Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hobby project te koop gevraagd / gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuw hobby project te koop gevraagd / gezocht

    Nieuw hobby project te koop gevraagd / gezocht ;

    Volvo station uit de 240 / 740 / 940 series liefst een 2.3 turbo benzine handbak en airco

    waar vind je nog zoiets ?

    km stand doet er niet toe.

    tbv ombouw / andere motor HPT turbo / doel is om of met een B20 4 cilinder op 350 pk uit te komen of toch de ombouw naar de 5 cilinder ( 850 T5) motor te doen en zo op 400 pk te komen.

    Zweedse fora afgesnuffeld, alles kan.... In NL rijdt er ook reeds een 245 combi met 5 cilinder T5R motor incl APK en RDW herkeuring rond.
    Simca 1000 rallye 2 (RWD)
    Peugeot 404 1961 (RWD)
    BMW 3 touring (RWD) daily
    VW POLO 1.6

  • #2
    MP Advertentie m985099013 voldoet aan de eisen....

    Volvo 940 2.3 Estate Turbo 7 Persoons van 1e eigenaar
    The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

    Comment


    • #3
      voor een auto misschien shoppen op www.volvo700vereniging.nl ?
      of op www.volvolvo.nl ?
      voor makkelijk leesbare informatie bron: www.turbobricks.com (Amerikaans)

      De B20 is een oude stoterstang motor zoals je kan vinden in de Amazon en 140-serie, n.m.m niet echt interessant als startblok voor hogere vermogens..

      Hier wat essentiele Volvo-nomenclature:
      de beste carrosserie, beste LH2.4 ECU, M90 versnellingsbak en oliesquiter-blok (B230FT) vind je in de 940's van 1995-1998
      Is ook allemaal passend te maken in een 240 Maar een Turboblok van een 240 is als basis ook goed bruikbaar en erg sterk. B21ET of B23ET
      M45, M46 en M47 versnellingsbakken zijn zwak (n.m.m. te zwak voor 350pk)
      Op de B230 onderblokken kan je ook de B234F kop zetten, dan heb je een 2,3L 16V
      Zeldzame (dure?) odd-ball is de B204FT/GT , dat is een 2.0L 16V turbo met balansassen. Op zich een heel mooi blok. geleverd in 740 sedan, 780 coupe en vroege 960.
      Alles is te combineren en pas te maken in elk van de genoemde RWD platforms.
      Maar inmiddels is de techniek wel oud (giet ijzeren onderblokken, koppen, verdeler ontsteking, ouderwetse turbo's)
      350pk is ook met die blokken wel haalbaar maar niet zonder veel zelf te knutselen , een aanzienlijk grotere turbo, grotere injectoren, grotere intercooler, aftermarket motor management.

      De T5 motor is zeer interessant omdat deze van aluminium is dus ondanks de extra cilinder licht van gewicht, er zijn er veel van , hydraulische klepstoters heeft, dikke klepstelen, sodium gevulde uitlaat klepschotels. Voor een T5 blok in een 240 heb je nodig:
      B5234T blok uit een 850 T5 ( is nog zonder CANbus aansturing), zelf motor steunen maken, carter van de 960/S90/V90 met B6254F (6cil, je doet een cut 'n shut om 'm passend te maken op de 5cil), M90 bak erbij uit een 960 2,5L (B6254F)
      zelf een passende aandrijfas samen stellen uit de voorste helft van die van de 960, de andere achterste helft van de 240. Op lengte laten maken.
      een B6284T 6cil bi turbo is lastig passend te maken in een 240, in een 740, 780 of 940 zou het denk ik net kunnen.

      Voor de 240 is veruit de meeste aftermarket (rally) support.
      Last edited by janspeed; 12-11-15, 15:58.

      Comment


      • #4
        Janspeed... Dat is veel info in 1 antwoord ! Maar wel precies de juiste info ! Veel dingetjes had ik her en der al vergaard / via jijbuis kanalen verzameld, thx voor de input!
        Simca 1000 rallye 2 (RWD)
        Peugeot 404 1961 (RWD)
        BMW 3 touring (RWD) daily
        VW POLO 1.6

        Comment


        • #5
          Op turbobricks.com is inderdaad echt HEEL VEEL info te vinden over allerhande ombouwen, vaak ook nog met betaalbare oplossingen (zoals Janspeed ook al aangeeft).
          __________

          2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
          1984 Saab 900 Turbo T8
          1981 Mercedes RMB 207D
          1974 Citroen 2CV 0.6

          Comment


          • #6
            slotje... inmiddels een Saab turbo gekocht ;-)
            Simca 1000 rallye 2 (RWD)
            Peugeot 404 1961 (RWD)
            BMW 3 touring (RWD) daily
            VW POLO 1.6

            Comment


            • #7
              Ja, zo eenvoudig gaat dat niet he. :-)
              Wat voor eentje? 99, 900, 9000?

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                voor Harry ... zie nieuw topic...
                Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                Peugeot 404 1961 (RWD)
                BMW 3 touring (RWD) daily
                VW POLO 1.6

                Comment

                Working...
                X