Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmpjes posten van achterlijk hoge snelheden en gevaarlijke ritten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• filmpjes posten van achterlijk hoge snelheden en gevaarlijke ritten

Sja, denk je de stoere jongen te zijn, maar de cyber afdeling van de politie is niet gek..........
    https://www.zhzactueel.nl/2020/09/17...1mtjxXR6uStBRE
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Ja, dat geeft wel te denken.
    Nou zijn dit ook wel hele ernstige overtredingen, maar voorheen onderzocht de politie zulke dingen nooit volgens mij.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hoe moeilijk kan het zijn? Er zullen maar weinig GSM signalen zijn die zo snel van mast naar mast gaan. Makkelijk opsporen lijkt me.
      Begreep uit berichten dat dashcambeelden ook hebben geholpen.
      "Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Ja, dat geeft wel te denken.
        Nou zijn dit ook wel hele ernstige overtredingen, maar voorheen onderzocht de politie zulke dingen nooit volgens mij.
        Tuurlijk wel maar er werd nooit zoveel publiciteit als nu aan gegeven en ook was of de beeldkwaliteit belabberd of meer en beter geblurred.
        En er zijn nu genoeg verklikkers onderweg met een dashcam die graag willen helpen.
        De afgelopen dagen waren er een hoop copycats op de weg op de snelwegen rond Amsterdam, vrijwel allemaal hetzelfde type motor wat nu in beslag is genomen.
        Bestuurders met veilige motorkleding aan he, T-shirts, spijkerbroek en sportschoenen..

Veritatis simplex oratio est

Comment

Zo'n MT-10 sjouwt goed door voor een naked.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
            Sja, denk je de stoere jongen te zijn, maar de cyber afdeling van de politie is niet gek..........
            https://www.zhzactueel.nl/2020/09/17...1mtjxXR6uStBRE
            ik vraag mij bij dit soort gedrag altijd af wat dat soort testosteron-bommen bezielt, wat voor 'denk'proces gaat er vooraf aan zo'n daad? Ik bedoel, dat soort lui heeft toch ook vaak een baan, een gezin, kinderen. En dat zetten ze allemaal op het spel met dat gedrag. Nog even afgezien van de levens die ze in gevaar brengen inclusief hun eigen leven. En dan gooien ze de beelden achteraf ook nog op het internet.
            Hoe DOM moet je zijn om zoiets te doen? Of zou het de coke of de speed zijn?
            On-fucking-begrijpelijk.

Comment

Ach joh, vroeger deden we allemaal zulke dingen toch? :-)
              Stond alleen niet op Youtube.

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Tja, zal niet ontkennen dat ik op de motor ook wel eens zo hard heb gereden. Staat gelukkig niet op YT idd.

Maar deze gasten slingeren overal tussendoor en brengen zichzelf en het overige verkeer in gevaar. Daar word ik dan niet zo enthousiast van.
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

eens met Eddieee. Zo bont heb ik het in ieder geval nooit gemaakt. Niet in de auto en al helemaal niet op de motor. Voor topsnelheden altijd naar de Heimat gereden. En dan nog zoveel mogelijk de regels naleven m.a.w. NOOIT rechts inhalen en NOOIT tussen 2 voertuigen door schieten. Ik ben nl. niet levensmoe en wil graag nog wat jaartjes door.
                  Je kan van een rustig rijdende auto of vrachwagen onmogelijk verwachten dat die rekening houdt met snelheden van 200++km/h.

Comment

Grappig, in D op onregelmatig "beton" voluit en in NL op strak asfalt niet... :)
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Beetje doortrappen OK, zelf ook wel eens gedaan met brommer, motor en auto, maar dan voor eventjes niet over zo'n afstand en in "drukte".

Het is gaaf om te zien, maar dit is niet meer verantwoord. Als ie met 250 achterin een Aygo, Up of i10 duikt dan stopt ie ongeveer bij het motorblok van zo'n hok en zijn de inzittenden kansloos.
                      Met die snelheden even tussen een paar auto's door, dan ben je levensmoe. Ga jezelf na als ze jou zo zouden passeren of tussen door zouden vliegen.

Valt mij wel op dat aan het einde, als ie de zon vol in zijn gezichtsveld krijgt het gas er wel compleet vanaf gaat. Volgens mij zagen ze zelf ook niets meer.

Als ze dit echt willen doen moeten ze zich inschrijven voor de TT van Isle of Man, kijken of ze het ook op die wegen durven. Verder denk ik dat ze voorlopig niet meer de weg op mogen, iedere Officier van Justitie zal negatief beslissen over het teruggeven van de rijbewijzen.
                      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Grappig, in D op onregelmatig "beton" voluit en in NL op strak asfalt niet... :)
                        maakt ook zo'n mooi geluidje dat in pitch mee stijgt naarmate de snelheid hoger wordt.

in NL kan je bijna nooit volle bak rijden want veel te druk. Uitzondering misschien tijdens een WK voetbal finale of zoiets dergelijks.
                        Of als je dus gaat doubleren met 180+km/h of vluchtstroken gaat gebruiken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
                          Als ze dit echt willen doen moeten ze zich inschrijven voor de TT van Isle of Man, kijken of ze het ook op die wegen durven. .
                          Daar heb je titanium ballen voor nodig:

Comment

Bij mij is er sinds ik de Alfa heb ingeleverd wel echt wat veranderd qua hard rijden. Ik heb die Mazda zelden boven de 200 gehad in die 4 jaar en met die stofzuiger heb ik al helemaal niet hard gereden, misschien 160-170 een keer aangetikt. Dus het zal wel wat met ouder worden te maken hebben......
                            Ik weet nog dat ik in Rotterdam werkte en vanuit Hilversum iedere ochtend die kant op knalde en elke dag wel 180-200 reed.
                            En met de Alfa moest ik zo nu en dan naar Erkrath......220+ op teller. Nu echt nooit meer......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                              Nou is het een uitdaging aan zich om in Nederland nog een beetje strak asfalt te vinden.... En zeker in de hoek Dordrecht Rotterdam
                              Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Ik zou zeggen: probeer eens de A15 na de Calandtunnel en de Maasvlakte, niet voor niets is Autoblog vaak in die hoek te vinden.
                                Ook mijn topsnelheid ligt daar. Idd wel lang geleden. Elders 's avonds nog even de 180 aantikken gaat echter nog prima.

Comment

De laatste keer dat ik topsnelheid heb gereden met een auto was in D: 215 op de teller met een 106GTI. Van de auto's daarna: geen idee hoe hard ze konden (ok: de folder).

Die gasten zijn natuurlijk geschift: word je gepakt kun je het wel vergeten ooit nog een motorverzekering af te sluiten.
                                  Strafblad, weet ik wat: je leven is over.

Levenslang opsluiten is wellicht ook een optie: beter dan dat ze zichzelf doodrijden, toch?
                                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

1 kanttekening. Niet om dit maffe gedrag goed te praten, maar wel om enig perspectief aan te brengen.
                                    De kans dat hier een dodelijk ongeval door ontstaat, is n.m.m. een stuk kleiner dan als je met de motor 60 te hard over 60km/u wegen rijdt. Met allerlei kruisingen, bochten, zijwegen, tegenliggers, enz.

Het voordeel van het belachelijke snelheidsverschil waarmee deze heren te werk gingen, is dat de medeweggebruikers pas schrikken op het moment dat ze al voorbij zijn.
                                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Het is natuurlijk onverantwoord, maar ik moest wel even glimlachen om het onderschrift van het filmpje:

Van Breda naar Rotterdam in 10 min
                                      Kijk NS, zo kan het ook.

Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Dat filmpje: Terecht dat die lui aangepakt worden...

Maar als je nog eens legaal wilt doorgassen, dan kan dat soms nog in (Oost)Duitsland.
                                        Op de route Gorlitz-Jena-Kassel (eerst over de vrijwel kaarsrechte A4 en dan een heerlijk bochtig stukje A7).
                                        Kon ik vorige week, op een rustige en vroege Dinsdagochted, flink doorgassen.
                                        Aanrader.
                                        It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Ik rij wekelijks honderden kilometers in Duitsland. het is daar nogal veranderd met de tijd dat de A31 net klaar was...Toen was het dagelijks topsnelheid en ongeveer 3 auto's tegenkomen over 100km knallen...

Nu rij ik van baustelle (met stau) naar stau naar een 80kmu beperking...Maar okay, op juiste momenten van de dag is het rustig en heb je 3 banen en veel uitzicht. Dan kan het (en dan doe ik het). Anders is het 160, of max 180 op de cc en accepteren dat het niet meer was zoals het ooit was.

Comment

Eigenlijk klopt dit verhaal gewoon. Testosteronbommetjes op brommers doen alles voor de shine en rijden zichzelf gelukkig niet dood. Sneu voor de familie enzo. Overige verkeer schrikt er van en niemand raakt gewond. Politie vindt de lui en pakt ze aan, wat ook terecht is.

Einde verhaal. Resultaat voor iedereen:
                                            - We hoeven weer 10 minuten niet over COVID shite te praten of na te denken
                                            - Mensen hebben 10 minuten iets te zien gehad
                                            - Politie heeft nuttig werk gedaan
                                            - Jongetjes zijn rijbewijs kwijt
                                            - Advocaat gaat proberen rijbewijs terug te halen

Kortom: voor iedereen is dit enorm nuttig en zinvol tijdverdrijf geweest dus we mogen die helden bedanken voor hun actie. Darwin reed deze keer niet mee, dus daar zijn ze goed mee weg gekomen.

Comment

Ach joh, vroeger deden we allemaal zulke dingen toch? :-)
                                              Stond alleen niet op Youtube.
                                              Bij deze dan: Hoofdrolspeler een bekende autogek uit Elst met sneakerfobie :-P

Comment

lol :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

‘Auto-influencer (29) met miljoen volgers betrokken bij dodelijke Duitse straatrace’

https://www.ad.nl/auto/auto-influenc...trace~a28dd6ae

Door dit soort achterlijk volk wat zichzelf continue filmt krijg je oplaaiende discussies over het ontbreken van limieten op de Autobahn. Natuurlijk wordt iedere vorm van ‘racen’ zwaar gestraft in DLD, maar het is koren op de molen voor de tegenstanders van de onbegrensde snelheden .

Valt me trouwens op dat veel van die debiele influencers graag in Lambo’s rijden.
                                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Lamborghini is ook echt een merk die dit soort gasten trekt. Ook in de kleurkeuze bij Lamborghi zijn het altijd opvallen de bakken.
                                                    Vreselijk triest natuurlijk dit weer.......laat ze zichzelf kapot rijden, niet de onschuldige mensen die er toevallig rijden. Wat een ellende man.

Comment

Als je jonge gastjes in een Lambo ziet, dan kun je maar beter oppassen.
                                                      Meer geld dan kunde vaak. Dat ongeluk in DE is heel triest idd...

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hetzelfde geldt natuurlijk ook bij oudere bestuurders.
                                                        De vorige eigenaar van mijn Porsche is verongelukt in een Ferrari.

Triest voor de argeloze Skoda bestuurder. Zou die levend verbrand zijn?
                                                        8.2 met supercharger?

Comment

Als je jonge gastjes in een Lambo ziet, dan kun je maar beter oppassen.
                                                          Meer geld dan kunde vaak. Dat ongeluk in DE is heel triest idd...
                                                          Dat is dus hier in de buurt gebeurd. Groot nieuws. Dat soort helden helpen niet echt het imago van de auto te verbeteren inderdaad.

Het cliché hier is dat die gasten nog thuis bij mama wonen en al hun geld in auto's stoppen om op te vallen. Dat soort bestuurders rijdt hier ook graag door de stad, 60-70pu in zijn 1 met een "kijk naar mij" houding. De plek waarop dit gebeurd is onderstreept de domheid alleen maar. Druk, midden op de dag, bochtig, richting stad. Totaal ongeschikt voor snel rijden.

Comment

https://www.faz.net/aktuell/rhein-ma...-16998698.html

Voorbeeldje van de berichtgeving/meningen hier in de pers.

Comment

Typisch Duits dit.
                                                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Gemeint ist damit, dass es fast ausnahmslos junge Männer sind, die mit solchen Delikten auffallen, oft mit Migrationshintergrund – Männer, die nicht verstehen, dass das Einhalten der Verkehrsregeln so etwas wie ein gesellschaftlicher Beitrag ist.

Tja.

Klopt precies. Tenminste...in 75+% van de gevallen. Simpele feiten zonder discriminerende achtergrond (bij mij tenminste niet). Ik vraag me altijd af hoe ze aan het geld komen. Een enkeling snap ik...maar op een gemiddelde zaterdag in Hamburg of Dusseldorf zie ik gewoon 100 AMG's, Lambo's, R8's met 90% bestuurders die voldoen aan bovengenoemde Duits artikel.

En nee, dit is geen momentopname. Ik kom zeker 15 keer per jaar, een (halve) dag in Hamburg/Dusseldorf. En het valt me altijd op. Auto in combinatie met achtergrond/leeftijd bestuurder en gedrag.
                                                                Ik zie ook veel Porsches en Ferrari's, het overgrote deel van die bestuurders voldoen niet aan de genoemde groep: dat zijn meestal toch 50+ ers met een uitstraling die wel hoort bij de prijs van de auto.

Comment

Working...
                                                                X