Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexus GS300 2005-2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lexus GS300 2005-2006

L.S.,

Nu de Lexus GS300 bijtellingsvriendelijk is wil ik deze mogelijk gaan rijden. De M5 is naar mijn zin waardoor de Megane RS wat overbodig is geworden. Bovendien zit de vrouw al een jaar te zeuren om een minder puberale auto.

Heeft Gummen ervaring met deze koets? Ik ben vooral opzoek naar een betrouwbare auto. Schijnbaar heeft dit type GS300 directe injectie en dat kan voor koolstofafzetting in het inlaattraject zorgen en zouden ze olie kunnen verbruiken? Dit lees ik vooral op Amerikaanse Lexii fora maar in Nederlandse reviews lees ik dat soort zaken niet echt.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Deze unit dus:

07806031990002.jpg

Als er veel gereden wordt kun je voor een GS430 kiezen. De v8 loopt tonnen probleemloos op LPG.
    Het is op benzine waarschijnlijk ook de betrouwbaardere keuze met de indirecte inspuiting. Buiten dat, zou de v8 als bijtellingsvriendelijke auto sowieso mijn keuze zijn.

Van mijn lesjes Latijn weet ik nog dat de nominativus meervoud alleen een enkele i is. :-)
    8.2 met supercharger?

Comment

Volgens mij zijn dit oerdegelijke auto's. Wel wat saai qua uiterlijk, maar rijdt vast heerlijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn broer rijdt deze auto. Vooralsnog zonder al te grote problemen, op wat onverwachtse schokdemperreperaties na.

Qua rijden: het moet wel je ding zijn.
        https://driveaholic.nl/een-weekje-met-de-lexus-gs-300/
        Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Met dit model heb ik nooit gereden, wel met de opvolger uit 2014 (als hele korte voorloopauto toen de levering van mijn is300h een paar dagen uitliep). Daarvan kan ik alleen maar zeggen dat het Lexus comfort in grote getale aanwezig is! Een heerlijke cruiser. Was wel een hybrid dus niet te vergelijken met de motor die jij overweegt.

Heb heel lang geleden in 2007 (?) wel eens proefgereden met een is sedan diesel, waar de Mark Levinson stereo in zat. Net als sitechris kwam ik tot de conclusie dat er weinig betere standaard audio units zullen zijn in de wereld, fantastisch. Daar zou ik dus zeker op selecteren in de zoektocht.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ligt hier hetzelfde blok in als een RX300 uit 2004?

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
            1984 Saab 900 Turbo T8
            1981 Mercedes RMB 207D
            1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Volgens mij wel. Die 3.0 V6 met directe injectie. Daar schijnt nog wel het e.e.a. fout mee te gaan in de usa. Dat ligt schijnbaar aan de slechte benzine? Ik denk dat het vooral ligt aan de korte ritjes die ze daar rijden. Ook wil er nog wel eens wat mis gaan met de versnellingsbak. Deze is 'filled for life' en daar word ik minder vrolijk van. Ik zit dan ook te onderzoeken of je de bak niet kan flushen of aftappen en bijvullen.

Verder staat nog steeds op de planning om zo'n voertuig te kopen van het voorjaar.

Comment

Is het modelletje erboven dan niet beter, de LS? dikke langzaam-draaiende V8 met voldoende, maar niet teveel pk's, die moeten tonnen aan km's probleemloos kunnen rijden. Niet duur. Nog meer comfort/luxe. Iets sjieker.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...e-2f0edb61937a

Zo iets? (om eerlijk te zijn vind ik een A8 of S klasse mooier dan dit, maar een lexus heeft ook wel wat en gewoon een no-nonsense kilometervreter..)
                Last edited by Boris - Djurre; 13-01-21, 09:38.

Comment

LS430 is nog wel een stukje duurder en voor mij ook wat te groot. Ik merk ook weinig verloop van de GSjes op de verschillende autowebsites.
                  Last edited by hugo; 13-01-21, 12:02.

Comment

Ik noemde boven al eerder een GS430.
                    8.2 met supercharger?

Comment

Aangezien de vrouw er in gaat rijden is de RX misschien ook iets? Blijft een SUV maar geen extreem lelijke en het comfort is geweldig.

https://www.autowereld.nl/lexus/rx/3...6/details.html
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

En 2005 is ook het eerste jaar van de 2e generatie IS. Als je niet vaak achterbankpassagiers vervoerd een heerlijke auto.

https://www.autowereld.nl/lexus/is/2...5/details.html
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Zo'n RX (300) uit 2004 heb ik nu. Vrijwel probleemloze auto. Nu op 280k en gaat er volgende week uit (ivm verhuizing). Die 300 motor is bij mij echt wel OK.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                          1984 Saab 900 Turbo T8
                          1981 Mercedes RMB 207D
                          1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Ik hoor een Gummen deal aankomen, of heb je al een koper? :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Haha, ik heb al een akkoordje met de plaatselijke Lexus dealer. Even geen zin in geneuzel op MP ed.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                              1984 Saab 900 Turbo T8
                              1981 Mercedes RMB 207D
                              1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Thnx voor de input weer heren.

RX sla ik over. Als actief lid van de lokale Groenlinks afdeling kan ik mijzelf niet toonbaar maken in een dikke patser SUV. De GS (S109) vind ik een knappe verschijning.

Wat Ar zegt is dat een GS430 ook wel kansrijk is. Dat is een motor die behoorlijk foutvrij is. Ik zal eens kijken of die dingen voor normaal geld te scoren zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
                                  Volgens mij wel. Die 3.0 V6 met directe injectie. Daar schijnt nog wel het e.e.a. fout mee te gaan in de usa. Dat ligt schijnbaar aan de slechte benzine? Ik denk dat het vooral ligt aan de korte ritjes die ze daar rijden. Ook wil er nog wel eens wat mis gaan met de versnellingsbak. Deze is 'filled for life' en daar word ik minder vrolijk van. Ik zit dan ook te onderzoeken of je de bak niet kan flushen of aftappen en bijvullen.

Verder staat nog steeds op de planning om zo'n voertuig te kopen van het voorjaar.
                                  Kan mijzelf moeilijk voorstellen dat in de USA er veel korte ritjes met een Lexus worden gemaakt. Slechte benzine klinkt wel logisch, hebben veel motoren last van in de USA.
                                  Het argument van een SUX met jou wagenpark histore is wel erg slecht ;) Koop dan een i3!
                                  Op de automaatbak zit zo te zien een oliepeil stok en drain plug op? Dan kan je via vacuum de olie er desnoods eruit trekken en opnieuw opvullen. Flushen zoals de ZF bakken kan ik niet zo snel vinden, blijkbaar niet nodig. https://www.clublexus.com/forums/mai...id-change.html
                                  Last edited by Beestemans; 14-01-21, 11:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                    En 2005 is ook het eerste jaar van de 2e generatie IS. Als je niet vaak achterbankpassagiers vervoerd een heerlijke auto.

https://www.autowereld.nl/lexus/is/2...5/details.html
                                    En foutloos
                                    Pa raspaardje rijdt er nu al een paar jaar in en er gaat gewoon niets stuk. Dus ook de stoelventilatie en het zonneweringsgordijn op de achteruit niet.
                                    In Executive trim zit zo'n wagh dus BOMVOL en wil je ook het Mark Levinson audiosysteem hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                      Flushen zoals de ZF bakken kan ik niet zo snel vinden, blijkbaar niet nodig. https://www.clublexus.com/forums/mai...id-change.html
                                      Filled for life = filled until fucked beyond repair. Dan mag je een nieuwe aftikken.

Je wil niet weten wat er uit de (filled for life) automaatbak van mijn V70-T5 kwam toen ik die liet spoelen: Koffiebruine drab!
                                      Filled for life is BS. Het is nog steeds mechaniek met aan slijtage onderhevige koppelings onderdelen, solenoids en lagers er in.
                                      Om de 75kkm of de ton toch ff spoelen, nieuw filter en nieuwe ATF er in is een prima idee. Zo'n beurtje is goedkope zekerheid in verhouding tot wat een nieuwe gbox kost.

PS in die V70-T5 zat een Aisin-Warner bak, net als in bijna alle Lexus modellen.

Comment

Filled for life is de grootste bullshit. (wat janspeed ook zegt)

Ik weet vanuit de Xantia rijders dat de automaatbakken ook FFL zouden zijn. Elke bak die niet ververst werd ging ergens boven de 160kkm aan pulp. De bakken die wel werden ververst of geflushed bleven hun werk perfect doen. De puristen aldaar hielden 60.000 km aan.

Automaatbakken gewoon afhankelijk van opgave van de interval elke 60 tot 100 duizend km verversen. Die paar liter olie zijn de kosten niet.

Verder heb ik lovende verhalen gehoord van de Aisin bakken, die schijnen prettig comfortabel te zijn (geleverd in de C5).
                                        Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                        Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Working...
                                        X