Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saab 9000 Turbo Carlsson (in wording)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Saab 9000 Turbo Carlsson (in wording)

Nooit gedacht een Saab te rijden daar ik een fan ben van goed sturende (lichte) achterwiel aangedreven auto`s. Echter, deze 9000 is erg interessant voor mij door LPG G3 icm youngtimer bijtelling. Daarnaast heb ik al ondervonden dat het absoluut geen straf is om in deze auto veel kilometers te maken. Bij normaal rijden is er geen noodzaak boven de 3000 toeren te komen en als je het vermogen nodig hebt is het er eigenlijk altijd. Heerlijk op de snelweg!

Linkje naar foto-pagina: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/22907150

Ieder heeft z`n eigen smaak, zo-ook de vorige eigenaar. Door verlichting en wielkeuze zag de auto er wat moderner uit. Ik wil juist een echte eighty`s look. Dus als eerste heb ik de witte knipperlichtunits vervangen door de originele oranje.

Next up is andere wielen uiteraard.... (dus als iemand nog 17inch 4x108 wil....)

Ik ben erg gecharmeerd van de 16" two tone 3 spaaks velgen. Past zo mooi bij deze auto en zeker ook icm de Carlsson Airflow kit. Deze zat bij de auto (in juiste kleur) maar moet nog gemonteerd worden. Zover ik begrijp is die combinatie zoals Carlsson het bedoelt heeft.

Ik hoop eind februari de Carlsson Airflow kit gemonteerd te hebben. Samen met Cav koop ik waarschijnlijk nog een donor, dus wie weet wordt het interieur weer zwart.

Ik ben van plan het een en ander aan de auto te veranderen. De oranje knippers zijn alweer terug, wielen worden weer origineel, carlsson airflow bumperkit monteren, wellicht interieur naar zwart, hemelbekleding vervangen en wellicht het onderstel aanpassen (veren/schokbrekers/stabi`s)

Cav moet binnekort maar even rijden met de auto om te beoordelen wat wel en niet hoort. Zo zou het zware schakelen opgelost kunnen worden met Honda olie begreep ik. Daarnaast ben ik benieuwd of de speling op de aandrijflijn en het geluid bij afremmen op de motor normaal is...

Tot zo ver,

Daniel
    http://www.retrorides.nl

Zie hier wat er al allemaal aan gedaan is: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2438213,page=9

Comment

Gefeliciteerd Daniel! :)

Ik ben erg benieuwd naar jouw 9000. Naast mijn eigen 9000 ben ik wel fan van die Carlsson pakketjes. Ooit in Italië kwamen mensen uit de UK met een rode Carlsson en die auto maakte destijds flink wat indruk op mij. Hoe het er in Odoardo-grijs uitziet gaan we meemaken, in ieder geval zijn 3 odoardo grijze Saabs bij ons voor de deur wel cool denk ik.

Komt goed met deze auto. We lopen 'm wel even na.

Comment

nog een saab 9000 erbij, cool. Veel plezier ermee, en ik ben benieuwd naar die airflow kit.
        Forza!

Comment

Oranje richtingaanwijzers zijn ook bij mij de eerste upgrade trouwens, want de huidige eigenaar heeft ook witte knippers gemonteerd (en de oude gelukkig bewaard). Weliswaar is het CS model echt een 90's auto, ik vind oranje knipperrs meer karakter uitstralen en mooier.

Comment

Leuke plannen mannen! Ik begreep wel dat de Aeroflow kits en 16" Aero wielen voor de 9000 goud waard zijn, maar proberen kan altijd natuurlijk.

Comment

Een setje 16" is duurder dan mijn complete Saab 9000. Een airflow of aero kitje in goede staat zijn wel wat waard ja.

Vanmiddag even een rondje gereden in de 9000 van Daniel. De auto is door de vorige eigenaar wel aardig onder handen genomen. Motortuning, ander interieur, grote wielen. Niet alles is mijn smaak, van Daniel zelf ook niet, maar de auto is dikke prima verder. Daniel gaat er leuke dingen mee doen. Originele Saab velgen icm met de Airflow kit en wellicht een zwart interieur passen straks erg goed bij de 200 pk (met Wastegate). De Carlsson look is net even iets stoerder dan de Griffin-achtige look.

Ik heb volgens mij niet meer dan 3000 rpm gereden, maar ik verlang nu al naar mijn (oude) 9000, want tegen de 3k voel je dat de turbokracht je nekspieren begint aan te spannen en als je dan 't gas in zou trappen, dan word je toch redelijk goed afgeschoten. De grap blijft dat 't heel zuinig rijdt als je onder de 3000 rpm blijft.

Erg cool dat deze 9000 gewoon op G3 staat. Toch youngtimervoordelen én G3 voordelen. Met dank aan een onoplettende RDW medewerker waarschijnlijk.
              Last edited by Dennis Cavallino; 21-01-10, 18:24.

Comment

Mooie bak. Die velgen kunnen idd echt niet. Een setje staal ziet er al beter uit.
                M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                Rally organisatie: Rally-Events
                Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Dit is een mooie set. Helaas 15".

http://link.marktplaats.nl/314320301
                  2019 Volvo V60 T6

Comment

Wel fraai hoor. Ik denk dat 't wel mooi staat op deze sedan.

<en dan kan ik ze er stiekem een keer wisselen voor de gein>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                      Een setje 16" is duurder dan mijn complete Saab 9000. Een airflow of aero kitje in goede staat zijn wel wat waard ja.

Vanmiddag even een rondje gereden in de 9000 van Daniel. De auto is door de vorige eigenaar wel aardig onder handen genomen. Motortuning, ander interieur, grote wielen. Niet alles is mijn smaak, van Daniel zelf ook niet, maar de auto is dikke prima verder. Daniel gaat er leuke dingen mee doen. Originele Saab velgen icm met de Airflow kit en wellicht een zwart interieur passen straks erg goed bij de 200 pk (met Wastegate). De Carlsson look is net even iets stoerder dan de Griffin-achtige look.

Ik heb volgens mij niet meer dan 3000 rpm gereden, maar ik verlang nu al naar mijn (oude) 9000, want tegen de 3k voel je dat de turbokracht je nekspieren begint aan te spannen en als je dan 't gas in zou trappen, dan word je toch redelijk goed afgeschoten. De grap blijft dat 't heel zuinig rijdt als je onder de 3000 rpm blijft.

Erg cool dat deze 9000 gewoon op G3 staat. Toch youngtimervoordelen én G3 voordelen. Met dank aan een onoplettende RDW medewerker waarschijnlijk.
                      Nee hoor, hoeft niet. Het gaat erom of de auto al een motormanagement heeft het met lambda geregelde katalysator en dat de ingebouwde LPG-installatie ook volledig lambda geregeld is.
                      Bij de Saab 9000 moet dat kunnen want dat waren destijds al auto's met een bovengemiddeld krachtig motormanagement (Saab trionic meen ik me te herinneren.)

Leuke auto's trouwens! De laatste echte Saab. Alles wat erna komt heeft GM invloeden.

Comment

Technisch is 't geen probleem, maar de regelgeving staat normaal gesproken geen G3 toe op het kentekenbewijs van een auto uit 1990.

Comment

Working...
                        X