Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saab 9000 2.3 Turbo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Saab 9000 2.3 Turbo

Gisteren had ik de Saab 9000 willen ophalen, maar zondag belde de huidige eigenaar dat hij nieuwe papieren ging aanvragen, omdat de kentekenbewijzen kwijt waren. Hopelijk kan ik de auto voor/in het weekend alsnog ophalen.

Het gaat hier om mijn oude 9000 die ik een paar maanden heb gehad als tijdelijke auto, toen mijn 535 een motorwissel onderging (zomer 2006). Destijds kocht ik de auto van Erwin (Elentinos) en ik verkocht hem aan een jongen die hem vorig jaar te koop aanbood. Toen liep ik de auto net mis, maar nu is het raak.

Waarom mijn oude auto terugkopen? Heel simpel, ik vind de 9000 één van de beste auto's ooit. Alles klopt in mijn optiek. De auto is mooi, tijdloos, snel, zuinig en het stuurt erg lekker. Je hebt meer dan genoeg ruimte en toch voelt de auto niet aan als log en zwaar, integendeel.

Dit is een bijzondere uitvoering in één van de mooiste kleuren; Odoardo grijs, een kleur die in 't licht verandert van lichtblauw-grijs naar bruin metallic. Het is een CS uitvoering, maar dan full options. Alles wat op een CSE/Griffith zit, zit hier ook op, maar dan zonder leer en hout-look op het dashboard. Met velours bekleedde stoelen, electrisch bedienbaar, mét geheugen. Climate control, cruisecontrol, traction control, boardcomputer, sportstuur, hulpveren... noem het maar op. De eerste eigenaresse wilde geen leer, maar wel alle luxe die ze zich verder kon bedenken. Smaak had ze, geld ook.

Ook bleek die auto erg goed te zijn. Tot 280.000 km is de auto dealeronderhouden en er staat nu 4 ton op de teller. Met het onderhoud dat afgelopen jaren is uitgevoerd en ik zelf nog ga uitvoeren moet 'ie nog zeker een paar ton meekunnen. Hij reed superfijn, maar vooral ook zuinig voor een auto met +- 200 pk en 330nm. 1 op 14 haalde ik ermee, maar 1 op 12 is realistischer op den duur. Aangezien ik de auto als youngtimer op een gunstige manier zakelijk kan gaan rijden was de keuze weer snel gemaakt. Ik kan nu alleen niet meer wachten om hem weer op te halen, dan kan ik meteen aan 't sleutelen, want er was natuurlijk een 'catch': Het vervangen van fusee/stuurkogel en/of stuurhuis is noodzakelijk na het raken van een stoeprandje links voor door de huidige eigenaar.

[email protected] vrachtschip! :-)

Gave auto verder natuurlijk!

Comment

Geen last van TCS oid of zit dat hier niet op Dennis?
      Peace is a lie, there is only passion.
      Through passion, I gain strength.
      Through strength, I gain power.
      Through power, I gain victory.
      Through victory, my chains are broken.
      The Force shall free me.

Comment

Zit er wel op, storing is al verholpen. Vacuumslangetje was lek. Ik had er zelf overigens geen last van. De eigenaar na mij ook en Elentinos had er ook melding van gemaakt. Ik reed te rustig denk ik. :)

Comment

Cool, ja, dat was een mooie fijne auto... Met het TCS defect kon ik destijds ook prima leven.

Comment

Gisteravond stond ik in dubio... de auto durfde ik niet naar huis te rijden, dus ik twijfelde of ik hem überhaupt moest kopen. Vandaag de knoop doorgehakt, ik doe het niet en de huidige eigenaar gaat dit weekend proberen om hem alsnog zelf te fixen.

Dit draadje kan dus weer weg. :)

Comment

<verbaasd>

Comment

Jammer zeg! Wat heeft je doen besluiten de auto toch niet te kopen?

Laatst heb ik zelf voor het eerst een aardig stuk in een 2.3T 9000 gereden en ik begreep direct waarom men zo enthousiast kan zijn over die auto's. 215.000km op de klok, uit '97, dealeronderhouden en rijden alsof hij nieuw is!

Comment

???

Hoe komt het? Je was er zo enthousiast over! Ga je nu weer je ander draadje leven in blazen?

Comment

Let op, Gummen is binnenkort nog een ouwe Benz rijker. Wat ik je brom.
                    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

De reden: Vorig weekend zou ik de auto ophalen, maar dat duurde door aanvraag van verloren papieren wat langer. De papieren kwamen gisteren binnen, dus kon ik gisteren komen kijken/kopen. Maandag a.s. heb ik gewoon een rijdende auto nodig en ik denk dat ik de reparatie om de auto weer normaal rijdend te krijgen niet uit kan voeren dit weekend. In ieder geval reed de auto doodeng en dat was iets erger dan ik had ingeschat. De eigenaar had het wel vermeld, maar ook dat ik er eerst maar even in moest rijden om te voelen.

Kortom, ik twijfelde en durfde er simpelweg geen 1 km mee te rijden, laat staan 100. Misschien is 't een stuurkogel van 2 tientjes die gebroken is, maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is en dat ik dat niet aankan als amateursleutelaar met beperkte tijd.

Nu dus maar even echt op zoek naar een andere tijdelijke budgetbak, met apk etc.. Daarstraks een serieus bod gedaan op een auto, maar die werd niet geaccepteerd. Een paar leuke auto's in verweggistan zien staan, maar in de regio valt 't aanbod erg tegen, of er is wel iets mis mee waar ik op afknap. Of men denkt de lucky jackpot in handen te hebben. Ik gun iedereen z'n handel, maar vandaag of morgen moet ik gewoon een low budget knakenbakkie hebben die 't een paar maanden uit kan houden. Het moet dan ook nog een beetje smoelen, van voor '95 zijn, geen deuken hebben en het liefst nog voorzien zijn van onderhoudshistorie zodat ik weet wat ik koop. :)
                      Last edited by Dennis Cavallino; 29-01-10, 12:38.

Comment

Met Tijmen of Edwin in de buurt moet toch wat af te spreken zijn ?

Comment

205je 1.1 dan maar? ;)
                          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Working...
                          X