Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trekhaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Trekhaak

Weet iemand waar deze traakhek voor bedoeld is?

Iedereen heeft recht op mijn mening!

Daar is het ronde kogelgedeelte volgens mij al heel lang geleden vanaf geschoven.

Comment

Dat hoort/kan er wel op?

Comment

Als het klopt wat ik dacht dan hoort het er wel op maar is het er af. Het is volgens mij niet gemaakt om er af te nemen dus kan deze trekhaak bij het oud ijzer.

Als de kogel er overhoofd af kon schieten was het zamibo* al een bagger kwaliteit, dus kan het pisbakkenstaal beter omgesmolten worden tot iets waar geen veiligheidsrisico's aan verbonden zijn :-)

Dus nu op naar www.rameder.de

*zojuist de zamibo met drank en oliebollen achter de rug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
          Weet iemand waar deze traakhek voor bedoeld is?
          Onder wat voor een type auto zat/zit deze haak?

Comment

Is dit niet zo'n speciale trekhaak alleen bedoeld voor een fietsendrager ?
            Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
            Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
              Is dit niet zo'n speciale trekhaak alleen bedoeld voor een fietsendrager ?
              Daar denk ik ook aan. Vandaar mijn vraag onder wat voor een auto de haak zit. Sommige auto's (Toyota Aygo bijvoorbeeeld) mogen niets trekken, qua gewicht en daar zijn alleen maar dit soort haken voor te koop.

Comment

Die hebben voor zover ik weet een gewone kogelkop. Ik denk nog steeds dat het gedeelte van de kogel dat van een hardere staalsoort is gemaakt los heeft gelaten van de rest van de trekhaak. Het ding ziet er trouwens zo geroest uit dat ik er geen zware belasting meer aan toe zou vertrouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                  Die hebben voor zover ik weet een gewone kogelkop. Ik denk nog steeds dat het gedeelte van de kogel dat van een hardere staalsoort is gemaakt los heeft gelaten van de rest van de trekhaak. Het ding ziet er trouwens zo geroest uit dat ik er geen zware belasting meer aan toe zou vertrouwen.
                  Nee, die hebben een andere kogelkop zodat je hoe dan ook er geen dubbelassige Tabbert achter kan hangen

Comment

Heb het net nagevraagd bij de verkoper. Het is inderdaad een haak voor een drager.

[edit] Heb het uitgezocht. Het gaat om een Daewoo Matiz. Die mag sws alleen geremd slechts 700kg trekken. Het ding op de foto is idd een haak voor een drager en zelfs dan moet je nog uitkijken dat een elektrische fiets niet te zwaar is...
                    Last edited by iOnline; 06-01-19, 16:54.

Comment

Ik had eerlijk gezegd het idee dat Brahma een beetje aan het dollen was.
                      Maar hij dacht het toch echt ..
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Ik had eerlijk gezegd het idee dat Brahma een beetje aan het dollen was.
                        Maar hij dacht het toch echt ..
                        Hehehe, ik wilde niet de wijsneus uithangen (dat laat ik aan mensen die het beter kunnen over :-) ) , maar ik maak dit in de praktijk nog wel eens mee. Veel van die bromtollen mogen niks trekken en daarvoor zijn dit soort haken uitgedacht. Alleen vond ik de auto op de foto van de topicstarter er wat "macho" uitzien. Vandaar dat ik eerst voorzichtig heb gevraagd om wat voor auto het ging.

Nu dat het blijkt dat het om een Matiz ging, ...............................die vraten al koppakkingen als je er met meer dan 2 personen in zat :-)

Comment

[QUOTE=iOnline;n1016315]Heb het net nagevraagd bij de verkoper. Het is inderdaad een haak voor een drager.

[edit] Heb het uitgezocht. Het gaat om een Daewoo Matiz. Die mag sws alleen geremd slechts 700kg trekken.{/QUOTE]

Dat vind ik al een flink gewicht voor een Matiz, eerlijk gezegd...

“You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Ik had even snel op internet gezocht, en alle trekhaken die alleen voor een fietsendrager geschikt zijn die ik vond hadden een gewone kogelkop. En het ding op de foto ziet er ook niet bepaald florissant uit, geef toe. Da's inferieure kwaliteit :-)

Comment

Moest meteen aan deze denken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                https://www.autovoordeelshop.nl/nieu...soorten-kogels

weer wat geleerd...

Comment

Working...
                                X