Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een nieuw lease-draadje

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Een nieuw lease-draadje

    Ergens in juli gaat mijn Passat B8 eruit, dus wordt het langzamerhand tijd voor een nieuwe. De VW is me goed bevallen, maar met een wat hoger budget komen er ook andere auto's in the picture. Waar moet de auto voor mij aan voldoen:
    • Nieuwprijs 50k. Iets meer kan als dat de keuze veel aantrekkelijker maakt. Wil de bijtelling niet te heftig laten oplopen.
    • Ik rij 50k per jaar maar toch wil het bedrijf me in principe in een benzineauto hebben. Diesel mag alleen als de kosten hierdoor voor werkgever lager zijn.
    • De meest irritante voorwaarde - uitstoot CO2 moet max. 150gr voor benzine, 120gr voor diesel zijn
    • Heb kinderen in leeftijd 2, 5 en 8, die moeten enigszins relaxed mee kunnen. Ben zelf 2m, lang, dus heb wel voldoende ruimte nodig. Voor de vakantie heb ik evt. een koffer voor op het dak
    Mijn voorlopige lijstje :
    • Volvo V60. De T5 ruim in budget, maar stoot helaas te veel uit, diesel (D3) zou wel kunnen.
    • Audi A4 Avant (evt. A5 SB)
    • Bmw 3 Touring (afhankelijk vanaf wanneer die er komt)
    • VW Passat B9 (afhankelijk vanaf wanneer die er komt)
    Ideeën?
    2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

  • #2
    Geen SUV achtige auto's zoals een Tiguan?

    Comment


    • #3
      2de hands I Pace van Rutger?


      *Rent hard draadje uit

      Comment


      • #4
        Hoezo, bevalt de I-Pace van Rutger niet?
        ''Thank God for the internet experts''

        Comment


        • #5
          Met 3 groeiende kids kijken naar een kleinere auto? V60/A4/3er zou ik dan sowieso niet doen.
          Een luxere B8 of B9 dan je huidige B8 zou mijn keuze zijn als je bij de stations wilt blijven.

          Anders een ruime VAG SUV die je lekker vol kunt hangen voor de 50k?

          Comment


          • #6
            Drie Touring zal niet zo heel ruim zijn vrees ik, gebaseerd op zijn voorgangers. Wel een fraai en ongetwijfeld fijn ding. C-klasse wellicht? Geen idee hoe ruim die is.

            Comment


            • #7
              B8 Facelift is deze zomer beschibaar.

              https://www.autobild.de/bilder/vw-pa...793.html#bild1

              Comment


              • #8
                VAG gooit later dit jaar een heel zooitje PHEVs op de markt. O.a. weer de Passat , A4 en Superb (SW) die vallen ongetwijfeld binnen je (CO2)budget. En anders wat JeroenT zegt, een Tiguan allspace ofzo? Ik zie dat basismotor binnen de 150 gr valt. (benzine, diesel haalt de 120g niet).

                Als je niet wilt wachten: Kia Optima SW PHEV, ruim en goeiekoop. Bovendien is Kia tegenwoordig cool ;-).

                Comment


                • #9
                  Ik rij nu bijna 2 jaar in de huidige A5 SB met 2.0 TFSI en chips, bevalt erg goed, ook op lange afstanden. Automaat is kut als je BMW gewend bent, en FWD ook, maar dat weet je van tevoren ;-)

                  3 kids (9,11,13) en tijdens vakanties is degene op de middelste plek niet heel blij, maar dat geldt ook in grotere auto's (pas een A6 Avant van collega geleend voor skitrip), middelste stoel achterin is bijna altijd behelpen. Ik weiger gewoon om 95% van de tijd in een te grote auto rond te rijden voor maar 3 of 4 weken per jaar dat die ruimte ook echt 'handig' zou zijn. Met de leeftijden van jouw kids zou ik het zo doen.

                  En wat betreft de kofferruimte van de A5 SB, 3 weken zomervakantie en alles past zonder dakkoffer gewoon onder de hoedenplank. Weekje wintersport idem (wel spullen huren daar).
                  fka KawaZZtra

                  Comment


                  • #10
                    Het is een wat Rudie zegt, ik rij 90% van de tijd alleen in de auto en hoef geen kinderwagens en campingbedjes meer mee te slepen. Dus iets minder ruimte lijkt me niet zo problematisch als me dat een wat leukere auto oplevert. Alle opties vallen natuurlijk in de categorie prima maar niet spectaculair/echt leuk, maar weer eens iets anders dan een Passat lijkt me eigenlijk wel aardig. SUVs boeien me niet zo en of ik die überhaupt mag leasen is de vraag (Tiguan lijkt een no go zonder dat ik weet waarom).
                    2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                      Hoezo, bevalt de I-Pace van Rutger niet?
                      . Niet volgens zijn Facebook post als reactie op mijn post.

                      Comment


                      • #12
                        Zonde dat die V60 T5 niet past qua CO2 lijkt me voor de rest prima bang for buck en is gewoon een mooie auto om te zien. Nieuwe 3 Touring gaat niet lukken onder 50K. A4 saai en Paaszaad ook wel al vind ik die laatste in juiste mix van chrome lijsten lakkleur en enorme multispaaks (grootste die af-fabriek te krijgen zijn, 19"?) prima ten pruimen. Interieur ook prima mits hogere spec. A5 SB is een mooie auto maar ook alleen met dikke spec imho.

                        Comment


                        • #13
                          Is een Arteon een optie? Op dit moment zie ik alleen dieselmotoren als optie maar ook de 190pk versie blijft onder de 120 gr voor rond de 50.000 euro

                          Comment

                          Working...
                          X