AMSTERDAM - De verkoop van scooters lijkt niet te stuiten. Uit cijfers van informatiseerder RDC en branchevereniging Bovag blijkt vrijdag dat de verkopen van zowel snor-, brom- als motorscooters dit jaar met dubbele cijfers groeit.
De verkoop van snor- en bromfietsen lag dit jaar tot en met juli liefst 34 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.
Het overgrote deel van de snor- en bromfietsen is tegenwoordig een scooter. De verkoop van motorscooters komt in de eerste zeven maanden van dit jaar uit op 1677 stuks; dat zijn er meer dan in heel 2007 werden verkocht.
Filedruk
Volgens een woordvoerder van Bovag ligt het voor de hand dat de toegenomen verkoop van scooters is toe te schrijven aan de toenemende filedruk. Scooters worden veel gebruikt voor woon-werkverkeer en zakelijk verkeer in de stad.
Binnen de scooters kan onderscheid gemaakt worden in drie types. Snorscooters gaan niet harder dan 25 kilometer per uur en er hoeft geen helm gedragen te worden.
Dan zijn er de bromscooters die nog het meest te vergelijken zijn met de ouderwetse brommer; die rijdt 45 kilometer per uur. Tenslotte zijn er de motorscooters die een cilinderinhoud hebben van meer dan 50 cc.
Ik denk dat veel mensen het "DUHHHH" effect hebben maargoed.
Logisch gevolg van de alsmaar stijgende brandstofprijzen, files en de absurde belastingen op ALLES. Ik kijk stiekem ook op marktplaats naar snorfietsen (geen helm, is toch onhandig zo een ding meesleuren, en een scooter wil ik niet, dan kan ik liever een motor halen) voor in de stad. Lachen zo een ding, doet gewoon 1/50, GEEN wegenbelasting, GEEN parkeerkosten verzekering niet eens 50 euro per jaar... Onderhoud kan je zelf uitvoeren...
Als het weer in NL echt wat minder regenachtig en iets meer warmer was dan zouden deze aantallen vertienvoudigen, weet ik zeker.
De verkoop van snor- en bromfietsen lag dit jaar tot en met juli liefst 34 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.
Het overgrote deel van de snor- en bromfietsen is tegenwoordig een scooter. De verkoop van motorscooters komt in de eerste zeven maanden van dit jaar uit op 1677 stuks; dat zijn er meer dan in heel 2007 werden verkocht.
Filedruk
Volgens een woordvoerder van Bovag ligt het voor de hand dat de toegenomen verkoop van scooters is toe te schrijven aan de toenemende filedruk. Scooters worden veel gebruikt voor woon-werkverkeer en zakelijk verkeer in de stad.
Binnen de scooters kan onderscheid gemaakt worden in drie types. Snorscooters gaan niet harder dan 25 kilometer per uur en er hoeft geen helm gedragen te worden.
Dan zijn er de bromscooters die nog het meest te vergelijken zijn met de ouderwetse brommer; die rijdt 45 kilometer per uur. Tenslotte zijn er de motorscooters die een cilinderinhoud hebben van meer dan 50 cc.
Ik denk dat veel mensen het "DUHHHH" effect hebben maargoed.
Logisch gevolg van de alsmaar stijgende brandstofprijzen, files en de absurde belastingen op ALLES. Ik kijk stiekem ook op marktplaats naar snorfietsen (geen helm, is toch onhandig zo een ding meesleuren, en een scooter wil ik niet, dan kan ik liever een motor halen) voor in de stad. Lachen zo een ding, doet gewoon 1/50, GEEN wegenbelasting, GEEN parkeerkosten verzekering niet eens 50 euro per jaar... Onderhoud kan je zelf uitvoeren...
Als het weer in NL echt wat minder regenachtig en iets meer warmer was dan zouden deze aantallen vertienvoudigen, weet ik zeker.
Comment