Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meld te hoge drempels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Meld te hoge drempels

Ik ben een kaart van Nederland begonnen met de drempels en hun hoogte oprijlengte en gemeenheid.

http://drempels.petergeelhoed.nl/

Er staan er nog wat weinig op, maar als jullie helpen komt dat vast goed:

Voeg de jouw bekende drempels even toe met de hoogte, oprijlengte en snelheid. Vermeld het even als het een bijzonder korte is, en maak de markers een mooi kleurtje: rood voor heel gemene, groen voor mooi vlakke, en blauw voor gewone.

Voor de leek:
    Je moet eerst een account maken: klik hier

Dan ga je naar http://drempels.petergeelhoed.nl en klikt in de linker kolom op bewerken.

Dan verschijnen er vier icoontjes links bovenin de kaart. Je klikt op het balonnetje, en prikt die op de betreffende drempel, en vult de gegevens in.
    En als je klaar bent klik je op "opslaan" in de linker kolom.
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Ik weet niet of het gewaardeerd wordt als ik op de bennekomseweg de drempels ff op ga meten ;)

Maar zal eens kijken bij ons in de buurt. In Putten zit iig een erg gemene (50km/u weg, kruising met 'winkelcentrum', maar echt niet met meer dan 25km/u te nemen).
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dan gok je toch wat? :p

Comment

Sorry maar ik heb drempelvrees, dus dit topic laat ik 'links' liggen :-)
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ik ben dit juist door drempelvrees gestart.

Comment

Hoe stel je je dat precies voor, dat 'meten' van de drempels?

Lijkt me nogal een gedoe.
            Bovendien woon in Almere, het sterft hier van de drempels, dat is hier een dagtaak. Tegen een redelijke vergoeding wil ik dit best oppakken hier in de regio. :)
            Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi slda. Suck.... | AX 1.1 RE modifi

Comment

Gewoon schatten. Ik heb alleen de drempel die mijn thermostaathuis molde opgemeten, de rest is een schatting.

Een intitband is 0.5 meter lang, een grote betonnen plaat 1.5.

Comment

Gewoon schatten???!!!??? Lekker wetenschappelijk, een zootje ondefinieerbaar leaseschorem dat met veel te weinig slaap en een kegel van een meter een beetje met de franse slag drempelhoogtes gaat liggen gokken. Wat is dit, Muppet Science? :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

een zootje ondefinieerbaar leaseschorem dat met veel te weinig slaap en een kegel van een meter een beetje met de franse slag drempelhoogtes gaat liggen gokken.
                  Daarom heb ook het k bij de buren gepost! ;)

Comment

de meeste drempels zullen toch gewoon de CROW-hoogte hebben??
                    (standaard voor civiel techniek in NL) daarin staat hellinghoek en hoogte beschreven, ook afhankelijk vaan de toegestane snelheid op die weg.
                    ( zo zijn die drempels in 60-voorheen-80km/h zones echt absurd. Ze dienen geen enkel doel want je kan er met 120km/h ook overheen zonder verlaagde auto.)

Wat ik de allerergste drempels vind zijn die drempels die vlak voor een verkeerslichten beveiligde kruising worden gelegd. In Delft daar bij RWS en TU liggen er een paar. als je vlak voor, op of vlak na zo'n ding een noodstop moet maken schuif je al nadeinend zo de kruising op omdat de ophanging nog niet tot rust was gekomen vanwege die drempel. Bovendien leiden ze de aandacht af van wat er OP de kruising gebeurt! Je moet immers eerst die BULT nemen. Echt gevaarlijke dingen!

Sommige verkeersmorons presteren het ook om buiten de BBK een drempel IN EEN BOCHT te leggen. Stel dat het heeft gesneeuwd, BBK wordt niet snel gestrooid, heel de weg wit, je komt met auto met een rustig gangetje (30? er ligt immers sneeuw op de weg!) aan gerold, je ziet de drempel niet, je voelt 'm alleen TE LAAT, de auto breekt uit want een dienend wiel heeft minder grip dan een wiel in rust. De auto schuift de bocht uit in de sloot...

Andere MEGA clusterfuck: halve bollen op het wegdek geplakt. Ooit al eens erover heen gereden met een motor? In de regen? LEVENS gevaarlijke dingen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                      Andere MEGA clusterfuck: halve bollen op het wegdek geplakt. Ooit al eens erover heen gereden met een motor? In de regen? LEVENS gevaarlijke dingen!
                      euh...gewoon eromheen?
                      E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Op zeker niet!

In Delft daar bij RWS en TU liggen er een paar.
                        Ik reed mijn auto stuk op het verhoogde fietspad op de kruising van de mekelweg en drebbelweg, (bij electrotechniek)

Comment

Die is idd niet fraai maar ook niet de meest arelaxte die ik ben tegengekomen. Waarom een drempel zo maken dat je echt kruipend erover moet? Dat werkt het niet nadenken wel erg in de hand wanneer er NIET van die Alfa-rubbers slopers liggen. Of hadden we anders nog meer auto-tupperware en WCC rides gezien? Ik zeg: gooi West en Zuid-Oost er maar helemaal vol mee...:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                            Die is idd niet fraai maar ook niet de meest arelaxte die ik ben tegengekomen.
                            Dat niet maar hij was aan de rechterkant enorm steil.
                            Was, want hij bestaat niet meer.

Comment

(standaard voor civiel techniek in NL) daarin staat hellinghoek en hoogte beschreven, ook afhankelijk vaan de toegestane snelheid op die weg.
                              Nee, want die schrijven hem zo voor dat je er met de toegestane snelheid met een standaard groep 1 lutsers auto zonder schade overheen kunt rijden.

Dat blijkt lang niet altijd het geval doordat:
                              - de gemeente/rws vergeet de regels er bij te halen
                              - de gemeente/rws vergeet de aannemer de regels op te leggen
                              - de gemeente/rws vergeet de uitvoering te controleren op de regels
                              - de aannemer het niet goed uitvoert
                              - ze allemaal vergeten dat zand/klinkers/beton/asfalt niet permanent statisch zijn, zodat door inlinking voor en achter de drempel (en inklinking van de klinkerdrempel zelf) de hellingshoek en ook de hoogte van de drempel nogal drastisch veranderd.
                              - en om Paco gerust te stellen: soms zal er vast een trol bij de gemeente/rws zijn die bewust een verkeerde drempel voorschrijft. Alleen vergeet die dan het bordje adviessnelheid 30 oid erbij te zetten.
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Die brede drempels met een zachte ondergrond zijn idd fijn. Na verloop van tijd krijg je een kuil chter die drempel: je voorwielen duiken in de kuil, en tegelijkertijd duikt je auto. Een fractie later moeten de voorwielen 10cm omhoog. Hier geldt 30km, maar dat is niet haalbaar zonder op de eindblokken te stuiteren. 20 hooguit.

Die rubberen drempels zijn ook verschrikkelijk.

Reed onlangs met de motor achter een bestelbusje, dat gewoon met beide wielen langs die drempel kan; die remt dus niet Ik reed 50 (toegestaan), uitwijken gaat dan niet meer, en remmen al helemaal niet met een auto achter je die alleen maar sneller wil.

Ik bleef nog net zitten... Als je in zo'n geval uitwijkt, en het regent, dan leggie...
                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Ik reed 50 (toegestaan), uitwijken gaat dan niet meer, en remmen al helemaal niet met een auto achter je die alleen maar sneller wil.
                                  Dan zat je er gewoon te dicht op toch?

Comment

Te dicht, in principe wel ja, want als het goed is heb je 27 meter zicht bij 50km. Maar wie houdt 2 s afstand bij 50km/uur. Heb er wel van geleerd, en neem nog meer afstand voortaan.

Daarnaast had het in dit geval weinig uitgehaald, met een auto vlak achter me.
                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Je had er wel langs kunne rijden dan.
                                      Overigens is het eerste wat ik doe bij een bumperklever mijn afstand tot mijn voorligger verdubbelen, zoniet verdrievoudigen. Als er wat gebeurt moet je geleidelijk kunnen afremmen om te voorkomen dat de bumperklever je auto inkort.

Meestal vindden ze die extra afstand niet leuk, maar wie maalt er om hun kortzichtigheid?

Comment

Ik ken een hele korte erg gemene, in een wijkje hier vlakbij. Raak ik altijd de uitlaat mee van de Q4. Delft tanthof-oost vlakbij het winkelcentrumpje, je mag 30km/h maar zelfs stapvoets is er geen ontkomen aan een blikkerig geluid. Ik rij tegenwoordig om. Iets langere maar net zulke ronde liggen er in de woonwijken in scheveningen. Als je ze te laat ziet ben je op zeker je voorbumper kwijt als je achterkantje wordt opgetild. Maar om die nu allemaal te gaan opzoeken? Ik heb ook liever langere drempels dan die korte steile.

Een vervelende drempel in een bocht is op de afslag van de A44 rijdend van wassenaar naar denhaag als je de eerste bocht pakt naar de landscheidingsweg richting Scheveningen.
                                        Daar moeten mensen gewoon brokken maken als het glad is. (Of in het droog de bocht verkeerd inschatten en vervolgens de achterkant lanceren.)

Heeft dit hele verhaal nut? Als in, deze getallen gaan naar de aansprakelijke gemeentes waardoor ik minimaal voor nop een setje burningrubber kan bekomen?
                                        Last edited by Q4Jan; 02-09-08, 23:36.
                                        http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Schop.

Site bestaat niet meer, beste Geelhoed?

Jammer. Ik heb er nog wel een mooie. Jaren geleden riep ik al dat verkeersdrempels het eerste zijn wat je ziet als je Nederland weer binnenrijdt. Dankzij onze autohatende regering.

Pas onlangs viel me op dat het niet overdreven is. De eerste verkeersdrempel ligt letterlijk, zegge en schrijve, zonder gekheid twee meter naast de grens met Duitsland.

Dit is 'm: http://maps.google.com/maps?f=q&sour...01727&t=h&z=19

De oprit dus van parkeerplaats De Lutte, aan de grens bij Oldenzaal. Heb me er al ZO vaak schuimbekkend over opgewonden, dat je, na honderden kilometers Autobahnhatz, even wilt stoppen bij de grens, en dat je echt direct TJONK TJONK over zo'n drempel moet rijden.

Kort erna ligt trouwens ook nog een chicane, want oh oh oh, wat is dat toch gevaarlijk, van die mensen die met 50 een parkeerplaats oprijden. De hele rit door Duitsland zag je bij elke afrit de uitgebrande autowrakken en afgerukte ledematen liggen! Godzijdank zijn we weer in Nederland, waar het gas eraf moet, want het kan toch niet zo zijn dat iedereen maar zo hard rijdt als hij wil!

Ht voel ik op dat moment. Blinde, onverdunde ht.

Volgens mij moeten we daar eens een gummenmeeting organiseren, nst die drempel dus, en een artikel in de Telegraaf ofzo laten verschijnen.
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Google heeft hem zeker verwijderd wegens inactiviteit...

Mooi ook als je via de A4 belgie binnenrijdt. Tot de grens ligt er een nieuwe laag asfalt, op de grens is er een afgrond van een paar cm....

Comment

Maar Brun, wat ga je dan ook doen op zo'n Truckers parkeerplaats... ?

:)
                                              Forza!

Comment

Als je de A4 in NL neemt vanaf Leidschendam naar Leiden dan kom je ook met 4 wielen los en landt je met je carter tussen de groeven van je voorgangers.
                                                Helemaal links valt 't nog mee, helemaal rechts is 't een drama.

De A13 afrit naar 't Prins Clausplein vanuit Delft naar Den Haag repareren ze ook continu, maar er ontstaan verschrikkelijke ribbels in 't asfalt. Dat kan echt niet goed zijn voor je onderstel.

Als je dan iets verder rijdt, over de A12 naar de Zuidhollandlaan, dan zit er net voor de verkeerslichten op de rechter rijbaan een put. Als je die raakt (zoals ik gisteravond, kletsend en niet nadenkend), dan krijgt je auto een optater! Echt ongezond.

En als we het echt over drempels gaan hebben... onze Saabs hebben van die spatlappen net voor de achterwielen. Als je zo onder de auto kijkt, dan liggen die best hoog. Het is een goede benchmark voor hele slechte drempels want de drempels waar ik echt stapvoets overheen moet, die zijn zo slecht, dat ik me afvraag of mensen met een minder comfortabele, zo niet sportieve, auto daar niet onherroepelijk vast komen te staan.

Ook leuk, tanken bij de Shell tussen Madurodam en het congrescentrum, waar laatst dus voor 't eerst in tig jaar een congres is geweest. De afrit van het tankstation af, daar kom je zonder SUV vast te zitten, of je rijdt je bumpers en carter aan gort. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                  Als je de A4 in NL neemt vanaf Leidschendam naar Leiden dan kom je ook met 4 wielen los en landt je met je carter tussen de groeven van je voorgangers.
                                                  Helemaal links valt 't nog mee, helemaal rechts is 't een drama.
                                                  Bedoel je noordwaarts op het stuk tussen Leiderdorp en Roelofarendsveen? Daar zit in het driebaansgedeelte, zo'n kilometer of anderhalf na de tunnelbak, inderdaad een enorme dip in de weg. Goede graadmeter voor veercomfort trouwens. Een harde Alfa GT met 17" doet dat gek genoeg comfortabeler dan een slappere Passat met wieldoppen.

Vier wieltjes los daar is trouwens wel 250+ schat ik zo. :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Nee ik bedoel zoals ik 't zeg, van Leidschendam richting Leiden, precies op 't punt waar de A4 vierbaans wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                      Nee ik bedoel zoals ik 't zeg, van Leidschendam richting Leiden, precies op 't punt waar de A4 vierbaans wordt.
                                                      Dus precies daar waar Jasper sinds een maandje of wat elke dag in de file staat, is het wegdek nu helemaal uitgesleten?

Nee, niks, wil d'r niets mee beweren ofzo hoor. :-)
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Beste drempel van NL is bij Kruislaan in Amsterdam (bij Jaap Edenhal).

Is gewoon rubberen drempel, lijkt alsof je helemaal kapotgeschud gaat worden, maar als je er flink overheen knalt voel je niks, 30 of 50 maakt niks uit.

Kijk zo hoort een drempel te zijn. Als je langzaam erover gaat, voel je meer dan wanneer je er snel over gaat LOL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                          Google heeft hem zeker verwijderd wegens inactiviteit...
                                                          Nee toch niet, op een of andere wijze zegt google dat het mijn firefocx 3.0 niet ondersteunt....
                                                          De link: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
                                                          117739732671480172292.00045556693329e768ffe

Comment

Working...
                                                          X