Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benzine is duur.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vandaag de Alfa volgegooid bij de witte pomp in het dorp. 1,320 euro voor een liter euro95!

Scheelt zeker 20 cent met de pompen langs de snelweg.
    En diesel voor 93 eurocent.

Was lekker druk daar. :-)
    "My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch." (Jack Nicholson)

Comment

• Bij mijn favo pomp over de grens is de 95 excelium nu 1,14 geloof ik. Scheelt bijna 30 cent met de lokale pompen hier...

Comment

• Vandaag 73,29 euronen betaald voor een volle tank.
        Van 84liter.
        Dus.
        :)
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Ha, die TSM;

Schrale schrapert.
          Scherven brengen gelul.

Comment

• Kwam vandaag tot ontdekking dat een garage in Julianadorp euro 98 in de pomp heeft zitten. Geen idee wat het me koste,maar ik weet wel waar ik voortaan ga tanken. :-)
            Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• ...gelukkig kan er nu weer 400km gereden worden 😂

Comment

• Wat denkt men hier? Kan BP Ultimate zó veel extra zuinigheid teweegbrengen bij de clownsschoen?

Heenweg Parijs: Euro 95 getankt bij Hazeldonk. 400 km gereden. Tank zowat leeg, verbruik krap 1 op 10. Alleen laatste 5 km Péripherique file.
                Terugweg Parijs: meteen om de hoek van Paris Expo bij de BP volgetankt met Ultimate. Kwam tot Hendrik-Ido-Ambacht. 460 km, verbruik dik 1 op 11, met nog méér km's over op de actieradiusmeter. Waarbij ik ook nog eerst anderhalf uur heb filegereden op de Péripherique en het begin van de A1.
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Ik denk dat je op de terugweg wel wind mee hebt gehad. ;)

Energiedichtheid is gelijk neem ik aan, dus dan zou het niet uit moeten maken. Een turbo loopt in theorie harder (en dus wellicht efficiënter) met een hoger octaangetal, een atmosferische juist bij een lager.

Comment

• Zelfde ervaring bij mijn 145 1.8TS: een hoger octaangetaal resulteerde in een veel lager verbruik, iig laag genoeg om de meerprijs te compenseren. Sommige auto's zijn er echt gevoelig voor.

Comment

• Bij mijn 1.6 TS maakt het echt allemaal niets uit. Ik heb me ook even verbaasd omdat het leek dat die Shell Fuelsave iets uit maakte, maar na meerdere tanks die onder dezelfde omstandigheden (afstanden, rijstijl en temperatuur) opgestookt waren bleek er toch geen trend in te zien te zijn.

Comment

• Busso 12v liep ook wat zuiniger en mooier op 98. De XK8 wel mooier, maar nauwelijks merkbaar, en bovendien niet zuiniger. Toch bleef ik er 98 in gooien. :)

De Busso 24v liep prima op 95. Een Volvo L5 ook, maar goed, die verdient ook geen 98. ;)
                        Volvo V70 --- Lexus IS300h
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik denk dat de clownschoen blij is dat ie eindelijk eens kilometers mag maken zoals het hoort.
                          Ultimate schijnt wel een reinigend effect te hebben, misschien dat de injectoren etc nu "opgefrist" zijn.

( de A8 loopt met Shell luxe satansmeuk onzuiniger dan BP Ultimate/Esso toverdiesel, 1 op 10 vs 1 op 11,5 )
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

• De Audi Cabrio vulde ik eerst met Euro95, totdat ik ook eens keer de sticker op de tankklep goed bekeek. Euro98 stond op de sticker.
                            Ik vond 'm nogal doods, maar na overgestapt te zijn op Euro98 snapte ik hoe het kwam. Verbruik hou ik niet bij, wil ik niet weten :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                              Wat denkt men hier? Kan BP Ultimate zó veel extra zuinigheid teweegbrengen bij de clownsschoen?

Heenweg Parijs: Euro 95 getankt bij Hazeldonk. 400 km gereden. Tank zowat leeg, verbruik krap 1 op 10. Alleen laatste 5 km Péripherique file.
                              Terugweg Parijs: meteen om de hoek van Paris Expo bij de BP volgetankt met Ultimate. Kwam tot Hendrik-Ido-Ambacht. 460 km, verbruik dik 1 op 11, met nog méér km's over op de actieradiusmeter. Waarbij ik ook nog eerst anderhalf uur heb filegereden op de Péripherique en het begin van de A1.
                              ja hoor, dat kan.
                              de pingelsensor in jou blok 'voelt' dat het blok pingelt op RON95 en geeft dat door aan het motormanagement. Deze zal het ontstekingstijdstip minder ver vervroegen. Daardoor pingelt de motor niet maar de power neemt wel wat af. Daardoor moet je als rijder iets meer gas geven om dezelfde snelheid te rijden. Vandaar dat de motor op RON95 wat meer verbruikt.
                              Gooi je er weer RON98 in dan wordt de aansturing van de motor automatisch weer geoptimaliseerd.

Comment

• Zullen we de factor 'wind' ook even de aandacht geven die het verdient, zoals Joep al zei?
                                Of je windkracht 4 op je kop of in je rug hebt scheelt ook zeker wel 10% in verbruik denk ik. Zou er m'n HTS-A dictaten bij moeten pakken om het na te rekenen, maar geloof maar dat dat scheelt. Luchtweerstand heeft een kwadratische rol in de formule voor snelheid.
                                Last edited by gait156; 06-02-16, 21:34.
                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Ja, daar heb ik tijdens m'n kilometers veel last van, de wind in de stad is killing voor het verbruik... ;)

Comment

• @ Janspeed: Brandstof met een lager octaan getal ontbrandt sneller, daarom zal pingelen eerder optreden bij een auto met een extreem hoge compressie houding (of een turbo). Bij een atmosferische straatauto op Euro 95 lijkt die kans mij verwaarloosbaar. Omdat bijvoorbeeld 98 trager ontbrandt, is het effect hetzelfde als minder vervroeging.

Wind mee of tegen is volgens de bijzonder nauwkeurige boordcomputer in mijn Alfa soms wel het verschil tussen 1:10 of 1:13 op hetzelfde snelwegtraject op de heen- of terugweg.

Comment

• Kortom, ik moet het experiment nog eens uitvoeren op een windstille dag? :)
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Ja, en dan met verschillende kleding, belading en temperatuurinstellingen.

Comment

• De 118i loopt ook veel lekkerder op Euro 98, terwijl 95 de normale brandstof is. Zo nu en dan een tankje doet hem goed. Zou je echter niet verwachten, bij een doodgewone 4 cilinder.
                                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            Ja, en dan met verschillende kleding, belading en temperatuurinstellingen.
                                            Precies. Want anders is 't niet wetenschappelijk.

Ach ja, ik vond 't best een stevig verschil voor een ongeblazen motor die voor zover ik weet gewoon op 95 is afgesteld.

Comment

• On topic: 1,349 de liter bij de Maxis vanmiddag. Euro 95.
                                              Volvo V70 --- Lexus IS300h
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Euro95 bij Q8 in Arendonk/Belgie: €1,192/L

Comment

• De Total in Arendonk is goedkoper dan de Esso. Is gelegen aan de Hertevelden en dat is de weg richting E34 en Retie.

Comment

• Ineens is de Esso in Arendonk voordeliger dan de Total. Geen idee sinds wanneer. In de Belgische 95 zit tegenwoordig trouwens wel ethanol bijgemengd . 95 E10, dus. Daarom tank ik in BE bij voorkeur 98.

De Esso Synergy Supreme+ (gewoon 98 dus) was er vandaag € 1.30. Terwijl dezelfde brandstof hier in Nederland bij de Esso om de hoek momenteel 1.69 kost. Dat is niet de voordeligste pomp hier in de buurt in Nederland. Er zijn er die 3 of 4 cent minder vragen maar die hebben vaak geen 98. Maar een verschil van 39 cent per liter heb ik nog niet eerder gezien. 92 liter getankt, dus tel uit het verschil. Kost wel een beetje tijd en wat kilometers extra maar loont toch dik.

Punto t-jet liep vanaf de pomp naar huis (zuinig gereden, had toch geen haast) trouwens een nieuw persoonlijk record van 4.9 liter per 100km.

Ze horen me tot in Den Haag schrapen ;-)

Comment

• Rijdt iedereen echt zoveel extra kms om 1,6 cent per liter te besparen?

Ik zie hier brandstofprijzen verschijnen van vlak na de oorlog.
                                                      Geen idee waar die tarieven gehanteerd worden.

Uit misplaatste zuinigheid tank ik graag in D en liefst 98 of 102 octaangetal.
                                                      De oude BMW boxer wilde niet op Nederlandse euro 95 lopen.
                                                      Later bleek dat de contactpunten gaar waren. Met euro 95 erbij was het over en sluiten.
                                                      Elektronische ontsteking krijgt ie zodra de 50.000 km grens gepasseerd is.
                                                      Last edited by Kwibus; 13-09-17, 18:33.

Comment

• @ Brama,
                                                        er zijn la belgique nog wel degelijk tankstations waar je RON95 zonder ethanol kan tanken.
                                                        Sinds we in Midden Limburg wonen zijn we voor de brandstof van onze Prius kind aan huis bij
                                                        http://www.grenspoal.be/
                                                        Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+5K km

Comment

• Kwibus Nee hoor, alleen als ik toch in de buurt ben of als ik het kan combineren met boodschappen doen.

Comment

Working...
                                                          X