Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D5 Twin-turbo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• D5 Twin-turbo

Afgelopen weekend heb ik samen met een maat proefgereden in 3x een V70 D5 twin turbo (2,4L, 5cil, 205pk, 400Nm, euro5) 2x met 6bak automaat en 1x met 6handbak.
    Dat was een aparte ervaring om een diesel te rijden die bijna net zo snel is als mijn oude T5 was...! Het scheelt echt niet veel... tussen acceleraties zonder kickdown zijn leuk snel.
    Het lijken mij geweldig fijne snelle zuinige reisauto's.
    Dan te bedenken dat er ook nog een D5-blok met 215pk, 440Nm bestaat! ook euro5. Met tuning potentieel.

disclaimer: ik ben geen strontverwende 3x modaal-er en rij bijna nooit in nieuw dikke leasehokken dus ik ben waarschijnlijk nogal snel onder de indruk.
    Nieuwe auto's van vandaag komen bij mij pas in beeld over 5 of 6 jaar.

Twin turbo diesels zijn fun!

Mercedes heeft een 2.2 4 cilinder met 204 pk en 500! nm. (C250/E250/S250). Imho gaat dat behoorlijk rap, net zo rap als de oude 3.2 liter 6 inlijn E320 CDi met dezelfde vermogens en trekkracht cijfers.Zelf mee gereden uiteraard. Model vanaf 2009 (w212) dus oud genoeg.

BMW heeft een 2 liter met 218 pk en 450 nm. Ook indrukwekkend. IMHO.

Comment

Kan ongekend genieten als ik smorgens met raampje open, koude motor, radio uit, heeeeeeel langzaam accelereer en zo de turbo's zo lang mogelijk rustig hoor opspoelen.
      Prachtig zo'n V8 tdi.
      Warm klinkt hij helemaal gaaf, dan hoor je stationair bij de uitlaten het typische V8 geluid vergezeld van een heel zacht rinkeltje (de turbo's).
      De ///M had dat ook zo mooi.
      Ik stond dan mijn bagage gewoon uit te laden met de motor aan, nog steeds.
      Puur genieten van die machine in het vooronder.

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Tja...
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Een V8 diesel klinkt minder kut dan een L4 diesel, maar om daar nou dezelfde boner van te krijgen als van een M5...?
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Een boner ?
            Nou nee.
            :)

Comment

Kijk als je je in de regionen van de V8 met turbo's begeeft maak je geen onderscheid meer tussen diesel en benzine.
              De ////M5 klonk erg slecht. Voor een V8. De V8tdi klinkt erg goed. Voor een diesel.
              Zo beter :))

Comment

Misschien moet je eens op zoek naar een goed klinkende V8? :)

https://youtu.be/4T-0N31AxiQ
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                  Kijk als je je in de regionen van de V8 met turbo's begeeft maak je geen onderscheid meer tussen diesel en benzine.
                  De ////M5 klonk erg slecht. Voor een V8. De V8tdi klinkt erg goed. Voor een diesel.
                  Zo beter :))
                  Lol. Cognitive dissonance is strong in this one.

Manmanman. Er is niet zoveel mis met die V8tdi, maar erg goed? Ik denk dat die zwavelwalmen toch ietsje te sterk zijn...
                  "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=acWGqG-aZfM

fapfapfap. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja jullie hebben er natuurlijk wel half verstand van met jullie jarenlange ervaring met 4cyl tdi tokkelende schraap leasehokken. Hahahaha. Fokking prachtig dit weer, episch bijna. Mr maxicosi d'n eerste :))))))

Comment

Naja, er zijn diesels die een stuk beroerder klinken.. ;)

Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                          Ja jullie hebben er natuurlijk wel half verstand van met jullie jarenlange ervaring met 4cyl tdi tokkelende schraap leasehokken. Hahahaha. Fokking prachtig dit weer, episch bijna. Mr maxicosi d'n eerste :))))))
                          Heb maar twee L4 daisels gehad in de klerkenuitvoering. Jij wel wat meer in je pre-DGA tijd. Daar hoeven we dus niet flauw over te doen, door de baas gesponsord klerkenvervoer.

Ik heb ook een paar heerlijke V6'en en een V8 op benzine gehad, en die klonken stuk voor stuk eindeloos mooier dan een V8 TDI natuurlijk. Zelfs de L5 Maxicosi Volvo klinkt mooier!

Nou is die A8 helemaal de perfecte auto voor jouw gebruiksdoel, dus daar is verder niks mis mee. Maar ik zou eerder de goede interieurisolatie bewieroken dan het concert uit de uitlaat. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Iemand weleens een Golf 7 GTD gehoord? Klinkt werkelijk alsof er iemand een gammel luidsprekertje onder die auto heeft gehangen en nogal neppe BROEMBROEM-geluiden laat uitbraken. Deed me denken aan het geluid van een speelkaart tussen de spaken van een BMX'je.

Comment

Ik ben al blij dat dat ding niet wordt afgeleverd wordt met een mp3 geluidje, anders zouden jullie helemaal niet meer kunnen slapen :) Ja een ///M5 klinkt beter. Nee een V8tdi klinkt NIET beroerd. Ik reed dat klerken vervoer niet prive. Daar had ik de Subaru's voor. Behalve bij de Leon 20VT. Maar dat was een benzine. :) Voor de rest voorzag de baas me van een prima hamer en waterpas (die auto's waren gereedschap om mee op de projecten te komen). Ik zal er inderdaad meer gehad hebben. Geloof me dus maar dat een V8tdi wel smeuig klinkt. En niet zo nagelt. En als je op het gas gaat gebeurt er meer dan alleen een platliggende onzichtbare paddenstoelwolk van Nox :)

Comment

Oh, nu is klerkenvervoer weer wel acceptabel, zolang je het maar niet privÚ rijdt. Gelukkig: dat heb ik tussen 2007 en 2014 ook niet gedaan. :)

Mijn street cred ook weer gered op de Gummen Business Club...
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Nee dat is ie niet Koos Maxicoos, maak je geen zorgen hoor :)
                                  Na jouw Sexus escapade valt er natuurlijk geen enkel street cred meer aan je toe te wijzen.
                                  Dat repareer je niet door er niet prive in te rijden. Oh wacht ff. Die Sexus was dat niet de isofix masjien ?
                                  :))))

Alles is ok qua klerken vervoer. Maar 400 euro luxeleasebijdrage (voor een stelletje fucking 18" wielen icm winterbanden en zwarte raamlijsten ipv chromen zoiets) aan je werkgever voor de betere opritpats richting de buren vind ik dan wel weer de ultieme polderhypocrisie eigenlijk.

En al helemaal niet als er dan jankverhalen komen als je ontslag neemt om elders 50 euro meer in de maand te verdienen, maar even vergeten te bent dat je WG je die 400 eurox32maanden resterend leasecontract in 1x in rekening brengt :))))

Dan verdien je gewoon een dik wijf op de bank die de hele dag op die platte plasser rondhangt, die je het leven zuur maakt in het weekend met haar gezeik over d'r aambeien en tepelkloven.
                                  Het Cobraman syndroom zegmaar.

TGIF!

Comment

Working...
                                  X