Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een nieuw lease-draadje

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Een nieuw lease-draadje

Ergens in juli gaat mijn Passat B8 eruit, dus wordt het langzamerhand tijd voor een nieuwe. De VW is me goed bevallen, maar met een wat hoger budget komen er ook andere auto's in the picture. Waar moet de auto voor mij aan voldoen:
    • Nieuwprijs 50k. Iets meer kan als dat de keuze veel aantrekkelijker maakt. Wil de bijtelling niet te heftig laten oplopen.
    • Ik rij 50k per jaar maar toch wil het bedrijf me in principe in een benzineauto hebben. Diesel mag alleen als de kosten hierdoor voor werkgever lager zijn.
    • De meest irritante voorwaarde - uitstoot CO2 moet max. 150gr voor benzine, 120gr voor diesel zijn
    • Heb kinderen in leeftijd 2, 5 en 8, die moeten enigszins relaxed mee kunnen. Ben zelf 2m, lang, dus heb wel voldoende ruimte nodig. Voor de vakantie heb ik evt. een koffer voor op het dak
    Mijn voorlopige lijstje :
    • Volvo V60. De T5 ruim in budget, maar stoot helaas te veel uit, diesel (D3) zou wel kunnen.
    • Audi A4 Avant (evt. A5 SB)
    • Bmw 3 Touring (afhankelijk vanaf wanneer die er komt)
    • VW Passat B9 (afhankelijk vanaf wanneer die er komt)
    Ideeën?
    2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Geen SUV achtige auto's zoals een Tiguan?

Comment

2de hands I Pace van Rutger?

*Rent hard draadje uit

Comment

Hoezo, bevalt de I-Pace van Rutger niet?
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Met 3 groeiende kids kijken naar een kleinere auto? V60/A4/3er zou ik dan sowieso niet doen.
          Een luxere B8 of B9 dan je huidige B8 zou mijn keuze zijn als je bij de stations wilt blijven.

Anders een ruime VAG SUV die je lekker vol kunt hangen voor de 50k?

Comment

Drie Touring zal niet zo heel ruim zijn vrees ik, gebaseerd op zijn voorgangers. Wel een fraai en ongetwijfeld fijn ding. C-klasse wellicht? Geen idee hoe ruim die is.

Comment

B8 Facelift is deze zomer beschibaar.

https://www.autobild.de/bilder/vw-pa...793.html#bild1

Comment

VAG gooit later dit jaar een heel zooitje PHEVs op de markt. O.a. weer de Passat , A4 en Superb (SW) die vallen ongetwijfeld binnen je (CO2)budget. En anders wat JeroenT zegt, een Tiguan allspace ofzo? Ik zie dat basismotor binnen de 150 gr valt. (benzine, diesel haalt de 120g niet).

Als je niet wilt wachten: Kia Optima SW PHEV, ruim en goeiekoop. Bovendien is Kia tegenwoordig cool ;-).

Comment

Ik rij nu bijna 2 jaar in de huidige A5 SB met 2.0 TFSI en chips, bevalt erg goed, ook op lange afstanden. Automaat is kut als je BMW gewend bent, en FWD ook, maar dat weet je van tevoren ;-)

3 kids (9,11,13) en tijdens vakanties is degene op de middelste plek niet heel blij, maar dat geldt ook in grotere auto's (pas een A6 Avant van collega geleend voor skitrip), middelste stoel achterin is bijna altijd behelpen. Ik weiger gewoon om 95% van de tijd in een te grote auto rond te rijden voor maar 3 of 4 weken per jaar dat die ruimte ook echt 'handig' zou zijn. Met de leeftijden van jouw kids zou ik het zo doen.

En wat betreft de kofferruimte van de A5 SB, 3 weken zomervakantie en alles past zonder dakkoffer gewoon onder de hoedenplank. Weekje wintersport idem (wel spullen huren daar).
                  fka KawaZZtra

Comment

Het is een wat Rudie zegt, ik rij 90% van de tijd alleen in de auto en hoef geen kinderwagens en campingbedjes meer mee te slepen. Dus iets minder ruimte lijkt me niet zo problematisch als me dat een wat leukere auto oplevert. Alle opties vallen natuurlijk in de categorie prima maar niet spectaculair/echt leuk, maar weer eens iets anders dan een Passat lijkt me eigenlijk wel aardig. SUVs boeien me niet zo en of ik die überhaupt mag leasen is de vraag (Tiguan lijkt een no go zonder dat ik weet waarom).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                      Hoezo, bevalt de I-Pace van Rutger niet?
                      . Niet volgens zijn Facebook post als reactie op mijn post.

Comment

Zonde dat die V60 T5 niet past qua CO2 lijkt me voor de rest prima bang for buck en is gewoon een mooie auto om te zien. Nieuwe 3 Touring gaat niet lukken onder 50K. A4 saai en Paaszaad ook wel al vind ik die laatste in juiste mix van chrome lijsten lakkleur en enorme multispaaks (grootste die af-fabriek te krijgen zijn, 19"?) prima ten pruimen. Interieur ook prima mits hogere spec. A5 SB is een mooie auto maar ook alleen met dikke spec imho.

Comment

Is een Arteon een optie? Op dit moment zie ik alleen dieselmotoren als optie maar ook de 190pk versie blijft onder de 120 gr voor rond de 50.000 euro

Comment

Het wordt waarschijnlijk de Volvo V60 T6 Momentum Pro. Budget ietsje opgerekt maar daarmee wel een goed smoelende en goed uitgeruste auto met een stuk meer vermogen dan mijn Passat. Dat moet goed komen. Nooit eerder gehad, maar moet kiezen of ik een laadpaal in de lease op ga nemen (50 euro p/m erbij) of dat het handiger/verstandiger zelf zo'n ding te betalen en te laten plaatsen (bijv. vanwege meer keuzemogelijkheden). Suggesties?

Comment

Laadpaal op eigen terrein hangt helemaal van de omstandigheden af. De kosten daarvan zijn lastig in te schatten. Zowel vanuit het huis en eventuele noodzaak tot toevoegen van groepen als aanleggen van bekabeling naar de lader zelf. Even een offerte opvragen. Gewoon Googlen op "installatie laadpaal".

Comment

Lijkt me helemaal ok zo’n V60. Vind alleen de voorzijde van de Inscription (met wat extra chrome) een wat gebalanceerdere indruk maken dan de Momentum wat een beetje een zwart gat is bij bepaalde donkere kleuren (is maar een kwestie van grille en een 2 sierstrips in de voorbumper).

Maar dat blijkt een relatief eenvoudige (en niet perse heel dure) swap te zijn itt bijvoorbeeld de 3 serie waar de basisversie een andere bumperhoes heeft dan de ‘line’ versies (Sport en luxury) en het toevoegen wat wat sierlijstjes dus een dure en relatief bewerkelijke operatie is.

Comment

Ik vind de v60 een serieus mooie auto. Over het rijgedrag zijn de tests ook vrij lovend, zelf nog niet geprobeerd. Zal wel geen 3-serie killer zijn maar vast wat scherper dan de voorganger.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                    Ik vind de v60 een serieus mooie auto. Over het rijgedrag zijn de tests ook vrij lovend, zelf nog niet geprobeerd. Zal wel geen 3-serie killer zijn maar vast wat scherper dan de voorganger.
                                    nu ben ik verre van een Volvo-fanaat (integendeel) maar vind de V60 inderdaad een erg nette auto!
                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                      Lijkt me helemaal ok zo’n V60. Vind alleen de voorzijde van de Inscription (met wat extra chrome) een wat gebalanceerdere indruk maken dan de Momentum wat een beetje een zwart gat is bij bepaalde donkere kleuren (is maar een kwestie van grille en een 2 sierstrips in de voorbumper.
                                      Zo moet ie worden:

Default.jpg

Versus de Inscription:

Default.jpg

Grille ga ik niet aanpassen, die sierstrips ga ik naar kijken.

Comment

en dan in een kleur neem ik aan?
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht

Zo moet ie worden:

Default.jpg

Versus de Inscription:

Default.jpg

Grille ga ik niet aanpassen, die sierstrips ga ik naar kijken.
                                          Zie hier voor de onderdeelnummers, het gaat om 23 en 24. 23 moet ook vervangen worden omdat 24 er anders niet in kan klikken. En let op: afhankelijk van wel/geen mistlampen (2 versies)

https://www.volvopartswebstore.com/s..._driveLine=441

Ik zou de grille ook meenemen indien ik deze auto zou kiezen, itt de de XC modellen (too much bling) vind ik die chromen spijlen op de V modellen wel netjes.

Comment

Working...
                                          X