Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lancer EVO IX, 1200pk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lancer EVO IX, 1200pk?

Zat gisteren even te kletsen met een nieuwe collega, 22 jaar oud. Net in dienst gekomen op een binnendienst functie. Niks bijzonders, en zeker geen driekeermodaal.

Gesprek komt uiteraard op auto's. Begint ie te vertellen over zijn 'race auto'.
    De highlights:
    - Zijn Lancer mag niet rijden in Nederland. Uitlaat produceert 130 decibel.
    - Staat dus in Duitsland. Lekker af en toe een weekendje knallen door Europa
    - "Ding is maximaal getuned, 1200pk. Daichai turbo charger die op het moment een kleine 400 pk extra geeft doordat ie de mogelijkheid heeft het bar niveau op te schroeven naar een max van 4.5 bar.
    En qua motormanagement heeft ie zelf gedaan via een progie op een laptop waar je alle waardes kan aanpassen en kunt presetten uiteraard. Onderstel is gedeeltelijk carbonfibre en body kit is volledig carbon fibre. Andere cilinderkoppen andere krukkenas rally schakelbak( kliksysteem ) en niet te missen de NOS die direct in de motor wordt gespoten. Niks is origineel alles is high performance
    Auto is nu getaxeerd op een bedrag van 290 K"
    - "Soms spreek ik via internet af voor wedstrijdjes. Binnenkort ga ik even een Xtype vernederen. Laatst gesprint tegen een Ferrari. Die verloor ook dik.
    Ik zit in 3,5 seconden op 150km/h"

Wat moet ik hier nu van denken?
    Extreem lulverhaal? Kan een EVO zover getuned worden?
    Anders heeft ie ofwel een rijke pa, ofwel hij klust bij als drugsdealer of zo.
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Lulverhaal. Ik heb van Lancer gehoord die ~ 800pk hebben maar 1200? Da's extreem Supra/Skyline werk. En die hebben ietwat steviger blokken.

Comment

Lulverhaal.

Carbon, NOS, Kliksysteem, allemaal van die uitdrukkingen die hij wel eens ergens gehoord heeft en dat nu samenvoegt in z'n 1200pk (proest) 290K monster.

KOTC?

:-)

Comment

Och, alles is mogelijk als je genoeg geld hebt, maar dit lijkt me een klassiek lulverhaal! 4,5 bar turbodruk is volgens mij geen blok tegen bestand!

Volgens mij is de Norris design Evo namelijk zo'n beetje het snelste wat je tegenkomt op Evo gebied en die zit op een ruime 900pk. Maar je wil niet eens weten hoeveel geld, tijd en kennis daar in zit!

Comment

Heb je hem al gevraagd waarom die een lousy job als binnendienst medewerker doet, terwijl die kennelijk een auto van 3 ton kan betalen?

Alarmbelletjes zouden bij mij in elk geval ook wel gaan rinkelen.
          Al gegoogled en gehyved op zijn naam?

Comment

En als daily driver heeft-ie een Starlet 1.0? Of is deze net ingeruild op een Civiv 1.4....? :)

Lijkt me een sterk verhaal. Voor de "interesse" samen even de vermogensuitdraai bekijken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
              En als daily driver heeft-ie een Starlet 1.0? Of is deze net ingeruild op een Civiv 1.4....? :)

Lijkt me een sterk verhaal. Voor de "interesse" samen even de vermogensuitdraai bekijken?
              Nope, een Lancia Lybra met een decibel tuning uitlaat.
              "volledig Laser uitlaatje, 1600 eurie's"

Ik zat gisteren ook met stijgende verbazing naar dit verhaal te luisteren.
              Drie mogelijkheden:
              1 zwetser
              2 rijke familie
              3 crimineel

Ik ga voor 1 .of 2.
              Als crimineel ga je toch niet als helpdeskmedewerker bij een ICT bedrijfje werken?
              Last edited by KMvrtr; 27-08-08, 10:11.
              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Ik ga zonder twijfel voor optie 1

Nog even snel wat dingen nagekeken en een 1200pk Evo zou dan gelijk de snelste Evo zijn die bestaat (althans, de recordhouder zit geloof ik op zo'n 930pk). Toch vreemd dat je daar dan niets over terugvind op internet he ;-)

Comment

Vraag 'm anders naar on-line foto's van het monster en copy/paste die hier even.

Comment

Begrijp dat dan, hij heeft een top inkomen, maar zocht bij jullie gewoon een baantje voor zijn sociale lasten. :-)
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Anders vraag even welke boost controller hij gebruikt, een normale Blitz of Apexi gaat nooit verder dan 2,5 bar (omdat praktisch geen enkel blok dat aankan).

Misschien wil ie wel een keer sprinten tegen je 880pk volvo (je mag ook best een beetje overdrijven he, doet hij ook) ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                        Vraag 'm anders naar on-line foto's van het monster en copy/paste die hier even.
                        Doe maar inderdaad!

Comment

Proest.

Dit was zijn eerste mailtje toen ik om concrete info vroeg:
                          Dit is hem ongeveer alleen dan volledig zwart

Voor degene die er verstand van hem.
                          V8 engine dubbele turbo’s 2,5 bar
                          Volledige laser uitlaat system
                          Etc etc

Lekker nikszeggend allemaal. Standaard foto'tje dat ie van internet heeft geplukt.

- Hij beweert ook min of meer semi-professioneel te kiten.
                          - Net terug van een tournooi in USA. Vorig jaar hoog geëindigd, dit jaar uitgevallen met een blessure.
                          - 4WD driften vind ie wel moeilijk, eerste keer dat ie dat probeerde heeft ie de Lancer met de hele zijkant tegen de vangrail gelegd.... (doh)
                          - Vorig jaar in Japan geweest bij een of ander driftevent.

Hyves staat ie wel op, maar weinig info.
                          Met google wel wat gevonden, maar helemaal niks over zijn stoere auto avonturen.

Hij doet zijn werk overigens prima, iedereen heel tevreden. Lijkt verder ook gewoon een leuke collega te zijn.
                          Maar ik zit me wel af te vragen wat ik nu met die zwetsverhalen aan moet. Hoe goed ie zijn werk ook doet, en hoe prettig ie ook is in de omgang, ik kan niks met dit soort blaaskaken. Brrrr....

Comment

Misschien is hij gewoon een beetje blue en weet hij niet wat 1200PK precies inhoudt?
                            V8? :-)

Comment

Dus, klinkt ongeloofwaardig idd.
                              Evo met 1200pk zou wel bekend moeten zijn en dat hij in DE staat is helemaal een goede reden om de auto nooit te tonen aan anderen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                V8? :-)
                                Precies, sinds wanneer heeft een Lancer een V8?

Comment

Anders spreek je een race met hem af. Ik ken nog wel een aantal gasten die ook in "die" wereld zitten.

Iemand die bij Kronenburg zit heeft een volvo 240 met 600 pk ( 2 turbo's en een compressor), of wil hij liever racen tegen een skyline, als hij dat uitdagender vind, dan moet ik Johan Faro even een berichtje sturen, (www.extreme-imports.be) en dan kan het allemaal geregeld worden.

Zijn Skyline heeft nu 580 pk en wordt omgebouwd naar een 900+ pk sprinter, zie de onderstaande link: http://www.mashamoto.co.uk/be/Project%20Cars.html .

We zullen die zwetsert wel eens laten weten dat je met zwetsen niks opschiet en het juist een verkeerde werking heeft!

mvg

Comment

Och ja, laat hem toch, da menneke. 22 jaar, wil indruk maken op z'n collega's. Hij is niet de eerste. We hebben allemaal wel eens een zwetser in de werkkring gehad denk ik, met patsverhalen over een auto die een onwaarschijnlijk hoog vermogen aan de dag legde. Ik kan wel een uur doorgaan hier over Citroëns XM 2.0 die 260 op de teller rijden, Opel Corsa's 1.4 die in 5 seconden op de 100 zitten, en noem maar op. Hadden we daar op het oude forum ook geen draadje over, van die zwetsverhalen?
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Met wat technische vragen is zo-iemand toch wel te ontmaskeren?
                                      Zeker als hij claimt z'n eigen motormanagement ingeregeld te hebben enzo.

Anders gewoon zeggen dat je zelf ook helemaal gek bent van Lancers en dat je meegaat naar Duitsland om hem te zien.
                                      "Ga je alleen in het weekend? Geen probleem!"
                                      "Kan ik niet mee rijden? Geeft niet, ik ga wel met m'n eigen auto!"

Denk dat iedereen wel zulke personen/ verhalen kent.
                                      Oud-collega van mij had een buurman met een Impreza GTT.
                                      Ding draaide zoveel turbo-druk dat bij het starten de ramen al uit de garage vlogen.

Of die collega die toendertijd platte tv's kon regelen, Sony's, nieuw in doos, blablabla, voor 700 gulden.
                                      Totdat één van de collega's z'n portemonaie trok, 3500 gulden op tafel gooide en zei: "Doe er maar vijf".
                                      Was rap afgelopen.....

Zulke mensen geloven ook nog heilig in wat ze vertellen.....
                                      Last edited by Roald; 27-08-08, 14:08.

Comment

Ja, waarschijnlijk wel... maar wat heb je daar aan? Je zet dat manneke voor schut, terwijl de goede verstaander toch wel weet dat hij die verhalen met een flinke korrel zout moet nemen. Gewoon laten gaan, zou ik zeggen.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Klinkt als een nieuw projectje voor TSM. Verder is zo'n rechtuit brandende LineLancer natuurlijk een kansloos verhaal :-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                            Ja, waarschijnlijk wel... maar wat heb je daar aan? Je zet dat manneke voor schut, terwijl de goede verstaander toch wel weet dat hij die verhalen met een flinke korrel zout moet nemen. Gewoon laten gaan, zou ik zeggen.
                                            Mwah, geloof gerust dat zulke verhalen na verloop van tijd behoorlijk vermoeiend kunnen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                              Soms wordt het wel heeel irri hoor.

Ik begrijp niet wat sommige mensen te bewijzen hebben. Zijn ze zo OLIEDOM dat ze met zulke sterker verhalen gewoon achter hun rug uitgelachen worden?

Deze Evo kan echt in de top tien van bullshitverhalen, ik heb zo ook een paar HELE sterke BS verhalen gehoord.

Maar meeste van jullie kennen die verhaaltjes wel, mensen die met powerfilters opeens 20 hele pk's hebben en met hun uitlaat 50 hele pk's. Yep dan heeft je Corsa 1.4 ipv 60 pk opeens 130 pk. Sure. Enzovoorts.

Comment

Waarschijnlijk staat zijn CV ook vol met bullshit
                                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                                                  Auto is nu getaxeerd op een bedrag van 290 K"
                                                  LOL. Ik zeg ; ruil die kar in en ga een Lamborghini Gallardo bij Hessing halen ;-)
                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Verhaal van die collega is natuurlijk dikke bullshit.

Maar voor >1000pk kun je wel terecht bij de jongens van AMS http://www.amsperformance.com/ in de VS. Ze hebben nu een dragrace EVO gebouwd met 1130 wiel PK's. Blokkie kost geen paar duizend Euro meer zeg maar.

Norris in de UK doet ook leuke dingen met EVO's (tot zo'n 900pk) en zijn wat meer track georriënteerd dan AMS. En verder natuurlijk de Jappen zelf, zoals je kun zien op de vele time-attack evenementen aldaar.

Daan...

Comment

900pk voor op het circuit? Ik ben benieuwd hoe vaak je die 4 bandjes moet vervangen dan. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hij mag Nederland niet in vanwege het geluid, maar wel in Duitsland rijden?

Ik weet dat ze qua motoren in Duitsland véél strenger zijn met geluid dan in Nederland, ik zie niet in waarom dat voor auto's anders zou zijn.

Ik ga voor optie 1. En dat soort collega's zijn echt vermoeiend op een gegeven moment omdat ze niet willen gana toegeven dat ze liegen. Ooit een colega gehad die alles altijd erger hadmeegemaakt. Best leuk in het begin. Gewoon een verhaal verzinnen dat je gespind bent op de snelweg en hij was in ene 3 keer rond gegaan. Even leuk, snel vermoeiend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                                                          Hij mag Nederland niet in vanwege het geluid, maar wel in Duitsland rijden?
                                                          Ik wou net zeggen. Als ie 259k waard is dan neem je toch een uitlaat die WEL door de keuring komt. Staat ie nog een beetje in de buurt.
                                                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Heeft hij ook een carbon asbakje in die Lancer? En is een groot gedeelte van de onderdelen aan die Lancer nog niet afbetaald?
                                                            Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

En heet die gast toevallig René? ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oeh, een flashback naar Gummen.net-relhistorie. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎