Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 997 carrera s pdk 7:50!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Porsche 997 carrera s pdk 7:50!

Wel 'n apart topic waard: In de nieuwe sportauto(8/2008) staat de Supertest van de 997S met PorscheDoppelKupplung, allerlei stumperhulpen en Pilot Sport Cups rondom. Doet ff 7 MINUUT 50 over rondje Ring!

Tering met maar 385pk, heel goed, koning, diepe buiging.Is GEEN GT3 ofzo he!

Discuss:)
    "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
    Mattheüs 7:3-5
    "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
    "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
    "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Zijn wel gelijk aan de tijden van een E46 M3 CSL met minder pk, op dezelfde banden, toch? Dus dat klinkt redelijk vergelijkbaar. Die Porsche is gewoon een mooiere auto (en nieuw leverbaar, hehe).

Comment

Niet verkeerd! En met PASM etc aan, kan iedereen dat doen met die 911. :-)

Blijkbaar dus wel the way to go die dubbele koppelingen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

GTR 7min29
        Kost evenveel knaken
        :-)
        E
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Erik inderdaad. Zag gisteren een filmpje op 't net zweven:Jason Plato met een GTR in de weer. Kort bochtenwerk, lekker oversteerbiased, maar in langere bochten teveel onderstuur, kreeg 'm niet in balans en hij baalde zienderogen...

Zal 'm eens opzoeken dat filmpje. Kwam de GTR niet zo best uit de verf. Ja op gravel:)

Dus een GTR is 't ook 'niet', ik denk echt dat je bij Porsche moet zijn voor dit soort gein:)
          "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
          "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Vanaf 4 minuut 10(heel mooi dwars hoor daar niet van)
            Laptimes:7:38 en niet 7:29:)

Bij 4 minuut 45 zegt ie 't:

Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

Ja hij heeft zelf een 997Turbo, dan snap je 't wel.
            Last edited by RH; 25-08-08, 13:45.

Comment

997Turbo is toch echt geen echte racer?
              Als hij nou een GT3 RS zou hebben, dan konden we hem tenminste serieus nemen. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

LOL, en een 1800+kg wegende niet moeders mooiste uit Japan(maar hij is wel stoer) dan wél, Harry?

:)

Comment

Al was die GT-R 2 minuten sneller. Wanneer ze naast elkaar staan en ik mag er 1 meenemen is dat de P.

Laat onverlet dat ik het wel een prestatie van formaat vind van Nissan.

Weet alleen niet of ik zo weg ben van de wijzigingen aan de 997, denk dat ik de Mk1 in het geheel toch de fraaierere/minder gekunstelde auto vind. Was bij de 996 overigens precies andersom.

Comment

Die Nissan is gaaf hoor, maar over 20 jaar is zo'n 911 nog steeds gaaf en zie je die Nissan vooral bij de McD. :-)

Als je dan toch voor 'weinig' heeeel hard wilt, neem dan een Corvette.
                    Of een M3.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

ja inderdaad, die vind je na 20 jaar tenminste niet bij de McD
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

RH je trekt het enige negatieve van Plato eruit, uit een test die 1 grote haleluja in degloria lofzang voor de GTR is

Plato begreep niet waar het onderstuur in de lange bochten vandaan kwam (ik wel dat is ingebouwd want high speed understeer is er alleen voor de happy few), vervolgens verontschuldigd hij zich voor het feit dat hij wel een vinger op de zere plek MOET leggen

En dat filmpje be-eindigd hij met "we like it, we like it a lot"

Het eindverdict is *nogal* positief voor iemand die zelf een porker rijdt.........

De tijd op de ring is inderdaad 7:38................................. voor de HELE ronde semi wet
                        Droog dezelfde HELE ronde 7:29

Persoonlijk ben ik nogal verbaasd over de agiliteit van deze 1800kg wegende mastodont

En van de rijkunsten van Plato, rijkunsten waar de cijferneukerts hier alleen maar van kunnen dromen

;-)

E

E

Comment

oh ja had ik al gezegd dat ik er in waarschijnlijk in Oktober mee de ring op ga, met de GTR ?

:-P

Comment

Ik verbaas me niet over de rijkunsten van Plato. Die gast heeft jarenlang zijn geld daarmee verdiend namelijk.
                            Zou juist raar zijn als hij ons niet allemaal het snot voor de ogen zou rijden.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                              Ik verbaas me niet over de rijkunsten van Plato. Die gast heeft jarenlang zijn geld daarmee verdiend namelijk.
                              En verdient er nog steeds z'n geld mee:

British Touring Car Championship official site
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wat mij betreft goed nieuws voor toekomstige tweedehands Porsche kopers. Die huidige tiptronic is echt suf, maar ondertussen is wel meer dan de helft van de 911-jes automaat. Vanaf mk2 997 is het dus geen straf meer. Zal nu wel naar >90% automaten gaan?

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                Blijkbaar dus wel the way to go die dubbele koppelingen.
                                Ferrari heeft voor de California ook een dubbel koppeling begreep ik, BMW in de M3 ook. Verbaasde me wel enigszins want die merken hebben toch enorme ervaring met enkelvoudige gerobotiseerde versnellingsbakken (SMG/F1). Doen die paar honderdste (duizendste?) schakel tijd dan zoveel voor de auto? Over paar weken een M5 proberen, zal ik het wel zelf ervaren.

Ben ook wel benieuwd naar een wat nieuwe 'dsg' variant, bijvoorbeeld van BMW. In de Golf is opschakelen geniaal, maar terugschakelen valt daardoor wat tegen. Is vooral een kwestie van verwachtings management denk ik, ikzelf zou het zeker niet beter/sneller kunnen met een handbak.
                                @RH - heb jij M3 ook met die nieuwe dubbele koppeling uitgeprobeerd?

Zo'n Nissan wil ik toch eerst eens in het echt zien. Aan klanten en collega's kunnen zeggen dat je gewoon een Nissan automaat rijdt is mogelijk wel een pré.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                                  Zo'n Nissan wil ik toch eerst eens in het echt zien. Aan klanten en collega's kunnen zeggen dat je gewoon een Nissan automaat rijdt is mogelijk wel een pré.
                                  LOL maar zo waar in NL......................

Alhoewel ik denk dat als je de Mine preformance exhaust monteert ze dan zullen vragen of je uitlaat soms lek is :)

E

Comment

Working...
                                  X
                                  😀
                                  🥰
                                  🤢
                                  😎
                                  😡
                                  👍
                                  👎