Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van die dingen in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Slimenslecht, ik ben bij zo'n vertrager eens compleet de stoep opgedwongen, met elkaar rakende spiegels aan toe.

Was een bestuurder van een oude Porsche 924, die inderdaad voorrang had van zijn kant van de vertrager.

Reden dat het mis ging? Ik reed ongeveer de toegestane 30 kmh, en schatte hem volledig verkeerd in omdat hij zeker 80 reed. Ik verwachtte er nog ruim voor door te kunnen....

Hij reed overigens door zonder te stoppen.
    Dat gebeurt echt heel regelmatig. Mensen die hun voorrang opeisen, door even gas bij te geven. Zeker in 30-zones een gekke beredenering, want dan rijden ze al snel het dubbele van de toegestane snelheid, en alleen maar om sneller dan de tegenligger bij de versmalling aan te komen. Om de voorrang op te eisen blijkbaar. Het gaat vaak andersom ook mis, dus mensen zonder voorrang die hun autootje ervoor drukken. Maar terecht of onterecht voorrang, in nagenoeg alle gevallen rijdt de 'voorrangnemer' flink te hard.
    Forza!

Comment

Inderdaad. En waarvoor? Om te krijgen waar ze recht op hebben omdat - god verhoede het (als atheist is dit een dubbele verwijzing naar de bijbehorende onderliggende gedachte) - een ander hen dat ontneemt. Waardoor ze in theorie wellicht 12 seconden later de versmalde doorgang kunnen door rijden. Zinnige tijd op een levensloop.

Comment

Een andere nog over de ruitenwisser achter: van die mensen die dat plastic dingetje van de wasstraat er op laten zitten. Dat zie je toch en als je je ruitenwisser achter nodig hebt merk je het toch ook? Ik zie er gemiddeld wel 2 of 3 per week rijden.

Comment

Heel herkenbaar allemaal, maar heb nog wel een paar toevoegingen/aanvullingen:

- Mensen die op de snelweg overal 120km/u rijden. In een 130 zone, in een 100 zone, maakt niet uit. En als het een 100 zone is met geopende spitsstrook aan de rechterkant bestaat die strook ook niet. Is volgens mij hetzelfde volk dat met 70 door de eerdergenoemde lintdorpjes heenkachelt. Reptielenbrein aan en gaan.

- Mensen die invoegen op eerdergenoemde geopende spitsstrook en hun auto meteen naar links knallen, of er nu ruimte is of niet. Er is immers geen spitsstrook want die dingen bestaan niet in hun wereld. Het een gewone snelwegoprit dus je moet en zal hun ruimte geven om in te voegen. En dat iedere dag weer op weg naar huis of werk, zonder de wegsituatie eindelijk een keer door te hebben. Groene pijlen? Welke groene pijlen... Zie het iedere dag weer op de A1 bij de A28 (knp Hoevelaken) en A27 (Eemnes). En iedereen zich maar afvragen waar die files vandaan komen.

- Wanneer het wat rustiger is op de snelweg: volk dat je met 1-2 km/u snelheidsverschil inhaalt en je op die manier tergend langzaam gaat klemrijden achter ander verkeer op de rechterbaan. Ten eerste is het risicovol om dat je heel lang in iemands dode hoek blijft hangen. Ten tweede is het gewoon bokke irritant. De eerste keer geef ik een dot gas om wat afstand te maken voordat het knipperlicht aanzet en ik naar links ga. Flikt diegene me dat daarna nog een keer dan gaat het knipperlicht aan en ga ik gewoon naar links, ook als er daarna nog maar 2 meter tussen de auto's zit. Inhalen of optiefen, niet dom blijven hangen!

Comment

Ik had er vandaag ook 1. En zo'n WTF moment... Zaten achter Twingo van eerste type, zo van rond de eeuwwisseling. Gewoon 80 km weg, iedereen reed gewoon rustig normaal tempo door. De Twingo reed voor ons. Eerst een paar auto's ertussen, later niet meer. En gewoon zonder aanleiding gaat die spontaan op de rem staan, even remlichten aan en weer door. En niet 1x, nee wel 20x, geen idee waar die mee bezig was. Ik had het gevoel gezien de wisselende snelheden dat hij gas gaf en dan te hard ging rijden en dat corrigeerde door te remmen. Uiteindelijk nam hij een afrit, waar hij op de afrit van honderden meters natuurlijk vlak voor die tijd al vol in de remmen ging. Echt bizar gedrag!
            http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
            Citroen 2CV 1982
            Saab 9-3 2.0T 2002
            Citroen C1 2014
            Solex 3800

Comment

Klinkt als een beginnend bestuurder die de snelheid nog niet zo goed constant kan houden. Soms verdwijnt dat gedrag trouwens niet met ervaring. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ow nee hoor, kwam er later op de dag ook weer 1 tegen....precies hetzelfde....alleen wat meer ervaren, dus die remde iets minder. Verbaasd mij soms echt aan wie ze allemaal een rijbewijs uitdelen onderweg. Totaal geen gevoel voor wat zo'n apparaat doet en hoe je er mee om moet gaan.
                Kwam laatst nog achter een rijles terecht, als ik die instructeur was, was ik meteen gestopt. Bochten....kon die totaal niet nemen, had geen idee waar die mee bezig was, totaal geen gevoel ook. Elke bocht knalde de lesauto bijna de bocht uit. Rechtuit ging prima, maar het eerste de beste bochtje...oef...
                http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                Citroen 2CV 1982
                Saab 9-3 2.0T 2002
                Citroen C1 2014
                Solex 3800

Comment

Was gisteren aardig raak.

Leuk van die mensen in de spits die altijd met het OV reizen, echt capriolen om bij verkeerd voorsorteren nog een afslag te halen, zoekend waar ze nu heen moeten en dat soort zaken. Vooral op plaatsen waar het afgelopen jaar de verkeerssituatie is gewijzigd.

Gelukkig staakte het OV maar 1 dag.
                  Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                  Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Working...
                  X