Voorlopig zal ik hier mijn avonturen met de T-5R bij gaan houden.
Dit is hem dus Een DOP (dark olive pearl) 850 T-5R uit 1995 met V70R velgen en 264.495 kilometers op de teller.
Een vlotte, lekker luxe wagen, zeker voor zijn tijd.
- Leer/alcantara stoelen, verwarmd en electrisch verstelbaar.
- Electrisch glazen schuif/kanteldak
- Volautomatische airco, temperatuur links en rechts gescheiden instelbaar.
- Electrische ramen voor en achter
- Electrisch verstelbare en verwarmde zijspiegels.
- Geïntegreerd kinderstoeltje in de midden armsteun achter.
- Cruise control.
- Koplampwisser/sproeier





Gekocht in oktober 2007. Sindsdien doe ik er twee dingen mee:
1. veel rijden
2. langzaamaan wegwerken van slijtagepunten (stage 0 tuning)
Veel rijden is leuk en voor mijn werk ook nodig.
Sleutelen aan de Volvo is eveneens leuk, en ook leerzaam en nuttig.
Wat ik sindsdien allemaal heb gedaan volgt hieronder in chronologische volgorde.
- alle remklauwen even los gehad, schoon geborsteld en gesmeerd. Remt direct een stuk beter.
- nieuwe tweedehands nivomats eronder
- open luchtfilter vervangen door filterhuis met normaal filter
- nieuwe motorsteun en oliekeerring distributiezijde, motorsteun voorzijde onder, bovenste motorsteun, koplampsproeiers weer werkend (terugslagklepje vervangen), hydraulische spanner distributieriem
Foto’s bovenste motorsteun, schutbordzijde.
Kapot:

Nieuw:

Gemonteerd:

En dat rijdt me toch lekker!!
Lekker is dat toch, elke keer dat ik iets aan mijn Volvo doet gaat ie nog fijner rijden.
- nieuwe gasveren achterklep
- LPI installatie, Mesman uiteraard :)
- ruitenwisserblad voor vervangen
- Nieuwe banden.
Goodyear Eagle F1 GSD3. Rijden tot nu toe bijzonder prettig.

- Ontsteking vervangen
Sinds ie op LPI rijdt had ik af en toe een hikje. Dat werd als snel wat meer. :-\ :-\
LPI, dat betekent bij het begin beginnen, de ontsteking. Dus bougies vervangen. Die zagen er niet al te best meer uit.


Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Motor liep sindsdien weer netjes. Na een paar dagen toch weer een paar hikjes. :(
Dus vandaar ook de rotor en verdeelkap vervangen. Ook die waren niet meer okselfris zogezegd, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het op mijn 740's veel erger heb gezien.
Foto's van de oude rotor en verdeelkap. Echt best zagen die er niet meer uit.





- Parrot CK3100 carkit + zwanenhalsmicrofoon ingebouwd
- Brodit proclip + actieve lader


- luchtfilter vervangen
Oude filter was wel behoorlijk vies. Dat ga ik toch beter in de gaten houden.

Dit is hem dus Een DOP (dark olive pearl) 850 T-5R uit 1995 met V70R velgen en 264.495 kilometers op de teller.
Een vlotte, lekker luxe wagen, zeker voor zijn tijd.
- Leer/alcantara stoelen, verwarmd en electrisch verstelbaar.
- Electrisch glazen schuif/kanteldak
- Volautomatische airco, temperatuur links en rechts gescheiden instelbaar.
- Electrische ramen voor en achter
- Electrisch verstelbare en verwarmde zijspiegels.
- Geïntegreerd kinderstoeltje in de midden armsteun achter.
- Cruise control.
- Koplampwisser/sproeier





Gekocht in oktober 2007. Sindsdien doe ik er twee dingen mee:
1. veel rijden
2. langzaamaan wegwerken van slijtagepunten (stage 0 tuning)
Veel rijden is leuk en voor mijn werk ook nodig.
Sleutelen aan de Volvo is eveneens leuk, en ook leerzaam en nuttig.
Wat ik sindsdien allemaal heb gedaan volgt hieronder in chronologische volgorde.
- alle remklauwen even los gehad, schoon geborsteld en gesmeerd. Remt direct een stuk beter.
- nieuwe tweedehands nivomats eronder
- open luchtfilter vervangen door filterhuis met normaal filter
- nieuwe motorsteun en oliekeerring distributiezijde, motorsteun voorzijde onder, bovenste motorsteun, koplampsproeiers weer werkend (terugslagklepje vervangen), hydraulische spanner distributieriem
Foto’s bovenste motorsteun, schutbordzijde.
Kapot:

Nieuw:

Gemonteerd:

En dat rijdt me toch lekker!!
Lekker is dat toch, elke keer dat ik iets aan mijn Volvo doet gaat ie nog fijner rijden.
- nieuwe gasveren achterklep
- LPI installatie, Mesman uiteraard :)
- ruitenwisserblad voor vervangen
- Nieuwe banden.
Goodyear Eagle F1 GSD3. Rijden tot nu toe bijzonder prettig.

- Ontsteking vervangen
Sinds ie op LPI rijdt had ik af en toe een hikje. Dat werd als snel wat meer. :-\ :-\
LPI, dat betekent bij het begin beginnen, de ontsteking. Dus bougies vervangen. Die zagen er niet al te best meer uit.


Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Motor liep sindsdien weer netjes. Na een paar dagen toch weer een paar hikjes. :(
Dus vandaar ook de rotor en verdeelkap vervangen. Ook die waren niet meer okselfris zogezegd, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het op mijn 740's veel erger heb gezien.
Foto's van de oude rotor en verdeelkap. Echt best zagen die er niet meer uit.





- Parrot CK3100 carkit + zwanenhalsmicrofoon ingebouwd
- Brodit proclip + actieve lader


- luchtfilter vervangen
Oude filter was wel behoorlijk vies. Dat ga ik toch beter in de gaten houden.


Comment