Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

V70tdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• V70tdi

Gisteren een witte V70TDI Estate uit 1999 opgehaald als daily driver, met de beschaafde kilometerstand van 420.000. De witte auto is voorzien van automaat (viertraps, what else), origineel schuif/kanteldak (lekt niet, werkt wel), airco (werkend), trekhaak (why not) en volledige onderhoudshistorie. Originele 15 inch Volvo velgen EN dakrails maken het plaatje af. De 2.5 TDI klinkt bij koude motor als een enorme tractor (bij een warme motor overigens als een wat kleinere tractor).

Wat moet/gaat er nog aan gebeuren - winterbanden (nu zomerbanden, 2xUniroyal achter en 2xEurowinner voor….. brrrrrr), schokbrekers (Monroe of Koni FSD), veren (Intrax of Eibach, moet wel comfortabel blijven), stabilisatiekit van IPD, nieuwe remschijven/remblokken/remslangen, twee nare deukjes in de motorkap en een roestplekje op spatbord herstellen, glas rechter mistlamp ontbreekt, grille beschadigd.
    Voorlopig zit er een Blaupunkt radio/CD speler in, dat wordt een Pioneer navigatiesysteem met Focal speakers. En daarna ergens langs de A1 de auto nog maar eens goed laten cleanen ;-)

Met dank aan de nuttige bijdragen van Henk, KMvrtr, Q4Jan, Ton van S en anderen op dit subforum (heel veel aan gehad) kunnen we misschien de groeiende groep graagbukkende propellerheads wat Zweeds tegengas geven.

Foto’s volgen nog….
    Last edited by Roger; 01-10-10, 17:01. Reden: error - traction not found
    The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

90's-bakken roeleren (zei hij als een boer met kiespijn). :)

Proficiat met je Volvo!
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

welkom, lijkt wel of er op alle forum-gedeeltes een invasie heerst momenteel.

Bijna een compleet nest V70's erbij ;-)
      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ha Roger, nog een V70 erbij op Gummen is niet mis :-)

'k Krijg komende week een DVD van de workshopmanual (DVD is versie 2004)
        Mocht je interesse hebben pb dan even je NAW gegevens door

Comment

'k heb ooit in een 850tdi gereden, zelfde blok. gechipt: 180PK. ging goed van kiet.
          fijne bakken.

Comment

Gefeliciteerd!!!
            Fijne auto's hoor, die V70 Classics, met plezier in gereden en nog steeds een zeer mooie verschijning op Neerlands wegen! En lijkt hier inderdaad een waar nest Volvo's te zijn hier op Gummen!
            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Wel een nest met in verhouding een beetje te veel erg moderne Volvo's :-)
              fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                En lijkt hier inderdaad een waar nest Volvo's te zijn hier op Gummen!
                Wijsheid komt met de jaren? ;-)

Comment

Maar ik heb de wijste volvo met de minste jaren???

Hoort klomp breken.

;-)
                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.

Comment

Há, weer een Zweed erbij! :-)
                      Gefeliciteerd! Ben wel benieuwd naar de feauteau's.

Check de automaatolie eens. Volgens Volvo hoeft ie nooit ververst te worden, maar veel automaatbakken knappen toch aardig op van een bloedtransfusie.
                      Als je nu toch voor de keus staat zou ik 302mm remschijven monteren, is een vrij populaire upgrade. Remt net wat fijner. Je hebt dan overigens wel andere brackets nodig, om de remklauwen wat verder naar buiten te brengen ivm de grotere remschijf.
                      Kun je gewoon bij de Volvo stealer bestellen, moet je wel de oude brackets inleveren.
                      Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Ik heb onlangs de schijven (Brembo) en blokken (TRW) rondom en de klauwen (revisie) achter vervangen. Even wat extra aandacht geven aan het ontluchten en het remt weer prima

Comment

Ik denk dat ik in mijn Zweedse periode zit (Volvo, Ikea, XTZ) maar onder de indruk van de betrouwbaarheid van de V70 - enige "reparatie" tot nu toe vervangen van koelvloeistofreservoir. Verder nieuwe Osram lampen en Bosch ruitenwissers. Eind maart vervangen van krukaspoelie, distributieriemm waterpomp en waarschijnlijk luchthoeveelheidsmeter, misschien vacuumpomp. En nee, de buren hebben niet gelapt om door te kunnen slapen als ik om 06:30 vertrek, gewoon preventief en correctief onderhoud. In april volgt vervanging van de schokbrekers en veren door Koni FSD en Intrax, nieuwe Perfo velgen liggen al klaar.
                          En voor de niet Volvo V70 rijders - het vervangen van het lampje van de koplampen kan binnen de minuut, zonder acrobatische toeren en schaafwonden tot je schouder. Motorkap open, rubber dop losdraaien, klem los, stekker los, oude lamp eruit, nieuwe lamp erin, stekker vast, klem dicht, rubber dop erop draaien. Oja, motorkap dicht.
                          The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Eind maart een forse onderhoudsbeurt. EUR 2750 - distributie, waterpomp, vacuumpomp, luchtmassameter, filters, achterveren. Was overigens voorzien, en hij rijdt weer als nieuw. Bij optrekken zie ik inderdaad een roetwolkje achter me, voorheen was dat ding zo traag dat ik achter mijn eigen roetwolk aanreed. Vervangen van vacuumpomp heeft hem ook wat minder luidruchtig gemaakt, vervangen van achterveren scheelt enorm in wegligging. Verder de afgelopen periode wat lampjes en ruitenwissers vervangen, setje velgen op de kop getikt voor 16" zomerbanden. Binnekort de draagarmen voor, verder absoluut probleemloos. Starten en lopen!

Comment

Enfin, nieuwe draagarmen voor plus een veerpootbrug, eindelijk de 16 inch Perfo's eronder met nieuwe zomerbanden, laten uitlijnen en vervolgens een piepklein beurtje plus APK. Handremschoenen vervangen, lampje van richtingaanwijzer in voorspatbord vervangen, Forté kuurtje en weer voor een jaar goedgekeurd.

Comment

ZGAN, dus, nu?
                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ja, de inloopolie kan eruit :-)

Comment

Working...
                                  X