Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Volvo S90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Volvo S90

Tsja, wat zullen we zeggen. Zonder de grille zou ik hem niet meteen als Volvo herkennen.

VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

volvo first introduced the s90 name in 1996 when it renamed the 960 for certain markets. with nbsp ... , car review by Top Speed
    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Jeutje. Zo lelijk zie je ze zelden. Gelukkig.

Comment

Kwestie van wennen.

Net als het nieuwe Gummen..
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Net zoals bij de vorige Superb waar de station er ook beter uit gaat zien als de sedan (sorry JC)

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Bij Volvo ziet de station er altijd beter uit dan de sedan :-)
            Set to join the XC90 SUV at the top of the Volvo heap next year will be two new models, an S90 sedan and a V90 wagon. The S90 has already been spotted, both as a camouflaged prototype and as a completely undisguised scale model. Now we have our first look at the V90, which like the S90 has also...

Comment

Lijkt wel een skoda supurb man.
              Da's geen mooie auto. Zal wel goed rijden, dus wellicht ooit als youngtimer omdat ze lekker afschrijven wegens de looks.
              Net als een S80 nu.

Comment

De huidige V70 heb ik ook nooit mooi gevonden, maar inmiddels ben ik er wel redelijk aan gewend. Behalve aan die irritant hoogfrequent knipperende LED-achterlichtjes.

Comment

Ik heb de huidige V70, maar ik blijf na zeven jaar de vorige V70 nog altijd mooier vinden. Blijkbaar moet de huidige V70 nog twee jaar worden uitgemolken terwijl de nieuwe V90 al op de plank ligt en "geheim" moet blijven. Maar goed, ik heb geen haast en ik wacht rustig af...

Comment

Ik vind deze al meteen fraaier dan de huidige V70.

Comment

Dit is dan weer wel mooi bedacht:

Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt. De theorie is zo simpel dat je je afvraagt waarom het er nu pas is.

Comment

Ha, die Joep;

Wat je zegt, niet te filmen dat zoiets er al niet veel eerder was. Volvo kennende mag je verwachten dat het nog eens goed werkt ook.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Keer en keer opnieuw koude lucht in het hete uitlaatspruitstuk blazen lijkt me een techniek die goed uitgedacht moet worden...

Comment

Je bereikt er ook mee dat de verhouding lucht/ uitlaatgassennarigheid een stuk voordeliger wordt. Die Volvo zal ontzettend schoon zijn ;-)
                            Ik vraag me trouwens af of dit efficiënter is dan een mechanische compressor (als in een turbo die door distributieriem wordt aangedreven), al dan niet ondersteund door een extra turbo. Hoewel je in het laatste geval het voordeel van schone uitlaatlucht natuurlijk niet hebt.

In de F1 worden de turbo's dacht ik elektrisch opgespoeld om het gat te verminderen.
                            Groeten,
                            Bats
                            wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                            *klopt zelf op schouder* --- TSM
                            Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                            Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                            Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                            de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                            Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                            Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Beun jij bij VAG bij bats? ;)

Ik zou zeggen dat dit flink efficienter is dan een mechanische compressor. In wezen doe jij in allebei de gevallen namelijk hetzelfde: je comprimeert lucht. Maar in het geval van een mechanische compressor/supercharger moet je alle lucht samenpersen die je samen met de brandstof in de cilinder wilt krijgen. Nu heb je alleen een beetje perslucht nodig om het moment te overbruggen dat je meer turbodruk wil, en meer turbodruk krijgt van de uitlaatgassen. Minder lucht -> kleiner pompje -> minder energie nodig.

Comment

Nu Volvo een Chinees merk is, zou de nieuwe S90 ook niet vooral voor de Aziatische thuismarkt bedoeld zijn? En daarmee de vormgeving ook ietwat Aziatisch? ;-) De voorkant vind ik trouwens nog wel stoer, de achterkant is erg merkwaardig met al die lijnen op de achterkant van de kofferbak. Wat is het marktaandeel van de S klasse in dit segment, en hoeveel % zou Volvo kunnen pakken.
                                Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Chinezen willen graag een uitvoering met verlengde wielbasis.
                                  Als die komt is het wel interessant als vervanger voor een S.
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Die achterkant roept associaties op met de Ford Scorpio in sedanversie.

Comment

De V90 in het echie, volgens een Noors magazine. volvov90.jpg
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

http://www.autoblog.nl/nieuws/gelekt-de-volvo-v90-83233

Let ff op de publicatiedatum van dat bericht ;)

Comment

De Beatles hadden er nog in kunnen rijden idd.

Comment

Mijn huidige Volvo kocht ik ruim 11 jaar na aflevering, dus wat is nou een maand? :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Als je die dwarsbalkjes van de achterlichten in carrosseriekleur spuit ziet het er opeens veel beter uit denk ik. Kan nooit hele belangrijke verlichting zijn, aangezien ze in de klep zitten. ;)

Comment

Wit is ook niet de ideale kleur. Ik denk dat donker metallic een stuk beter staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                                  Als je die dwarsbalkjes van de achterlichten in carrosseriekleur spuit ziet het er opeens veel beter uit denk ik. Kan nooit hele belangrijke verlichting zijn, aangezien ze in de klep zitten. ;)
                                                  Om je V90 om te toveren in een oud-model V60. Ja dat lijkt me de weg-te-gaan ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht

Om je V90 om te toveren in een oud-model V60. Ja dat lijkt me de weg-te-gaan ;)

Qua looks zeker. Dat is immers wel een mooie Volvo.

Comment

De officiële presentatie van de V90 schijnt vandaag te zijn. Ik begin hem steeds mooier te vinden. Ik zie veel elementen terug van de concept-shooting break en (dus) van de 1800 ES.
                                                      Sur Internet, rien n’est sacré. Même si Volvo avait l’intention de dévoiler officiellement sa familiale V90 le 18 février prochain, un petit malin a mis …

Comment

Interieur is wel een beetje protserig:

Comment

Het hout vind ik nog gaan (niet mijn voorkeur). Maar een andere kleur voor de stoelen en vooral het stuurwiel zal het al veel beter maken.

Comment

Ik vind het wel mooi. Leuke stoelbekleding ook.
                                                            Alleen die ipads in de dashboards vind ik altijd lelijk staan, maar tegenwoordig blijkbaar nodig.

Mooie auto ook zo op de foto's.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hmmm, wel erg minimalistisch allemaal. En die iPad a la Tesla is schijnbaar de trend, maar het zou gaver zijn als de fabrikanten zelf iets innovatiefs bedenken.

En persoonlijk vind ik het fijn als er voor essentiële functies gewoon een ondubbelzinnige knop beschikbaar is. Een knop boezemt mij meer vertrouwen in dan en touchscreen. Als die iPad rip-off een vastloper heeft, kun je nog maar weinig.

En het hout vervangen door alu, graag. Hout hoort enkel in de oldtimer, of een koets.
                                                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik vind die nieuwe V/S90 echt he-le-maal niets. Gelukkig voor de rest van het land gaat niemand zich daar iets van aan trekken.

Comment

Working...
                                                                X