Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo XC40

Volvo komt nu ook met een XC uitvoering van de 40 serie.

Ik ben benieuwd wat die in de markt gaat doen. Qua model mist hij imho de aansluiting met de XC60 en de XC90, welke ik trouwens mooier vind.
    Maar smaken verschillen nu eenmaal.

https://www.volvocars.com/nl/modellen/model/xc40

TELEMMGLPICT000141278423_1_trans_NvBQzQNjv4BqYRCgV2eSrsKCQU_JRKUfux_fmxuqxjngJmn4fZoDS7o.jpeg?imwidth=450.jpg

Christ on a cracker, wat een gedrocht :-(
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
      Christ on a cracker, wat een gedrocht :-(
      Precies mijn gedachten. Je moet wel heel erg Volvominded zijn om dit nog mooi te vinden.

Comment

Ik denk dat heel erg volvo minded kopers dit ding links laten liggen, eigenlijk. Als je zo'n xc90 koopt snap ik dat nog enigszins, maar dit is gewoon een Krashkei of Kadjar met een Volvo grille.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Ik denk dat heel erg volvo minded kopers dit ding links laten liggen, eigenlijk. Als je zo'n xc90 koopt snap ik dat nog enigszins, maar dit is gewoon een Krashkei of Kadjar met een Volvo grille.
          Die zie ik dan liever. Maar zoek de prijzen maar eens op van de XC40 en van bijvoorbeeld de BMW X1. Dan zou ik het wel weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Juist niet.
            Elke midi SUV/crossover lijkt op elkaar maar juist een XC40 is onderscheidend. Mooi of niet is een kwestie van smaak maar eenheidsworst is het in iig niet.

image_31136.jpg

maxresdefault.jpg

Comment

Niet mijn ding, met name de C-stijl vind ik niks, maar de rest vind ik ook niet erg mooi...
              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

De X1 overigens ook niet, Kadjar of Quasquai vind ik ook ruk.
                "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Al die crossover meuk heeft ook super origineel een dak in afwijkende kleur. Waarbij ze, super origineel, bij de C- of D-stijl heel creatief zijn geweest, maar zonder uitzondering zijn ze vergeten dat je bij de A-stijl ook een overgang hebt die je netjes moet oplossen. De Lancia Delta had 9 jaar gelden (toen het dus wel origineel was) ook zo'n 'zwevend dak', dat je eventueel in (mat) zwart kon krijgen. Maar daar loopt het glas gewoon door, in plaats van dat een stukje plaatwerk zwart gemaak is. En bovendien hebben ze er bij de A-stijl wel rekening mee gehouden dat daar twee kleuren bij elkaar kunnen komen.

Comment

De huidige Volvo-styling spreekt me best aan, vooral de nieuwe XC60 vind ik mooi. Maar deze klopt ergens niet, hij is te "gedrongen". Misschien in het echt beter. Al te ruim zal het ook niet zijn denk ik. En aan die 2-kleuren rage heb ik ook een broertje dood.

Comment

Lelijk hok! En dood aan al die crossovermeuk !11!111!!!

Comment

Ik weet nog heel goed dat met de komst van de eerste generatie S40/V40 het stereotype Volvo-rijder in NL niet meer overeenkwam was met mijn verwachtingen.
                        Dat zou met dit model wederom een wending kunnen krijgen hoewel zo'n XC40 natuurlijk aan de prijs is.

EDIT: Hoewel?
                        Zie http://autovisie.nl/2017/10/nieuws/d...-concurrentie/
                        Een CX-5 blijft een sterke aanbieding, vandaar dat je die ook zoveel ziet itt tot de Q3, GLA en X1.
                        Last edited by raspaardje; 16-11-17, 10:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                          Lelijk hok! En dood aan al die crossovermeuk !11!111!!!
                          Inderdaad. On that note en om het topic te laten ontsporen: gaat er eigenlijk een Giulia SW komen naar wij dachten?

Comment

Ha, die Stéphane;

Ik denk van niet. Ik meen ergens ook gelezen te hebben dat Alfa Romeo bewust de Stelvio als alternatief voor lieden die een XL-Giulia zoeken in de markt heeft gezet. Prijzig alternatief, dat dan weer wel....
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                              Ha, die Stéphane;

Ik denk van niet. Ik meen ergens ook gelezen te hebben dat Alfa Romeo bewust de Stelvio als alternatief voor lieden die een XL-Giulia zoeken in de markt heeft gezet. Prijzig alternatief, dat dan weer wel....
                              Nu je het zegt, daar staat me ook iets van bij. Stelvio vind ik niet mooi, juist ook omdat het een SUV is.

Comment

Tja, door de afwezigheid van een Giulia SW ben ik wel benieuwd naar de verkoopcijfers van de SW-varianten van de concurrentie in andere landen dan Nederland.
                                Volgens mij is er altijd wel plek voor een echt goed rijdende stationwagen, zoveel zijn er daar niet van.

Als je alleen kijkt naar Nederland dan zou een Giulia SW echt wel verkopen; de 3-series, C-klasses, A4's en V60's zijn nu niet echt dun gezaaid.
                                Last edited by raspaardje; 01-12-17, 15:32.

Comment

Zo'n SUV is volgens mij ook "status" voor veel mensen. Met als mom, "ik wil een hoge instap". Koop dan een M-B Vito of een VW T6. Hoge in- en uitstap en nog veel ruimte ook. En heden ten dage met alle comfort die je je maar wenst

Comment

De nieuwste Vito is nog mooi ook.
                                    8.2 met supercharger?

Comment

Overigens is het dan ook wel weer humor dat 'tunerts' zo'n ding dan weer gaan verlagen omdat het er zo 'sportief' uit ziet. Ziet er dan uit als een boer met van Bommel schoenen.

Comment

Ben ik echt de enige die dit ding best te pruimen vind? Dat ding gaat goed verkopen, daar ben ik *zeer* zeker van.

Comment

Nee hoor, ik vind 'm ook best mooi en sluit zelfs niet uit dat ik er ooit 1ntje voor de deur heb staan. <mmghnd>

Comment

Volvo zal het niet hardop zeggen, maar de XC40 is natuurlijk vooral voor vrouwen bedoeld. Hij heeft zelfs een haakje aan de klep van het handschoenenkastje om een handtasje aan op te hangen. De V40 is de populairste auto bij vrouwelijke leaseklanten, dus is het logisch om daar een bijpassend Suvje naast te zetten.
                                            VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                              Volvo zal het niet hardop zeggen, maar de XC40 is natuurlijk vooral voor vrouwen bedoeld. Hij heeft zelfs een haakje aan de klep van het handschoenenkastje om een handtasje aan op te hangen. De V40 is de populairste auto bij vrouwelijke leaseklanten, dus is het logisch om daar een bijpassend Suvje naast te zetten.
                                              Bij jouw XC70 (maar ook bij andere Volvo's) zit er ongetwijfeld ook een knopje aan de zijkant van de passagiershoofdsteun. Die is ook bedoeld om iets dergelijks aan op te hangen. :-)

Comment

Nee da's voor je kolbèèrtje. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ook, ja :-)

Comment

Hang jij je handtasje aan de hoofdsteun? Daar is die knop toch echt te klein voor :-) Dit brengt ineens de herinnering naar boven aan een tante, lang geleden, die de chokeknop van haar Daf altijd uittrok om er haar tasje aan op te hangen.
                                                    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Bij ons hangt er niks aan. Leid alleen maar af, dat geslinger vanuit je ooghoek. Volvo on-eigen eigenlijk, dat ze zoiets voorzien op die plek

Comment

De nieuwe V60 T5 Momentum kost 44K. Wie gaat er dan ooit dit lelijke misbaksel kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                                          De nieuwe V60 T5 Momentum kost 44K. Wie gaat er dan ooit dit lelijke misbaksel kopen?
                                                          Ziet er inderdaad goed uit. Mooier dan een V90 zelfs.

Comment

Gaat 't nou over de XC40 of over de V60?

Ik vind de V60 wel OK, net als de S/V90. In volgehangen uitvoering wel statig, maar niet superspannend.
                                                            Maar die XC40 vind ik ronduit lelijk, kwam er laatst eentje tegen in zo'n pasteltint met een wit dak. Kom op zeg, 't is toch geen VItara of Renault Captur?

De neus is nog wel OK, maar het achterste stuk is iets wat me niet lekker zit. Die gekke knik naar boven, iets dat ik niet bij een Volvo vind passen. Meer iets voor een Aziaat.
                                                            Giulia 1600 Super '65
                                                            Abarth 595 Competizione '15

Comment

Wen er maar aan. Driecilinder, hoog op de pootjes en halverwege de A-stijl was de lak op. Die gaan we helaas vaak tegenkomen in NL. Die foto en profil lijkt wel een cartoon; proporties zijn volledig zoek.

Comment

Als je hem zo vanaf de zijkant bekijkt had de kop van een BMW kunnen zijn.
                                                                8.2 met supercharger?

Comment

Working...
                                                                X