Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Route door Duitsland in het Hockenheim-weekend

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Route door Duitsland in het Hockenheim-weekend

Iemand een tip? Ik wil zondagmiddag op een camping zijn in Freudenstadt en wil zaterdag net voor de lunch vertrekken uit Den Haag. Tussenstopje dus ergens halverwege met de sleurhut. Lichte voorkeur voor zo lang mogelijk op het Nederlandse wegennet ivm tankpas.
    “You’re gonna need a bigger boat”

https://www.viamichelin.nl/web/Route...elConsumption=

Zoiets ? ;)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Zou kunnen. Niet de goedkoopste, want de laatste 'gratis pomp' is net voorbij Breda. En dat stuk in Frankrijk is tol; met caravan even nog wat meer. En het laatste stukje is met de caravan minder fijn; aanbevolen route is via Gaggenau. Vorig jaar heb ik daar ook gestaan btw, dus ik spreek uit ervaring.

Edit: geen tol zo te zien

Comment

Screenshot_20190716-213043.png

Keuzes, keuzes.. ;)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Eigenlijk zoek je dus : de kortste weg naar Freudenstad, vertrekpunt een willekeurig Nederlands tankstation. :), Pak je toch gewoon Zuid-limburg? En dan de A61 afzakken , die is meestal wat rustiger dan de A3.

Comment

Dat is ook zo'n beetje het plan ja. En dan bij Mutterstadt de 65 op...

Comment

dit ongeveer ?
              https://goo.gl/maps/EiBie6M5b5UDhCvf9
              is wel mooie route, maar weet niet hoe praktisch met sleurdinges.
              It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Die heb ik ook overwogen. Heb ondertussen al een camping langs de A61 geregeld, dus dat gaat 'm worden...

Comment

Iemand een idee van de drukte rond Hockenheim rond 9 uur 's morgens zondagochtend? Kan me voorstellen dat het redelijk vol is dan en dus beter via de A65 kan naar de A5 en verder naar Basel.

Comment

De A65 is sjoowiesjoo een goede optie, dus daar zou ik niet aan twijfelen...

Comment

Ok, doen we dat! Meen me te herinneren dat het laatste stukje ter hoogte van Karlsruhe geen snelweg meer is?

Comment

Hoe laat gaan die sleurhutten de NL grens over? Ik rij zaterdag van Maastricht naar Stuttgart dus dan hou ik rekening met Gummende sleurhutten. Mijn vertrektijd is nog niet vast want eventueel wil ik wel langs het Technik Museum in Sinsheim https://sinsheim.technik-museum.de/ Zondag rustig verder naar Oostenrijk. Vakantie is tegenwoordig relaxed rijden voor mij. Wat in 1 dag kan kan ook in 2 en dan hebben we wat tijd om eens wat te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulles Bekijk bericht
                          Ok, doen we dat! Meen me te herinneren dat het laatste stukje ter hoogte van Karlsruhe geen snelweg meer is?
                          Klopt. Maar daar heb ik vorig jaar niet echt last van gehad. Die A65 is trouwens wel een gedateerd stukje weg in een niet zo aansprekende omgeving meen ik mij te herinneren. Ik hoop daar zondag net na de lunch overheen te rijden. Door het slechte weer dat voorspeld is, overweeg ik overigens de tussenstop rond Koblenz te skippen en zondag vroeg te vertrekken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinger Bekijk bericht
                            Hoe laat gaan die sleurhutten de NL grens over? Ik rij zaterdag van Maastricht naar Stuttgart dus dan hou ik rekening met Gummende sleurhutten. Mijn vertrektijd is nog niet vast want eventueel wil ik wel langs het Technik Museum in Sinsheim https://sinsheim.technik-museum.de/ Zondag rustig verder naar Oostenrijk. Vakantie is tegenwoordig relaxed rijden voor mij. Wat in 1 dag kan kan ook in 2 en dan hebben we wat tijd om eens wat te zien.
                            Als ik zaterdag vertrek zal ik rond 13:00 uur bij Venlo de grens over gaan...

Comment

En ik ga zonder sleurhut...

Comment

En ik ga zonder sleurhut...
                                Jammer dan gaat de vraag: "Kennie dwars?" niet meer op

Comment

Er zit alleen wel een baustelle als je Karlsruhe in komt,en daar staat vaak file. Eventueel kan je via de B9 naar de A35 steken,en dan via
                                  Strassburg naar Bazel rijden. Dit die ik meestal ook,omdat er op de 5 ook altijd wel ergens file staat.
                                  Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Das ook wel een goeie ja, dank Lars!

Comment

Graag gedaan! Zolang je niet op een door de weekse dag op spitsuur bij Strassburg beland loopt dit paadje eigenlijk altijd goed,en als je toch al via de 65 rijdt kost het nagenoeg niks aan tijd. (en tol vrij)

Comment

Toch eigenwijs geweest en de 5 gereden. Heeft gelukkig goed uitgepakt, nul file gehad en nu slapen in een hotelletje bovenop de sint Bernard pas.

Comment

Ik ‘moest’ vandaag ook die kant op. 61 genomen met de bedoeling om omgeving Hockenheim te ontwijken, dus richting Straatsburg. Daar ontstond file, daarom alsnog naar de 5.
                                          Al met al een prima rit, al was de tijdelijk afgesloten Gotthard geen feestje. Gelukking was het koel en regenachtig.
                                          Nu slapen bij Milano, morgen verder richting Rome.
                                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ok, goed om te lezen.
                                            ik wilde morgen op terugweg Karlsruhe + Weinstrasse rijden. Even kijken hoe+wat..
                                            It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Probleemloze rit gehad. Zondagochtend om 07:30 uur uit Den Haag vertrokken en om 16:15 uur in Freudenstadt. De 61 was prima. Als je daarna de 5 op stuurt zie je wel dat je in een ander tijdperk terecht komt. Komende zaterdag zal een stuk pittiger worden door de Gotthard, ondanks dik 200 km minder rijden...

Comment

Gisteravond om 1900 uur vertrokken uit Freudenstadt. Via Schaffhausen Zürich Luzern naar de Gotthard. De tunnel gingen we rond middernacht door. Westoever Lago Maggiore is goed te doen met onze caravan, maar toch zijn de wegen in het Italiaanse stuk wel erg smal wist ik nog. Dus via Varese gegaan en terug omhoog via Autostrada. Heeft misschien een kwartiertje extra gekost. Uiteindelijk net na 0200 uur op de camping. Aangekoppeld gelaten, pootjes uit en pitten. We hebben totaal geen vertraging gehad. Echt helemaal nergens. En tot 0200 uur rijden is goed te doen. Achteraf gezien hadden we nog iets eerder uit het Zwarte Woud moeten vertrekken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht

Er zit alleen wel een baustelle als je Karlsruhe in komt,en daar staat vaak file. Eventueel kan je via de B9 naar de A35 steken,en dan via
                                                  Strassburg naar Bazel rijden. Dit die ik meestal ook,omdat er op de 5 ook altijd wel ergens file staat.
                                                  Op de terugweg alsnog van deze tip gebruik gemaakt vanwege een klapper op de 5, was een prima alternatief dus alsnog dank Lars!

Comment

Graag gedaan.

Comment

Working...
                                                    X