Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saab gaat samenwerken met BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Saab gaat samenwerken met BMW

'Saab en BMW gaan samenwerken'
    maandag 27 september 2010 | 09:00

TROLLHATTAN (ANP) - De autofabrikanten Saab en BMW sluiten nog deze week een overeenkomst op technologisch gebied. Dat meldde de NOS maandag. Saab-eigenaar Spyker was maandagochtend niet direct bereikbaar voor commentaar.

De overeenkomst, waarvan de details nog onbekend zijn, zal volgens de NOS aan de vooravond van de autobeurs in Parijs bekend worden gemaakt om maximale aandacht te genereren. Deze 'Mondial de l'Automobile' gaat aanstaande zaterdag open voor het publiek.

Jaja...
    Veritatis simplex oratio est

Ha, die W220L;

Interessant nieuws. Ik hoorde zoiets ook al van mijn 'insider' in de Saab-gelederen. Dat joch heeft er echt zin in....
    Scherven brengen gelul.

Comment

Ja, ik las het ook net in de Vip-box... :-)

Affijn, vreemde vind ik wel dat Saab qua motoren de hulp van BMW niet echt nodig heeft. En in andere zaken zie ik weing overeenkomsten...

Comment

Toch ben ik geneigd persberichten uit Trollhattan niet te geloven.
        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Geloof het maar jongens. En het zou gaan om het platform voor de nieuwe Mini en de nieuwe compacte Saab. Wie weet wat er nog meer bij betrokken wordt.

Comment

Ik las het al een week of wat geleden in de AutoBild, over het gebruik van het MINI-platform.

Ach, misschien wordt het wat.
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Ach, ik hoorde de geruchten al een 2 maanden terug. Tóen waren het geruchten, nu wordt het (bijna) bevestigd.

Comment

Het mini platform, de BMW/Psa motoren, Saab design. Dit belooft veel heerlijks. Het is precies de juiste mix. Het scheelt aanzienlijk in ontwikkelingskosten en tijd, maar dan zonder suffe Gm-nadelen zoals rijdynamiek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                  Het mini platform, de BMW/Psa motoren, Saab design. Dit belooft veel heerlijks. Het is precies de juiste mix. Het scheelt aanzienlijk in ontwikkelingskosten en tijd, maar dan zonder suffe Gm-nadelen zoals rijdynamiek.
                  Het is te hopen; veel auto's uit zo'n samenwerking zijn toch, laat ik zeggen, wat apart (en dan niet altijd in positieve zin; en nee, ik heb het niet over de Alfa Arna :) )
                  * Win een ronde in de BMW M5 ringtaxi op de Nordschliefe: www.verum.com/testdrive *

Comment

Saabs met vreemde blokken erin waren er al heel lang:
                    96 met Ford V4 < succesvol
                    99 met doorontwikkeld Triumph blok < zeer succesvol, heeft de turbo aan de gewone man gebracht. Rally WK mee gewonnen.
                    recentere modellen met Calibra onderstel, GM Of is het Isuzu?) diesel, GM V6

overpijnzingen:
                    Een Spyker met BMW M-power. <kwijl>
                    Beiden brands met logo's met een propellor erin! ( zie ik dat nu goed of zit het BMW propellortje al in het naafkappie? :-)

Comment

leuk zo'n gerucht als je nog wat kortlopende calls had staan ;-)
                      aandeel +56% dus die call zal wel 1000+% gedaan hebben :-P
                      E
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

'nulla tenaci invia est via'

ja, gaaf he! +62% op een zeker moment zelfs.
                        Misschien moeten we concluderen dat voor Spyker zelfs op de beurs geldt: 'nulla tenaci invia est via' ;-)
                        Toen SPyker net de beurs op ging heb ik nog kort overwogen om als knuffel-aandeeltje(-net-als AJAX) een aantal ervan te kopen. Niet gedaan. Erg jammerrrrr....

opties: veel win potentieel maar ook veel verlies potentieel. Dat risico kan ik niet nemen al zou ik willen.

Comment

Zolang je enkel calls of puts koopt, maar niet schrijft, kun je enkel de aanschafprijs van de opties verliezen. Dus je hebt zelf je mogelijke verlies in de hand. Schrijven, en dan vooral ongedekte puts, tsja, dat is op Spyker aandelen misschien wel de risicovolste transactie die je kunt doen als belegger. :-)
                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

zoals eddie zegt
                            kortlopende calls kopen voor 5ct per stuk, je investeert even 1000 euro die je nog hebt liggen
                            meer verliezen dan 1000 kun je niet
                            calls liggen ca 10ct onder waarde aandeel dus geen fluit waard
                            en dan gaat je aandeel opeens 2 euro omhoog door zo'n mooi persbericht---> kassa
                            heb ooit een collega van 1000 euro 100.000 euro zien maken in amper een week
                            maat van me heeft leuk aandelen kapitaal
                            die schrijft zich eigen een deuk (gedekt) maakt elke maand bijna 10k euro (is netto geld !)
                            voor mij is het niet weggelegd trouwens
                            E
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                            X