Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmpjes posten van achterlijk hoge snelheden en gevaarlijke ritten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
    Gemeint ist damit, dass es fast ausnahmslos junge Männer sind, die mit solchen Delikten auffallen, oft mit Migrationshintergrund – Männer, die nicht verstehen, dass das Einhalten der Verkehrsregeln so etwas wie ein gesellschaftlicher Beitrag ist.

Tja.

Klopt precies. Tenminste...in 75+% van de gevallen. Simpele feiten zonder discriminerende achtergrond (bij mij tenminste niet). Ik vraag me altijd af hoe ze aan het geld komen. Een enkeling snap ik...maar op een gemiddelde zaterdag in Hamburg of Dusseldorf zie ik gewoon 100 AMG's, Lambo's, R8's met 90% bestuurders die voldoen aan bovengenoemde Duits artikel.

En nee, dit is geen momentopname. Ik kom zeker 15 keer per jaar, een (halve) dag in Hamburg/Dusseldorf. En het valt me altijd op. Auto in combinatie met achtergrond/leeftijd bestuurder en gedrag.
    Ik zie ook veel Porsches en Ferrari's, het overgrote deel van die bestuurders voldoen niet aan de genoemde groep: dat zijn meestal toch 50+ ers met een uitstraling die wel hoort bij de prijs van de auto.
    De vraag is dus waarom jij je afvraagt hoe ze aan de doekoe komen, mij interesseert dat echt geen reet, zelfs niet wie de echte eigenaar van die auto is (!).
    Misschien moet je eens verder kijken dan de Steindamm alleen ;-) ik herken het wel maar de Kinkerstraat in Amsterdam is echt 10x erger. Ik denk ook dat het percentage niet meer dan 25% is.....van die luxe kanonnen dan he. Prima afspiegeling van de demografie ter plaatse en de prioriteiten van een nieuwe generatie.

Ben op vele cars and coffees geweest regio Hamburg +100km rijafstand, prima gasten, veelal van prima Turkse komaf, harde werkers, veel ondernemers.
    In NL gaan ZZP-ers dan een Toyota Tundra/RAM1500 of andere totaal zinloze fuel to noise converter kopen, in Duitsland kopen ze een AMG, standaard bijna.

En die kosten in D niet zo heel veel natuurlijk.
    Grootste schorrie morrie qua "bibeko" weggedrag kwam op Porsche meetings trouwens.
    Dat is mijn niet zo moment opname na er van 2010-2019 gewerkt (en gewoond) te hebben :)

Grootste schorrie morrie op de Autobahn zijn altijd nog de kleine autootjes....totaal onvoorspelbaar.

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Het is ook altijd maar een heel klein groepje van zulke gasten hè, die het voor de rest verpest. Hier in Berlijn zijn die ook definitief niet van de categorie hardwerkende ondernemers, maar simpelweg van de categorie 'stervenscrimineel'.

Opvallend is wel hoe ongelooflijk hard de Duitse justitie het aanpakt. Dat doen ze dan wel weer goed, vind ik. Paar jaar geleden werd in Berlijn een man doodgereden door twee gastjes die een wedstrijdje door de binnenstad deden - knalden met 170 km/uur op de Kurfürstendamm door rood en raakten de auto van die man, die bij groen de kruising op reed, in de flank. De jongen die dat deed, is nu definitief voor moord veroordeeld. Niet voor dood door schuld, zelfs niet voor doodslag, nee, hij is als moordenaar aangemerkt en heeft levenslang gekregen.

Maar dan nóg heb je figuren zoals hierboven, die wedstrijdjes gaan doen en daar anderen mee de dood injagen. Je blijft ze houden.

Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Maar dan nóg heb je figuren zoals hierboven, die wedstrijdjes gaan doen en daar anderen mee de dood injagen. Je blijft ze houden.
        Auto en rijbewijs in de shredder en je mag het over 10 jaar weer proberen te halen.
        Als je met zo'n onbezonnen actie iemand anders de dood in rijdt dan heb je wat mij betreft al je kansen vergeven. Klaar

Doe me ook denken aan die evenementen in NL.
        Ik kom natuurlijk bij erg veel evenementen en ook de supercar events, en het gaat ALTIJD fout.
        Wat komt er op af? Autospotters van 12-20 jaar die nergens oog voor hebben en rennend achter de auto's aan, de weg overstekend zonder te kijken.......
        En dan de heren van 18-30 die met zo'n dikke bak rijden gaan dan even de toffe gast uithangen en met hun koude banden zo hard mogelijk de eerste bocht nemen.
        Ik heb al diverse keren kleine mannetjes weggestuurd, met een verbaasd kijkende papa er naast.
        En ook al meerdere keren auto's zien spinnen. Elke keer houd ik mijn hart vast..........het gaat echt een keer mis met die gasten en dan wordt er zo'n klein ventje geschept.

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Lol @ "fuel to noise converter".

Het is natuurlijk artistieke vrijheid, maar als je naar jongeren/minderheden(?) muziek luistert/kijkt zie je dikwijls dezelfde type bakken, de laatste tijd ook (Eiwit Nutrician) vloggers die een lambo als hoogst haalbare portreteren.

Hieronder een fragment van een persoon die meent met zijn 335i met 200 door de bebouwde kom raast en nog wat zaken.

https://youtu.be/N9CX509ph-I?t=81 (clip begint met een stereotype A45 op de achtergrond)

Dit is een vorm van "risico normalisatie".
          ----------------------------------------------------
          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

LOL, net even een minuutje die video bekeken. Goeie genade, wat een kansloze muziek, kansloos 'dialect', kansloos alles eigenlijk. Zelfs de tekst in de comments. :-)

Met 200 door de bebouwde kom is natuurlijk niet ok. Echter, ik denk dat ik als twintiger in mijn GTI'tje ook wel eens 'iets te hard' door de bebouwde kom reed. Maar niet met kansloze gangsterrap uit de polder...
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Het is ook altijd maar een heel klein groepje van zulke gasten hè, die het voor de rest verpest. Hier in Berlijn zijn die ook definitief niet van de categorie hardwerkende ondernemers, maar simpelweg van de categorie 'stervenscrimineel'.

Opvallend is wel hoe ongelooflijk hard de Duitse justitie het aanpakt. Dat doen ze dan wel weer goed, vind ik. Paar jaar geleden werd in Berlijn een man doodgereden door twee gastjes die een wedstrijdje door de binnenstad deden - knalden met 170 km/uur op de Kurfürstendamm door rood en raakten de auto van die man, die bij groen de kruising op reed, in de flank. De jongen die dat deed, is nu definitief voor moord veroordeeld. Niet voor dood door schuld, zelfs niet voor doodslag, nee, hij is als moordenaar aangemerkt en heeft levenslang gekregen.

Een Kluivertje. Die kreeg nog zowat een aai over zijn bol hier.

Maar vergeet ook niet de oneindig lange lijst met totaal zinloze Autobahn ongevallen, achter op voertuigen (vaak vrachtwagens) met 200+kmh omdat die toch nog even de deur dicht gooien.
              De snelrijder is dan schuld dat is bij wet prima geregeld, die vrachtwagen chauf kan doen en laten wat hij wil.
              Als elk ongeval zo breeduit gemeten zou worden zoals deze, was de limietloze Autobahn al in 1990 gesneuveld, en was er een landelijk inhaal verbod voor vrachtwagens.
              Op zijn Duits is echter decennia lang de schouders opgehaald: "Selber Schuld".......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Een Kluivertje. Die kreeg nog zowat een aai over zijn bol hier.

Maar vergeet ook niet de oneindig lange lijst met totaal zinloze Autobahn ongevallen, achter op voertuigen (vaak vrachtwagens) met 200+kmh omdat die toch nog even de deur dicht gooien.
                De snelrijder is dan schuld dat is bij wet prima geregeld, die vrachtwagen chauf kan doen en laten wat hij wil.
                Als elk ongeval zo breeduit gemeten zou worden zoals deze, was de limietloze Autobahn al in 1990 gesneuveld, en was er een landelijk inhaal verbod voor vrachtwagens.
                Op zijn Duits is echter decennia lang de schouders opgehaald: "Selber Schuld".......
                Oh, dat ben ik volkomen met je eens. Gisteren in de stromende regen van Amsterdam naar Berlijn en dat hele stuk is één grote ellende. Vrachtwagenchauffeurs zetten de combinatie gewoon tegelijk met hun knipperlicht naar links en je moet het zelf maar oplossen - hard remmen, nóg snel een baantje opschuiven?

Omgekeerd ook hoor. Zit je met 160/170 op de linkerbaan, wederom gutsende regen, je kunt je voorganger in de spray eigenlijk niet meer zien, naar rechts kun je niet. En dan komt er NOG zo'n proleet in een SUV van achteren en gaat op je bumper zitten, met groot licht knipperend. Want er zit een oude Audi met geel kenteken voor 'm en dat kan ie niet velen. Dan zit ik echt een millimeter verwijderd van vol-op-de-rem-gaan-staan hè. Slechts dat allerlaatste restje verstand houdt me dan tegen.

Samenvattend: je kunt niet een dag Autobahn rijden zónder een paar what the fuck-momentjes te zien. Het is nog altijd een wonder dat het zo goed gaat.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                  Hieronder een fragment van een persoon die meent met zijn 335i met 200 door de bebouwde kom raast en nog wat zaken.

https://youtu.be/N9CX509ph-I?t=81 (clip begint met een stereotype A45 op de achtergrond)

Dit is een vorm van "risico normalisatie".

LOL, die 335i is volgens de rdw een 325i :-)

Comment

Toch wel leuk om de kabinetsleden van 2035 al te zien in dat clipje. Leuke en slimme jongens. :)

Limbo rap, gtfoh met die onzin man. De mean streets of Venray of zo.
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oh, dat ben ik volkomen met je eens. Gisteren in de stromende regen van Amsterdam naar Berlijn en dat hele stuk is één grote ellende. Vrachtwagenchauffeurs zetten de combinatie gewoon tegelijk met hun knipperlicht naar links en je moet het zelf maar oplossen - hard remmen, nóg snel een baantje opschuiven?

Omgekeerd ook hoor. Zit je met 160/170 op de linkerbaan, wederom gutsende regen, je kunt je voorganger in de spray eigenlijk niet meer zien, naar rechts kun je niet. En dan komt er NOG zo'n proleet in een SUV van achteren en gaat op je bumper zitten, met groot licht knipperend. Want er zit een oude Audi met geel kenteken voor 'm en dat kan ie niet velen. Dan zit ik echt een millimeter verwijderd van vol-op-de-rem-gaan-staan hè. Slechts dat allerlaatste restje verstand houdt me dan tegen.

Samenvattend: je kunt niet een dag Autobahn rijden zónder een paar what the fuck-momentjes te zien. Het is nog altijd een wonder dat het zo goed gaat.
                      LOL
                      Er moet hier nog ergens een verslag zijn van mijn 17 uur durende reis door de sneeuw naar Rostock
                      Terwijl het kneiterhard sneeuwt en ik bij 60kmh al niets meer zie en er met witte knokkels in de Subaru Sti met rolkooi kuipstoelen en quick rack stuurhuis op verse wintersloffen dan maar 120kmh uit pers op de A20, terwijl de eerste sneeuwjacht zichtbaar wordt in het pikkedonker, en er ondertussen op de linkerbaan 200+kmh wordt gereden, door diezelfde proleten SUV's met een met de grootlichthendel vergroeide hand. Check.
                      Last edited by TSM; 16-10-20, 18:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                        LOL, net even een minuutje die video bekeken. Goeie genade, wat een kansloze muziek, kansloos 'dialect', kansloos alles eigenlijk. Zelfs de tekst in de comments. :-)
                        Petje af, ik kan hier geen minuut naar luisteren.

Comment

Grinnekt een beetje intern en ziet een aantal van dit soort figuren eindigen in een of ander bureaucratisch instituut waar dit soort praat niet bij de veiligheidscultuur hoort ;)!

Comment

Boef:
                            https://www.telegraaf.nl/entertainme...or-rapper-boef

Vind het nog weinig, er zijn landen in de EU waar je de bak ingaat voor dit soort vergrijpen.

Comment

Het zit echt in de 'urban cultuur'. Hard rijden en knallende uitlaten. Ik zal maar geen filmpje delen over een liedje die de AMG45 verheerlijkt. Doel van de 'zanger' is ooit een c63S te bezitten, dat zal niet zijn vanwege de kofferruimte.

Comment

Je ziet het bij al die influencers waar die kleine aap van ons (9) ook naar kijkt. RS6, getunede RS6, RS3, AMG, Knol Power, Hello I'm Schmee and today I take you blablablabla allemaal gelul met veel te dikke karren en louter asociaal weggedrag (Schmee uitgezonderd).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                                  Het zit echt in de 'urban cultuur'. Hard rijden en knallende uitlaten. Ik zal maar geen filmpje delen over een liedje die de AMG45 verheerlijkt. Doel van de 'zanger' is ooit een c63S te bezitten, dat zal niet zijn vanwege de kofferruimte.
                                  Ik vind het wel grappig dat dat al niet meer kan tegenwoordig, zingen dat je een Mercedes wil. Janis Joplin kwam daar destijds gewoon mee weg.

Comment

Maar we weten hoe het met haar afgelopen is...
                                    Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                      Maar we weten hoe het met haar afgelopen is...
                                      Met Janis?
                                      https://en.wikipedia.org/wiki/Janis_Joplin

(grinnikt: doe je eigen research maar)
                                      It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/vide...in%20de%20stad.

Comment

Misschien moeten er maar wat meer circuits met toeristendagen komen her en der om de jeugd wat ruimte te geven hun PK's op een (verkeers)veilige manier in het rubber te leggen.

Hier een recente discussie tussen een politie agente en social media (lambo) ridder.

Comment

Working...
                                          X