Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke merken spreken je niet aan, maar...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke merken spreken je niet aan, maar...

...hebben wel een hele leuke auto in hun assortiment??

Iedereen heeft een bepaalde voorkeur voor automerken. Ik heb dat vooral bij Italiaanse merken en ook met BMW bv.
    Maar er zijn nog veel meer merken waar ik weinig tot niets mee heb, maar soms maken ook die een auto die stiekem best gaaf is.

Ik zal alvast eentje noemen :
    Citroën bijvoorbeeld. Jarenlang maakten die saaie auto's als de ZX en de Xsara maar de C6 vond ik vanaf het begin supergaaf! En ik blijf hem gewoon gaaf vinden ook!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Ik vind de Citroen C5 ook wel wat hebben.
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

1) Chrysler

Neon, PT Cruiser: 3x niks
      300C: geweldige looks!

2) Suzuki: spreekt mij helemaal niet aan, behalve de nieuwe Swift (vooral toen die net op de markt was): echt een leuk model voor een goede prijs.

Comment

Dat heb ik heel vaak eigenlijk.

Opel > Speedster

Mercedes> W123, W126, 190 2.316V

Alfa > arna :-)

Comment

Beetje voor de hand liggend: De GT-R van Nissan. Suf merk maakt auto die eigenlijk bij een full-bred sportwagenfabrikant thuishoort.

Fiat heb ik niks mee, maar de GP (en ook de 500) vind ik leuke auto's, prima value/money.

Volkswagen idem, maar Golf GTI en Paaszaad CC vind ik leuk.

Comment

Bij VW heb ik dat met de Golf GTI idd en sinds kort ook met de nw Scirocco! Leuk ding en nog goed geprijsd ook. (vanf 27K ofzo?)

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Fiat...

Merk spreekt mij absoluut niet aan, behalve die klassiekers dan, maar die nieuwe 500 is stiekem toch wel erg gaaf hoor...
              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

VW vind ik zeikwagens, maar de Golf GTI of R32 zijn meesterlijk. Jammer dat je ervoor naar zo'n zeikdealer moet.
                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

BMW, op de z8 na (omdat hij op een e-type lijkt uiteraard)
                  Peugeot, op de 406 Coupe na

De rest is volgens mij bij mij of volledig ruk, of heeft stiekem wel meer dan één leuke auto.
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik wil het wel omdraaien eigenlijk. Want ik ben geen BMW fan, maar kan genoeg BMW's opnoemen die ik wel aardig vind. Maar daarentegen heb ik wel meer met Citroen, maar kan ik veel Citroens opnoemen die ik niets vind. En ik zou ook niet snel een Citroen kopen, maar het merk spreekt mij meer aan dan BMW.

Comment

Eigenlijk is Audi het enige merk waarvan ik álle modellen mooi vind, A3, A4, A5, A6, A8, R8, TT.

Nissan vond ik een goed voorbeeld, verschrikkelijk suffe wagens, tótdat ze sportief gaan doen met hun Skyline en ZX, dan kan het ineens wel.

BMW is, imho, verschrikkelijk de fout in gegaan met hun 3 serie met Mitsubitsi Charisma look, maar maken dat dan weer helemaal goed met de 3-series coupé, wat ik één van de mooitse auto's van het moment vind. 5 serie vond ik in het begin oerlelijk, maar begin ik nu aan te wennen, de 6-serie laat dan weer zien dat BMW wel nóóit voet aan de grond zal krijgen in het super sportautosegment. De Z-series doen pijn aan mijn ogen van lelijkheid. De 1-serie vond ik in het begin erg lelijk, maar ook die begint te wennen. Het zal alleen nooit liefde worden. Al was het alleen maar omdat iedereen zo door raved over hoe goed die bakkies rijden terwijl ze keer op keer op het circuit door willekeurig elke andere compacte middenklassers zoek worden gereden. Totdat ze dan ineens weer een 1 serie coupé uitbrengen, die ik dan weer erg mooi vind. Het lijkt wel alsof ze daar 2 design teams hebben. Eén die het steeds verneukt en één die de lijnen weer goed trekt.
                      Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

ik heb dat met Renault. Vind het merk 3x niks, maar de Laguna GT rijdt toch wel erg goed. Heb ook niet veel met de normale Laguna, alleen met de GT.
                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Opel, maar toch die OPC tjes zouden wel leuk zijn.
                          Renault, maar een Clio V6 II is leuk
                          Fiat, wat Henk zegt, 500 is lief:)

Bij Alfa en Lancia heb ik 't de laatste 10 jaar andersom, het waren zulke mooie merken(Lancia gek aanwezig) en nu maken ze niks spannends, ja die Maserati met dat Alfa logo:)
                          Porsche heeft daar ook last van:Cayman/Boxster? Neh. 997? Neh, 997S maybe maar saai ding.
                          GT3/Turbo/GT2, that's more like it. Cayenne:wil ik niet dood in gevonden worden:)

Bij BMW moet je bij mij ook niet aankomen met een willekeurige 1/3/5/6/7 serie of die Xen. Neh.

130i/135i/335i/M3/M5/M6 dan:)

Merc en Audi/Lexus idem.

Citroen C5 vind ik best mooi, C6 niet:)

Over smaak/vormgeving wordt hier vaak getwist, maar er valt niet over te twisten. We kunnen beter twisten over rijeigenschappen:)))))

Vaak is een vormgeving spannend maar 't rijden niet:)
                          Last edited by RH; 23-08-08, 10:26.
                          "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                          Mattheüs 7:3-5
                          "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                          "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                          "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                            BMW, op de z8 na (omdat hij op een e-type lijkt uiteraard)
                            Peugeot, op de 406 Coupe na

De rest is volgens mij bij mij of volledig ruk, of heeft stiekem wel meer dan één leuke auto.
                            Zo zie je maar hoe ver de smaken uiteen liggen tussen die van een Toyota-rijder en die van een (oa) Alfa-rijder ;-) BMW is natuurlijk een geweldig merk, dat nog vasthoudt aan enkele fraaie automobiele waarden (RWD, 6-in-lijn). Vind persoonlijk een Z8 wat minder geslaagd. En Peugeot, hoeveel liefhebbersauto's heeft dat merk in het verleden wel niet geproduceerd? Moet wel toegeven dat het nu minder is.

Zou zelf Toyota willen nomineren. Vind het merk compleet helemaal niets, behalve de MR2's en Supra's. En Opel met de Speedster, VW met de Golf GTI en Nissan met de 350Z.
                            Auto's: veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RH Bekijk bericht
                              Over smaak/vormgeving wordt hier vaak getwist, maar er valt niet over te twisten. We kunnen beter twisten over rijeigenschappen:)))))

Vaak is een vormgeving spannend maar 't rijden niet:)

Ik snap wat je bedoelt en ik ben het er wel mee eens. Als ik geld zat had, stond hier ook een 130i oid voor de deur en geen 118D. :-)

Maar heb je nooit eens een dag ofzo, waarop je lekker aan het cruisen bent en dat de wegligging en acceleratie er even niet toe doet?
                              Als ik aan het rijden ben in mijn klassieke Fiat, rij ik gewoon heel anders en dat is ook leuk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Nee Harry. Echt niet. Ik heb vele klassiekers gereden, ook relatief snelle(m'n ouweheer had vroeger ook 'n Jag MkII 3.4 litre) en dan ging het mij om: Motorkracht/schakelen/remmen en weggedrag. En dat was vaak kut:)
                                "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                Mattheüs 7:3-5
                                "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                  Eigenlijk is Audi het enige merk waarvan ik álle modellen mooi vind, A3, A4, A5, A6, A8, R8, TT.
                                  Kan jij het verschil zien dan als ze in je spiegel verschijnen? ;-) :-p

BTW, nieuwe TT is niet okay imho. A6 Avant (pre-facelift) en A5 zijn dan wel weer dikke okay.

Groet
                                  GJ

Comment

Working...
                                  X