Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 130i of toch iets anders?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW 130i of toch iets anders?

Onze E46 320Ci begint wat te oud te worden en begint teveel olie te zuipen en daarom kijk ik al een tijdje uit naar een vervanger.
    Aangezien BMW ons erg bevalt en 6-cilinder helemaal, staat de 130i bovenaan de wishlist.
    Dat lijkt me een ideale hothatch met een heerlijke NA 6-cilinder met 265pk. 0-100 in 6 sec en top van 250 is allemaal dikke prima.
    Prijsidee 10-14K max en km-stand bij voorkeur rond de 150K km.

Maar zijn er nog leuke alternatieven waar ik nu niet aan denk? Wel voorkeur voor RWD en een beetje vermogen.
    Verbruik moet rond de 1:10 liggen.
    Het gaat wel om onze meest pratische auto, dus een 135i, Z4 coupé oid kan helaas niet.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Ik lees dat het dus een BMW 6-pitter moet worden? ZIjn we daar vast over uit :). Een knappe E90 330i? En dan een touring. Best wat aanbod denk ik, maar ook veel rommel.

Comment

Nou de BMW's heb ik wel op de radar allemaal. :-)
      E92 325/330 lag voor de hand als vervanger, maar die 130i lijkt me echt ideaal qua rijden. 3-drs vind ik het mooist, maar 5-drs is eigenlijk net iets handiger.
      Touring iig niet, dus coupé of sedan.

Alfa Giulia 1300 (1966)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Nissan 350Z kan, maar dat is wel een stevige drinker. Wel een leuke auto met fantastisch geluid. Crysler Crossfire is er ook nog, maar daar zie ik jou/jullie niet in rijden. Is volgens mij qua techniek wel betrouwbaar, is gebaseerd op de vorige generatie SLK dacht ik.

https://www.autotrack.nl/tweedehands...sfire/43824857

Voor de rest is de spoeling met deze eisen heel dun, en kom je toch in cabrio's zoals de Porsche Boxster, SLK ect of coupe's. Een Rwd sedan of coupe in normale gebruiksvorm met 6 pitter is toch voorbehouden aan BMW.
        Last edited by Jeroen; 12-03-19, 13:42.
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Een GT 3.2.
          Geen RWD, voor de rest alles wat je wilt. 1 op 10 wordt wel lastig haalbaar denk ik ;)
          Maar als je 15k km per jaar rijdt, is 1 op 8,5 dan een héél groot probleem?
          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

We rijden eerder tegen de 20k pj denk ik met die auto.
            Ligt wel aan de vakanties ook.
            1:8 vind ik gewoon teveel en het rekent minder handig dan 1:10 ;)

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat is het olieverbruik van die 320ci nu dan? Mijn 520i doet ook 1l per 2000km.

Comment

Hij was jarenlang stabiel op 1 liter op 2-3K, maar het wordt langzaam meer nu.
                Misschien weer die carterontluchting ofzo, maar ik heb geen zin om dat weer allemaal te vervangen.
                De auto rijdt verder nog perfect, rammelt nergens en haalt nog steeds dik 230km/u maar er staat nu 260.000km op de teller en we willen gewoon weer iets anders en bij voorkeur iets snellers ook.

Ik blijf een E46 coupé wel een hele mooie auto vinden hoor en ze zijn echt ongelooflijk degelijk. Ik heb nog nooit zo'n goede auto gehad denk ik.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Behalve de dorpels dan ;-)
                  Giulia 1600 Super '65
                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

1 dorpel :-)
                    En dat had met een ooit minder perfect gerepareerde schade te maken, dus dat kun je zo'n auto niet aanrekenen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Voor mij ook de beste auto's die ik ooit gehad heb. Ondanks het olieverbruik. Maar als je de zin ontbreekt om er dingen aan te versleutelen dan wordt het tijd voor een ander. Zonder de 3 liter motor (benzine of diesel) en zonder sportpaket zou ik er ook op uitgekeken zijn, trouwens.

Maar een standaard 1 serie met standaard onderstel en 16 inch wielen en een viercilinder motor is ook saai. En nog best lelijk ook. Je moet gewoon de goede uitvoering kiezen, zoals met bijna alles in het leven...

Comment

De E90 en E87 zijn erg aan elkaar verwant, dus als het hangbuikzwijntje groot genoeg is zou ik niet elke dag die kilo’s meezeulen. Een driedeurs (wat mij betreft zonder M-Tupperware) vind ik ook mooier, maar als je een oude snelle BMW gaat kopen zou de staat van het apparaat me echt veel meer boeien dan hoeveel deuren en welke opties ie heeft. Of gewoon lekker rustig zoeken totdat je precies de juiste tegenkomt. Alfa GT is inderdaad ook wel praktisch, en ik kan me niet voorstellen dat die Busso echt significant meer zuipt dan een 130i. Echt alternatieven (klein en fijn, zescilinder, toch praktisch) zou ik zo even niet weten. Ja een Golf R32 wellicht, maar die Golf V vind ik echt niets. Eigenlijk vind ik alle Golfjes niets. ;)

Comment

Qua 130i zijn vooral sportstoelen en handbak een absolute must.
                          Nice to have zijn goede stereo, PDC en stoelverwarming.
                          @brahma: het gaat alleen om 130i uiteraard. Die 4-cil’s vertrouw ik niet en hebben te weinig power.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Als ik het zo lees, wordt het niet iets anders. Gewoon een 130i uitzoeken.

Of een E90 6-cilinder met M-pakket maar geen idee of dat voor die prijs past.

Comment

Ik zit zelf een beetje naar zo'n Mazda RX8 HP als youngtimertje te gluren maar die zal te klein zijn voor wat jij wilt.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...reviousPage=lr

Voordat die klimaathysterie Walking Dead-achtige vormen aanneemt, lijkt het mij leuk een keer zo'n Wankelmotor te hebben gehad.
                              Schijnen wel olieboten te zijn.

Comment

Die 130i vind ik een erg verleidelijk ding. Ik zou best nog eens willen weten hoe zo'n 1-serie rijdt met fatsoenlijke banden (dus non-runflat) en een leukere motor dan een diesel.
                                Liever 5-deurs dan 3-deurs als het een daily driver is. Die zijruiten van de 3-deurs 1-serie die eerst ietsje moeten zakken voor de deur open gaat vond ik echt een nadeel in de winter, het vroor dan vast aan de rubbers, stond je te klooien in de kou om in je wagen te komen en dan ook de deur weer dicht te krijgen. Ik liet de ramen van mijn 118d in de winter dus altijd een paar mm open staan.
                                Verder liefst eentje zonder sportpakket, dan is het een echte sleeper.

Comment

Wankelmotor is cool, maar eigenlijk noet geschikt als dagelijks gereedschap. Zo’n RX-8 schijnt echt alleen als hobby auto voor se liefhebber geschikt te zijn.

Comment

Lexus IS250 wellicht? Die eerste voordat die grille zo verwrongen werd?

Comment

Oké, hij is wat boven budget. Maar:

Harry, hol den Wagen!! :

https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw...r&eyecatcher=1

Comment

Zo'n RX-8 vind ik ook erg mooi en gaaf, maar idd altijd een flesje olie mee en 1 op 10 kun je ook echt wel vergeten met zo'n hok.

Comment

Als je zo'n Nismo overweegt, is dit wel een mooi exemplaar. Moet nog wel op kenteken komen.

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/38882/12459476

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                            De E90 en E87 zijn erg aan elkaar verwant, dus als het hangbuikzwijntje groot genoeg is zou ik niet elke dag die kilo’s meezeulen. Een driedeurs (wat mij betreft zonder M-Tupperware) vind ik ook mooier, maar als je een oude snelle BMW gaat kopen zou de staat van het apparaat me echt veel meer boeien dan hoeveel deuren en welke opties ie heeft. Of gewoon lekker rustig zoeken totdat je precies de juiste tegenkomt. Alfa GT is inderdaad ook wel praktisch, en ik kan me niet voorstellen dat die Busso echt significant meer zuipt dan een 130i. Echt alternatieven (klein en fijn, zescilinder, toch praktisch) zou ik zo even niet weten. Ja een Golf R32 wellicht, maar die Golf V vind ik echt niets. Eigenlijk vind ik alle Golfjes niets. ;)
                                            Busso's haal je 1 op 10 alleen met een hele lichte rechter voet. Ik denk dat zo'n 130i bij vergelijkbaar rijgedrag wel 1 op 12 / 13 rijdt.

Comment

RX8 en 350Z zijn erg tof idd maar niet geschikt als praktische auto’s. Er moet spul van bouwmarkt in kunnen en soms een racefiets

Met mijn SZ haalde ik 1:9.
                                              Met 130i is 1:10 te doen dus dat is prima.

@brahma: die is wel heel gaaf maar wel veel te duur idd. Geweldige kleur vind ik

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Qua praktische ruimte is een E87 zeer matig, misschien dat je dat nog even kunt testen met bv je racefiets. 350Z heeft in de kofferbak die enorme veerpootbrug in de weg zitten, RX8 is in mijn herinnering wel redelijk praktisch.

Comment

Zal aan mij liggen, maar zeker met 2 man is de praktische ruimte meer dan genoeg, maar ja, de runflats bevallen mij ook prima.
                                                  fka v164

Comment

Tja, BMW is the way to go :)
                                                    (zei de born again BMW-fapper)

Ik heb ook ooit naar de 130i gekeken, natuurlijk vanwege de sublieme motor. En die heb ik nu ook, zij het in een mooier jasje :)
                                                    Maar voor jouw wensen lijkt het me - samen met de E92 coupé - de leukste auto. E92 is natuurlijk veel mooier, zeker met de juiste goodies. E92 335i kan volgens mij ook nog voor dat budget. Da's helemaal leuk, maar minder zuinig.

350Z was ooit een favoriet bij me, maar als je erin gaat zitten en je kijkt tegen dat troosteloze plastic interieur aan (zeker in vergelijk met een BMW) dan ben je snel genezen.
                                                    Enige andere zou nog een AWD Audi kunnen zijn?
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

E90/E92 is net iets goedkoper dan een 130i, omdat die 130 wat zeldzamer is blijkbaar.
                                                      135i/335i durf ik niet aan met die dubbele turbo en ik wil liever een NA 6-cil. Dus dan zou het maximaal een 330i worden en dan is een 1-serie net iets leuker lijkt mij.
                                                      Ik heb verder 4 jaar 118D gereden en heb wel eens een racefiets achterin gehad. De ruimte achterin is praktischer (met neergeklapte bank) dan bij onze huidige E46 coupé omdat bij de 3-serie de hoedenplank blijft zitten.

Audi met Quatttro/haldex oid vind ik niet fijn rijden. Die gaan veel te ruim de bocht door vind ik, teveel onderstuur gevoel.
                                                      Een RS4 of R8 is ander verhaal, maar daar gaat het nu niet over. Daarnaast vind ik een A3 of A4 veel te saai.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

In mijn 130i kan ik een 29 inch mountainbike kwijt. Die heeft bijvoorbeeld een heel breed stuur, en dus die grote wielen. Het voorwiel moet er dan wel uit, maar het past goed. Een racefiets moet dan zeker lukken. Mocht je een keer je fiets willen passen als je twijfelt dan ben je van harte welkom.

Wat nog een groot nadeel is van een RX7, is dat de auto niet tegen korte ritjes kan. Als je dat een paar keer doet, is zo’n ding al bijna overleden. Lijkt mij lastig.
                                                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

1-serie Coupe vind ik wel leuk, maar andere 1-series vind ik nog steeds niet om aan te zien. Dan veel liever een E92.

Comment

Je went eraan en ik heb goede herinneringen aan mijn 118D. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Harry;

130i's in het prijssegment en met de kilometers die jij aangeeft staan er in Duitschland redelijk wat van te koop. Ook de 125i coupé (drieliter met 218ok) begint bij dezelfde prijzen. Weet niet of zo'n coupeetje een beetje praktisch is qua laadruimte.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                                Weet niet of zo'n coupeetje een beetje praktisch is qua laadruimte.
                                                                Waarschijnlijk niet, ivm vaste hoedenplank.

Comment

Working...
                                                                X