Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Schandpaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De Schandpaal

Zo, dit leek me wel een leuk idee. Post hier de gegevens van absolute hufters op de weg, zodat zij dit in hun bedrijfsvoering voelen. Misschien dan. :)

Aangezien mijn e-mail richting het bedrijf in kwestie onbeantwoord is gebleven gedurende meer dan een week, zet ik het dan maar hier neer.

Bedrijfsnaam: Laser Link (koerierdiensten)
    Website: http://laser-link.topclick.nl/m1640916
    Voertuig: Seat Inca bestelding
    Datum: 22 augustus
    Tijd: ca. 18:45 uur
    Locatie: Schiphol-Oost, achter de KLM maintenance hangars, richting A9
    Situatie: je komt daar bij een stoplicht aan, dat altijd op rood staat zo ongeveer. Twee banen rechtdoor, eentje naar links. Het is het tweede stoplicht na het Shell-station, voor de kenners. Ik rol links van een vrachtwagen uit richting het rode licht, als eerste in de rij. Achter mij de Seat Inca. Bij het stoplicht voor linksaf een of ander bestelbusje. Plotseling knalt de Inca naar de baan voor linksaf, geeft vol gas, haalt mij in en weet (door mij gruwelijk af te snijden zodat ik vol in de ankers moet) een botsing met de voor linksaf voorgesorteerde bestelbus te voorkomen, om vervolgens met een goeie 70, 80 door rood te knallen. Toen het stoplicht 10 seconden later groen werd, heb ik nog geprobeerd erbij in de buurt te komen, maar ondanks het aantikken van twee keer de toegestane 70 km/h lukte me dat niet voor de ophaalbrug richting A'veen. Een goed gesprek bleef dus uit. :)
    Z'n baas reageert ook niet op e-mail, dus ik dacht, kom. Misschien kan de medegummer er zijn voordeel mee doen. Mocht je ooit een pakketje te vervoeren hebben in de regio A'dam, huur dan bij voorkeur niet deze dieselende psychopaten in.

Iemand anders nog wat bedrijfsnamen die we beter kunnen mijden? :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Zet wel even bovenaan je post dat het je persoonlijke mening cq. ervaring is.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Er is zelfs een website waar je je verkeersfrustraties kwijt kunt.

Comment

Lijkt me helder dat het persoonlijke ervaringen zijn?
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Uit die site, voor Jasper:

WEG-PIRAATTIPS
          Accepteer dat andere mensen ook fouten kunnen maken
          Laat je niet kennen en ga niet terug jennen
          Relaxte muziek luisteren, heel hard meezingen en de rest laten voor wat het is
          Vaker een duidelijk sorry gebaar maken en steek ook eens een duim op bij positief gedrag
          Op tijd en uitgerust van huis vertrekken
          Lach eens wat vaker naar je medeweggebruiker
          Zelf het goede voorbeeld geven
          Stel jezelf de vraag: Staat er in mijn CV ook flexibel en stressbestendig?
          Concentreer je op de hoofdtaak: Veilig rijden naar je bestemming
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dat staat niet op mijn CV, wel in mijn functieomschrijving. :)

Overigens is die site een politiekliklijn. Daar doe ik niet aan mee. Maar ik heb er geen moeite mee om een bedrijf dat geen verantwoordelijkheid neemt voor haar psychopatische medewerkers aan de schandpaal te hangen, nee.
            Mini Cooper Clubman
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Heb één keer gebeld naar het bedrijf van zo'n camionetjescoaster, nummer stond er achteraan op, van mijn voeten gemaakt en nummerplaat door gegeven, die kerel maakte het ook wel bont ook. Receptioniste was begrijpend en ging iets doen LOL. Ik was toen wel veel jonger, nog naief en zo, ook onstuimiger ... nu wordt ik het snot voor de ogen gereden door een frustraap in een A4 steetsjun 110pk, en denk ik bij mezelf ... ach, laat hem maar, als dat zijn ding is. Iets met wijsheid en jaren geloof ik (gisteren plus 1) :-)
              Rock on. RS.

Comment

Gefeliciteerd!

Ik houdt niet echt van schandpaal. Als het (bij herhaling?) gevaarlijk gedrag is, bel ik de meldkamer van de verkeerspolitie wel (of 0900 8844 idd). Ik vind dat passender. Laat de hermandad maar nagaan of het echt gevaarlijk gedrag is.

Tot nu toe gedaan voor een busje dat zich door een file heen boorde (5/6? jaar terug), voor een busje met dieseldampen uit de uitlaat met een aanhanger erachter met ander busje erop die met 55-60 over de snelweg karde (ruim na de spits, dus de enige file werd veroorzaakt door...., plm anderhalf jaar terug) en een bestuurder die in nog geen kilometer tijd vier gevaarlijke situaties veroorzaakte (dit jaar).
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Inderdaad, als ik voor elk busje dat met ware doodsverachting door de spits rijdt iets moet posten... :)

Gewoon wat afstand houden, en lachen als ze even verder op hun zij liggen :D
                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Wie heeft er nog meer last van Alfa GT's? Die lui kunnen echt niet rijden.

Comment

Er rijden hier in NL wel ruim 2.500 GT's rond, dus dat valt wel op, ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                        Tot nu toe gedaan voor een busje dat zich door een file heen boorde (5/6? jaar terug),
                        Dat is net zo legaal als een motorrijder die door de file rijdt. Bel je daarvoor ook?
                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Keyword is *zen* lijkt me. Laat jij zo'n Cro-Mag in een busje jouw humeur en gemoedstoestand bepalen? Neen, hoor. Gewoon keizer worden over je eigen emoties, baas in eigen lijf ... anders ga je gewoon aan de bloedverdunners en de pacmaker als je 49 bent, en leg je net op tijd het loodje op je 67e. En denk je dat die Cro-Mag er dan nog mee inzit? Juist...
                          Drie keer ademhalen, nog een keer Enya opzetten en denken aan die lekkere Pinot Noir die je thuis opwacht.
                          Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                            Dat is net zo legaal als een motorrijder die door de file rijdt.

Leg eens uit..... ????
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Er is geen wetsartikel dat motorrijders toestaat door de file te rijden. Het is gelegaliseerd toen in 1990 het verbod op twee motorvoertuigen op een rijstrook naast elkaar is verdwenen.
                              Aangezien het niet verboden is, is het toegestaan, zowel voor auto's als motoren, vrachtwagens etc etc.

Comment

Eh, het wordt gedoogd van motorrijders en dat is vastgelegd in een gedragscode, die echter slechts een advies is en geen wettelijke regeling.

Comment

Heau heau, even ingrijpen.

Ik ben de KING of Zen. OK? Ik wuif dagelijks 54 bouwvakkersbusjes, 178 Scénicfrusto's, en 23 koerierprimaten vrolijkjes weg, terwijl ik met een lichte tik op de rem een botsing voorkom. Maakt mij de pis niet meer lauw, hoort bij Zakelijk Verkeer Anno 2008 in het Koninkrijk der Nederlanden. Totdat ik mezelf uitroep tot Verlichte Dictator der Nederdietsche Republiek kan ik niks anders doen dan OHM OHM OHM Zen.... er rustig om lachen en me de vroegtijdige hartaanval besparen.

Maar toch, eens in de zoveel tijd doorboort één van bovengenoemde IQ-armen mijn pantser van geestelijke rust. En dan word ik wél kwaad. Bovengenoemd voorval is er dus ééntje die door de mazen van het spirituele maliënkolder wist te glippen. Omdat de aktie ZO lomp was dat zelfs vierendertig Boeddha's met elke twaalf Seresta's in hun mik nog "GODVERDOMME, ACHTERLIJKE SPEKLUL!" hadden geroepen. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Met je zijspan, groen koetsje of 18 wieler is het niet toegestaan/ wordt het dus niet gedoogd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                      Eh, het wordt gedoogd van motorrijders en dat is vastgelegd in een gedragscode, die echter slechts een advies is en geen wettelijke regeling.
                                      Nee, tot 1990 werd het gedoogd. Welk artikel wordt er volgens jou gedoogd dan?

Comment

LOL@Jasper. Ow, was het zo eentje dus :-)
                                        Rock on. RS.

Comment

Oh, geweldig. Nog een juridisch college van Professor Geelhoed, die ons haarfijn de nuances uitleggen tussen gedogen en legaliseren. Lekkerbelangrijk.nl

Lees het topic nog eens door, en post dan iets zinnigs of zo?
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ach het is toch al een pruttopic, dan kan een w220L bijspijker sessie er ook nog wel bij toch?

Comment

Da's grappig, ik reed daar anderhalve week geleden nog in een Inca van de zaak toen ik een pakketje moest bezorgen. Reed er één of andere halve zool, type financiële kantoorpik, in zo'n kappers-Alfa ongeveer 30 waar je 70 mocht. Kon hem nog net ontwijken en vlak voor een bestelbus langs er omheen draaien.

Ik heb nog een tijdje halfgas gereden om 'm op te wachten zodat ik 'm de waarheid kon zeggen, maar die eikel had me door en reed zo langzaam dat ik het na 5 minuten wel welletjes vond en de brug nam voordat deze openging.

Had helaas geen kenteken genoteerd. Heb nog gebeld met 0800-8844 (één of andere kliklijn om dit soort misstanden door te geven). Toen ik het verhaal vertelde vroegen ze meteen al of het een Alfa GT rijder was. Hou maar op zeiden ze. Al die gasten hebben zo'n plaat voor hun kop dat het, tenzij op heterdaad betrapt, weinig of geen zin heeft
                                              hen er op aan te spreken. Die gasten hebben hun eigen waarheid.
                                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                Ach het is toch al een pruttopic, dan kan een w220L bijspijker sessie er ook nog wel bij toch?

Onbegonnen werk.

On topic.

Anders komt er een ritje naar Delft in het boekje en pak ik je speelgoed af.

Comment

ROFL, maar ik rijd wel vaker 30 zo vlak voor een rood stoplicht. :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oh, de plaatselijke wijnboer rijdt sinds mijn telefoontje opvallende rustiger door t dorp. Wil je reclame maken met je bus, maak dan ook reclame, zeg maar.
                                                    fka v164

Comment

Ach, misschien heb je hier nog iets aan....

En misschien moet je het verschil nog eens opzoeken tussen een motor, een auto en een vrachtwagen voor toepassing van de regels van het RVV 1991.....

Comment

Jasper, je kan ook ff aanbellen....

gevestigd op Pres.Kennedylaan 242 te Amsterdam. Het telefoonnummer is : 020-7768154 en mail kan worden gezonden via het Contactformulier op www.Laser-link.nl .

Maar ik denk niet dat de baas zal reageren, het is een eenmanszaak.... ;-)

De eigenaar is een meneer, luisterend naar de naam A Orakci.

De volgend mag je weer zelf uitzoeken... ;-)

Comment

Zo'n vermoeden had ik ook al toen ik die Biereco-website zag, maar goed, dan staat-ie toch even mooi op het digitale intersnelwegweb met z'n koffiepuntenrijbewijs en dito rijstijl, of niet dan. :)
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ach ja, en negatieve reclame is ook reclame he...... ;-))

Comment

*kraakt het account van Jasper*
                                                              *vult ook zo'n bijdrage in over het weggedrag van de bedrijfs-BMW van juwelier P. uit H.*
                                                              *logt weer uit*
                                                              *hoort de doodsverwensingen opstijgen vanachter de pc in huize Calimero*

:-)
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                                Lees het topic nog eens door, en post dan iets zinnigs of zo?
                                                                Hallo? Ben je wat karma kwijtgeraakt of zo, JB?
                                                                "Post dan iets zinnigs" tegen Empereur der Irrelevantie, Prince of Off-topic, Koning Kansloos Geelhoed? De man die de wijsheid in pacht heeft, maar alleen kans maakt op een Nobel-prijs Betwetenschap.
                                                                Last edited by tiPanda; 01-09-08, 17:33. Reden: Bareuh
                                                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎