Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shortlist cabrio's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Shortlist cabrio's

    De Audi begint toch gek te doen, en accountant, dealer en bank vinden het niet zo gek dat ik ga leasen/financieren/renten/whatever.

    Welke RWD cabrio's zijn interessant met een budget van 45000 tot 55000 ex BPM en jaarkilometrage van 65000 km? Ga ervan uit dat als er nog geen gezinsuitbreiding gepland is, dat dat wel binnen 3 jaar kan gebeuren...

    BMW vriendje rekende me al een 1 reeks en 3 reeks cabrio uit. Voor een 27k kan ik een M3 uit Duitsland slepen met minder dan 100000km, of een 996. Een tweedehands hou ik geen 3 jaren, een leaser gaat maar mee tot 160000km dus zou het financieren worden.
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

  • #2
    Volgens mij heb je jezelf met die constraints automatisch in een BMW 3-serie cabrio geluld, diesel. Was dat de bedoeling? :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      cabrio, 65000 km/jaar

      Dapper!
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

      Comment


      • #4
        :)

        Of een einser met dikke velgen :D

        En dan nog: ga ik gek doen en benzine rijden, of toch maar normaal en dieselen? De 123d en 320d gingen voldoende vooruit, maar da's nog geen M3, 135i of 996/7... :)

        In alle eerlijkheid ben ik het best af met een 635d, maar da's out of my league op het moment :).
        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

        Comment


        • #5
          Waarom geen 2 auto's? 1 zakelijk en 1 privé?
          Nu zoek je naar een compromis, wat vast wel te vinden is, maar je eisen RWD + Cabrio en veel km's, maken je keuze wel erg beperkt. Als je RWD overboord gooit, zijn er best wat leuke open auto's die lekker en redelijk sportief rijden (zegt de RWD-adept, annex Saab rijder... lol).

          Comment


          • #6
            De enige FWD, de R32, valt af omwille van voorgaande ervaringen met de VAG service...
            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

            Comment


            • #7
              Wat is het verschil in kosten wanneer je alles meetelt?

              Kan me namelijk bijna niet voorstellen dat een E46M3 even duur is als een nieuwe 320d Cabrio, wanneer je alle taksen/financierings-/onderhouds- en brandstofkosten meeneemt.

              Vraag me sowieso af hoe lang je met een 2dehands M3 vooruit kunt met dat jaarkilometrage, zijn die dingen niet gewoon onverkoopbaar met meer dan 200k km op de klok (en toe aan revisie etc)?

              In NL zou de M3 bij voorbaat al afvallen omdat je de nieuwwaarde mag bijtellen, maar dat is in België anders geregeld toch?

              Comment


              • #8
                In België is dat gewoon inschrijven, taksen afdokken, verzekeren en gaan.

                De inschrijvingstaksen op een M3 van 2002 zouden bijvoorbeeld 991,57€ kosten. Eentje van 2004 zou 1735,25 kosten. En dan een jaarlijkse wegentaks van 874,50€.

                Ik zou een 5500 km per maand doen, wat aan 6,5l diesel per 100 km a rato van 1,2€ per liter diesel 428€ zou kosten, of 907€ als ik 11 liter zou verbruiken per 100km en ik de benzine aan 1,5€ zou moeten inslaan.

                Realistisch gezien is de M3 dus gekkenwerk, maar er zijn er die het doen en in hoeverre mate is een M3 of 996 niet meer kicken dan een 325d cabrio dieselstoof... :)
                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                Comment


                • #9
                  Als het financieel kan, zou ik voor een 996 gaan dan.
                  M3 is ook gaaf, maar wat meer een oudere auto inmiddels. 996 is en blijft gaaf en is aardig waardevast ook nog.

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Een 996 boven een 997 prefereren?

                    Met de taks eraf zouden een paar 997's mk1 overigens ook lukken...

                    In beide scenario's zou ik de wagen maar een jaar of twee gebruiken, dus als inkoop nu ex BTW 59000 is, kan ik 'm nog verslijten voor meer dan dat in België voor een 4 jaar oude Porsche 997 cabrio met 166000km op de klok
                    Last edited by wooter; 02-09-08, 08:05.
                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                    Comment


                    • #11
                      Overigens stuurde m'n vriendje bij de BMW dealer me een paar offertes van een BlueWater 3-reeks. Niet slecht :).
                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                      Comment


                      • #12
                        Nou euh, als een 997 kán vraag ik me af waarom je nog naar alternatieven kijkt :-)

                        Comment


                        • #13
                          Jij had het over E46 M3, 996 en een nw BMW Cabrio.
                          Uit dat lijstje is een 996 het gaafst.

                          Als je een 997 ineens toevoegt lijkt me de keuze nog gemakkelijker. 997 is echt een degelijke superauto! 1 keer per 30K km's een beurt en rijden maar weer!!
                          Kortom : als het echt kan, dan uiteraard een 997!!

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            Ik vraag me af wat de accountant en bank er van zullen vinden :D

                            Het dramatische is: als de audi nog een half jaar kan rijden, zal het makkelijker zijn een 997 uit Duitsland te halen. Als de Audi dat niet haalt, moet ik wat harder gaan slijmen want dan is het iemand anders' geld dat naar een 997 zou gaan :D
                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                            Comment


                            • #15
                              ... En toch ben ik er niet zeker van dat de 997 de perfecte auto voor mij is... Het zal allemaal wel stevig gaan en z'n mannetje kunnen staan op menig snelweg en circuit, maar wat met het dagdagelijkse filerijden met een handbak en een navigatiescherm dat lager gemonteerd is en niet zo - voor mijn gevoel - intuitief werkt als iDrive. Dat waren mijn klachten bij een Passat CC...

                              Met de handbak van de dreier heb ik meer ervaring, en met een krachtige diesel kan je daar toch lekker lui in schakelen...
                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                              Comment


                              • #16
                                CHEAPO!!!!!!


                                ;-)

                                Je praat jezelf uit een 997 in een 3-serie diesel. Als dat de verstandige keuze is en je je daar het lekkerst bij voelt, moet je dat misschien maar gewoon doen he? Je hoeft ons niet te overtuigen natuurlijk.

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  Wel... waar moet ik de 996 plaatsen? Boven of onder een 325d cabrio qua hedendaagse rijervaring?
                                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                  Comment


                                  • #18
                                    996 heb ik nooit gereden dus die zul je moeten proberen. Wel even een mooie impressie voor Gummen maken. :-)

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #19
                                      Welke RWD cabrio's zijn interessant met een budget van 45000 tot 55000 ex BPM en jaarkilometrage van 65000 km?
                                      Volgens mij is een nieuwe 335i ook gewoon binnen de criteria.
                                      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mijn vraag: welke vind je het leukst?
                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Daar heeft geelhoed een punt: waarom moet die nieuwe 3 (áls het die moet worden) in hemelsnaam op satanszaad rijden? 335i of 330i lijkt me beide een veel beter alternatief voor een E46M3/996/997 dan een 325d. Indien je schakellui wil rijden icm automaat is die 335i volgens mij zelfs zeer geschikt.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                            Mijn vraag: welke vind je het leukst?
                                            OH...

                                            E93 M3 :). Of M6.

                                            Gaat dus niet lukken, dus zijn de rest allemaal wannabe's :).

                                            De plus aan BMW is dat ze op satanszaad lekker veel kilometers kunnen doen zonder tanken, en iDrive is groot, geïntegreerd en makkelijk te gebruiken tijdens het rijden. Zetels zitten goed en afwerking is ook wel in orde, en er hangt een achterbank aan. Service is goed bij m'n vriendje, en vervangwagens ook.

                                            De plus aan Porsche is de geringe afschrijving en het goede rijgedrag. Negatief vind ik PCM, VAG-connectie en de bijbehorende service-horrorverhalen (dametje met aanhoudende problemen op haar Cayenne, die naar huis werd gestuurd met een Polo als vervangwagen). Ik ben dus geen overtuigde Porschist, maar heb eerlijk waar ook nooit gestuurd in eentje. M'n vriendje bij BMW is dan wél lyrisch over Porsche na ze vergeleken te hebben met M3's en ander grut.
                                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                            Comment


                                            • #23
                                              997 is qua rijden wel een beetje vergelijkbaar, qua gevoel, met een dikke BMW, vind ik.
                                              Alleen is het wel gaver en specialer natuurlijk. 997 voelt oerdegelijk aan, klinkt goed en gaat serieus hard. Sturen en rijgevoel is gewoon super. Gewoon alle elctronica aan laten staan en je kunt bijna foolproof gigantisch hard rijden.

                                              Qua onderhoud zal het niet veel duurder zijn dan een dikke BMW volgens mij. 320D zal idd goedkoper zijn.

                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)



                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                ... En toch ben ik er niet zeker van dat de 997 de perfecte auto voor mij is... Het zal allemaal wel stevig gaan en z'n mannetje kunnen staan op menig snelweg en circuit, maar wat met het dagdagelijkse filerijden met een handbak en een navigatiescherm dat lager gemonteerd is en niet zo - voor mijn gevoel - intuitief werkt als iDrive.
                                                Je hebt volkomen gelijk man. Om precies die reden (dat kutnavigatiesysteem) ben ik destijds ook luidkeels lachend de Porsche-schuur uitgeslenterd, om vervolgens een Alfa GT als kilometervreter te bestellen. :)

                                                Kortom, doe normaal man, alsof je zo'n megasloep gaat afkafferen om een navi die niet zo makkelijk is als een TomTom. DENK NA! Haal gewoon die 997 en zeur niet om details waar de gemiddelde Kia-rijder van wakker ligt. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Lol, bij de buren word je in een diesel gepraat....

                                                  Het omslagpunt tussen een 330d en een 325i is boven de 60000km/jaar
                                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                    maar wat met het dagdagelijkse filerijden met een handbak en een navigatiescherm dat lager gemonteerd is en niet zo - voor mijn gevoel - intuitief werkt als iDrive. Dat waren mijn klachten bij een Passat CC...
                                                    Je hoort het inderdaad veel, dat mensen een 6-cylinder boxer laten staan voor een 4-cylinder diesel omwille van de navigatie. Idrive wordt zowieso geroemd als de meesterzet van BMW om klanten overtuigend te werven en behouden. Is dit serieus of een slechte iPanda immitatie?

                                                    Mijn inschatting - je hebt haast een nieuwe auto te kopen, wil liefst twijfelen tussen 997 en E9x M3 maar hebt de centen er nog niet voor. In dat geval zou ik ofwel even wachten to je echt goed in de slappe was zit of een budget gedreven keuze maken. Goedkoopste van je lijstje verlanglijst dus nu kiezen, zodat je nu lol hebt en over jaar of één, twee nog veel meer. Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten (maar dan met hard dak), en voor zo'n scenario 2 gekozen. Pragmatisch maar bevalt me uitstekend.

                                                    btw - 997mk1 heeft een veel ouder navigatie systeem dan de CC heeft.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jasper denkt/schrijft sneller :-)

                                                      Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                      Lol, bij de buren word je in een diesel gepraat....
                                                      Ben nu na een jaar dieselen weer terug in benzine auto, wat een feest weer. Is het geld en de tijd bij de pomp dubbel en dwars waard. Maar ja, ik rij er maar 40k per jaar mee. 2000 liters meer per jaar à € 1,60 is misschien net het verschil tussen 3-serie of 911, weet ik niet.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                                                        Mijn inschatting - je hebt haast een nieuwe auto te kopen, wil liefst twijfelen tussen 997 en E9x M3 maar hebt de centen er nog niet voor. In dat geval zou ik ofwel even wachten to je echt goed in de slappe was zit of een budget gedreven keuze maken. Goedkoopste van je lijstje verlanglijst dus nu kiezen, zodat je nu lol hebt en over jaar of één, twee nog veel meer. Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten (maar dan met hard dak), en voor zo'n scenario 2 gekozen. Pragmatisch maar bevalt me uitstekend.
                                                        Da's een synopsis die het eigenlijk zegt. Ik neig dan ook naar een 32(5?)d cab voor nu. Lekker recent en toch zuinig rijden. En tegen dat die lease op is, is er wel ruimte voor wat anders. En als de 3 te duur zou zijn, is een één nog altijd geen straf.

                                                        Maar een E46 M3 cab is goedkoper in aanschaf, en bied misschien meer rijplezier? Of gewoon gek doen en een jaar lang een tweedehands Z4M rijden?
                                                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ik denk toch dat je echt zelf moet kiezen.

                                                          Ik zeg echter meestal : "Als je twijfelt, moet je het niet doen".
                                                          Dus in dat geval zou ik een jaar of twee iets goedkopers gaan rijden en over 2 jaar een 997 gaan halen of iets leukers.

                                                          En met iets goedkopers, bedoel ik geen 325D cabriolet van 60.000 euro. Voor 20K koop je ook iets heel leuks en dan hou je pas echt geld over.

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                            Da's een synopsis die het eigenlijk zegt. Ik neig dan ook naar een 32(5?)d cab voor nu. Lekker recent en toch zuinig rijden. En tegen dat die lease op is, is er wel ruimte voor wat anders. En als de 3 te duur zou zijn, is een één nog altijd geen straf.
                                                            Ik zou dan zowieso voor de 1 gaan. Dan kun je eerder overstappen naar iets wat je echt wilt.

                                                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                            Maar een E46 M3 cab is goedkoper in aanschaf, en bied misschien meer rijplezier? Of gewoon gek doen en een jaar lang een tweedehands Z4M rijden?
                                                            Voor mij altijd liever benzine dan diesel. Ik denk op dit moment ook echt liever een gebruikte benzine dan een nieuwe diesel. E46 M3 in Cabrio gedaante vindt ik niets. Een foute bak.
                                                            Z4M is de modernste klassieker die je kunt kopen. Zou van jouw verlanglijst echt altijd mijn keuze zijn. Lijkt me een hele gave auto. Zeker gezien politieke/sociale/economische ontwikkelingen vooral niet wachten met benzine kannonen te rijden, binnen 10 jaar wordt je er op aangekeken en financieel (nog meer) voor gestraft.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Voordeel van een Z4 is ook dat men sowieso denkt dat je er nog een normale, sensible auto naast hebt voor de sleurkilometers.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                20k? Wat voor saaie boel moet ik dan rijden? :) Ik heb het gehad met oudere auto's, dat zijn toch maar bodemloze putten waar je geld blijft insteken. Nu een 3 reeks sturen doet geen pijn; met de rest van het geld kan ik na 3 jaren wel een AM kopen bij wijze van spreken.

                                                                Mijn leuze is meestal "it is better to regret something you have done, than to regret something you haven't done".
                                                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X