Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming tegen hagel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bescherming tegen hagel

Het lijkt er wel op of de hagelbuien van tegenwoordig steeds heviger worden. Ik zie de afgelopen tijd hagelstenen in het nieuws van wel enkele centimeters en het het lijkt erop of het frequenter voorkomt dat ze zo groot zijn en vaak vallen.

Vorige week was er ook zo'n bui met hagelstenen waarvan ik echt had verwacht dat er deuken in de auto's zouden komen. Gelukkig viel dat nog mee, maar er komt een keer een dag dat het niet mee gaat vallen. Nu heb ik wel een garage, maar die is volgebouwd en daarnaast ook nog eens erg smal. Een carport heb ik niet en de auto's zijn dus gewoon aan de elementen blootgesteld.

Om toch met naderend noodweer de auto (in dit geval de M5) een beetje te beschermen heb ik een autohoes besteld die de impact wat verlaagd, ik ga er niet vanuit dat als er ijsblokken uit de hemel vallen de hoes alles zal beschermen overigens. Het zal wel een noodzakelijk zijn om daar telkens aan te denken en erbij te zijn, maar het geeft tenminste een soort van oplossing zeker als je weet dat het eraan zit te komen (of tijdens de vakantie).

Iemand ervaring met dit soort hagelhoezen ?

https://www.bol.com/nl/p/autohoes-ha...0000076736571/

9200000076736571.jpg

Ik kan gelukkig 4 auto's binnen zetten. 2 in de garage en 2 onder de carport.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat was niet de vraag Harry ;):cool:

Comment

Bescherming tegen hagelstenen tot 12mm stemt niet erg hoopvol. Wellicht nog een 2e hoes aan het bol.com-mandje toevoegen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vijf5 Bekijk bericht
          Bescherming tegen hagelstenen tot 12mm stemt niet erg hoopvol. Wellicht nog een 2e hoes aan het bol.com-mandje toevoegen?
          anders hou je even een boterham onder de hagelslag?

Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ik denk dat een dunne hoes niet voldoende is. Ik heb zelf een dikke op maat gemaakte hoes voor de de w220, maar die zal ook niet voldoende dempen denk ik.

Een aantal jaren geleden werkte ik tijdelijk in Brabant. Daar was ook een flinke bui wat resulteerde in deuken en kapotte ruiten bij de auto's van de collega's. Een nieuwe vooruit kon je lang op wachten wegens de drukte.

Ik denk dat je beter wat verhuisdekens klaar kunt leggen in de garage. Moet je wel op tijd zijn...
            8.2 met supercharger?

Comment

Kan je de hoes niet een extra laag (voering) van traagschuim geven? Je kan dat gewoon in grote matten kopen. Een laag van 6cm dik moet aardige stenen aan kunnen denk ik. Beetje lijm en ook vast naaien her en der.

Comment

Jij maakt het helemaal spectaculair, maik!
                Zie al een gummen meeting voor me waarbij ieder zijn hagelafdekhoes staat te showen, de auto die eronder zit is toch steeds minder leuk ;)
                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Wat Maik zegt dacht ik ook, kost de wereld niet en als je een auto hebt waar je niet met regelmaat mee rijd is het toch een optie. Ik weet alleen niet of je lak het leuk vind.
                  Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                  Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Heb je wel ruimte voor een carport? Als je een beetje goed zoekt moet dat wel voor een relatief bedrag(t.o.v. een m5….) te realiseren zijn? 2-3K verwacht ik zo?
                    Partytent de hele zomer kan ook nog :-)
                    8.2 met supercharger?

Comment

Blijven die hoezen een beetje zitten met de harde wind die vaak gepaard gaat met zware hagelbuien?

De eigenaar van een Fiat X1/9 hier in de buurt heeft een hoes over zijn auto maar bij een beetje stevige is het de vraag bij wie hij de hoes nu weer uit de tuin moet gaan halen.

Comment

Zit meestal 4 stuks elastiek op de hoeken aan, met plastic haken aan de uiteinden.
                        Om ergens, vaak de velg, in te haken.

Comment

Is een carcoon in buiten uitvoering wat?
                          hagelstenen stuiteren dan weg op de bubbel.
                          Carcoon is de ultieme auto-opslag systeem om uw investering te beschermen. Dankzij het unieke actieve luchtstroom-proces, Carcoon zet een nieuwe standaard in auto-onderhoud.
                          "Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"

Comment

Working...
                          X