Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer maar eens een E21 gekocht...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Weer maar eens een E21 gekocht...

    Ik kon het niet laten. Sinds vorige week staat er weer een E21 voor de deur. Althans, hij staat in een stalling want er moet nog wel wat aan gebeuren. Het belangrijkste: er moet een kenteken op, want hij is nog niet ingevoerd.

    De auto stond al een tijd stil, maar startte direct en reed prima. De remmen hebben uiteraard aandacht nodig, maar het blok doet het goed. Heerlijk weer, een 2.3 inder de motorkap. De laatste beurt is 5k km (en 7 jaar) geleden, dus alle vloeistoffen en filters moeten vervangen worden.

    Daarna moet er nog een slecht opgelapte kleine schade worden gerepareerd. Verder valt de roest (voor zover te zien) erg mee. Slechts enkele oppervlakkige plekjes.

    Het interieur is gewoonweg prachtig. Geen slijtage te zien.

    Met weinig werk is er een heel leuke 323i van te maken.
    Foto's volgen nog..
    Last edited by Streamz; 25-10-08, 15:55.

  • #2
    Gaaf! Gefeliciteerd. Ik ben benieuwd hoe deze eruit ziet.

    Comment


    • #3
      Gefeliciteerd! Ben ook benieuwd naar wat visueel genot...

      Comment


      • #4
        Net even wat kleine dingetjes gedaan en een inventarisatie gedaan van slechte plekken. In de kofferbak moeten 4 gaten gelast worden. Aan de buitenkant zitten 4 roestplekken, maar ze zijn nog niet doorgeroest zo te zien. De achterschade valt ook mee, alleen het achterpaneel moet rechtgezet, aan 1 zijde ontroest, gladgemaakt en gespoten worden.

        Hij staat nogal krap geparkeerd, maar hier vast een paar plaatjes. Spatlappen zijn inmiddels verwijderd...



        Comment


        • #5
          Gefeliciteerd!!
          Ik dacht even dat je die groene had gekocht. Die stond ook op MP recent en had ook lang stil gestaan. Was een hele mooie.

          Maar deze kan ook wel eens mooi worden. 323i's zijn gaaf!

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            Gaaf ding! Lekker incourant kleurtje ook!
            '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

            Comment


            • #7
              Netjes!

              Comment


              • #8
                Ouwe troep weer :-)
                fka v164

                Comment


                • #9
                  Vandaag wat kleine dingen gedaan. Koelvloeistof bijvullen, ruitewisserbladen vervangen, dat soort werk. Nu nog even een afspraak maken met de RDW.

                  Hij zal vast wel afgekeurd worden, maar dan weet ik tenminste wat er aan moet gebeuren. Ik zag wel dat de RDW regels wat veranderd zijn m.b.t. keuring. Deze is ook niet altijd meer verplicht lees ik.

                  Even nieuwsgierig: kun je gewoon invoeren en kentekenplaten krijgen als de auto afgekeurd wordt? In het verleden iig niet.

                  En ik neem aan dat een dergelijk gat afkeur betekent?

                  Comment


                  • #10
                    Leuke auto!

                    Dat gat is, volgens mij, geen afkeur.

                    Zit niets dragends in de buurt, denk ik zo.

                    Comment


                    • #11
                      Je kan natuurlijk ook eerst naar een lokaal, betrouwbaar, apk-stationnetje gaan. Daar de auto laten 'keuren' om te weten wat er qua apk aan mankeert.

                      Dan die punten oplossen, vervolgens pas de rdw molen in.

                      Comment


                      • #12
                        RDW indentificeert in principe alleen maar de auto, dus om vast te stellen om wat voor een type het gaat. APK zou ik daar nooit laten doen.
                        Gelukkig heb ik dat voor de W126 ook niet gedaan, want er bleek een klein scheurtje te zitten in een van de stuurhoezen. Reparatie van 2 tientjes, maar hij zou er wel op afgekeurd zijn wat had betekent dat ik ook geen kenteken zou krijgen en na reparatie weer terug zou moeten en weer 80 euro kwijt was geweest..
                        Als je er voorlopig nog niet meer gaat rijden, zou ik zowiezo nog even wachten met de RDW keuring. Als je geen bedrijf hebt, krijg je de auto gelijk op naam en moet je hem weer gaan schorsen. Met de papieren die je nu hebt is de auto in principe 'geschorst' en heb je alle tijd.

                        Comment


                        • #13
                          Dank! Als ik het goed begrijp kan ik dus op een 1-dagskenteken bij de RDW langs om de invoer te regelen. Daarna platen erop (want dan kan ik de weg op) en laten keuren bij een APK hut?

                          Edit: ik kan dus niet eerste naar een APK station, omdat er nog geen kentekenplaten op zitten.

                          Comment


                          • #14
                            Kleine update. De auto is inmiddels bij de RDW geweest, kentekenpapieren en de platen zijn binnen.

                            Het was een leuke rit naar de RDW. In standaard trim is de 323i behoorlijk comfortabel en het geluid is super!

                            Nu nog een verse APK, maar daar wordt aan gewerkt.
                            Een grote meevaller is dat de onderkant er prima uitziet. De APK zal dan ook geen groot probleem worden.

                            Comment


                            • #15
                              Onderstel is zelfs slap te noemen naar hedendaagse standaarden vind ik!
                              Wel heerlijke auto's!

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                Ik vergeleek 'm met andere E21's. De 323i heeft standaard andere dempers. Naar huidige maatstaven is het idd een echt comfortabele auto.

                                Waar overigens wel wat aan te doen is. Andere dempers en veren hebben een mega effect. Helemaal icm met 15" eronder.

                                Maar da's nu niet aan de orde. Eerste APK en daarna een lijstje opmaken van wat er nog meer gedaan moet worden. Distributie, slangen, remmen etc.

                                Comment


                                • #17
                                  Update: HIJ IS DOOR DE APK!

                                  En wat helemaal leuk is: er hoefde nagenoeg niets te gebeuren. APK kosten zijn in totaal 6 tientjes ;-) Met de opmerking dat hij in prima staat is.
                                  En dat na 7 jaar stilstaan...

                                  Nu de volgende stap. Distributie vervangen, laswerk in de kofferbak,olie verversen en ook de dorpels gaan opnieuw gelast worden. Dit keer niet op z'n Belgisch (voordat ik dood mag vallen: de auto heeft de afgelopen 27 jaar in België rondgereden). Verder worden voor de zekerheid nog wat slangen vervangen.

                                  Daarna de kleine schade eruit halen. Ik twijfel nog of ik 'm helemaal laat overspuiten.

                                  Comment


                                  • #18
                                    He, gaaf man!
                                    Dat is even mazzel hebben!

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #19
                                      Mwoa, na al 3 E21's gehad te hebben weet je wel of je een slechte auto treft.

                                      We gaan vrolijk verder met het gumklaar maken.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kleine update: de auto is zo goed als klaar. Ik laat nu ook het geplamuurde deel in de kofferbak overnieuw lassen. Volgende week ophalen en dan de volgende stap: schade eruit en spuiten.

                                        Ik heb inmiddels ook een goed sportstuur en 3 extra velgen gevonden. Dat maakt 8 in totaal. Handig voor een circuitdagje.
                                        Last edited by Streamz; 25-10-08, 15:56.

                                        Comment


                                        • #21
                                          *gaat gewoon verder met z'n monoloog*

                                          Fase 1 is afgerond. Nu de afronding: de achterkant aanpakken. Weg met de kleine schade en die tectyl aan de onderzijde hoort daar al helemaal niet.
                                          Wellicht laat ik 'm helemaal spuiten.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hij is leuk
                                            fka v164

                                            Comment


                                            • #23
                                              Cool! Prachtig ding man!!

                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)



                                              Comment


                                              • #24
                                                Schitterend!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Voor de niet blog lezers, hier ook twee foto's van na de eerste opknapbeurt:




                                                  Rest van de foto's in m'n blog. En binnenkort ook een update van hoe de werkzaamheden zijn verlopen.En wat de volgende stappen zullen zijn.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Die uitlaat? was dat standaard bij 323? kan me niet herinneren ooit een oude (E21 / E30) te hebben gezien met een pijpje aan beide kanten.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      @ Boris,

                                                      Dat was idd standaard op de e21 323i

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Het vlaggeschip 323 had dat volgens mij juist wel standaard.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ha, die Streamz;

                                                          Hij was al leuk, maar nu is het echt een beauty; mijn complimenten!
                                                          Scherven brengen gelul.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            leuke wagen, uit welk bouwjaar?
                                                            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Mooi, is me dan nooit opgevallen. Of ik zie meestal 320í's

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Erg fraaie auto!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X