Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Volvo V60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Volvo V60

De nieuwe V60 is wel een apart draadje waard. Ik vind hem meteen al mooier en meer Volvo dan de V90.

2018-V60.png
    Volvo just debuted its all-new midsize wagon, the 2019 Volvo V60, and yes, it’s as pretty as we suspected. But more importantly, it offers a 390 horsepower plug-in hybrid powertrain—you know, in case you want to hoon sensibly.
    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Ik ook, alhoewel de verschillen eigenlijk vrij klein zijn en het (dus) een voorspelbaar Volvo-ontwerp is. Maar op de een of andere manier maken de kortere wielbasis en de steilere achterruit van een 'niet heel lelijk' ontwerp toch opeens een fraai ding.
    The Volvo V60 debuted today and already my wagon allegiance is being tested: is it me or is the new midsize Volvo wagon more wagon-ey than the fullsize V90 that came out a while back? I tried my best to compare them and, honestly, I think my initial impression is right.

Comment

Ha, die Joep;

Eens; die steile achterruit vond ik juist zo'n leuk kenmerk voor Volvo-stationcars. Leuk dat die bij de V60 weer terug is.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Keurige Volvo, kan niet anders zeggen. Absoluut niet mijn merk, maar het begint wel wat te worden met dit soort wagens.
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Vind het ook een fraaie auto, de ‘krimp’ doet het model goed. En de pricing is spot-on (voor de eerste batch dan, volgens mij gaan de prijzen rap omhoog zodra er meer motorversies beschikbaar komen) 44K voor de T5 Geartronic Momentum is gewoon scherp. Wie koopt er dan nog die lelijke XC40?

Comment

+1 Olle.

V90 vind ik niet zo geslaagd, maar deze lijkt beter geproportioneerd.

Knappe station.

Comment

De buitenkant vind ik mooi. Nog steeds erg groot (de V90 is echt een slagschip imho), maar de achterkant oogt iets dynamischer met wat minder overhang.

Alleen dat dashboard. Wat vind ik dat er op de plaatjes lelijk uitzien, zeg. Zo plomp. Zeker de uitstroomopeningen van de ventilatie. Doet me aan de niet zo subtiele ontwerpen van de voorkant van Amerikaanse SUV's van rond de millenniumwisseling denken, maar dan 90 graden gedraaid. Die ontwerpen met zo'n dubbele rij koplampen er op. Zoals bijvoorbeeld de Chevy Blazer een tijd heeft gehad, of diverse GMC's.

Comment

Wat een knappe bak! Hier en daar iets te futuristisch naar mijn smaak, maar wel heel elegant en met goede verhoudingen. Mooier dan de V90!
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Mooie bak, inderdaad beter in balans dan de V90. Zou zomaar de opvolger van m'n Passat kunnen zijn over anderhalf jaar (als het budget het toelaat).
                  2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

Zou zo maar de opvolger van mijn V70 kunnen zijn in 2026 wanneer gait hem te koop zet voor 4 mille! :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Gewoon 1 model uitbrengen en dan schaal 1:1,2 voor het mindere model en 1:1,5 voor het model daar weer onder. Boring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Zou zo maar de opvolger van mijn V70 kunnen zijn in 2026 wanneer gait hem te koop zet voor 4 mille! :)
                        ik ga het in de gaten houden voor je
                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Heel fraai model zo op de foto. Hopelijk gaan de versies met <200 pk nog onder de 40K duiken, dan is deze het overwegen waard als volgend leasehok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht

ik ga het in de gaten houden voor je
                            Fideel! Ik vind dat bruin metallic wel mooi. Met cognac leer!
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                              Heel fraai model zo op de foto. Hopelijk gaan de versies met <200 pk nog onder de 40K duiken, dan is deze het overwegen waard als volgend leasehok.
                              Ik verwacht het niet. Als je nu op de website kijkt zie je daar de Base (die nog niet bestelbaar is) aangegeven vanaf 43.995 Voor de Momentum staat er vanaf 47.495

Bij doorklikken blijkt de T5 Geartronic Momentum dan bestelbaar voor 43.995

Als je uitgaat van een T4 als slapste motor (3-cilinder benzine komt er in de *40 serie, betwijfel of deze ook in de *60 komt), lijkt het me zeker niet onwaarschijnlijk dat de instap (benzine) V60 bij een compleet beschikbaar gamma de T4 Base handbak is tegen 43.995.

Voor mijn gevoel is de huidige instapper T5 Geartronic Momentum met 43.995 erg laag geprijsd. 47.495 voor de T4 Momentum en dan nog een opslag van 2.500 voor T5 en Geartronic lijkt me helemaal niet onrealistisch (per saldo dan 49.995)

Comment

Ik snap je logica niet ølle. De T5 is zo'n drie mille goedkoper dan een D3, zowel in Momentum (44k vs. 47k) als Inscription (48k vs 51k) trim. De goedkoopste Base is nu een D3. Ik neem aan dat een mogelijk zwakkere benzinemotor dan ook echt wel een paar mille onder de prijs van een D3 moet kunnen komen. Verwacht een T4 Base eerder voor 39.995 o.i.d. Los van de discussie of een T4 Base een uitvoering is die je moet willen.
                                2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                  Ik snap je logica niet ølle. De T5 is zo'n drie mille goedkoper dan een D3, zowel in Momentum (44k vs. 47k) als Inscription (48k vs 51k) trim. De goedkoopste Base is nu een D3. Ik neem aan dat een mogelijk zwakkere benzinemotor dan ook echt wel een paar mille onder de prijs van een D3 moet kunnen komen. Verwacht een T4 Base eerder voor 39.995 o.i.d. Los van de discussie of een T4 Base een uitvoering is die je moet willen.
                                  Ze hebben de website aangepast, nu staat er voor de 3 lines Base/Momentum/Inscription: vanaf 43.995 / 43.995 / 47.995

Dit was eerder vanaf 43.995 / 47.495 / 51.495

Pas bij doorklikken was de prijs van de T5 Momentum dan 43.995, foutje kennelijk.

En een D3 3 mille DUURDER dan een T5 vind jij niet raar?

Bij de V90 (bv Momentum), waar het modelgamma compleet is, kost de T5 een krappe 4K MEER dan de D3 (beide automaat), met de D3 in handbak en T5 automaat zelfs ruim 7K.

Lijkt mij geheel normaal, de T5 heeft 250pk, de D3 is de slapste diesel met 150pk.

Oftewel, de T5 is nu veel te goedkoop geprijsd in de V60. Vergelijk ook met de prijzen van een A4 Avant 2.0TFSI 252pk / 330i Touring / C250 Estate. Vandaar mijn vorige post.

Comment

Ik mag aannemen dat er ook T3 en T4 versies komen. (Geen T2 meer wellicht). Misschien zelfs met 3-pitters. Die worden dan toch goedkoper dan de T5? Die laatste is zeker een sterk aanbod.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                      Ik mag aannemen dat er ook T3 en T4 versies komen. (Geen T2 meer wellicht). Misschien zelfs met 3-pitters. Die worden dan toch goedkoper dan de T5? Die laatste is zeker een sterk aanbod.
                                      Mijn punt is nu juist dat de huidige (introductieprijs) voor de T5 veel te laag is en die omhooggeschoven wordt naarmate de T4 (en mogelijk T3) beschikbaar komen. Uiteraard worden die goedkoper tov de T5. Maar het zou wel erg ‘bijzonder’ zijn wanneer de prijsstrategie voor de V60 totaal af zou wijken van die van de overige modellen. Bovendien is 44K afgezet tegen de directe concurrentie gewoon te goedkoop en helemaal achterlijk zijn ze toch ook weer niet bij Volvo. Bekijk voor vergelijk de prijslijst van bv. de V90 voor de prijsverhoudingen D3/T4/T5.

Die 44K is gewoon een steal imho voor de T5.

Comment

Hele mooie auto, de V90 vind ik mooi, maar de V60 is inderdaad mooier.
                                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oké kan iemand mij uitleggen waarom het slecht is dat de T5 "te goedkoop is"? Bestellen dat ding zolang het nog kan! ;)

Comment

Ja gait, schiet op! :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

We kunnen de rollen ook een keer omdraaien :-p
                                              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik krijg zo'n ding in 11 jaar echt niet op de 3 ton hoor. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Toevallig afgelopen zaterdag eens in de V90 D3 van een vriend gereden, ik had de V90 eerder alleen nog van buiten gezien. Het dashboard lijkt identiek aan die van de komende V60. En mijn bovenstaande mening en kritiek blijven bestaan. Ik vind het niet sierlijk en fraai genoeg terwijl er wel kwaliteit van af straalt.

De geluidskwaliteit van de standaard geluidsinstallatie viel me dan weer in positieve zin op. Daar kan BMW nog wat van leren.

En het rijden? Erg relaxed. Echt een kilometervreter.

Comment

Working...
                                                  X