Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonneschermen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zonneschermen...

Wat hebben die voor nut? Ik doel dan vooral op die dingen op de achterruit, waardoor de auto een soort van busje wordt en de auto's erachter bijna niet meer vooruit kunnen kijken.

Ik irriteer me er dus aan, maar begrijp ook helemaal niet waarom iemand zo'n ding zou willen hebben? Je ontneemt ook je eigen zicht naar achteren en wat is het voordeel??
    Beetje net als die extreem getinte ramen. Ik vind dat ze dat gewoon moeten verbieden ook voor de achterste ruiten.

p.s. En nee, het is ook niet handig voor de kinderen. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Geen idee, zijramen donker voor de kinderen kan ik inkomen, maar achterraam? De zeer beperkte keren dat de zon idd zo laag staat dat hij via je achterraam naar binnen schijnt maken het niet de moeite.

Maar goed, datzelfde gevoel heb ik met tribals op de achterruit.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Tribals zijn sowieso verschrikkelijk natuurlijk, maar bij die auto's kun je meestal nog net tussen de spoilers en de stickers door kijken. :-)

Het gaat mij nu om die huisvaders in de Avensis die de achterruit barricaderen met zonne-rollo's of gewoon zelfs 2 van die zuignap-dingen die je normaal op de zijruiten plakt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Bij mij heet het "windscherm" :)

2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

In mn 3er-sedan had ik een electrisch zonnescherm. Druk op de knop en 'floep' zonnescherm bij de achterruit. Handig voor lui die mee wilde rijden op m'n achterbank. Geef je een signaal af van 'ik zie je, maar je boeit me geen fuck, dus houdoe'.

Verder gebruikte ik het soms ook voor als de zon laag stond :-)

Comment

?
            Zonneschermen houden de zon buiten en/of filteren het zonnelicht eer het op kinds gezicht/arm/beentje etc valt. En neen die haal je er dan niet weer af nee.
            fka v164

Comment

Kinderen kunnen goed tegen zon hoor.
              Ik en mijn broer vroeger ieg wel.

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                Kinderen kunnen goed tegen zon hoor.
                Ik en mijn broer vroeger ieg wel.
                Oh, dát verklaart een hoop :-)
                fka v164

Comment

Wat heet, heet. Vroegah moesten wij ook gewoon weer in de Lada 1200 combi - zonder getinte ramen doch met skai leer - instappen die de hele dag had staan bakken aan de Italiaanse bloemenriviera. :-)
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Harry, zeik niet.

Je wordt oud.

En ja, op de S zijn de schermen altijd dicht, heerlijk rustig, zicht naar achteren is vrijwel gelijk en het grootste voordeel is dat je geen last van koplampen van achterliggers hebt.

Zeker niet leverbaar voor je SZ ??????????????????????
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik heb ze ook in mijn Octy zitten. Bevalt prima en het ziet er goed uit vind ik. Het zicht naar buiten is gewoon goed maar je kan van buiten niet zien of er iets achterin of op de achterbank ligt.

Als je erachter rijdt en niet door de achteruit naar voren kan kijken moet je meer afstand nemen. Het is nog veiliger ook dus!
                      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Het is leuk als er achter je zo'n mongool rijd die de aandacht wil trekken. Dan op dat knopje en dan komt ie automatisch omhoog :)

Comment

Nooit behoefte aan gehad, zonneschermen. 't Is toch één stapje verwijderd van die tankstationplakschermen met berekoppen of Disneyfiguren als je 't mij vraagt. Of 't nou in een S zit of niet. :)

Tribals zijn juist weer erg handig. Die betekenen wat mij betreft "bestuurder van dit voertuig heeft een IQ kleiner dan zijn schoenmaat, beware".
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Lol ..
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

"Kinderen kunnen goed tegen zon hoor.
                              Ik en mijn broer vroeger ieg wel."

INDERDAAD!
                              Ik herinner die oude Datsun nog heel erg goed..., zomerdag, snikheet, 12 jaar oud, korte broek, verder niets aan natuurlijk want +30 graden buiten, en dan die auto in, die de hele dag in de zon heeft gestaan.

Men neme plaats op dat nepleren achterbankje, en GODVERRRRDOMME, je huid op benen en rug vol met brandblaren. Heerlijk... worden kinderen hard van... tegenwoordig zijn het watjes, verwende nesten... ;-)
                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                                Het is leuk als er achter je zo'n mongool rijd die de aandacht wil trekken. Dan op dat knopje en dan komt ie automatisch omhoog :)
                                Precies ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                  "Kinderen kunnen goed tegen zon hoor.
                                  Ik en mijn broer vroeger ieg wel."

INDERDAAD!
                                  Ik herinner die oude Datsun nog heel erg goed..., zomerdag, snikheet, 12 jaar oud, korte broek, verder niets aan natuurlijk want +30 graden buiten, en dan die auto in, die de hele dag in de zon heeft gestaan.

Men neme plaats op dat nepleren achterbankje, en GODVERRRRDOMME, je huid op benen en rug vol met brandblaren. Heerlijk... worden kinderen hard van... tegenwoordig zijn het watjes, verwende nesten... ;-)
                                  Hard? Schei uit, die gastjes janken nu om de zonneschermen bij een ander in de auto nota bene....

Over watjes gesproken, damn..... ;-)
                                  Last edited by Roald; 22-08-08, 13:39.

Comment

Off-topic @ JB: Have you seen my red stapler?

Ik heb alleen een zonnescherm boven mij en dat gaat zo vaak als mogelijk open :)

Comment

We need you to move to the basement, Stéphane, so if you would go ahead and pack up your stuff, that would be grrrrreat. Yeah. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                        We need you to move to the basement, Stéphane, so if you would go ahead and pack up your stuff, that would be grrrrreat. Yeah. :)
                                        Uuhmmm...uhmmmm....yeah....uhmmm.

The Office (film dan dus) roeleert :)

Comment

Office Space.

*WATS*

:)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Gummers;

Ik heb ook zo'n elektriek knikarmscherm voor de achterpui. Gebruik ik eigenlijk alleen bewust als de Vijf met de pronte Beierse bips in de zon geparkeerd staat. Felle koplampen van achterliggers deren me niet door de zelfdimmende spiegels. Ha.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Ik heb het ook op de M3.............................en ik vind het wel lekker, en ik bestel het ook op de volgende......................:-)

En dan bedoel ik niet de tribals ................................:-)
                                              If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Toevallig vandaag zonneschermen voor de achterste portieren gekocht. Toch wel handig voor de kleine. Het zijn originele Volvo-zonneschermen, dus die sluiten mooi aan. Voor mij geen beertjes of nijntjes-schermpjes.
                                                Kost wel weer 45 euro voor beide ramen.

Dan heb je nog een een set en die is voor de achterruit en de twee achterste zijraampjes (bagageruimte). En dat setje kost 70 euro (normale prijs 120 euro). Dat vind ik toch weer zonde van het geld. Zie daar het nut niet zo van in, tenzij je graag het gevoel hebt dat je in een busje rijdt.
                                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  het grootste voordeel is dat je geen last van koplampen van achterliggers hebt.
                                                  Daarom had ik het ook op de vorige auto...

Want die zelfdimmende binnenspiegel is zo'n nieuwerwets feature die mij niet donker genoeg was.

Rij nu weer met oude meuk met zo'n omklappend binnenspiegeltje, is veel beter...

Comment

Ja, maar om een spiegel uit een W 126 in een nieuwe S te gaan monteren gaat mij te ver... ;-))

Overigens dimt de spiegel nu ook, zelfs met de "gordijnen" dicht.
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                      Ja, maar om een spiegel uit een W 126 in een nieuwe S te gaan monteren gaat mij te ver... ;-))
                                                      :-))

ik heb wel overwogen om de spiegel te laten vervangen, maar dat kon niet volgende de dealer omdat in de spiegelvoet ook de regensensor zit.
                                                      En voet laten zitten en alleen de speigel vervangen scheen ook niet te kunnen.

Maar goed om Harry even te jennen, ik vond die geblindeerd raampjes op de stationcar eigenlijk best mooi... (was geen Avensis ;-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        Office Space.

*WATS*

:)
                                                        Oops...is waar ook. Maar ik wist de 'red stapler' tekst nog wel ;)

Comment

Working...
                                                        X
                                                        😀
                                                        🥰
                                                        🤢
                                                        😎
                                                        😡
                                                        👍
                                                        👎