Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shortlist cabrio's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• _Arthur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
    hey afblijven van die op mobile.de! :d
    Die 3.0iS?

Echt niet ;-)

Leave a comment:

• wooter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door _arthur Bekijk bericht
    individual nacht blauw met champagner leder aub!
    hey afblijven van die op mobile.de! :d

Leave a comment:

• _Arthur
    replied
    Hier, deze halen en klaaaaaaarrrrrrrrrrrrr!

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vylcbil4ldso

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Z4M idd!

Leave a comment:

• _Arthur
    replied
    HALLO Z4M NATUURLIJK! Individual Nacht Blauw met champagner leder aub!

Oeps, deed ik caps :-)

Leave a comment:

• wooter
    replied
    Telefoontje van de bank gehad. 997 is out of the picture, 996 kan wel maar voor hetzelfde geld heb ik een recente Z4M. En 3 en 1 reeks zijn ook nog altijd mogelijk.

Ging ik wachten tot na het autosalon om te bestellen, zou zelfs meer mogelijk zijn. Alles hangt dus af van het al dan niet of wel willen van de Audi binnen 2 weken in de garage.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    997 impressie heb ik nog liggen!
    Ik zal die, samen met enkele andere coole auto's, de komende tijd even in het impressie-forum zetten. Toch zonde dat die dingen allemaal niet bereikbaar zijn nu.

Leave a comment:

• Hansv
    replied
    Ha, die Wooter;

....dan kun je natuurlijk helemaal geen 65000km per jaar doen in een 997. En dat is bepaald geen schande.

Leave a comment:

• wooter
    replied
    Hansv, als ik op een berg geld zou zitten zou ik geen twee keer nadenken over die 911: als het een miskoop zou zijn, zet ik 'm zo weer in de verkoop. Maar als je op je knip moet letten... ;)

Leave a comment:

• Hansv
    replied
    Ha, die Wooter;

"dagdagelijks"? Arrgh....

Ik dacht dat ze in Vlaanderland altijd zo fier waren op hun zuivere taal? En dan over die 3-serie/997-twijfels:
    als je daar tussen twijfelt wil je helemaal geen Porsche of je bent er anderszins gewoon nog niet aan toe. ;-)

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Een 318d automaat. Jessus wat een èèrmoei! :)

Leave a comment:

• wooter
    replied
    Ik ben geen Fries :). En het vriendje bij de dealer is gewoon geen goede verkopert: "zou je dat wel doen, zo'n M3?" :D

Z'n nieuwe demo is een 318d automaat met houtinleg. Z'n collega bestelt als demo gewoon witte E92 M-pack 320d's tutti lampione, of een Z4. Raad eens wie meer verkoopt :D

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Sjesus, en dat noem jij vrienden? Als ik 't goed begrijp rijdt half Friesland inmiddels in zo'n meukbak, en jij krijgt hem niet eens mee voor een testrit? :)

Leave a comment:

• wooter
    replied
    Jij wil gewoon een nette impressie voor je forumpje :P

Ik weet niet ofdat ik een testrit in een 997 kan versieren. Het BMW vriendje wil me al niet op weg sturen met een M3 :D

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Ga maar eens 997 rijden, dan hoor ik je wel weer. :-)

Leave a comment:

• wooter
    replied
    De Z4 is inderdaad ook een optie. Niet zo zot als een Porsche, maar wel goedkoper, BMW navi is lekker hoog geplaatst én gewoon een vet ontwerp met een lange motorkap en hoge billen. Net zoals de Porsche perfect inzetbaar voor dagdagelijks verkeer, en direct de 'ring op. Vind 'm vetter dan een M3 E46, maar ook iets minder praktisch. Maar ja, in een 997 past ook niks groters dan een doos cornflakes.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Oke, 997 dus. Een 3-serie diesel rijden kan ook nog als je 50 bent ;-)

Leave a comment:

• wooter
    replied
    20k? Wat voor saaie boel moet ik dan rijden? :) Ik heb het gehad met oudere auto's, dat zijn toch maar bodemloze putten waar je geld blijft insteken. Nu een 3 reeks sturen doet geen pijn; met de rest van het geld kan ik na 3 jaren wel een AM kopen bij wijze van spreken.

Mijn leuze is meestal "it is better to regret something you have done, than to regret something you haven't done".

Leave a comment:

• Joshua
    replied
    Voordeel van een Z4 is ook dat men sowieso denkt dat je er nog een normale, sensible auto naast hebt voor de sleurkilometers.

Leave a comment:

• boris
    replied
    Da's een synopsis die het eigenlijk zegt. Ik neig dan ook naar een 32(5?)d cab voor nu. Lekker recent en toch zuinig rijden. En tegen dat die lease op is, is er wel ruimte voor wat anders. En als de 3 te duur zou zijn, is een één nog altijd geen straf.
    Ik zou dan zowieso voor de 1 gaan. Dan kun je eerder overstappen naar iets wat je echt wilt.

Maar een E46 M3 cab is goedkoper in aanschaf, en bied misschien meer rijplezier? Of gewoon gek doen en een jaar lang een tweedehands Z4M rijden?
    Voor mij altijd liever benzine dan diesel. Ik denk op dit moment ook echt liever een gebruikte benzine dan een nieuwe diesel. E46 M3 in Cabrio gedaante vindt ik niets. Een foute bak.
    Z4M is de modernste klassieker die je kunt kopen. Zou van jouw verlanglijst echt altijd mijn keuze zijn. Lijkt me een hele gave auto. Zeker gezien politieke/sociale/economische ontwikkelingen vooral niet wachten met benzine kannonen te rijden, binnen 10 jaar wordt je er op aangekeken en financieel (nog meer) voor gestraft.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Ik denk toch dat je echt zelf moet kiezen.

Ik zeg echter meestal : "Als je twijfelt, moet je het niet doen".
    Dus in dat geval zou ik een jaar of twee iets goedkopers gaan rijden en over 2 jaar een 997 gaan halen of iets leukers.

En met iets goedkopers, bedoel ik geen 325D cabriolet van 60.000 euro. Voor 20K koop je ook iets heel leuks en dan hou je pas echt geld over.

Leave a comment:

• wooter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
    Mijn inschatting - je hebt haast een nieuwe auto te kopen, wil liefst twijfelen tussen 997 en E9x M3 maar hebt de centen er nog niet voor. In dat geval zou ik ofwel even wachten to je echt goed in de slappe was zit of een budget gedreven keuze maken. Goedkoopste van je lijstje verlanglijst dus nu kiezen, zodat je nu lol hebt en over jaar of één, twee nog veel meer. Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten (maar dan met hard dak), en voor zo'n scenario 2 gekozen. Pragmatisch maar bevalt me uitstekend.
    Da's een synopsis die het eigenlijk zegt. Ik neig dan ook naar een 32(5?)d cab voor nu. Lekker recent en toch zuinig rijden. En tegen dat die lease op is, is er wel ruimte voor wat anders. En als de 3 te duur zou zijn, is een één nog altijd geen straf.

Maar een E46 M3 cab is goedkoper in aanschaf, en bied misschien meer rijplezier? Of gewoon gek doen en een jaar lang een tweedehands Z4M rijden?

Leave a comment:

• boris
    replied
    Jasper denkt/schrijft sneller :-)

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
    Lol, bij de buren word je in een diesel gepraat....
    Ben nu na een jaar dieselen weer terug in benzine auto, wat een feest weer. Is het geld en de tijd bij de pomp dubbel en dwars waard. Maar ja, ik rij er maar 40k per jaar mee. 2000 liters meer per jaar à € 1,60 is misschien net het verschil tussen 3-serie of 911, weet ik niet.

Leave a comment:

• boris
    replied
    maar wat met het dagdagelijkse filerijden met een handbak en een navigatiescherm dat lager gemonteerd is en niet zo - voor mijn gevoel - intuitief werkt als iDrive. Dat waren mijn klachten bij een Passat CC...
    Je hoort het inderdaad veel, dat mensen een 6-cylinder boxer laten staan voor een 4-cylinder diesel omwille van de navigatie. Idrive wordt zowieso geroemd als de meesterzet van BMW om klanten overtuigend te werven en behouden. Is dit serieus of een slechte iPanda immitatie?

Mijn inschatting - je hebt haast een nieuwe auto te kopen, wil liefst twijfelen tussen 997 en E9x M3 maar hebt de centen er nog niet voor. In dat geval zou ik ofwel even wachten to je echt goed in de slappe was zit of een budget gedreven keuze maken. Goedkoopste van je lijstje verlanglijst dus nu kiezen, zodat je nu lol hebt en over jaar of één, twee nog veel meer. Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten (maar dan met hard dak), en voor zo'n scenario 2 gekozen. Pragmatisch maar bevalt me uitstekend.

btw - 997mk1 heeft een veel ouder navigatie systeem dan de CC heeft.

Leave a comment:

• geelhoed
    replied
    Lol, bij de buren word je in een diesel gepraat....

Het omslagpunt tussen een 330d en een 325i is boven de 60000km/jaar

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    ... En toch ben ik er niet zeker van dat de 997 de perfecte auto voor mij is... Het zal allemaal wel stevig gaan en z'n mannetje kunnen staan op menig snelweg en circuit, maar wat met het dagdagelijkse filerijden met een handbak en een navigatiescherm dat lager gemonteerd is en niet zo - voor mijn gevoel - intuitief werkt als iDrive.
    Je hebt volkomen gelijk man. Om precies die reden (dat kutnavigatiesysteem) ben ik destijds ook luidkeels lachend de Porsche-schuur uitgeslenterd, om vervolgens een Alfa GT als kilometervreter te bestellen. :)

Kortom, doe normaal man, alsof je zo'n megasloep gaat afkafferen om een navi die niet zo makkelijk is als een TomTom. DENK NA! Haal gewoon die 997 en zeur niet om details waar de gemiddelde Kia-rijder van wakker ligt. :)

Leave a comment:

• Harry
    replied
    997 is qua rijden wel een beetje vergelijkbaar, qua gevoel, met een dikke BMW, vind ik.
    Alleen is het wel gaver en specialer natuurlijk. 997 voelt oerdegelijk aan, klinkt goed en gaat serieus hard. Sturen en rijgevoel is gewoon super. Gewoon alle elctronica aan laten staan en je kunt bijna foolproof gigantisch hard rijden.

Qua onderhoud zal het niet veel duurder zijn dan een dikke BMW volgens mij. 320D zal idd goedkoper zijn.

Leave a comment:

• wooter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
    Mijn vraag: welke vind je het leukst?
    OH...

E93 M3 :). Of M6.

Gaat dus niet lukken, dus zijn de rest allemaal wannabe's :).

De plus aan BMW is dat ze op satanszaad lekker veel kilometers kunnen doen zonder tanken, en iDrive is groot, geïntegreerd en makkelijk te gebruiken tijdens het rijden. Zetels zitten goed en afwerking is ook wel in orde, en er hangt een achterbank aan. Service is goed bij m'n vriendje, en vervangwagens ook.

De plus aan Porsche is de geringe afschrijving en het goede rijgedrag. Negatief vind ik PCM, VAG-connectie en de bijbehorende service-horrorverhalen (dametje met aanhoudende problemen op haar Cayenne, die naar huis werd gestuurd met een Polo als vervangwagen). Ik ben dus geen overtuigde Porschist, maar heb eerlijk waar ook nooit gestuurd in eentje. M'n vriendje bij BMW is dan wél lyrisch over Porsche na ze vergeleken te hebben met M3's en ander grut.

Leave a comment:

• ølle
    replied
    Daar heeft geelhoed een punt: waarom moet die nieuwe 3 (áls het die moet worden) in hemelsnaam op satanszaad rijden? 335i of 330i lijkt me beide een veel beter alternatief voor een E46M3/996/997 dan een 325d. Indien je schakellui wil rijden icm automaat is die 335i volgens mij zelfs zeer geschikt.

Leave a comment:

• tiPanda
    replied
    Mijn vraag: welke vind je het leukst?

Leave a comment:

• geelhoed
    replied
    Welke RWD cabrio's zijn interessant met een budget van 45000 tot 55000 ex BPM en jaarkilometrage van 65000 km?
    Volgens mij is een nieuwe 335i ook gewoon binnen de criteria.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    996 heb ik nooit gereden dus die zul je moeten proberen. Wel even een mooie impressie voor Gummen maken. :-)

Leave a comment:

Working...
X