Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

850 T-5R blog van KMvrtr

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Okay, thanx!

Comment

• 850 T-5R LPI modifierade - The End

Helaas is het tijd voor een final update.
      Laatste jaar zat het mijn arme Volvo niet echt mee. De koprevisie heeft het olieverbruik naar zeer aanvaardbare proporties terug gebracht, en de chiptuning heeft hem weer in een Jonge God veranderd. Maar sindsdien glijdt ie technisch steeds verder naar de afgrond.

Kleine opsomming serieuze problemen:
      - airco lek
      - verbruikt koelvloeistof in het blok (niet de kop, en ook niet de oliekoeler in de radiator helaas)
      - stuurhuis overleden, stuurt nu als een oude vrachtwagen
      - lak wordt rondom zienderogen slechter
      - roest op dorpel en achterklep

Klein leed:
      - bekleding bestuurdersstoel doorgesleten, moet nieuw alcantara op
      - dakraam lekt soms en is erg gehorig. Laat zich niet goed afstellen.
      - bout ophanging uitlaat afgebroken
      - lichtbeeld koplampen zéér matig, hakkenoverdeslootvoordeapk
      - afstelling handrem wil maar niet lukken, eveneens hakkenoverdeslootvoordeapk
      - voorwielophanging rammelt en kraakt. De nodige rubbers zijn aan het overlijden, plus waarschijnlijk wéér een setje uplinks overleden door de vele verkeersdrempels hier in Almere

Noodzakelijk onderhoud op korte termijn:
      - distributieriem + waterpomp
      - nieuwe remschijven voor nodig
      - 4 nieuwe banden nodig
      - volledige ontsteking bougies, kabels, bobine, rotor, verdelerkap

Met pijn in het hart vorig jaar dus besloten om niet nog meer geld in deze bodemloze put te blijven gooien.
      850's halen bij normaal onderhoud prima de 500.000, maar ik heb helaas eentje die dat echt niet gaat redden.

In deze staat viel ie particulier niet te verkopen, wilde ik eigenlijk ook niet, dus gaat ie ingeruild worden. Kan ie linea recta richting export of zo.

Het Volvo boek is nu dus bijna gesloten voor mij. Volgende week wordt ie waarschijnlijk ingeruild.

Mixed feelings. Blij dat ik -bijna- van die rampenbak af ben. Maar ik wéét dat ik hem vreselijk ga missen.
      Last edited by KMvrtr; 17-06-11, 13:50.
      Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

• Jemig, zonde man! Maar goed, er gaat al met al wel erg veel geld inzitten anders.

Waar gaat de Volvo op ingeruild worden?
        Auto's: veel...

Comment

• Toch jammer hoor, maar het lijstje met zaken is groot en qua kosten komt dat nooit meer goed.

Wij stonden een paar maanden geleden ook voor zo'n dilemma. Reparatiekosten waren gelijk aan de dagwaarde. Maar ja, wel een goed ding verder en wat koop je weer terug? Tot nu toe geen spijt om het wel te doen. Inmiddels weer ruim 5000km verder en alles doet het perfect.

In jouw geval was ik er echter ook niet meer door gegaan.

Comment

• Kmvrtr

Wat heeft ie nu gelopen?

Comment

• Jammer, (had al wat op het 850forum voorbij zien komen) maar ik weet zeker dat je hem gaat missen.
              The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

• Jammer Antoine. Maar ook Volvo's hebben niet het eeuwige leven.

Zoals anderen me voor gingen: wat komt er voor terug?
                Oliestoken voor het goede doel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                  Kleine opsomming serieuze problemen:
                  - airco lek
                  - verbruikt koelvloeistof in het blok (niet de kop, en ook niet de oliekoeler in de radiator helaas)
                  - stuurhuis overleden, stuurt nu als een oude vrachtwagen
                  - lak wordt rondom zienderogen slechter
                  - roest op dorpel en achterklep

Klein leed:
                  - bekleding bestuurdersstoel doorgesleten, moet nieuw alcantara op
                  - dakraam lekt soms en is erg gehorig. Laat zich niet goed afstellen.
                  - bout ophanging uitlaat afgebroken
                  - lichtbeeld koplampen zéér matig, hakkenoverdeslootvoordeapk
                  - afstelling handrem wil maar niet lukken, eveneens hakkenoverdeslootvoordeapk
                  - voorwielophanging rammelt en kraakt. De nodige rubbers zijn aan het overlijden, plus waarschijnlijk wéér een setje uplinks overleden door de vele verkeersdrempels hier in Almere

850's halen bij normaal onderhoud prima de 500.000, maar ik heb helaas eentje die dat echt niet gaat redden.
                  Ik zal je punten eens checken bij de Volvo T-5 die ik de komende weken idd over de 500.000 km ga sturen...
                  - Ja, airco is stuk (geen idee voor de hoeveelste keer...)
                  - Lak is aardig maar zal eens kijken op roest op de slechter zichtbare delen.
                  - Leer is zeer vuil: ik ga voor de grap eens 1 stoel doen om aan m'n ouders te laten zien wat het verschil is...
                  - De rest herken ik niet: alleen vermoed ik dat de koppeling nog origineel is en dus moet de boel met zeer gevoelige voeten worden bediend wil je het allemaal een beetje soepel ervaren.

Balen voor jou, ben ook wel benieuwd naar de opvolger!

Comment

• Ik kan raspaardje aardig volgen met deze opsomming.
                    De onze staat nu op 440k km. Airco? Tja..., doet het niet. Maar voor een tientje of 3 voor een filterdroger, de kosten voor een verse R134a en een paar uurtjes werk zijn we er weer. Bekleding? Tja......... bij deze kilometerstanden is de bestuurder/-ster een aantal keren over de wang van de rugleuning heen geschuurd. Toevallig zeiden Miek en ikke deze week nog tegen elkaar. "We steken meer geld in de restauratie van onze Amazon, dan dat ie ooit op zal brengen dan zouden we de V70 geen cent in steken om hem rijdend te houden? Wat is het verschil?"

De V70 is nog kei- en keihard. Stel dat de motor of de (automaat)bak ploft? Gewoon een andere tor of bak erin. Dan nog rijden we voordelig. Afschrijving is nul komma nul

Comment

• Ton, wat voor V70 hebben jullie ook weer? Een good old 2.4 of een TDI met de 5 cilinder van Audi? En een automaat dus?
                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                        Ton, wat voor V70 hebben jullie ook weer? Een good old 2.4 of een TDI met de 5 cilinder van Audi? En een automaat dus?
                        Een 5 pitter TDi met automaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                          De V70 is nog kei- en keihard. Stel dat de motor of de (automaat)bak ploft? Gewoon een andere tor of bak erin. Dan nog rijden we voordelig. Afschrijving is nul komma nul
                          Ton, op 850 forum is inmiddels gebleken dat mijn Volvo voor en achter goed in elkaar heeft gezeten. Van 160 naar 0 in 1 meter ofzoiets, als ik me goed herinnner.
                          Verder is een T-5R blok niet goedkoop. Inclusief inbouw ga je vlot een heel eind over de de € 3.000,00 heen.
                          Tel daar nog een kapotte airco en dito stuurhuis plus een hele sloot kleine ergernissen en kleinere gebreken bij, en trek je conclusies...
                          Hij was overigens van 1995, en de kilometerstand was relatief bescheiden met 369.000 km.

Anyway, hij is inmiddels ingeruild op een Peugeot 407 SW 1.6HDI (2005 / 165.000)
                          De keuze voor de Peus is mede bepaald door de prima inruilprijs voor de Volvo, maar tot nu toe ben ik erg tevreden.
                          Van 270 naar 110 pk is wel even wennen. Maar van 13,4 naar 5 liter op 100km is wel weer heel prettig.

Maar dat ik de Volvo ga missen, is al een feit.
                          *lichte zucht slaakt*
                          Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

• @KMvrtr

Ik begrijp je redenatie. Op een gegeven moment ben je het ook wel beu om constant te moeten sleutelen. Hoe de Peus 1600HDi motoren zich houden op den duur weet ik niet, maar de 2.0 HDi's houden het aardig, dacht ik.

Met onze Tdi hebben we nog niet veel ellende gehad. Komt misschien ook wel door het feit dat er vanaf het begin van z'n leven (de eerste 45k km's bij de importeur) tot nu toe altijd regulier onderhoud is gepleegd. Vanaf het begin is het helemaal gedocumenteerd met ingevulde boekjes en een stapel facturen.

Toevallig afgelopen weekend het er nog over gehad. We stoppen geld in een ouwe Amazon, we stoppen geld in een ouwe MGB, waarom dan niet in een jongere V70? De aankomende tijd verwacht ik nog wel wat onkosten, maar een set schokkers aan de voorpoten is nog wel te overzien. Turbo begint wat te fluiten, maar daar kan ie oud mee worden. De bak bokt een klein beetje als die overschakelt naar z'n hoogste verzet. Maar daar kan ie, mtdt met zorg behandeld, oud mee worden. Mochten we onverhoopt toch weer een andere moeten kopen wordt het toch weer een V70

Comment

• Nah ja, het positieve nieuws is dat je weer twee PSA bolides hebt. Maar zund van die Zweed.
                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• ben benieuwd wanneer we elkaar weer eens 'spotten' op de snelweg
                                nu je rijdt in een 407sw is dat een stuk lastiger ;)
                                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Working...
                                X