Zat gisteren even te kletsen met een nieuwe collega, 22 jaar oud. Net in dienst gekomen op een binnendienst functie. Niks bijzonders, en zeker geen driekeermodaal.
Gesprek komt uiteraard op auto's. Begint ie te vertellen over zijn 'race auto'.
De highlights:
- Zijn Lancer mag niet rijden in Nederland. Uitlaat produceert 130 decibel.
- Staat dus in Duitsland. Lekker af en toe een weekendje knallen door Europa
- "Ding is maximaal getuned, 1200pk. Daichai turbo charger die op het moment een kleine 400 pk extra geeft doordat ie de mogelijkheid heeft het bar niveau op te schroeven naar een max van 4.5 bar.
En qua motormanagement heeft ie zelf gedaan via een progie op een laptop waar je alle waardes kan aanpassen en kunt presetten uiteraard. Onderstel is gedeeltelijk carbonfibre en body kit is volledig carbon fibre. Andere cilinderkoppen andere krukkenas rally schakelbak( kliksysteem ) en niet te missen de NOS die direct in de motor wordt gespoten. Niks is origineel alles is high performance
Auto is nu getaxeerd op een bedrag van 290 K"
- "Soms spreek ik via internet af voor wedstrijdjes. Binnenkort ga ik even een Xtype vernederen. Laatst gesprint tegen een Ferrari. Die verloor ook dik.
Ik zit in 3,5 seconden op 150km/h"
Wat moet ik hier nu van denken?
Extreem lulverhaal? Kan een EVO zover getuned worden?
Anders heeft ie ofwel een rijke pa, ofwel hij klust bij als drugsdealer of zo.
Gesprek komt uiteraard op auto's. Begint ie te vertellen over zijn 'race auto'.
De highlights:
- Zijn Lancer mag niet rijden in Nederland. Uitlaat produceert 130 decibel.
- Staat dus in Duitsland. Lekker af en toe een weekendje knallen door Europa
- "Ding is maximaal getuned, 1200pk. Daichai turbo charger die op het moment een kleine 400 pk extra geeft doordat ie de mogelijkheid heeft het bar niveau op te schroeven naar een max van 4.5 bar.
En qua motormanagement heeft ie zelf gedaan via een progie op een laptop waar je alle waardes kan aanpassen en kunt presetten uiteraard. Onderstel is gedeeltelijk carbonfibre en body kit is volledig carbon fibre. Andere cilinderkoppen andere krukkenas rally schakelbak( kliksysteem ) en niet te missen de NOS die direct in de motor wordt gespoten. Niks is origineel alles is high performance
Auto is nu getaxeerd op een bedrag van 290 K"
- "Soms spreek ik via internet af voor wedstrijdjes. Binnenkort ga ik even een Xtype vernederen. Laatst gesprint tegen een Ferrari. Die verloor ook dik.
Ik zit in 3,5 seconden op 150km/h"
Wat moet ik hier nu van denken?
Extreem lulverhaal? Kan een EVO zover getuned worden?
Anders heeft ie ofwel een rijke pa, ofwel hij klust bij als drugsdealer of zo.
Comment