Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo V50 D2 - Defects Thread

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

EG, dat is inderdaad dezelfde motor.

De 109 pk versie (uit de oude 1.6 D, 1.6 D DRIVe en 1.6 D DRIVe S/S) was een 16-klepper. De D2 is een 8-klepper. Beide staan nou niet echt bekend als zeer betrouwbaar.

Comment

De V50 is dan wel geen schraapauto, maar de 1.6D is wel de bijtellingsvermijdende de schraapversie.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
        EG, dat is inderdaad dezelfde motor.

De 109 pk versie (uit de oude 1.6 D, 1.6 D DRIVe en 1.6 D DRIVe S/S) was een 16-klepper. De D2 is een 8-klepper. Beide staan nou niet echt bekend als zeer betrouwbaar.
        Wat voor problemen kennen de gewone 109 pk versies? (dus niet die Eco D2 of drive e whatever dingen).

Comment

• EG, sorry voor de late reaktie, maar zie de onderstaand link van Lennart:

Over de D2 ben ik nog altijd goed te spreken. Inmiddels staat er bijna 48.000 km op de klok. Verbruik is zo'n 1 op 18/19 en dat vind ik keurig.

Comment

• Weer even een update: ik heb inmiddels ruim 63.000 km met de auto gereden en hij heeft vandaag de 60.000 km beurt gekregen, 2 nieuwe voorbanden en een nieuwe softwareupdate. En het lijkt er nu eindelijk op dat de ellende met het wegrijden verdwenen is! De auto heeft onderin ook weer wat meer vermogen gekregen en dat merk je vooral bij het rijden in z'n 6. Als je voorheen iets onder de 80 km/u in 6 reed en gas gaf, begon de auto flink te brommen. Dat is nu een heel stuk minder en de auto kan zelfs vanaf zo'n 70 km/u in 6 zonder morren versnellen (al is dat misschien niet helemaal het juiste woord ). Anyway, wegrijden kan nu weer soepel en natuurlijk en dat was het belangrijkste.

Comment

• 80 km/h in z'n 6? Dat trekt mijn auto ook niet. Niet dat hij begint te brommen ofzo, maar je merkt dat hij er moeite mee heeft.

Comment

• In z'n 6 pas vanaf 120km/u, eerder niet.

Comment

• Grappig: mijn DCi had geen enkele moeite met 80 in z'n zes.

Meuk, die Beierse zooi :-)
                  Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Nou, hij gaat ook niet echt hard vooruit vanaf 80 km/u, hoor. Maar het geeft wel aan dat de auto best soepel is.

Comment

• hmm, 80 in z'n 7...
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

• De Busso kun je bij 60 gewoon in de VI rijden hoor, geen probleem. 60 in de I klinkt wel beter trouwens. :)
                        You know that reality is immaterial

Comment

• Mooi, jamer dat ie nu ws. wel 25% bijtelling is :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                            De Busso kun je bij 60 gewoon in de VI rijden hoor, geen probleem. 60 in de I klinkt wel beter trouwens. :)
                            Is geen diesel hè.. Wel een V6, dus net zo snel als een diesel :-).

Comment

• En dan nog ruim 2000 toeren over. :)
                              You know that reality is immaterial

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                Grappig: mijn DCi had geen enkele moeite met 80 in z'n zes.

Meuk, die Beierse zooi :-)
                                Neu, anders kom je niet vooruit. Net zoals die bejaarden in Merkedesjen die 50 rijden in de 6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  Is geen diesel hè.. Wel een V6, dus net zo snel als een diesel :-).
                                  Ja joh, wel ja! Weet je, dat een 140pk burgermans-tdi niet onder doet voor een 220pk V6 benzine weten we nu wel... maar eigenlijk.. eigenlijk he, is een 1.6 110pk ecotrut ding ook rap genoeg in V om een V6 bij te houden, toch?

Ik denk dat als je goed schakelt met een 1.2tdi 3-poot je ook geen verschil merkt met een v8.. die diesels hebben tegenwoordig echt koppel, das nie normaal. Vraag het maar eens op een verjaardag aan ome Ko, met zn transporter, die kan het wel uitleggen.

Of aan EG, OF AAN ELKE WILLEKEURIGE ANDERE TRUT HIER DIE AL ZO LANG IN EEN SCHIJT DIESEL MET TE WEINIG PK'S EN TOEREN RIJDT DAT IE ZICHZELF EN DE WERELD PROBEERT WIJS TE MAKEN DAT ER NIKS MOOIERS BESTAAT!!!

*gaat even een glaasje water en een valiumpje pakken en daarna een petrolheads account aanmaken*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                    Neu, anders kom je niet vooruit. Net zoals die bejaarden in Merkedesjen die 50 rijden in de 6.
                                    Mijn V6 heeft maar vijf gangen. En hij schakelt zelf al bij 55km/h naar de hoogste!!!1
                                    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Working...
                                    X