Gisteravond reed ik op de A44 richting Den Haag. Bij hmp 3.4 en 10.8 (ongeveer) zag ik aan de lichtmasten een camera hangen met daar onder een, naar het lijkt, infraroodflitser. Volgens mij rijden meerderen hier op dit stuk. Zijn dit camera's voor RDW of wat anders? Ik kan op het internet nog geen informatie vinden.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Twee camera's op A44
Collapse
X
-
Goed dat je 't zegt, was me nog niet eerder opgevallen. Misschien iets anders? Nou ja, ik merk 't wel als de post binnenkomt...Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
-
-
Bedoel je die kleine zwarte kastjes? Die hangen al jaren overal waar je Den Haag binnen rijdt, bij A44, bij Prins Clausplein, bij Wateringen, op de Raamweg, net voor je vanuit de kant van Wassenaar linksaf naar de A12 gaat. Of bedoel je die niet? Nog nooit een boete van gekregen, ik had gehoord dat 't een soort big-brother camera's zijn, meer bedoeld om verkeer te checken/begeleiden in haar doorstroming. Dus als je in Wassenaar bij HMP 10 rijdt met 1000 auto's per minuut, dan gooien ze in Den Haag de sluizen vast open op de benoordenhoutseweg tbv de doorstroming een paar minuten later, overigens hebben ze maar 2 programma's volgens mij. Een spits stand en een niet spits stand, dus echt merken doe je dat pas wanneer je de ene keer langer wacht/of juist in 1 keer door kan rijden. Ik heb het idee dat 't werkt. Wat best knap is.
Als je vanaf de A12 richting Dr. Kuyperstraat/Mauritskade rijdt, dan merk je het ook. Want als op de Koningskade auto's stil staan richting Kuypersstr ivm trams of veel verkeer vanuit Scheveningen, dan sta je op de Zuid-Hollandlaan iets langer voor rood te wachten. Vervolgens kun je overal daarna makkelijker doorrijden en sta je niemand in de weg op kruisingen. Ik moest even (geirriteerd) wennen, maar 't werkt! Ongelooflijk.
Comment
-
-
Er hangen op belangrijke verkeerspunten in Regio Haaglanden al jaren camera's die vanuit de Haagse meldkamer bekeken kunnen worden.
Dat was 20 jaar geleden al zo (mn Pa werkte daar) en dat is alleen maar meer geworden.
Denk dat je dat soort kastjes bedoeld.
Comment
-
-
De kastjes hangen er volgens mij nog niet zo lang. De eerste hangt er hoogte van Abbenes/Kaagdorp niet echt een druk punt op de A44. De camera's staan op tegemoetkomend verkeer gericht. Omdat er een flitser bij hangt lijkt het moj geen camera voor de doorstroming.
Comment
-
-
DIE BRUG!!!! Nagel aan mijn doodskist. Wie heeft gedacht dat het noodzakelijk is om in de spits ieder half uur die brug open te gooien zodat die wijn nippende zeilstellen door kunnen varen?
De brug staat wel in verbinding met waarschuwingsborden die aangeven dat de brug dicht gaat/is.
Comment
-
-
Even gekeken, Rutger. Lijken mij twee gewone verkeerscirculatiecontrolecamera's (drie keer woordwaarde).Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
-
Inmiddels heb ik gezien dat er bij de eerste flitspaal vanaf Leiden en bij Kerkehout ook van die camera zijn bevestigd. De laatste twee wat professorisch met stukjes hout en duc tape.
De plaatsing van het verkeersbord voor de splitsing A4 en A44 met daarop de reistijd naar Den Haag via A44 en A4 verklaart de camera's denk ik wel.Last edited by RutgerK; 08-09-08, 19:14.
Comment
-
-
Als ik zo de omschrijving lees, klinkt dat als de camera's die ook boven de A2 hangen net voorbij 'heuveltje-af' na afslag Breukelen (richting Utrecht)
Ze 'kijken' je van voren aan, dus het lijken me geen flitsers. Maar wat het dan wél zijn.. geen idee.Forza!
Comment
-
Comment