Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo C30

Voor de gloep-éners onder ons: Volvo heeft een leuke actie met z'n C30.

http://www.volvocars-campagnes.nl/c30_sport_advantage/

Met Business Line heb je een best complete woagûh voor niet al te veel geld.

Nou, da's zeker een aanbieding! Als je genoegen neemt met een 1.6 dieseltje (die 't nog niet zo onaardig doet), dan rijd je toch een hele mooie auto voor relatief heel weinig geld.

Comment

mmm,

levensnevel mijmert even weg, 20 jaar terug in de tijd:
      1988 - Volvo 480 ES verkoopprijs het equivalent van 23.141 hedendaagse euroontjes (aldus de alwetende AW carbase)

History repeats itself, ofwel hoe stoot ik mezelf tweemaal aan dezelfde steen.
      Denk alleen niet dat de C30 het tot 2015 zal uithouden.
      Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

Comment

Waarom niet? Kwalitatief lijkt me het geen probleem (ik schat zo dat de C30 iets duurzamer in elkaar is geschroefd dan de 480), of doel je op je inschatting of je het model tot 2015 mooi/interessant genoeg vindt om er in rond te blijven rijden?

Comment

Nee Iep,

ik ben wat te cryptisch geweest naar ik vrees.
          Heb 5 jaar lang met veel plezier in een 480 Turbo rondgetuft en gedurende die periode veel afgelachen. A smile every mile over 84.721 miles
          http://www.pistonheads.com/members/s....asp?carId=296

En ondanks het gegeven dat de 480 Volvo nu niet echt het financiele gewin gebracht heeft wat de marketeers bij de start van het project voorgespiegeld hadden is de Cheesewedge 120 maanden lang in vrijwel ongewijzigde vorm in productie geweest.

Bij de C30, wat ik overigens een afgruwelijk gedrocht vind, zie ik nu na amper 1 jaar veel tekenen die op een voortijdig einde van de productie duiden:
          1) reeds geproduceerde onverkochte voorraad wordt tegen 'speciale' prijzen op de markt gezet. Nu: zie eerste posting in dit draadje Toen: de genummerde eind serie
          2) men gaat aan een race klasse deelnemen om meer exposure te krijgen . Nu WTCC naar het schijnt, toen Group A

Daarnaast gaat het moederbedrijf Ford niet echt voor de wind goed dus is het een ABC'tje

a) onverkochte voorraad wordt 'gedumpt'om met een schone lei verder te kunnen.
          b) productie wordt tot het minimum geknepen
          c) als in het modeljaar 2009 de verkopen blijven tegenvallen dan is het over 12 maanden einde oefening voor de C30.
          Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

Comment

2 weken gelden een stukje gereden met een C30 2.0 in het rood. Fijne wagen hoor, Dashboard vind ik niet mooi en de achterkant van de auto ook niet echt super, maar zo in het rood smoelt het aardig! Je merkt wel dat het kwaliteit is.
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

De vroege 480's zijn waardeloze auto's, iig de turbo-versies. Een vriend had er één en daarin heb ik best wat km's gemaakt. Er gingen dingen stuk die een autoleven mee behoren te gaan.

Het reed wel speciaal, daar viel ook de motorresonantie tussen 2500 en 3000rpm onder...:) En niet te veel gas anders hield-ie in.
              Zwaarbeladen met 4 personen op vakantie betekende niet harder dan 150 km/h, het pedaal dichter naar het tapijt resulteerde direct in horten en stoten.

De C30 zie ik veel rijden, de hele buurt staat er vol mee. Toch blijft de verkoop idd achter dit jaar. Hij is gewoon aan de prijs tov z'n concurrenten. Een 118d en een A3 2.0 TDI zijn goedkoper in basistrim dan een 2.0D. En praktischer.

Comment

De C30 heeft een wat onduidelijk imago in mijn ogen. Volvo zet de auto vooral neer als hippe auto voor de jongere bestuurder. Maar de C30 wordt vooral als vrouwenauto gezien heb ik het idee. De huidige reclamecampagne richt zich op het Mini pubiek (kleurtjes, bestickering e.d.) terwijl de C30 werd geintroduceerd met een vooral 'stoer' imago.

Ik las laatst dat Volvo een 350pk sterke C30 met vierwielaandrijving klaar heeft staan maar dat die zeer waarschijnlijk niet op de weg gaat komen. Zo'n versie zou in mijn ogen het wat truttige imago van de C30 erg goed doen. De C30 wordt nu vooral groen gemarket!
                Last edited by RutgerK; 23-07-08, 11:28.

Comment

Ja, de huidige reclamecampagne is bekend en speelt in op het willen personaliseren van je auto. Omdat dat bij de Mini en 500 aangeslagen is en de verkoop wel een duw kan gebruiken.

Structurele prijsverlaging, een gedowntunede 1.6D (95pk oid) en idd een echte killer als imagobooster.

En waar blijft Ford met kleine benzine turbo-motoren?

- VAG check
                  - Fiat check
                  - GM gedeeltelijke check

Comment

Mijn 118D kostte circa 35K. Een C30 in dezelfde uitvoering was 2 tot 3K duurder. De BMW rijdt ook nog beter, dus voor mij was de keuze daarom simpel. Als de C30 goedkoper was geweest, was het misschien interessant geweest.

1.6D zou ik trouwens te traag vinden, dus minimaal 2.0D.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat bedoel ik, ze zijn gewoon te duur, vooral tov BMW.

De 5-cilinder D5 is door belastinggeneuk helemaal prijzig.

Comment

Je hoort vaak dat men de C30 zo duur vindt ten opzichte van de concurrentie van BMW en Audi, maar voor wat betreft leaseprijzen heb ik die ervaring helemaal niet. Toen mijn vrouw in 2007 een leaseauto mocht uitzoeken, hebben we gekeken naar een A3, een 1-serie en een C30, allemaal met een kleine (1.6) benzinemotor. De leaseprijs van een C30 was echter veel lager dan die van de Audi en de BMW, zeker als je de al behoorlijke uitrusting van de Kinetic-versie (velgen, audio, climate control, leren stuur) in aanmerking nam.

Het werd dus de C30, en, naast dat ik 't zelf een heel geslaagd model vind, reed ie erg goed, zelfs met 'maar' 100pk, en de auto gaf absoluut een 'kwalteitsgevoel' door afwerking en gebruikte materialen. Grootste nadeel vind ik wel de beperkte ruimte, met name de bagageruimte is bedroevend.

Comment

Tja, je kan wel op motorinhoud vergelijken, maar 122pk is toch 22% meer dan 100. Wat dat betreft is ie meer gewaagd aan de 125pk 1.8 C30(qua prestatiecijfers ook trouwens). Ik snap best dat het misschien totaal niet van belang is, maar de goedkopere 1.6 is ook de minder presterende 1.6. Overigens geldt dat ook voor de A3. De instap A3 heeft een 102pk 1.6.

EDIT: En ik kan er niks aan doen, maar ik vind de C30 een erg dure boodschappenvariant van de V40/S50(prijsverschil is vergelijkbaar met een 3- en 5 deurs optie). Bij Audi en BMW zijn die verhoudingen wat realistischer. Is wel een mooi autootje hoor, maar de prijsstelling is wel erg stevig.
                          Last edited by MN-Power; 25-07-08, 15:14.
                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Ja, da's waar, de vergelijking met de 116i is misschien geen eerlijke. De A3 met de 102pk 1.6 was overigens nog steeds een stuk duurder dan de C30, en die zijn toch echt wel vergelijkbaar qua prestaties. En de verschillen waren geen tientjes per maand oid, maar in de lease leken (bij dat bedrijf althans) de 1-serie en de A3 echt een heel andere autoklasse dan de C30.

Leaseprijs van een S40 was ook veel hoger, maar in aanschaf was een S40 (toen) niet heel veel duurder dan een C30. Als ik voor de keuze stond om te kopen, zou ik het ook wel weten (de S40 dus).

Comment

schop omhoog !

Een weekendje een C30 als vervangende auto gehad. In het begin dacht ik nog 'hee, best vlot zo'n 1.8' , totdat ik erachter kwam dat de versnellingsbakverhoudingen wel heel anders zijn dan van mijn 5-cil 2.4. bij 120 ronkte hij er vrolijk op los met 4000 toeren.
                              Voorin was het allemaal erg herkenbaar, mooi dashboard, prima kwaliteit, erg goede zitpositie en stoelen. Achterin zegt u ? de C30 heeft geen achterin ! Mijn zoons van 5 en 3 klaagden over de beenruimte. Dat zegt genoeg lijkt me. En de kofferbak is ongeveer net zo groot als zo'n hippe Amsterdam Zuid bakkersfietsmand met een onmogelijk zeiltje eroverheen. Ik zal dus nooit een C30 overwegen. De Golf is nog steeds favoriet om in augustus de V50 op te volgen : 118KW DSG, 20% bijtelling.

Comment

Die 1.8 motor van Volvo is ruk idd. Had 'm een keer in een V50 als vervanger van m'n S40 1.6D en het ding was echt veel trager.
                                Pas vanaf de 2 liter wordt het een beetje leuk.
                                Ze hebben de prijzen van de C30 flink naar beneden gebracht een tijdje terug, maar dat zal me toch niet over de streep trekken.

Comment

Zeg wat is dat nou weer voor flauwekul Rudy?
                                  Ga je zomaar even zonder onze toestemming en Input zelf de opvolger van je V50 kiezen, de brutaliteit alleen al...

:-)))
                                  2 x ouwe premium meuk
                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

oh sorry John, ik maak binnenkort wel even een shortlist :)

Comment

Nee dan is het goed, excuses aanvaard:-)
                                      2 x ouwe premium meuk
                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Maar de C30 wordt het in ieder geval niet !

Comment

nevermind

Comment

5 dagen in Zweden rondgereden en niet 1 Volvo C30 gezien.
                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Tja, er past ook geen dood hert met een paar jachtgeweren achterin een C30 :)

Ik wed dat je in de grote steden wel degelijk C30's aantreft, maar op het Zweedse platteland is een V70 of 9-5 veel logischer. En dat voor prijzen die wij in NL voor een C30 neer moeten tellen ook nog!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                Die 1.8 motor van Volvo is ruk idd.
                                                dat komt omdat dat een ford motor is...
                                                1.6, 1.8, 2.0 benzine = ford duratec, sorry maar zo'n volvo hoef ik dus meteen al niet meer.
                                                http://nl.wikipedia.org/wiki/Duratec_HE_(MI4)

Comment

Schopje. Ik was deze nog niet in een ander draadje tegengekomen:
                                                  http://www.autoweek.nl/autonieuws/18...4-procentsauto

Volvo dumpt nu de C30, en dan ook nog eens met 14% bijtelling. Doe er je voordeel mee als je in de markt bent, zou ik zeggen. Lijkt me helemaal geen verkeerde aanbieding.

Comment

Inderdaad, doorgestuurd naar een jongen in mn team die een lease volvo zoekt.

Zijn V50 offerte was afgekeurd omdat we nog maar 20% boven het budget van onze schaal mogen leasen, pff..

EDIT: zelf ooit een dagje met een c30 2.0 gereden, vond het een fijne motor icm de wagen. Geen snelweg gereden trouwens. Fijner dan de C30 1.6d die je overal tegenkomt trouwens, deze heb ik pas nog gereden.
                                                    Last edited by RC; 20-03-12, 09:28.

Comment

Heel interessant!

Comment

Heb die Volvo eens zitten bekijken. D2 met R-design en Luxury Line (xenon, navi, stoelverwarming, pdc, schuif/kanteldak etc) in Cosmic White vind ik helemaal prima.

Zat te twijfelen over van alles en nog wat maar dit is qua prijs gewoon te aantrekkelijk om te laten lopen. Ben nu voor €25.720 op 14% klaar. Verschil van €200+ per maand met een A3 of een Golf. Nuff said.

Comment

Klopt, ik denk dat ik 'm ook zou bestellen als ik nu in de markt was voor een diesel, alleen zijn wij vanwege het miljeuj verplicht aan de benzine :).
                                                          En dan te bedenken dat mijn S40 1.6D bijna-tutti-lampioni anno 2006 32K kostte...

Comment

Ik heb de pech dat 'men' nu ineens hier besloten heeft dat ik diesel moet gaan rijden omdat ik echt veel rijd (50-60k jaar). Maar dat terzijde.

Dit ding is echt supercompleet en eigenlijk slimme truc van Volvo omdat ze nu volgens mij heel veel BPM ontlopen. Dat maakt een significant verschil in de aanschafprijs. En dus in de bijtelling.

Comment

Krijg je dit dus: http://screencast.com/t/K9E9JQar92

Enige wat ik me nu nog afvraag is of de bumpers/spatbordverbreders nu wel of niet in contrast zijn.

Comment

Volvo heeft in een klap verreweg de leukste schraapdiesel gemaakt volgens mij. Sinds de facelift vind ik het een erg mooi autootje. Qua rijden ken ik de diesel niet. Waren wel een hoop problemen mee met dat motortje, hoe is dat tegenwoordig? Als leaser wat minder van belang, maar toch.

Comment

Working...
                                                                X