Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

V50 mods

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • V50 mods

    Denk dat ik nog heel even wacht met het aanschaffen van een nieuwe auto. Een geheel nieuwe zal so wie so wel begin volgend jaar worden en een tweedehands moet ik nog goed over nadenken.

    Tot die tijd maar nadenken over hoe ik het rijgedrag van de V50 kan verbeteren. Het luidruchtige onderstel doe je niks aan, maar bv. 17" velgen met sportieve banden er onder, een sportonderstel en een veerpootbrug. Chiptuning als de garantie is verlopen.

    Andere wielen/banden wil ik mee beginnen. Wie kan me advies geven?
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

  • #2
    Ik zou beginnen met 17 inch wielen eronder te zetten. Als het even kan origineel Volvo, maar dat is natuurlijk kwestie van smaak.
    Ik heb 17" met Conti SportContact 2 en ben daar erg tevreden over.

    Van verlagen wordt je onderstel nog luidruchtiger :-). Ik heb het sportonderstel, en ik kreeg laatst precies eenzelfde S40 mee met 17" en standaard onderstel. Dat reed ook prima en al een behoorlijk stuk strakker dan een met 16". Terwijl ie in die die config toch ook meer comfort biedt.

    Dus mij advies: knal eerst 17" eronder en kijk dat een tijdje aan, voordat je er een stuiterbak van maakt. ;-)

    Comment


    • #3
      Vandaag had de auto een beurt, dus ik had een vervangende auto mee. ook een V50, een gefacelifte met 2.0 motor en 17" velgen.
      Mooie auto, met leer en een schuifdak. Behalve een iets andere middenconsole is er niets wezenlijk anders dan mijn auto.
      Behalve dan de motor. Op zich voelt de motor vlot genoeg, maar wat een rotgeluid :-( Lelijk geluid, hard, rauw en resoneert bovenin de toeren.

      Maar anyway, ik was benieuwd naar het verschil tussen de 16"ers op mijn auto en de 17"ers op de vervangende auto.
      Conclusie: Ja, het maakt verschil uit, maar het verschil is niet heel erg groot. Je voelt dat de 16'ers wat 'rubberiger' aanvoelen, de 17"ers voelen strakker aan, met iets meer contact met de weg. Wél een groot verschil in grip, maar dat ook alleen al aan de banden liggen. Later onderstuur maar nog steeds onderstuur als je in de bocht gaat pushen.

      BTW, moet toch uiteindelijk aan de BMW. Want als ik echt lekker aan het sturen ben vind ik in een FWD steeds niet wat ik zoek. Maar dat kan ook komen omdat ik RWD gewend ben.
      Last edited by tiPanda; 02-10-08, 19:31.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

      Comment


      • #4
        Stuitert 17 inch een beetje of valt het mee? Anders gewoon 18 inch jetsers eronder knallen :)
        2019 Volvo V60 T6

        Comment


        • #5
          Geen geld in steken Panda, als MdV straks dagelijks met dat ding onderweg is heb je helemaal niks aan die upgrades.

          En of het ding stuiterig is of niet ligt meer aan de banden dan aan de wielmaat en wel of geen sportonderstel imho. Heb er nu RE050A onder hangen en dat gaat super!

          Ik zou er nu -30mm Eibach ondergooien met een B6 of B8 Bilstein demperset. Veerpootbrug voor doet ook wonderen, bij mij zat die er af-fabriek op bij het sportonderstel. Koni FSD zou een goed compromis kunnen zijn btw.

          @Taeke: watje :-) Ga jij eens 40k per jaar doen met een A3 met S-line en 18" praten we dan nog eens over harde en/of stuiterige onderstellen..

          Maaruh: stop die knaken bij je BMW straks --> heb je veel meer lol van.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
            Vandaag had de auto een beurt, dus ik had een vervangende auto mee. ook een V50, een gefacelifte met 2.0 motor en 17" velgen.
            Mooie auto, met leer en een schuifdak. Behalve een iets andere middenconsole is er niets wezenlijk anders dan mijn auto.
            Behalve dan de motor. Op zich voelt de motor vlot genoeg, maar wat een rotgeluid :-( Lelijk geluid, hard, rauw en resoneert bovenin de toeren.
            Toevallig een grijze met zwart leer? Die heb ik vandaag mee :-) (ik neem aan dat je ook bij Niham zit)
            Reed toch wel lekker, veel kwieker dan de 1.8 benzine die ik laatst mee had. De 2.4 voelt niet sneller, maar draait en klinkt natuurlijk wel veel mooier. En ik vond dat compleet zwarte interieur zonder sportstuur maar saai :)

            Comment


            • #7
              IPD!

              Daar vind je bijna alles wat een V50 hart kan begeren.

              Ik zou beginnen met de stabi kit. Stuurt ie direct een stuk strakker mee!
              Last edited by KMvrtr; 06-10-08, 20:51.
              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

              Comment


              • #8
                @Taeke: Niet Niham, maar Van Vliet. Een kleinere, wat persoonlijkere dealer. Niet dat Niham slecht is, heb er ook een goed gevoel bij.

                @KMvtr: Tnx!

                Ik wacht ook even de wintergids van Volvo af, daar staan vaak wel mooie aanbiedingen voor velgen+winterbanden in.
                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                Comment


                • #9
                  Sinds vandaag BSR PPC. Van 140 naar 177pk!

                  Ik dacht, zal wel een big deal zijn, ik verwachtte er niet veel van te merken.
                  Van Vinkeveen richting het zuiden (naar m'n volgende afspraak) op de A2 weinig kunnen genieten van de 170pk. Wat een schijtweg is dat zeg, je mag blij zijn als je boven de 80 komt. En dat midden op de dag.
                  Anyway, per ongeluk expres te ver gereden en bij Vianen gekeerd, de snelweg weer op. Lekker volgas :-)
                  Het stuur trekt nu met volgas in je handen (kut-FWD :-) ), en de auto accelereert nu netjes door tot het rood. Voorheen ging dat lekker tot 3000-3500 toeren en dan ging het merkbaar minder hard. Nu niet, niks geen inhouden, mooie versnelling tot de begrenzer.

                  Het is natuurlijk geen strepentrekker, maar het merkbaar knijpen van de motor is nu wel weg.

                  Onder de 3000 toeren merk je er verder helemaal niks van. Dan rij je de auto gewoon lekker op koppel. Het verschil is pas merkbaar boven de 3000 toeren, dus terugschakelen bij accelereren.
                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                  Comment


                  • #10
                    Volgens BSR is het trouwens wel 178pk :-)
                    Koppel zou van 209Nm naar 240Nm moeten zijn gegaan, maar volgens mij was het al iets van 230Nm...
                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                    Comment


                    • #11
                      Vanavond een test run gedaan met Dynolicious. Nog knap moeilijk om een goede run te maken. Je moet een goede, veilige testplek hebben, geen last hebben van ander verkeer en wat ik me pas laat realiseerde, je moet je iPhone platleggen, met de bovenkant naar voren. Ik had em eerst rechtop in de bekerhouder staan, of erger nog, dwars in de bekerhouder staan. Want dat is makkelijker op de knop drukken.

                      Anyway. Volgens Dynolicious heeft-ie 189pk (I wish).
                      0-80 in 6,8s
                      0-100 in 9,21s (vochtig en koud wegdek)
                      0-120 in 12,48s

                      1/4 mile zou in 16,69s gaan, met een top van 146km/h.
                      Max acceleration is 0,52G :-D
                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                      Comment


                      • #12
                        Dynolicious? Gaaf, jammer dat het niet op een gewone iPod werkt. Zit immers wel een bewegingssensor in een Nano.

                        Comment


                        • #13
                          Vanmorgen gewoon w-w verkeer gedaan. Mijn algemene indruk is dat de auto nu veel 'vrijer' rijdt. Net alsof er iets niet meer aanloopt. Zeg maar het verschil als bij fietsen met of zonder dynamo. De motor is niet per se pittiger onder de 3500-4000 toeren (nog steeds relaxede, koppelrijke motor), maar komt wel sneller op gang en lijkt wel lichter te lopen. Gevoel van minder wrijving.
                          Boven de 3500-4000 toeren is het verschil wel aanzienlijk, maar op een normale rit lukt het me maar zelden om eens lekker door te halen. :-(
                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                          Comment


                          • #14
                            Hot damn, het valt me wel op hoe weinig je op een w-w-ritje eigenlijk boven de 4000rpm uit komt :-(
                            Eerste paar km moet de motor opwarmen, daarna rijden er alleen maar sukkels in de weg :-(
                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                            Comment


                            • #15
                              Eerste indrukken met de RE050A's:
                              Véééééél minder onderstuur, het is in de meeste gevallen gewoon weg. Vooral op nat is de grip indrukwekkend. Waar ik vroeger in elke bocht op nat aan het worstelen was tegen onderstuur, daar heeft de auto nu gewoon grip.
                              Verder is de band veel stiller en comfortabeler dan de Premacy's die er onder zaten. De V50 is nog steeds relatief rumoerig op de snelweg, maar een stuk stiller dan vroeger. Ook het comfort op slecht wegdek lijkt wel beter te zijn.
                              Geen duidelijke verbetering als het om insturen of stuurprecisie gaat.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                              Comment


                              • #16
                                geen wonder met de algemeen geaccepteerde en geprezen gummen-band :)

                                Ik heb al heel wat setjes RE050a's versleten, en naar volle tevredenheid.
                                Forza!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                  Eerste indrukken met de RE050A's:
                                  Véééééél minder onderstuur, het is in de meeste gevallen gewoon weg. Vooral op nat is de grip indrukwekkend. Waar ik vroeger in elke bocht op nat aan het worstelen was tegen onderstuur, daar heeft de auto nu gewoon grip.
                                  Verder is de band veel stiller en comfortabeler dan de Premacy's die er onder zaten. De V50 is nog steeds relatief rumoerig op de snelweg, maar een stuk stiller dan vroeger. Ook het comfort op slecht wegdek lijkt wel beter te zijn.
                                  Geen duidelijke verbetering als het om insturen of stuurprecisie gaat.
                                  Veerpootbrug!

                                  Comment


                                  • #18
                                    :-)

                                    Van de zomer :-)
                                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Moet zeggen dat de v50 me bijzonder bevalt sinds de chip en de re050a's. Met chip veel pit, vooral boven de 3500rpm. Met re050a's veel stiller en heel veel grip. Het is zowaar van een ok auto een leuke auto geworden!
                                      En dan te bedenken dat ik vorig jaar tijdens mijn proefrittensessie al tot de conclusie kwam dat er maar 2 auto's significant anders en beter reden: de 320i en de Laguna GT.

                                      Wel jammer van het kroink-kroink geluid bij gehoekte bochten.
                                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jippie ai jee, afgelopen donderdag de jaarlijkse beurt + APK.
                                        Gelijk de airco compressor laten vervangen, die kuren had.

                                        En ook iets leuks aan de auto laten doen. Ik heb een R-Design stuurtje laten monteren. Het oude stuur was wat glad aan het worden en de cruise control knop was versleten (was al toen ik de auto kocht).
                                        Het nieuwe stuurtje rijdt heerlijk. Ik had em gekocht voor het leuk, maar opmerkelijk genoeg voegt het echt wat toe. Het is wat dikker en heeft zacht aanvoelend leer. Ik vind het toch grappig dat een ander stuurtje zo'n verschil maakt in rijgevoel. Nee, het heeft totaal geen invloed op de werkelijke rij-eigenschappen, maar je hebt het stuur de hele tijd in je handen en het voelt toch anders.
                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                        Comment


                                        • #21
                                          TOP Panda, zeker een heel wat betere investering dan zo'n Hastings bed.
                                          2 x ouwe premium meuk
                                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oh ja, dat lekker stuur dat m'n S40 Edition Sport ook had. :-)
                                            Ligt veel beter in de hand idd.

                                            Comment


                                            • #23
                                              heb je ook al een setje camberbouten onderin je veerpoot zitten?
                                              kan je lekker wat extra negatief camber zetten. Weg onderstuur, definitief.


                                              http://media.photobucket.com/image/c...easurement.jpg

                                              goeie kans dat je ze bij Eibach kan scoren.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Cool, vermoed alleen dat ze dat niet gaan snappen bij m'n dealer. En zelf die bouten vervangen zie ik niet zo zitten.
                                                So wie so, auto heeft nu 16" en standaard onderstel. Fijn voor het comfort, maar dat zouden ook punten kunnen zijn die de moeite van het aanpassen waard zijn.
                                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Dit soort dingen moet je gewoon bij een goede uitlijn toko laten monteren.

                                                  Dus niet bij de quick shit en consorten.

                                                  Jan heeft de DIY versie hiervan gemonteerd op mijn 740. Wow!!
                                                  Als die dingen goed worden gemonteerd en camberafstelling goed wordt meegenomen in het uitlijnen herken je je onderstel niet terug.
                                                  Stuurt echt een stuk strakker!
                                                  Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Iemand een adresje?
                                                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Dit bedrijf zal je best wel eens kunnen helpen:
                                                      http://www.europeantuning.com/
                                                      zij zijn ook de exclusieve IPD-dealer voor NL.

                                                      ga naar de webshop > tab wegligging > even naar beneden scrollen.
                                                      Daar staan ze voor 850/V70 (59 euro per set) dus moet ie ze vast ook wel kunnen leveren voor de S40/V50.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Camberbouten niet zelf monteren ?
                                                        Loopt hoofdschuddend weg...........
                                                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          @janspeed, tnx.

                                                          @TSM, nope. Niet de ruimte, niet de tijd, niet om uit te zoeken hoe het moet en niet om het te doen. Gelukkig heb ik van andere dingen meer verstand, dus geld heb ik wel.
                                                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            je belt dus ook de anwb/rm as je een lekke pijp hebt ?
                                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              [CM] Nee, dan pak ik er een tissue bij! [/CM]

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X