bekijk bericht
                            hmmm, kan goed zijn dat dit nog actueel gaat worden. Van de foto hierboven wordt ik best hitsig.

Als niemand het maar tegen mn oude vrienden op Audiforum zegt. Laatst nog wat gemaild over de aanschaf van een S6 type C4 daar. (oude meuk, maar ik blijf de sedan gaaf vinden)
                            Kennis van mij heeft een 20V-vijfcilinder C4 Avant. S6, quattro dus, met automaatbak. Verdomd lekkere auto, ik heb er wel eens in gereden.

Als je een goeie prijs tussen 2K en 4K euro biedt (!) is ie van jou.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Tja, onlangs is me ook nog een C4 avant aangeboden. Ik vind echter alleen de C4 sedan mooi ben ik me gaan realiseren, dit itt de C5, waarvan ik de rondere avant weer mooier vind. Verder is een automaat een no go, behalve wellicht bij een C5 S6.

<verstand modus> De 323f heeft pas een nieuw baasje gekregen, dus voorlopig even 2 auto's en een buggy aanhouden is budgetair gezien wel zo verstandig denk ik :)

Comment

Working...
                              X