Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo 740 door de APK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Elentinos
    replied
    Gefeliciteerd met je verlies... Nu maar hopen dat de nieuwe eigenaar zich na een paar weken niet meldt met een tranentrekkend verhaal ;-)

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Yeah, no worries met zo'n wagenpark. D'r rijdt altijd wel IETS, al is het meestens Alfa. :)

Proficiat met de verkoop.

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Net de 740 uitgezwaaid. Toch altijd een beetje vervelend moment.
    Het was één van mijn succesvolste auto's. Zeer betrouwbaar gebleken, weinig onkosten, comfortabel, groot, ideale vakantieauto, etc, etc, maar nu is hij weg. En voor een nette prijs, al zeg ik het zelf. YES!!

Nog een paar weekjes en dan komt de Fiat 500. Tot die tijd rijd ik in de Giulia, W123, Duetto of op de motor. Ik kom de tijd wel door.

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    740 Verkocht!

Wel maf, 3 maanden terug het ding een keer op Speurders gezet voor een relatief hoog bedrag (1500 euro) en maar afwachten.
    In totaal maar 2 reacties gehad in die periode, maar beiden serieus geinteresseerde potentiele kopers. Dus geen dromers, proefritpiloten, timewaisters etc.
    De eerste had er 6 op een dag bekeken, kwam meteen langs en belde netjes om te zeggen dat het niet door ging, maar dat ik wel op de 2de plek was geeindigd.
    De tweede kwamen gisteren ook meteen langs. Geen gelul, meteen handgeld en vanavond wordt het ophalen. Het zijn jonge gasten die een ruime betrouwbare auto zoeken om mee door Spanje te toeren en airco komt dan wel goed uit.
    Ik blij, komt goed uit op dit moment, bijna de vraagprijs gevangen.

Leave a comment:

• janspeed
    replied
    schakelaartje kost niet veel maar vervangen is erg lastig! Bak moet los, dus als je ooit een nieuwe koppeling nodig hebt niet vergeten: achteruitrijlampschakelaar vervangen!

Leave a comment:

• Sander
    replied
    :-)

Het lossige contact zit in de stekker boven in de bak.

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Klopt met die achteruitrijlichten, maar het mag uiteraard niet zo zijn dat er andere lampen gaan branden dan de achteruitrijlampen als je achteruit rijdt.

Leave a comment:

• Sander
    replied
    Oja, Henny is niet duur niet en wel makkelijk en toch goed.
    Ik wist bijvoorbeeld niet dat achteruitrijlampen het bij auto's voor 1997 (oid) het helemaal niet hoeven te doen voor de apk :-)

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Nette prijs!

Leave a comment:

• Sander
    replied
    50 slechts, incl wissers

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Heb je voor 75 euronen in totaal weer een jaar aan je periodieke verplichtingen voldaan.

Leave a comment:

• Sander
    replied
    Best wel fijne wagens die Volvo's, twee nieuwe ruitenwisserbladen en twee nieuwe stadslichtjes waren weer voldoende voor een verse apk op 945.

Leave a comment:

• Dennis Cavallino
    replied
    Ik wilde Yokohama W.drive gaan halen als ik geen 2e hands setje kon scoren. Voor 250 euro ben je dan klaar incl montage.
    Vredesteins bevallen ook altijd goed en die zijn 2e hands ruim voorradig. :)

Leave a comment:

• brun
    replied
    Vredestein Snowtracs zijn über. Dat ga je merken zodra het een keer echt winters wordt. Schitterende banden.

De Quatracs moet je trouwens niet hebben (allseason-banden); da's echt meuk.

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Zo, na al die sneeuwstormen en een set Michelin Energy's die wat te weinig profiel hebben voor de winter naar mijn mening, ben ik zondag eens wat gaan marktplaatsen naar winterbanden met velgen. Zonder velgen moet ik ze weer gaan laten wisselen en dat kost zo maar 50 á 60 euro. Zonde.

In Amsterdam iemand gevonden die 4 stalen velgen had liggen met prima winterbanden in goede staat, die nota bene van een Volvo 740 afgekomen zijn. Vraagprijs 75 euro klonk niet verkeerd en dat was de gok waard.

Maandagavond dus even snel heen en weer naar Amsterdam gereden. Opmerkelijk rustig op de weg, ik deed er maar 70 minuten over vanuit Nijmegen naar het centrum van de hoofdstad.
    De banden (Vredestein Snow +) zagen er nog goed uit, ruim voldoende profiel, alleen 1 van de banden was iets ongelijkmatig afgesleten door vermoedelijk slecht uitgelijnde auto. Daarom nog even afgedingd naar 55 euro! :-)

Zojuist een uurtje bezig geweest om de wielen te wisselen en het rijdt nog acceptabel ook. Geen noemenswaardige trillingen of onbalans. Wel iets meer afrolgeluid natuurlijk dan de energy's, maar alles ruim binnen de perken. Goed dealtje lijkt het tot nu toe.

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
    Demonteren van de kap valt wel mee toch, die rotor is lastiger zo te zien.
    Het is vrij onhandig hoor, je moet pielen, maar je kan niet zien wat je doet. Het moet dus puur op het gevoel. Maar zeker niet onmogelijk hoor. Het duurde een half uurtje, maar als je dat zou moeten betalen als werkplaatstarief, is het een duur ding natuurlijk.

Leave a comment:

• Sander
    replied
    Demonteren van de kap valt wel mee toch, die rotor is lastiger zo te zien.

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Maar die verdelerkap en rotor. Die waren een partijtje gaar zeg. Zit ook op een relatief onhandige plek, je kan er moeilijk bij, en dat zal wel de reden zijn dat die niet recentelijk vervangen is. Dat er nog een vonk uit kwam mag een wonder heten, want die verdelerkap was me een partijtje verrot zeg.
    Hierbij een plaatje van die verdelerkap en rotor. Kwaliteit is slecht, want gemaakt met een oud mobieltje. Toch kun je zien hoe verrot die was.

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Dat heeft ie inderdaad alweer gered! :-)

Verder ga ik niet testen vanavond, want ik heb net de kentekenplaten op de S geschroefd en daar ga ik even lekker in eindje in toeren!!

Leave a comment:

• Sander
    replied
    Km of 10

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Zojuist even in de lunchpauze gekeken; ik trof een ietwat loszittend stekkertje aan op de verdamper. Deze zit vlakbij waar wij hebben lopen sleutelen, dus waarschijnlijk daarbij het stekkertje geraakt.
    Hij loopt weer op LPG nu, straks weten we hoe lang ;-).

Leave a comment:

• Elentinos
    replied
    Wat je zelf kan doen is alle elektrische verbindingen van de LPG installatie nalopen en inspuiten met contactspray of WD40. Dat was bij mijn soortgelijke probleempjes afdoende. Nooit geen last meer gehad.

Leave a comment:

• Sander
    replied
    Verdamper of injectie?

Maar het kan sowieso zo maar een gecorrodeerde zekering zijn.
    Een vialle pomp wil er ook nog wel eens mee ophouden... (€225)

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Preventief onderhoud Volvo 740

Oke, afgelopen zaterdag wat preventief ondehoud gedaan aan de Volvo 740.
    Ik had een kleine backfire vorige week en dat was voor mij een mooie trigger om even wat ontstekingsdelen te verversen.

Eerst kleppen gesteld, stonden nog best aardig naar 25.000km op LPG.
    Bougies + kabels vervangen, verdelerkap en rotor, olie en filters. Ook maar gelijk even de bakolie en cardanolie gecheckt. Cardan bleek te weinig olie in te zitten, dus maar goed dat we dat even gecontroleerd hadden.

Maar die verdelerkap en rotor. Die waren een partijtje gaar zeg. Zit ook op een relatief onhandige plek, je kan er moeilijk bij, en dat zal wel de reden zijn dat die niet recentelijk vervangen is. Dat er nog een vonk uit kwam mag een wonder heten, want die verdelerkap was me een partijtje verrot zeg. Lijkt mij ook de boosdoener van die backfire.
    Verder nog een klepdekselpakking vervangen, want daar zat een scheur in en voorzaaktje een olielekkage.

Alleen een beetje pech gisteren, want de LPG-installatie schee er mee uit. Doe je een keer preventief onderhoud, krijg je dit! :-)
    Heel vreemd, ineens was de Volvo dood. Rustig uit laten lopen op de vluchtstrook. Even opnieuw proberen te starten, maar geen succes.
    Vervolgens op benzine gezet en hij sloeg meteen aan.
    Aangezien de benzinetank bijna leeg was, maar even naar het dichtstbijzijnde tankstation geregen om wat van dat peperduur spul te halen.
    Daarna liep de auto weer gewoon op LPG!?
    Zo'n 50km gereden. Daarna enkele uren gestopt. Toen 30km gereden, weer een aantal uur gestopt. Daarna weer naar huis en na 10km stopte de LPG installatie er weer mee. Wilde ook niet meer aan de gang.
    Vanochtend wilde hij weer wel lopen op LPG, maar slecht een paar kilometer.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Ga je zelf die kleppen stellen??

Maar mooi idd! het is altijd jammer als je goedkoop wilt rijden en je krijgt vervolgens een beurt van 1000 euro voor je kiezen. Dus dit is mazzel hebben!
    Nou ja, zelf stellen, dat zou ik nog best zelf kunnen, maar ik ken iemand die dat in 2 uur kan en 15 euro per uur vraagt. Scheelt weer vette klauwen natuurlijk :-).

Maar op zich geen klagen natuurlijk afgelopen jaar: 1 accu, 1 noodreparatie koppeling, 2 + 1 ruitenwisser, wat olie, 1 APK, 1 stuurkogel, wat werk. Samen met nog wat preventief onderhoud zoals olie verversen en kleppen stellen zo'n 300 euro onkosten na 25.000km.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Ga je zelf die kleppen stellen??

Maar mooi idd! het is altijd jammer als je goedkoop wilt rijden en je krijgt vervolgens een beurt van 1000 euro voor je kiezen. Dus dit is mazzel hebben!

Leave a comment:

• Lennart
    started a topic Volvo 740 door de APK

Volvo 740 door de APK

Niet zo'n schokkend nieuws natuurlijk, maar ben weer positief verrast door de kwaliteit van mijn kilometerkanon.
    Met 415.000km op de klok en 25.000km na de vorige apk moest er voor deze apk een stuurkogel vervangen worden (die wegen in de Oekraine waren slecht!) en een stadslichtje. 82 euro ben ik nu armer :-).
    Alleen zelf nog even olie verversen, nieuwe bougies erin en kleppen stellen. Kan die er weer een jaartje tegenaan.
Working...
X